خانه

اعتماد به نفس

  • تا زمانی که خود  ما نخواهیم هیچ شخصی نمی تواند ما را تحقیر کند .

    به جز عدم اعتماد به نفس و غرور هیچ چیز دیگری نمیتواند مانع موفقیت شود.
    متاسفانه در بسیاری از افراد عدم اعتماد به نفس به دلیل احساس حقارتی است که در آنها وجود دارد.

    منبع عیب جویی از کجاست ؟
    حقیقت این است که عدم اعتماد به نفس معمولا از جایی شروع میشود که اطرافیان شروع به عیب جویی از طرف مقابل میکنند.اما زمانی که متوجه این قضیه شدند میتوانند مسیرشان را تغییر دهند .
    حس حقارت یک فرآیند است که باعث میشود بر احساسات شخص غلبه  شود ، زمانی که متوجه شدید چیزی بر احساسات شما غلبه میکند باید این سوال را با خود مطرح کنید که چرا باید به افراد اجازه دهید که با احساسات شما بازی کنند.
    این مفهوم از دو برداشت متفاوت نشات می گیرد ، در ابتدا مطمئن شوید که چه چیزی سبب جدا شدن این حس در شما می شود و فکر و احساس شما را  آسوده می کند .

    زمانی که بیان می کنید "آن شخص به من توهین کرد " و" آن شخص به من صدمه زد " هریک از آنها دارای معنای متفاوتی هستند و این دو جمله دارای دو مفهوم است .

    برای اولین بار که شخصی توهین میکند ممکن است که نادیده بگیرید  اما اگر برای بار دوم صورت بگیرد این شخص به شما صدمه میزند. بنابراین این شما هستید که تعیین می کنید حوادث چه احساسی در شما ایجاد کنند ، در دفعات بعد که شخصی شما را تحقیر کرد فکرتان را متوقف کنید و در مورد اینکه چه تاثیری بر شما می گذارند فکر کنید ، در واقع با این کار دیگر احساسات بر شما تاثیر نمی گذارد مگر اینکه خودتان به آنها اجازه دهید .

    هیچ شخصی بدون اجازه شما نمی تواند  شما را تحقیر کند. "النور روزولت "
    نیاز است به این نکته توجه کنید که منبع توهین کجاست ، با منبع توهین روبرو شوید ، در بیشتر مواقع بهترین دوست  نمی تواند منبع توهین باشد . منبع توهین ممکن است همکار از خود راضی ومغرور شما باشد ، دوست بدبین و یا قلدری که از شما بزرگتر است باشد.
    یک موضوع مشترک بین همه این افراد وجود دارد و آن این است که همه اشخاص خودشان سبب عدم اعتماد به نفس و یا غمگین بودن خود هستند .

    اشخاصی از خود راضی و بدبین فاقد اعتماد به نفس هستند زیرا این رفتار آنها به این دلیل است که نمیخواهند کسی کاستی های آنها را ببیند ، آنها با این رفتار می خواهند در ذهن دیگران نشان دهند که دارای اعتماد به نفس بالایی هستند .

    مترجم اختصاصی زیباکده : فرزانه کریمی

    برچسب ها سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان