خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
17K

چند همسری ، ضرورت اجتماعی است

  • ۱۲:۱۲   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    سه ستاره ⋆⋆⋆|4418 |3052 پست


    خانمهای محترم اصلاً هول نکنین چون این مطلب نظر شخصی یکی از کاربران در شبکه های اجتماعی بوده که در تعدادی از سایتها بازنشر شده و لذا قضاوت در این مورد را به عهده خودتان میگذارم اگر تمایل داشتین که خوشحال میشم نظراتتون را به اشتراک بذارید          

                                                                                                              با تشکر -غریبه




    با سلام



    مسائل شرعی و احکام اسلامی کاملا مقبول عقل سلیم است. قوانین اسلام بر اساس نیازهاى واقعى بشر وضع شده نه تبلیغات ظاهرى، مسئله تعدد زوجات نیز از همین زاویه در اسلام مورد بررسى قرار گرفته است، و آن را در راستای ضرورت‏‌هاى زندگى انسانى قرار داده با وضع قیود و شرائط سنگین. نباید با مطالعات زودگذر و تحت احساسات حساب نشده به مخالفت با قانون اسلامى برخاست. 



    متاسفانه در جامعه ما در این مورد چندهمسری دانش اندکی وجود دارد. حتی مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان، روان‌پزشکان و سایر افراد درگیر در حوزه سلامت روان از این مساله دانش اندکی دارند. چه مخالف باشیم و چه موافق، چندهمسری بخشی از فرهنگ این مرز و بوم است. برای داشتن جامعه‌ای با خانواده‌های سالم‌تر، شناخت همه شکل‌های خانواده اعم از تک‌همسری، چندهمسری و ازدواج موقت لازم است. بدون شناخت و با فرو کردن سر در برف، راه به جایی نخواهیم برد. 



    اشاره به این نکته ضروریست که اگر مردی با زنی به غیر از همسر خود رابطه (از نوع عقد موقت یا‌‌ همان صیغه) داشته باشد خیانت محسوب نمی‌شود. مجوز این موضوع در آیات قرآن و روایات اسلامی صادر گردیده. 



    طبق آمار موثق، تعداد دختران مجرد بالای ۳۰ سال، زنان مطلقه و بیوه خیلی بیشتر از پسران مجرد و مردان طلاق و زن مرده می‌باشد. تکلیف این خانم‌ها چیست؟ 



    پیشنهاد حقیر این است که طرح بحث ازدواج مجدد مردان عادی شود، تا یک عصبیت جاهلی نسبت به این موضوع در جامعه پدید نیاید که در پی آن شاهد مشکلات و جرایم غیر اخلاقی از جمله خیانت زنان و قتل همسر و... نباشیم. چه قدر آمار حوادث از این دست از نشریه خودتان در موارد مختلف گزارش گردید. 



    لطفا با توجه به تاریخ اسلام و سیره بزرگان، مطالبی را اشاره کنید. (با توجه به آمار زنان فوق الذکر و شرایط ارتباط آسان در دنیای واقعی و مجازی و... در دنیای امروز.) 



    اینکه حکمت و دلایل این جواز چیست از حوصله بحث خارج است. صرفا اشاره‌ای کوتاه به این موضوع خالی از لطف نیست: 



    اولا در حوادث گوناگون زندگى مردان بیش از زنان در خطر نابودى قرار دارند و در جنگ‌ها و حوادث دیگر قربانیان اصلى را آن‌ها تشکیل می‌دهند. مثلا در تصادفات منجر به فوت بخصوص با موتور از هر ۹ نفر دو نفر خانم. 



    ثانیا عمر زندگى جنسى مردان، از زنان طولانى‏‌تر است.



    ثالثا زنان به هنگام عادت ماهانه و قسمتى از دوران حمل، عملاً ممنوعیت جنسى دارند. 



    رابعا زنانى هستند که همسران خود را به علل گوناگونى از دست می‌دهند و به عنوان همسر اول، مورد توجه مردان قرار نمی‌گیرند. 



    خامسا میل جنسى در مردان به مراتب بیش از زنان است و از جمله مسئله «سرد مزاجى» است در حالى که در مردان، موضوع بر عکس است، و حتى در میان جانداران دیگر نیز همواره دیده می‌شود که تظاهرات جنسى، معمولا از جنس نر شروع می‌شود. 



    گوستاو لوبون مورخ فرانسوى، در مقایسه قانون تعدد زوجات اسلام با روابط آزاد و نامشروع مردان، با چند زن، در اروپا چنین مى‌‏نویسد: «در غرب هم با وجود اینکه آب و هوا و وضع طبیعت هیچ‌کدام ایجاب چنین رسمى (تعدد زوجات) نمى‏‌کند با این حال وحدت همسر چیزى است که ما آن را فقط در کتاب‏‌هاى قانون مى‏‌بینیم! و الا گمان نمی‌کنم که بشود انکار کرد که در معاشرت واقعى ما اثرى از این رسم نیست! راستى من متحیرم و نمی‌دانم که تعدد زوجات مشروع و محدود شرق، از تعدد زوجات سالوسانه غرب چه چیز کم دارد؟ بلکه من می‌گویم که اولى از هر حیث از دومى بهتر و شایسته‏‌تر است» 





    نظر آیت الله مکارم که در ج‏۳، ص: ۲۵۹ و ۲۶۰ تفسیر نمونه: 



    تعادل میان مرد و زن به عللى بهم مى‏خورد ناچاریم یکى از سه راه را انتخاب کنیم: 



    ۱- مردان تنها به یک همسر در همه موارد قناعت کنند و زنان اضافى تا پایان‏ عمر بدون همسر باقى بمانند و تمام نیازهاى فطرى و خواسته‏‌هاى درونى خود را سرکوب کنند. 



    ۲- مردان فقط داراى یک همسر قانونى باشند ولى روابط آزاد و نامشروع جنسى را با زنانى که بى‏‌شوهر مانده‌‏اند به شکل معشوقه برقرار سازند. 



    ۳- کسانى که قدرت دارند بیش از یک همسر را اداره کنند و از نظر «جسمى» و «مالى» و «اخلاقى» مشکلى براى آن‌ها ایجاد نمی‌شود و قدرت بر اجرای عدالت کامل در میان همسران و فرزندان خود دارند به آن‌ها اجازه داده شود که بیش از یک همسر براى خود انتخاب کنند. 



    مسلما غیر از این سه راه، راه دیگرى وجود ندارد. 



    اگر بخواهیم راه اول را انتخاب کنیم باید با فطرت و غرائز و نیازهاى روحى و جسمى بشر به مبارزه برخیزیم و عواطف و احساسات این‌گونه زنان را نادیده بگیریم، این مبارزه‏‌اى است که پیروزى در آن نیست و به فرض که این طرح عملى شود جنبه‌‏هاى غیر انسانى آن بر هیچ کس مخفى نیست. 



    به تعبیر دیگر مسئله تعدد همسر را در موارد ضرورت نباید تنها از دریچه چشم همسر اول، مورد بررسى قرار داد، بلکه از دریچه چشم همسر دوم نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد و آن‌ها که مشکلات همسر اول را در صورت تعدد زوجات عنوان می‌کنند کسانى هستند که یک مسئله سه زاویه‏‌اى را تنها از یک زاویه نگاه می‌کنند زیرا مسئله تعدد همسر، هم از زاویه دید مرد و هم از زاویه دید همسر اول و هم از زاویه دید همسر دوم باید مطالعه شود و با توجه به مصلحت مجموع، در این باره قضاوت کنیم. 



    اگر راه دوم را انتخاب کنیم باید فحشاء را به رسمیت بشناسیم و تازه زنانى که به عنوان معشوقه مورد بهره‏‌بردارى جنسى قرار می‌گیرند نه تامینى دارند و نه آینده‏‌اى، و شخصیت آن‌ها در حقیقت لگدمال شده است و این‌ها امورى نیست که هیچ انسان عاقلى آن را تجویز کند. 



    بنابر این تنها راه سوم باقى می‌ماند که هم به خواسته‌‏هاى فطرى و نیازهاى غریزى زنان پاسخ مثبت می‌دهد و هم از عواقب شوم فحشاء و نابسامانى زندگى این دسته از زنان بر کنار است و جامعه را از گرداب گناه بیرون می‌برد. 



    البته باید توجه داشت که جواز تعدد زوجات با اینکه در بعضى از موارد یک ضرورت اجتماعى است و از احکام مسلم اسلام محسوب مى‏‌شود اما تحصیل شرائط آن در امروز با گذشته تفاوت بسیار پیدا کرده است، زیرا زندگى در سابق یک شکل ساده و بسیط داشت و لذا رعایت کامل مساوات بین زنان آسان بود و از عهده غالب افراد برمى‏‌آمد ولى در عصر و زمان ما باید کسانى که می‌خواهند از این قانون استفاده کنند مراقب عدالت همه جانبه باشند و اگر قدرت بر این کار دارند چنین اقدامى بنمایند. اساسا اقدام به این کار نباید از روى هوى و هوس باشد. 



    تمایل پاره‏‌اى از مردان را به تعدد همسر نمی‌توان انکار کرد، این تمایل اگر جنبه هوس داشته باشد قابل ملاحظه نیست اما‌گاه می‌شود که بر اثر عقیم بودن زن، و علاقه شدید مرد به داشتن فرزند، این تمایل را منطقى می‌کند، و یا گاهى بر اثر تمایلات شدید جنسى و عدم توانایى همسر اول براى انجام این خواسته غریزى، مرد، خود را ناچار به ازدواج دوم مى‏‌بیند، حتى اگر از طریق مشروع انجام نشود از طرق نامشروع، اقدام مى‏‌کند در اینگونه موارد نیز نمی‌توان منطقى بودن خواسته مرد را انکار کرد.

    پس آنچه مردان عملی در راستای شرعی انجام دهند واژه خیانت برازنده آن نیست. 


  • leftPublish
  • ۱۲:۲۳   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    مهندس غریب
    سه ستاره ⋆⋆⋆|4418 |3052 پست
    زیباکده
    E L H A M ❦ : 

    ۱- مردان تنها به یک همسر در همه موارد قناعت کنند و زنان اضافى تا پایان‏ عمر بدون همسر باقى بمانند و تمام نیازهاى فطرى و خواسته‏‌هاى درونى خود را سرکوب کنند.



    باید بهشون گفت شما دلنگران اون زنان اضافی نباشید
    زیباکده
    با سلام و تشکر از نظردهی تون

    پس در راستای نظرتون نتیجه میگیریم 100% مخالف چند همسری هستید 
  • ۱۳:۲۰   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    مرمری
    یک ستاره ⋆|3490 |1935 پست
  • ۱۳:۳۰   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    نرگس z
    یک ستاره ⋆|2816 |1653 پست
    اگه آقایان عادل باشن
  • ۱۳:۳۸   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    saghi
    کاربر فعال|694 |499 پست
    من در این مورد نمیخواستم نظر شخصی بدم میخواستم از بعد اجتماعیش نگاه کنم ولی چون کلا این تاپیک نظر شخصیه منم نظر شخصیمو میگم..
    اسلام کودوم قانونش درست بوده که بخواد چند همسریش درست باشه؟؟
    به نظر شما اگه خدا(مثلا) با چند همسری موافق بود نمیتونست چند تا حوا خلق کنه؟؟ چرا نکرد؟
    راجب اون راه حل 1 : مردان تمام نیازهاى فطرى و خواسته‏‌هاى درونى خود را سرکوب کنند. : به نظر شما زنا ازین که با چند تا مرد باشن لذت نمیبرن؟ پس چرا به خاطر زن بودن تا اخر عمر تمام خواسته های درونیشونو سرکوب کنن؟؟
    2:مردان فقط داراى یک همسر قانونى باشند ولى روابط آزاد و نامشروع جنسى را با زنانى که بى‏‌شوهر مانده‌‏اند به شکل معشوقه برقرار سازند. : کجای دنیا وظیفه دخترای بی شوهر به گردن مردای متاهله؟؟ به نظرتون مرد متاهل اگه بیاد جهاز ی دخترو جور کنه بفرستتش خونه ی بخت بیشتر به وظیفه شرعی و اجتماعیش عمل نکرده؟؟ حتما باید در نقش معشوقه جمایت کنه و مشکل جامعه رو بر طرف کنه؟؟
    3- کسانى که قدرت دارند بیش از یک همسر را اداره کنند و از نظر «جسمى» و «مالى» و «اخلاقى» مشکلى براى آن‌ها ایجاد نمی‌شود... باید بگم که هیچ زنی رو توی دنیا نمیتونید پیدا کنید که با هوو کنار بیاد هر چند که تساوات بینشون بر قرار باشه.. هیچ مردی هم (حداقل تو جامعه امروز) توانایی رعایت تساوات مالی و حمایتی و بین زناش نداره..

    اینارو من با تجربه ی شخصیم و نظر خودم میگم که حداقل تو خانواده ای هستم که درش چند همسری رواجه .. اهیچ کودوم زندگی خوب و راضی ای ندارن ..
    مشکل ازدواج نکردن جوونامون میدونید چیه؟ تا وقتی زن داره عین مرد کار میکنه خرج خودشو خانوادشو میده (ی دوست پسرم که داشته باشه) واقعا به نظرتون تن به ازدواج میده؟؟ وقتی نیازه ی مردو حس نمیکنه چرا ازدواج کنه؟؟
    پسری که هر شب اراده کنه سه تا دختر تو تختشن به نظرتون مریضه ازدوج کنه؟؟
    وقتی داره تو مجردی نیازه متاهلی رفع میشه چ نیازی به ازدواج حس میشه؟؟ نکه اینا ازدواج نکننا..میکن ولی بالای 30..
    حالا شما به این مشکلات نبودن امکانات ازدواجم اضافه کن.. کم کم کم واسه ی جهاز الان 40 میلیون تموم میشه واسه پسر ی خونه و چارتا تیکه اساس و عروسی حداقل 50/60 میلیون در میاد...
    به نظرم این اقایون متاهل به جای اینکه بشینن از اسلام دستوراتی که به نفعو عشق و حالشونه جدا کنن برن دست ی جوونو بگیرن ...من نمیدونم کی این وظیفه ی سخت و دشوارو به اقایون متاهل داده.. واقعا واسم عجیبه :|

    به نظرم این حرفا توسط ی فرد بی سواد فرصت جو نوشته شده که نه چیزی از اسلام میدونه نه از قوانین اجتماعی و مشکلات جامعه...
    خنده دار ترین جمله ای هم که خوندم این بود : پس آنچه مردان عملی در راستای شرعی انجام دهند واژه خیانت برازنده آن نیست. (راســـــــــــــــتای فــــــــقط شرعـــــی) :) 
    ویرایش شده توسط saghi در تاریخ ۹/۱۱/۱۳۹۳   ۱۳:۴۳
  • ۱۳:۴۱   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ساقی
  • leftPublish
  • ۱۴:۰۳   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    سارا دلاور
    کاربر فعال|1107 |601 پست
    سلام عزیزان من... ساقی جان من با حرفات موافقم به غیر از خط اول که نوشتی :
    اسلام کودوم قانونش درست بوده که.....
    به نظر من اتفاقا اسلام همه مواردی رو که بیان کرده بجا و سازگار با طبیعت انسانه منتهی در این بین به قول تو یه سری افراد هستند که از یه سری مسایلی که اسلام برای رفع حاجت کسایی که واقعا نیاز به اون مسیله داشتن بیان کرده, سوء استفاه کردن و چنین مسایلی رو باب کردن.....
    من خودم تو مکارم الاخلاق خوندم که یه نفری پیش امام میره و ازشون سوال میکنه برای اینکه همسر دیگه ای رو اختیار کنه و امام یه سری سوال میکنن و متوجه میشن که همسر اون مرد هیچ موردی نداره و سفارشش میکنن که با همون همسر بمونه و.... حالا دقیقا یادم نیست سخنان حضرت رو....و اینکه کدوم امام بودن ولی موضوع کلیش یادمه...
    خود امام علی علیه السلام فقط با حضرت فاطمه بودن تا زمانی که ایشون از دنیا رفتن ...خود امام علی علیه السلام نمونه کامل یه مسلمان تمام عیار بودن که واقف بودن به تمام مسایل ... اگه همچین دستوری بود در اسلام ..آیا امام انجام نمیداد؟
    این موارد رو برای کسانی گفتن که مشکل دارن نه کسایی که نمیتونن خودشونو نگه دارن از لحاظ هوی و هوس و اینجوری میخوان خودشونو راضی کنن... بعدم هیچکی نمیتونه با عدالت رفتار کنه مخصوصا تو جامعه ما که تک همسری عرفه...
    بعدم من با این حرف که میگن مثلا فلان کار جزء طبیعت مرده هم مخالفم...خب خیلی چیزها هم جز طبیعت زنه ولی با اختیاری که خدا به همه داده باید لگام بزنیم به امیالمون و توجیه نکنیم کارامونو...نا سلامتی ما انسانیم...
    (ممنون که حرفامو خوندین و توجه کردین)
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    saghi
    کاربر فعال|694 |499 پست
    اون مربوط به جنبه شخصیه حرفم میشد که من اگنوستیکم.. به هر حال ممنون که با حرفام موافقی :)
  • ۱۴:۵۴   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    نرگس z
    یک ستاره ⋆|2816 |1653 پست
    این جوان ۲۷ ساله تصمیم گرفت تا به روشی بی نظیر برای آخرت خود یک زندگی خوب را بسازد. او در طول یک سال گذشته بیش از ۸۵۰۰ تیکه پیتزای رایگان به بی خانمان ها داده است تا از گرسنگی جانشان را از دست ندهند.
  • ۱۴:۵۸   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    نرگس z
    یک ستاره ⋆|2816 |1653 پست
    این آقابه فکرش نرسیده که میتونه زیربال ویر خانمهای مجرد این جماعتو بگیره
  • ۱۵:۳۰   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    مهندس غریب
    سه ستاره ⋆⋆⋆|4418 |3052 پست
    زیباکده
    رها جون : 

    این آقابه فکرش نرسیده که میتونه زیربال ویر خانمهای مجرد این جماعتو بگیره

    زیباکده
    ممنون از نظر دهی شما و بقیه خانوما 

    ولی فکرشو کردین که برای گرفتن زیر پر و بال اون خانمها به ثروت یکی مثل آقای پهلوان ( پدیده شاندیز )  نیازه ؟

     ماشاا... یکی دوتا نیستن که ؟ 
  • leftPublish
  • ۱۵:۳۵   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    مهندس غریب
    سه ستاره ⋆⋆⋆|4418 |3052 پست
    زیباکده
    saghi : 

    من در این مورد نمیخواستم نظر شخصی بدم میخواستم ....

    به نظرم این اقایون متاهل به جای اینکه بشینن از اسلام دستوراتی که به نفعو عشق و حالشونه جدا کنن برن دست ی جوونو بگیرن ...من نمیدونم کی این وظیفه ی سخت و دشوارو به اقایون متاهل داده.. واقعا واسم عجیبه ....

     پس آنچه مردان عملی در راستای شرعی انجام دهند واژه خیانت برازنده آن نیست. (راســـــــــــــــتای فــــــــقط شرعـــــی) :) 

    زیباکده
    از نظردهیتون تشکر میکنم

    ممنون
  • ۱۵:۳۶   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    مهندس غریب
    سه ستاره ⋆⋆⋆|4418 |3052 پست
    زیباکده
    سارا دلاور : 

    سلام عزیزان من... 

    زیباکده
    ممنون از نظردهیتون

    تشکر
  • ۱۶:۵۵   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    nina1182
    کاربر فعال|379 |519 پست
    سلام حیوانات هم فقط با یک نفر ارتباط بر قرار میکنن

    اگه آقایون آزادن پس خانوم ها هم نیاز به تنوع دارن برن خودشونو عرضه کنن ببینیم مردا چه حالی میشن.....................
    جمع کن بساط رو خجالت بکشید بعد جنسی زندگی اینقدر مهمه ؟؟؟؟یعنی اسلام فقط به شهوت فکر میکنه؟؟؟؟
    نه به انسانیت انسان رو دعوت میکنه انسانیت که این روزا کمه
    ویرایش شده توسط nina1182 در تاریخ ۹/۱۱/۱۳۹۳   ۱۶:۵۸
  • ۱۷:۵۴   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    بابای شنگول
    دو ستاره ⋆⋆|2772 |2500 پست
    خانم‌ ساقی ابتدا و انتهای حرف شما با هم نمی خوند! از یه طرف می گید اسلام کدوم قانونش درسته از طرفی می گید مشکل ازدواج شیوع بی بندو باریه ؛ مگر همین اسلام بی بند و باری رو نهی نکرده؟
    نمیشه آنچه باید باشد رو با استدلال به آنچه هست نقد کرد! وضعیت فعلی جامعه ما و طرز تفکرات ریشه دوانده در ذهن ما جلوی این رو گرفته که ما بفهمیم اگر تمام صدر و ذیل قوانین اسلام اجرا می شد ؛ وضعیت چگونه بود؟
  • ۱۸:۲۰   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    saghi
    کاربر فعال|694 |499 پست
    زیباکده
    بابای شنگول : 

    خانم‌ ساقی ابتدا و انتهای حرف شما با هم نمی خوند! از یه طرف می گید اسلام کدوم قانونش درسته از طرفی می گید مشکل ازدواج شیوع بی بندو باریه ؛ مگر همین اسلام بی بند و باری رو نهی نکرده؟

    نمیشه آنچه باید باشد رو با استدلال به آنچه هست نقد کرد! وضعیت فعلی جامعه ما و طرز تفکرات ریشه دوانده در ذهن ما جلوی این رو گرفته که ما بفهمیم اگر تمام صدر و ذیل قوانین اسلام اجرا می شد ؛ وضعیت چگونه بود؟

    زیباکده


    گفتم که خط اول حرف من نظر شخصی من بود ..

     خارج از محدوده ایران ..خیلی خیلی دور تر از ایران.. اروپا ! مرکز بی بندو باری و ازادی ..جایی که درصد مسلمونش خیلی کمه و اصلا به حساب نمیاد.. اونجا تشکیل خانواده نیست؟عشق و محبت تو خانواده نیست؟ جووناشون دیگه ازدواج نمیکنن؟ 

    مشکل کشور ما افراط و تفریط و تقلید نادرست از سبک زندگی غربه.. 

    مطئن باشید اگه تمام قوانین ادیان دنیا هم اجرا میشد هیچ کودوم ازین مشکلا جلوش گرفته نمیشد..این مسائل ی چیزی خارج از بعد شرعی و دینیه..

    کشور سوئد کمترین خیانت تو کل دنیارو داره.. میدونید چرا؟ به قدری قوانین درش سخت و محکم برای همه (تاکید میکنم برای زن و مرد و هرجایگاه اجتماعی) یکیه.. که نه تنها امار ازدواجش خیلی خوب و صعودیه بلکه دوام زندگیشم خیلی خوب و صعودیه.. این مثالو زدم که بدونید دین کوچیک ترین دخلی تو مسائل اجتماعی و به خصـــــوص..انــسانی نداره.. 
  • ۱۸:۲۸   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    saghi
    کاربر فعال|694 |499 پست
    زیباکده
    nina1182 : 

    سلام حیوانات هم فقط با یک نفر ارتباط بر قرار میکنن



    اگه آقایون آزادن پس خانوم ها هم نیاز به تنوع دارن برن خودشونو عرضه کنن ببینیم مردا چه حالی میشن.....................

    جمع کن بساط رو خجالت بکشید بعد جنسی زندگی اینقدر مهمه ؟؟؟؟یعنی اسلام فقط به شهوت فکر میکنه؟؟؟؟

    نه به انسانیت انسان رو دعوت میکنه انسانیت که این روزا کمه
    زیباکده
    فقط و فقط برای اگاهی میگم.. 

    اکثرا حیوانات با ی نفر ارتباط ندارن..فقط برای اطلاع گفتم نه مخالفت با حرفتون..
  • ۱۹:۵۸   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    یگانه68
    کاربر جديد|111 |65 پست
    سلام . من عضو جدیدم . واقعا نمیدونستم اولین تایپیکی ک بخوام بیام و نظر بدم اینجا باشه . ولی ب نظرم آدم با همون یه نفر میتونه به همه خواسته هاش برسه و نیاز به دلسوزی برای کسای دیگه نداره . من به عنوان یه دختر میگم اگه ازدواج کنم حتی فکر همچین چیزی عذابم میده . به نظرم خدا اونقدر قانوناش دقیق هست ک نخواد همسرا همدیگه رو عذاب بدن .نیمیدونم مردا کی میخوان زنا رو بفهمند . من البته نظر شخصیمه اینه ک وفاداری برام تو زندگی از همه چیز مهمتره .من پستتون رو تا آخر نخوندم چون این چیزا حالمو بد میکنه و دوست ندارم فکرمو منفی کنم .اینکه شما میگین اگر مردی با زنی به غیر از همسر خود رابطه (از نوع عقد موقت یا‌‌ همان صیغه) داشته باشد خیانت محسوب نمی‌شود. مجوز این موضوع در آیات قرآن و روایات اسلامی صادر گردیده کاش آیه رو هم مینوشتین تا آدم میرفت دنبال تحقیق .البته بازم میگم آیه رو بگین چون روایات احتمال تحریف شدنشون هست .مطمعن باشین اگه مرد عاشق باشه هیچ نیازی ب زن دیگه نداره .من نمیدونم چرا بعضی مردا اینقدر به نفع خودشون حرف میزنن و در اخر ربطش میدن به خدا و قران و احادیث .
  • ۲۲:۳۶   ۱۳۹۳/۱۱/۹
    avatar
    تينا
    یک ستاره ⋆|1806 |1246 پست
    مردا برن هر كار دوست دارند بكنن به شرطي كه طرف مقابل هم بره انجام بده تمام ،،،، اصلاً جاي بحث نيست
  • ۰۱:۰۴   ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    avatar
    بابای شنگول
    دو ستاره ⋆⋆|2772 |2500 پست
    من متاسفم که اینقدر سطحی در مورد یک دین با هزار و چند صد سال قدمت و میلیاردها پیرو اظهار نظر میشه..
    شما حتی مثال خودت نقض نتیجه ای که گرفتی هستش!
    من موندم شما با کدوم استدلال و تحقیق به این نتیجه رسیدین که دین کوچکترین دخلی در مسایل اجتماعی و انسانی نداره؟!!! اگر دین برای انسان و اجتماع نیست پس برای چیست؟
    موضوع مطرح شده در این تاپیک همیشه جنجالی و پر از بحث بوده ولی جای اون نیست که به این راحتی و با یک استدلال ضعیف کل دین نفی بشه.
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان