خانه
35.5K

مشکلات مو و درمان آن

  • ۱۳:۳۹   ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    چاره موی آسیب دیده ترمیم است یا قیچی؟ 

    طیف درجات آسیب دیدگی مو بسیار وسیع است و می تواند از آسیبی ساده به کوتیکول باشد تا موخورده های گسترده. با توجه به درجه آسیب دیدگی مو اقدامات درمانی و مراقبتی متفاوتی پیش رو داریم؛ اگرچه در بسیاری موارد برای موخوره راهکارهایی هم داریم، در صورتی که مو وارد مرحله بسیار پیشرفته آسیب شود باید بخش آسیب دیده را قیچی کرد تا جایی که دیگر موخوره دیده نشود. 

    آیا در بازار محصولی وجود دارد که موخوره را درمان کند و خانم ها مجبور به کوتاه کردن موهای خود نشوند؟

    موخوره زمانی ایجاد می شود که کورتکس یا همان لایه داخلی مو آسیب جدی دیده و این آسیب به هیچ وجه ترمیم پذیر نیست و به اصطلاح زمانی که موخوره ایجاد شود دیگر کار از کار گذشته است. محصولاتی که برای مواجهه با موخوره عرضه می شوند تنها با انواع مختلف مواد پوشاننده انتهای شاخه شاخ شده را به هم می چسبانند و برای مدتی کوتاه از پیشرفت موخوره و بازشدگی تار مو به سمت بالا جلوگیری می کنند و در یک کلام، اصلا ماده ترمیم کننده موخوره نداریم.

    موخوره باعث از بین رفتن کوتیکول بخش های پایینی مو می شود در نتیجه معبری برای خروج آب موجود در تار مو باز شده و به این ترتیب رطوبت و آب قسمت های بالاتر مو هم از این راه خارج می شوند و به تدریج بخش های جوان تر مو که نزدیک کف سر هستند هم آسیب می بینند.

    محصولات مراقبتی به موهای دچار موخوره کمک می کنند؟

    مواد مراقبتی مو تنها می توانند آسیب هایی که منجر به موخوره نشده اند را با مکانیسم برگرداندن زاویه مناسب کوتکیول های مو و پوشش خلل و فرج روی تار مو ترمیم و به سلامت مو کمک کنند. برخی محصولات هم با ممانعت از خروج رطوبت، محافظت از آفتاب و مواد اکسنده، حجم دهندگی و ممانعت از وزشدن مو از مو نگهداری می کنند.

    در بازار محصولات مراقبتی مو تنوع محصول زیاد است. خوانندگان ما با توجه به درجه و نوع محصولاتی را انتخاب کنند؟

    هر محصولی که در بازار است اثر خود را بنا به مکانیسم هایی که ذکر شده بر مو می گذارد؛ حالت فیزیکی و شکل عرضه آن به بازار در قالب واکس، پماد، کرم، ژل، اسپری، محلول، کف، فوم و... تنها به علت بازاریابی و مشتری پسندی محصول است. مصرف کننده باید به کارایی و اثربخشی محصول توجه کند و نباید قالب به خصوص عرضه محصولات پایه ای او را فریب دهد. به عبارتی تولیدکنندگان هرازگاهی برای جذب مصرف کننده ممکن است محصول خود را به شکل فیزیکی جدیدی ارائه دهند که قبلا در بازار زیاد به چشم نخورده است.

    منظورتان را با مثال بیشتر توضیح می دهید؟

    مثال سرم های 2 فاز ماده جدیدی نیستند بلکه 2 فاز روغنی و آبی هستند که ماده امولسیون کننده به آنها اضافه نشده است. این 2 فاز با افزودن ماده رنگی کاملا متمایز از هم دیده می شوند. حالا کافی است به این محصول امولسیون کننده بیفزاییم، درست شبیه کرم می شود یا مثلا روغن های مو را در قالب آمپول عرضه می کنند که خریدار با خود بگوید این یک محصول ویژه درمانی است؛ درست مانند آمپول کم مقدار با اثر سریع.

    نحوه اثربخشی نرم کننده ها چگونه است؟

    قبل از هر چیز باید بدانید نرم کننده اصطلاح رایج نادرستی است؛ آنچه به آن نرم کننده می گوییم در اصل حالت دهنده است. حالت دهنده ها 3 نوع اند؛ اول روغنی که با خاصیت روان کنندگی مو را لیز و حالت پذیر می کنند، اثر این مواد پایدار نیست و بعد از مدتی کوتاه از مو پاک می شود.

    دوم موادی که بار الکتریکی مثبت دارند و با رونشست بار مثبت آنها بر بخش های آسیب دیده مو که (مملو از بار منفی است) خلل و فرج این نواحی پوشانده می شود. سومین گروه که گرانترین گروه هم هستند ترکیبی از 2 گروه اول و دوم اند.

  • leftPublish
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان