خانه

5 تفاوت بین عشق واقعی و وابستگی

  • آیا شما با شریک  زندگیتان دریک رابطه عاشقانه واقعی هستید یا فقط یک نوع وابستگی را نسبت به او حس میکنید ؟ عشق میتواند یک موضوع پیچیده و بغرنجی به نظر برسد. اما ، ما در این مقاله تفاوت مرز بین عشق واقعی و وابستگی را شرح خواهیم داد و  هچنین به مواردی که باعث بهتر شدن تقویت رابطه ی فعلی و یا رابطه ای که در آینده خواهید داشت اشاره خواهیم کرد.

    1.عشق فداکارانه است و وابستگی خودخواهانه رابطه
    زمانی که عاشق هستید تمام تمرکز شما روی این است که شریک زندگیتان را خوشحال کنید تا او احساس هیچ نوع کمبودی را نداشته باشد.بنابراین در رابطه به هیچ وجه باج گیری نمیکنید و سعی در تسلط رابطه ندارید.
    اما شخصی که صرفا یک وابستگی دارد تمام تمرکزش بر روی این است که طرف مقابلش چگونه میتواند او را خوشحال کند ؟ اگر شدت وابستگی زیاد باشد کنترل و تسلط بر طرف مقابل بیشتر شده و شخص همواره سعی میکند تا مانع از ترک خودش توسط شریک زندگیش شود و همواره شریک خود را مسئول شاد بودن خود میداند و زمانی که طرف مقابل احساس خوب و رضایت بخشی را به او ندهد او از این شرایط اظهار نا امیدی کرده و به یک فرد عصبی تبدیل میشود .

    2. عشق رهایی بخش است و وابستگی کنترل کننده
    عشق واقعی شما را به خود واقعیتان نزدیکتر میکند و شما را به حقیقی بودن علی رغم همه ی نقاط ضعفتان تشویق میکند. حس اعتماد یکی دیگر از فاکتورهایی است که باعث رشد فردی هر دو نفر میشود.عشق واقعی فراتر از یک نوع رفتار کنترلی است. حس عاشقانه ای که نسبت به طرف مقابلتان دارید باعث میشود که خود را همانطور که هستید قبول داشته باشید و بتوانید به دنبال رویاهای خود بروید و زندگیتان را کنترل کنید.

    3. عشق باعث رشد و وابستگی مانع رشد است.
    اگر شما و شریک زندگیتان هر دوعاشق یکدیگر باشید با روند رو به رشدی در زندگیتان رو به رو خواهید بود. چرا که هر دو برای بهتر شدن یکدیگر تلاش خواهید کرد در نتیجه هر کدام از شما به بهترین حالت خود خواهید رسید. به عبارتی دیگر شریک زندگیتان محرک رشد شما و بالطبع شما هم محرک رشد شریکتان در زندگی خواهید بود.
    در مواردی از وابستگی افراد همه ی وقت خود را صرف کنترل شریک زندگیشان میکنند و مسائل و مشکلات خود را نمیتوانند به راحتی حل کنند در نتیجه این روند مانع از رشد آنها در زندگی میشود.یکی از دلایل مشکلات حل نشده افراد در زندگی توجه بیش از حد آنها به طرف مقابلشان است بنابراین جای تعجب نیست اگرهر کدام از زوجین رشدی در زندگی نداشته و در مسیر عشق سالم قرار نگیرند.

    4. عشق ابدی است و دلبستگی گذرا
    عشق در گذر زمان همچنان زنده میماند و اگرهم روزی زوجین بنا به دلایلی از یکدیگر جدا شوند با این حال باز هم معشوقشان در قلب آنها بوده و همیشه برای دیدار دوباره با او مشتاق است.
    از سوی دیگر اگر فقط حس وابستگی نسبت به طرف مقابل وجود داشته باشد ممکن است بعد از فروپاشی رابطه کینه و خشم در قلبشان جای بگیرد وحس کنند که خیانتی را تجربه کرده اند و همه ی این گونه احساسات بد ناشی از این است که افراد وابسته شریک زندگی خود را همیشه مسئول خوشحال کردن و شادبودن خود میدانند.

    5. عشق واقعی نفس هایتان را آرام و وابستگی نفس هایتان را تندتر میکند.
    زمانی که فردی عاشق است کمتر دچار خود محوریت شده و تنفسش آرام میشود، خود را رشد میدهد و رابطه اش او را به سمتی سوق میدهد که به مادیات کمتر توجه کند و بیشتر عشق بورزد.به عبارتی عشق به طرف مقابلش باعث میشود که سرشار از انرژی مثبت شود تا در جهت مثبت هم تغییر کند و چیزی که از همه مهمتر است این است که این عشق آنها را وادار میکند تا نقاط ضعف خود را به یکدیگر بازگو کنند و از صمیم قلب با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
    اما در نوع دیگر رابطه که فقط وابستگی درآن است تنفس شخص سریعتر میشود و این یکی از دلایلی است که افراد در دام رابطه های اشتباه و گوناگونی میفتند که هرگز از رابطه خود راضی نیستند و به همین دلیل دچار مشکلاتی با طرف مقابلشان میشوند که برایشان سخت میشود که این مشکلات را بخواهند حل کنند.این وابستگی در آنها این احساس را ایجاد میکند که بدون شریک زندگیشان به هیچ وجه نمیتوانند خوشحال باشند و حداقل کاری که طرف مقابلشان در حق آنها میتواند بکند این است که در مشکلات به آنها تکیه کنند یا حداقل در فراموش کردن غصه هایشان به آنها کمک کنند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها ازدواج , روان شناسی ,
       4

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان