خانه
38.3K

مراقبت از پوست

  • ۲۰:۵۱   ۱۳۹۴/۷/۲۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    چگونه از پوست خود در شبانه روز مراقبت کنیم؟

    ۷ صبح - آب بنوشید: هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، بدنتان مقداری آب از دست داده است بنابراین نوشیدن کمی آب مفید است.

    7:30 - چربی های صورت را پاک کنید: اگر هنگام بیدار شدن از خواب صورت شما چرب است، چربی اضافه را از صورت پاک کنید.

    7:45 صبح - از کرم ضدآفتاب استفاده کنید: حتی در فصل پاییز و روزهای ابری، پوست در معرض خطر اشعه UVA قرار دارد؛ موثرترین راه برای پیشگیری از پیری زودرس، استفاده از کرم ضدآفتاب است. ابتدا از کرم مرطوب کننده و بعد از ده دقیقه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

    ۱۲ظهر - از پودر صورت استفاده کنید: هنگام ظهر، غدد چربی فعالیت بیشتری دارد بنابراین می توانید در این زمان از روز برای قسمت پیشانی، بینی و چانه که در آن چربی بیشتری تولید می شود، از پودر صورت استفاده کنید.

    یک بعدازظهر - ویتامین D مصرف کنید: در تمام طول سال، بدن به ویتامین D نیاز دارد که در پیشگیری از بیماری ها نیز موثر است. اگر هر روز از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست استفاده می کنید، اشعه UV کافی به پوست نمی رسد. از این رو باید از ویتامین D استفاده کنید.

    ۲ بعدازظهر - تجدید کرم ضدآفتاب: در این ساعت از روز، کرم ضدآفتاب دیگر اثر خود را از دست داده است بنابراین دوباره از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

    ۴بعدازظهر - خوراکی خنک میل کنید: در ساعت ۴بعدازظهر دمای بدن نسبت به ۴صبح حدود یک درجه بالاتر است. با بالا رفتن دمای بدن افراد مستعد به برافروختگی و قرمزی صورت می شوند. اگر پس از برافروختگی، در پوست خود احساس سوزش شدید کردید، خوراکی خنکی میل کنید.

    ۶ بعدازظهر - آرایش صورت را پاک کنید: پاک کردن پوست از آرایش برای سلامت پوست لازم است اما اغلب خانم ها آن را آخرین اولویت می دانند.

    9:30 شب - از کرم مرطوب کننده استفاده کنید: هنگام خواب، پوست ۲۵درصد آب بیشتری را از دست می دهد بنابراین از کرم آبرسان حاوی اسیدهیالورونیک یا کرم حاوی موادی مانند پارافین یا لانولین که رطوبت را در پوست حفظ می کند، استفاده کنید.

    ۱۰ شب :سرم دور چشم استفاده شود بعد از آن بخوابید .خواب کافی و به موقع باعث جلوگیری از روند پیری خواهد شد.

  • leftPublish
  • ۱۵:۰۴   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    مزایای شکلات برای پوست

    خوردن شکلات بصورت مداوم در مجموع، به زیبا‌تر شدن بافت و رنگ پوست تان نیز کمک خواهد کرد.

    شاید شما هم تا به حال از کره ی کاکائو و محصولات ساخته شده بر پایه ی شکلات در مراقبت های روزانه از پوستتان استفاده کرده باشید، اما آیا می‌دانید که به چه دلیل شکلات، پوست شما را درخشان می‌کند؟ امروزه بسیاری از سالن های زیبایی پیشنهاد استفاده از انواع روش‌های مراقبتی توسط شکلات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند، چرا که اجزای کلیدی شکلات می‌توانند پوست را به خوبی تغذیه کرده و التهاب پوست را کاهش دهند. در ادامه دلایل دیگری درباره اینکه چرا شکلات برای پوست مفید است خواهید خواند.

     

     

    شکلات و کاکائو در بسیاری از محصولات زیبایی، مانند کره ی بدن، اسکراب، و انواع مرطوب کننده ها، استفاده می‌شوند. شکلات تلخ که غنی از آنتی اکسیدان است، می‌تواند کمک کند تا با افزایش سن، پوست تان سفت، انعطاف پذیر و صاف بماند.

     

    برخی از مزایای کلیدی استفاده از شکلات در محصولات مراقبتی پوست و بدن:

    تغذیه پوست خشک و نرم ساختن آن

    مرطوب کنندگی عمیق

    کمک به کاهش آسیب رادیکال های آزاد

    کاهش و بهبود چین و چروک ها

    صاف و انعطاف پذیر کردن پوست

    درمان و تسکین التهاب پوست

    افزایش دفع سموم از طریق سلول‌های پوست

    بهبود فرایند نوسازی سلول‌های پوست

    جوان سازی پوست از درون

    بهبود جریان خون در پوست

    آیا خوردن شکلات هم برای پوست مفید است؟

    جدای از تمام مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدانی که می‌توانید در رژیم غذایی روزانه تان جا دهید، شکلات تلخ به جهت فواید تقویتی برای سلامت و زیبایی پوست، همچنان در صدر فهرست مواد غذایی مفید قرار دارد. نتایج تحقیقاتی مشخص نموده است که شکلات تلخ می‌تواند سرعت صدمات ناشی از افزایش سن و رادیکال های آزاد را کند کنند. اطمینان از این که رژیم غذایی شما سرشار از آنتی اکسیدان هاست، کمک خواهد کرد تا آسیب رادیکال های آزاد خنثی و از این رو از پوست شما محافظت شود.

     

    خوردن شکلات بصورت مداوم در مجموع، به زیبا‌تر شدن بافت و رنگ پوستتان نیز کمک خواهد کرد، چرا که سلول‌های پوست می‌توانند به راحتی خودشان را اصلاح کنند. بر اساس نتایج تحقیقاتی در این زمینه، اشخاصی که به مدت ۱۲ هفته هر روز نوشیدنی شکلاتی ویژه ای خوردند، پوستشان به نسبت دیگر اشخاص ۲۵٪ کمتر در برابر اشعه UV ملتهب شد، در عین حال رنگ پوستشان نیز بهبود پیدا کرده بود.

     

    خواص آنتی اکسیدانی شکلات، آن را به یک جزء جدا نشدنی در برنامه‌های مراقبت از پوست در پاییز و زمستان تبدیل می‌کند. پس استفاده از کره ی بدن، ژل حمام یا اسکراب بدن های بر پایه ی شکلات در این فصل را در نظر داشته باشید. اگر تا به حال از محصولات بدن بر پایه ی شکلات استفاده نکرده‌اید، حتما یک بار آن را امتحان کنید. بهترین زمان برای شروع، همین حالاست.

    مراقبت از پوست

  • ۱۵:۰۸   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    نواع لکه هایپوستی و راههای درمان💕💕💕


    ● ملاسما یا لک حاملگی :
    ملاسما یکی از شایع ترین علل ایجاد لک صورت است و اغلب در خانم های مراجعه کننده برای درمان لک صورت دیده می شود که یک لک اکتسابی قهوه ای رنگ است که به صورت آهسته به وجود می آید.
    به دلیل اینکه این لک ها بیشتر در زنان حامله ظاهر می شود یا عود می کند، به لک های حاملگی شهرت دارد، ولی می تواند در خانم های مجرد و به ندرت در مردان نیز دیده شود. این لک ها بیشتر در گونه ها، پیشانی و چانه دیده می شود و در افراد سبزه مشخص است.

    تیرگی یا لک پوست معمولا پس از زایمان ناپدید می شود، اما ممکن است برای ماه ها یا سال ها باقی بماند. این نوع لک صورت ممکن است بدون علت مشخص یا به صورت خانوادگی، مخصوصا در افرادی که حتی در تماس با نور آفتاب خفیف تیره می شوند، دیده شود.

    بعضی خانم ها متوجه می شوند که درست قبل از قاعدگی، لک ها واضح تر می شود. ملاسما یا لک حاملگی به طور شایع در خانم هایی که قرص ضد بارداری مصرف می کنند، دیده می شود که در تماس با نور آشکارتر می شود.

    این خانم ها هنگامی که حامله شوند، همین لک را پیدا می کنند. زمان زیادی طول می کشد تا پس از قطع قرص ضد حاملگی، این لک بر طرف شود و یا ممکن است که هرگز به طور کامل برطرف نشود.

    ● کک مک یا فرکل(FRECKLE):


    کک و مک بیشتر در افراد با پوست روشن، موهای قرمز یا بلوند و چشمان آبی دیده می شود و از سن ۵ سالگی شروع می شود که به صورت لک های کوچک قهوه ای روشن، در مناطق باز بدن مثل صورت، شانه و پشت دیده می شود.

    در تابستان تعداد، اندازه و عمق کک مک افزایش می یابد و در زمستان کوچک تر، روشن تر و کم تعدادتر می شود. این نوع پیگمانتاسیون ممکن است از نظر زیبایی آزار دهنده باشد، ولی خطری ندارد.

    در افراد مبتلا به فرکل، شیوع خال های بدن افزایش می یابد. کک مک هایی که در سنین پایین شروع می شود و در زمستان هم باقی می ماند، بایستی حتما توسط پزشک بررسی گردد.

    ● لک های پیری:

    این لک ها در اثر تماس حاد یا مزمن با نور آفتاب و افزایش سن بوجود می آید. معمولا لک های قهوه ای رنگ مسطح به اندازه ی یک سانتی متر یا بیشتر که روی صورت و پشت دست ها، در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی شروع می شود و با افزایش سن گسترده تر، پررنگ تر و با تعداد بیشتر نمایان می شوند.

    هر چند در نمونه برداری تغییرات بدخیمی ندارند، ولی می توانند در سال های بعد تبدیل به ضایعات بدخیم شوند. لذا بایستی درمان شوند.


    ● لک های ناشی از سوء تغذیه و کمبود ویتامین :

    این لک ها در اثر کمبود ویتامین B۱۲ اتفاق افتاده و در نژادهای با پوست تیره شایع تر است. این لک ها ظاهر لکه لکه دارند.

    در اثر کمبود ویتامین A این لک ها گسترده بوده و همراه با برجستگی های شبیه پوست مرغ ظاهر می شود. همچنین در کمبود اسید فولیک ، کمبود اسید اسکوربیک (ویتامین C) و در انواع کم خونی ها نیز لک های مشابه دیده می شود.

    ● لک در اثر مصرف بعضی داروها :

    مصرف بعضی داروها از قبیل کلرپرومازین، دی پنیسیلامین، هیدانتوئین، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان باعث ایجاد لک به اشکال گوناگون به همراه علائم دیگر می شوند. مصرف طولانی مدت قرص ماینوسیکلین در درمان جوش و غرور جوانی، باعث تیرگی پوست در نواحی جوش های ملتهب و قرمز می شود.


    ● لک ناشی از التهاب پوست:

    این نوع لک پس از التهاب های پوستی در اثر بیماری هایی مثل لیکن پلان (بیماری التهابی پوست و دهان)، لوپوس اریتماتویا (بیماری التهابی بافت همبند پوست)، بعد از سوختگی پوست در اثر آفتاب سوختگی یا سوختگی خفیف با عوامل دیگر، جوش غرور جوانی دست کاری شده، سائیدن پوست برای برطرف کردن اسکار(جای زخم) و فرو رفتگی پوست در همان محل ایجاد می شود.

    این لک ها در نژادهای تیره و افراد سبزه شایع تر است و بیشتر در نواحی باز بدن مثل صورت رخ می دهد. همچنین ضربه به پوست، محکم کشیدن کیسه و لیف زبر در حمام یا مالش پوست ران ها روی یکدیگر هنگام راه رفتن در افراد چاق، می تواند باعث ایجاد لک در همان محل شود.

    ● لک ناشی از بیماری ها:

    لک در اثر بیماری هایی مثل آسم ، نارسایی کبدی و کلیوی که در زمان حملات آسماتیک، تیرگی منتشر پوست برای سه تا چهار روز ممکن است وجود داشته باشد.

    همچنین در روماتیسم و نارسایی کلیه و سیروز کبدی و بعضی بیماری های دیگر تیرگی گسترده ی پوست دیده می شود.
  • ۱۵:۰۹   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    ● لک هایی با علل متفرقه:

    سایر علل ایجاد لک های تیره ی پوست شامل: ملانیسم یا لک ارثی منتشر بدن؛ لک اطراف دهان؛ لک اطراف چشم و لک های کوچک قهوه ای در نقاط مختلف بدن است که می تواند همراه یا بدون علایم دیگر باشند.

    عطرها و ادوکلن هایی که حاوی ۵- متوکسی پورالن و برگاموت هستند، اگر پس از استعمال روی پوست در معرض نور آفتاب قرار گیرند، باعث لک های تیره در پشت گوش، گردن و صورت می شوند.

    لک های شغلی نیز در اثر تماس با ترکیبات حاوی تار مانند آسفالت و روغن های معدنی، و تماس با نور آفتاب به وجود می آیند.

    علل زیاد دیگری نیز در ایجاد لک روی صورت و بدن موثرند که به دلیل نادر بودن، ذکر آنها ضروری نیست، ولی حتما بایستی توسط پزشک در موقع مراجعه مد نظر قرار گیرد.

    ● درمان لک های قرمز

    لک های تیره ی پوست، همان طوری که گفته شد، علل مختلفی دارند که بایستی بعد از بررسی علمی علت، معاینه ی دقیق و گرفتن شرح حال از بیمار، و بعضی مواقع پس از انجام آزمایشات و حتی تکه برداری از پوست، درمان شوند.

    گاهی افراد غیرمتخصص یا آرایشگاه ها، برای درمان لک صورت، یک یا چند نوع کرم ضد لک را بدون توجه به علت آن تجویز می کنند. بعضی از این داروها تحت عنوان داروهای گیاهی، ممکن است حاوی ترکیباتی باشند که در دراز مدت برای پوست وضعیتی بوجود می آورند که حتی توسط متخصصین پوست هم غیر قابل درمان شوند.

    روش های متعددی برای درمان لک صورت وجود دارد که پزشک پس از بررسی های اولیه، از آنها استفاده می کند.
    جراحی زیبایی پلک
    استفاده از داروهای موضعی مثل هیدروکسین، تره سنیونین، اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسید کوجیک، اسید آزلاتیک و کراترکسی ها مثل اسید ساسبک، اسید لاکتیک؛ و نیز روش های درمانی مانند پلیگیک های شیمیایی مثل TCA ، فنول، محلول جستر و پا ارم بریزن، کوتر کرایو؛ و به کارگیری لیزرهای اربیوم یاک، لیزر CO۲ و لیزر روبی مواردی هستند که پزشک با توجه به وضعیت بیمار، نوع لک و علت آن، برای درمان از آنها استفاده می کند.

    ویرایش شده توسط زیباکده در تاریخ ۱۰/۶/۱۳۹۷   ۰۱:۴۷
  • ۲۲:۲۵   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    درمان چین و چروک پوست❤️


    🌹برای مردان :

    استفاده از سرکه انگبین خوراکی (۲ واحد عرق نعناع +۲ واحد عسل +۱
    واحد سرکه انگور طبیعی ) یک سوم لیوان از این مخلوط ریخته و بقیه را آب
    میریزیم و هر شب میل می کنید (۴۰ شب).


    🌹برای خانمها :

    خوردن شبی ۱ لیوان عرق رازیانه با ۱ قاشق عسل (۴۰ شب).

    موارد زیر نیز تاثیر بسیار زیادی در زیبایی پوست صورت دارد :حلیم گندم با

    عسل - رژیم انگور

    * رژیم انگور : هفته اول صبحانه فقط انگور - هفته دوم صبحانه و ناهار فقط

    #انگور - هفته سوم و چهارم صبحانه و ناهار و شام فقط انگور

    استفاده از این رژیم علاوه بر رفع چین و چروک تولید خون تازه و صالحی

    می کند . نشاط آور است. به انسان جان تازه ای میدهد.
    انسان را خوش قیافه می کند .


  • ۲۲:۲۸   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    شیر سرد😍

    شیر سرد و ارگانیک را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید . اسید لاکتیک در شیر پوست را آرام می کند یک پنبه داخل شیر سرد بکنید و پوست خود را هر روز صبح با شیر صورتتان را ماساژ دهید و یا اگر بدنتان لک شده شیر را به پوست بدنتان بزنید بعد از 15 دقیقه بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا ببینید پوستتان چه تغییری می کند..

    🎀 

    مراقبت از پوست

  • leftPublish
  • ۱۴:۰۱   ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ارتباط تغذیه با زیبایی پوست ، زیبایی پوست با مواد غذایی ، زیبایی پوست با تغذیه


    هویج

    هویج نه تنها برای چشم ها مفید است بلکه تأثیر زیادی در زیبایی و سلامت پوست نیز دارد. این سبزی نارنجی پوش سرشار از ویتامین A است و از ترشحات زیاد سلول های سطح خارجی پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این ویتامین A موجود در هویج به کاهش پیشرفت سلول های سرطانی پوست کمک می کند. توصیه می کنیم هر روز چند تکه هویج به عنوان میان وعده و یا در سالاد میل کنید.

    کرفس

    توصیه می کنیم در این روزهای مانده به عید هر روز کرفس میل کنید تا وضعیت پوستتان بهتر شود. این سبزی حاوی ویتامین K است که باعث بهبود جریان خون شده و به کاهش فشارخون بالا کمک می کند. کرفس همچنین باعث کاهش میزان استرس می شود. باید بدانید که استرس دمار از روزگار پوست در می آورد و آن را در معرض پیری زودرس قرار می دهد. علاوه بر این استرس باعث بروز دردهای میگرنی و حتی در موارد شدید آن بروز برخی سرطان ها می شود.

    آیا می دانید که کرفس همچنین منبع طبیعی سدیم، پتاسیم و آب است و مانع از دهیدراته شدن بدن (بی آبی بدن) می شود؟ همین خاصیت کرفس نیز برای آب رسانی و رطوبت بخشی پوست فوق العاده است. حتماً می دانید که پوست های خشک بیشتر در معرض چین و چروک و آسیب قرار می گیرند. خوشبختانه کرفس کالری ندارد و می توانید با خیال راحت از آن برای بهبود وضعیت پوستتان استفاده کنید.


    دانه ها

    تخم شربتی، شاهدانه، تخمه ی آفتابگردان، تخمه ی کدو و تخم کتان برای داشتن پوستی زیبا و سالم فوق العاده اند. تخمه ی کدو و تخمه ی آفتابگردان سرشار از سلنیوم؛ ویتامین A، منیزیم و پروتئین ها هستند. سلنیوم و پروتئین مانع از بروز چین و چروک می شود و ویتامین E پوست را بهتر آبرسانی و مرطوب می کند. منیزیم موجود در این دانه ها نیز میزان استرستان را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا 3 که در تخم کتان، تخم شربتی و شاهدانه وجود دارند نیز برای مقابله با آکنه و چین و چروک فوق العاده عمل می کنند. این دانه ها همچنین سرشار از پروتئین نیز هستند.

    آیا می دانید که برای مصرف بیشتر این دانه ها می توانید آن ها را روی سالادهایتان بپاشید؟ همچنین می توانید از این دانه ها در ماست یا اسموتی ها نیز استفاده کنید.

    اسفناج

    اسفناج یک ماده ی غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی است که حتماً باید در برنامه ی غذایی شما گنجانده شود. این سبزی پرخاصیت منبع آهن، اسیدفولیک، کلروفیل، ویتامین E، منیزیم، ویتامین A، فیبرها، پروتئین های گیاهی و ویتامین C می باشد. ویتامین های C و E نیز به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی برای سلامت پوست لازم و ضروری هستند.

    آیا می دانید که اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با هر نوع مشکل پوستی مقابله می کنند؟ حتماً این ماده ی غذایی را به برنامه ی روزانه تان اضافه کرده و تأثیر آن را روی پوست مشاهده کنید.


    روغن نارگیل

    روغن نارگیل منبع چربی های اشباع شده است. این روغن همچنین حاوی اسیدلوریک است که خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی قوی دارد و به این ترتیب با ویروس ها، عفونت ها، التهاب و آکنه مقابله می کند. روغن نارگیل یکی از منابع اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E نیز هست که پوست را مرطوب، نرم و بدون چین و چروک نگه می دارند. روغن نارگیل همچنین برای تیروئید مفید بوده و به کاهش وزن کمک می کند.

    آیا می دانید که می توان از روغن نارگیل مانند کرم بدن استفاده کرد؟ می توانید روزانه یک قاشق غذاخوری از این روغن را به پوست بدن زده و پوست نرم و صافی داشته باشید.

    چای سبز

    برای داشتن پوستی زیبا و سالم هر روز چای سبز نوش جان کنید. این چای منبع آنتی اکسیدان ها و اسیدآمینه «ال-تئانین» است که به آرامش بدن کمک می کند. چای سبز همچنین برای مقابله با استرس نیز مؤثر عمل می کند. توصیه می کنیم روزانه 3 فنجان از این چای را میل کنید.

    آیا می دانید که چای سبز کاتچین آزاد می کند و این ترکیب نوعی آنتی اکسیدان ضدسرطان است؟ کاتچین همچنین حاوی خواص ضدالتهابی است. این چای برای کاهش خطر پرفشاری خون نیز مؤثر است.


    فلفل دلمه ای قرمز
  • ۱۴:۰۲   ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    مراقبت های اشتباه از پوست در زمستان
    این در حالی است که اغلب مردم تصور میکنند که در هوای سرد و برفی نیازی به استفده از کرمهای ضد آفتاب نیست . صرفا به خاطر سرمای هوا نباید محافظت از پوستتان را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید متوقف کنید

    اشعه ماوراء بنفش هر روز به زمین میرسد، حتی در روزهای ابری و سرد ! بنابراین شما میبایست در تمام طول سال از پوستتان محافظت کنید. بر اساس بررسی آکادمی درماتولوژی آمریکا ۸۰ درصد از اشعه ماوراء بنفش خورشید میتواند در یک روز ابری به پوست نفوذ کند. شاید این سوال پیش بیاید که اگر تمام طول روز را در منزل یا اداره باشیم تکلیف چیست ؟ در پاسخ باید گفت که اشعه ماوراء بنفش میتواند از پنجره های شیشه ای نیز نفوذ کند و لازم است برای حفاظت از سلامت پوست در منزل هم ازکرمهایی حاوی SPF استفاده کنید و اگر لازم است برای مدتی بسیار کوتاه از منزل خارج شوید ، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

    بر اساس تحقیق و مطالعات انجام شده بعضی از آسیبهای خورشید ( که میتوانند منجر به سرطان پوست شوند) تا ساعاتی بعد که به منزل و محیط سربسته میروید نیز همچنان ادامه دارد. نیازی نیست مقدار زیادی از ضد آفتابهای چرب را استفاده کنید . برای فعالیت های روزانه ، یک مرطوب کننده با طیف SPF30 مناسب است. دقت داشته باشید که هر دو ساعت در فصل تابستان کرم ضد آفتاب خود را تجدید نمایید. قبل از آرایش بهتر است از مرطوب کننده هایی که حاوی طیف SPF هستند استفاده کنید تا تمام صورت به میزان یکسان پوشش لازم را در برابر اشعه های مضر خورشید داشته باشند .

    اگر برای کوهنوردی برنامه ریزی کرده اید ، دقت داشته باشید که برف و یخ میتوانند اشعه فرابنفش را منعکس کنند . به علاوه در ارتفاعات بالاتر اشعه فرابنفش تاثیر بیشتری بر پوست میگذارد . بنابراین توصیه میشود از کرمهای ضدآفتاب با SPFبالاتر استفاده کنید (( SPF 50 و هر دو ساعت آن را تجدید نمایید.


  • ۱۵:۲۶   ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    #شل_شدگی_پوست

    چرا پوست آویزان می شود

    می گویند پوست باید محکم و شاداب باشد، اما هرچه سن و سال فرد بیشتر می شود، شادابی و استحکام پوستش کمتر از قبل خواهد شد.

    برای همین عادت کرده ایم پوست گردن، بازوها، دست ها و صورت مادربزرگ ها و پدربزرگ ها را در حالت افتاده و آویزان ببینیم و بعد از آن با خودمان می گوییم باید این واقعیت را پذیرفت که افزایش سن، یکی از مهم ترین عواملی است که باعث افتادگی پوست می شود.

    این موضوع که افزایش سن موجب افتادگی پوست می شود، درباره سایر عللی که در این زمینه نقش دارد، چنین توضیح می دهد: قرار گرفتن در معرض آفتاب برای مدت طولانی یکی دیگر از عوامل موثر بر افتادگی پوست است.

    علاوه بر این، استعمال سیگار هم می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند به طوری که پوست افراد سیگاری، شل تر و افتاده تر از هم سن و سالانی است که سیگار مصرف نمی کنند.

    ژنتیک و تغذیه نامناسب هم می تواند در افتادگی پوست موثر باشد. به همین دلیل هم برخی افراد در سنین پایین تر دچار این مشکل می شوند و بعضی تا سنین بالا افتادگی پوست نخواهند داشت.

    کسانی که با استفاده از رژیم های سخت و غیرعلمی، وزن شان را به طور ناگهانی و غیرمتعادل کاهش می دهند نیز در معرض این مشکل قرار خواهند داشت.

    البته خیلی ها تصور می کنند بارداری عاملی است که می تواند باعث افتادگی پوست شود، معمولا افتادگی پوست پس از بارداری، در قسمت های مختلف بدن غیر از شکم برگشت پذیر است و مشکلی جدی به حساب نمی آید ولی در مورد شکم ممکن است این مشکل برگشت پذیر نباشد.

    عوامل محیطی مانند کار کردن در شرایط یا محیط های خاص نیز می تواند بر افتادگی پوست نقش موثری داشته باشد.
  • ۱۲:۲۵   ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    8 روش خانگی برای درمان جوش صورت و پوست!

    جو دو سر طبعا آرام بخش است و این ماسک ساده، می تواند به از بین رفتن جوش ها کمک کند.

     کوک بولدن متخصص و سر پرست گروه تخصصی پوست در نیویورک،  برای درمان جوش ها، روش های زیر را پیشنهاد می کند.         

                       

    پاک کننده صورت انگور                  

    برای داشتن یک پاک کننده صورت ، فقط کافیست چند حبه انگور تازه را ، از یخچال برداشته ، آن ها را از وسط نصف کنید و روی صورت  و گردن خود بمالید. سپس صورت خود  را،  با آب سرد بشویید.           

                    

     ماسک صورت خیار                         

     یک خیار کوچک را با یک پیمانه جو دو سر ، کوبیده و به صورت خمیر در بیاورید. کوک بولدن می گوید:  یک قاشق  از این خمیر را ، با یک قاشق چایخوری ماست ، مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را بشویید.          

                     

      فیس پک خبار                           

     این ماسک خنک و نرم کننده، به شما کمک می کند تا پوست صورت که بر اثر جوش زبر شده، نرم و لطیف شود. یک خیار کامل را بکوبید، آب آن را کشیده و با یک قاشق سوپخوری شکر ، کاملا مخلوط کنید. طبق گفته کوک بولدن آن را  روی صورت گذاشته و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.  

                               

    ماسک عسل                           

    کوک بولدن توصیه کرده قبل از استفاده از این ماسک صورت خود را با اب گرم بشویید تا منفذ پوست باز شود، سپس عسل را روی پوست خود بمالید و پی از 30 دقیقه ابتدا با آب گرم و بعد از برای بسته شدن منافذ پوست با آب سرد بشویید.     

                            

    ماسک مخمر ماست برای پوست های چرب                              

      پوست های چرب، مستعد جوش هستند.این داروی خانگی چربی اضافی پوست را کاهش می دهد و به از بین بردن جوش ها ، کمک می کند.برای تهیه این ماسک ، یک قاشق چایخوری مخمر را با کمی ماست ، مخلوط کنید تا رقیق شود.بولدن می گوید:مخلوط را ، مستقیما روی قسمت های چرب صورت ، بگذارید و بعد از 15-20 دقیقه ، پوست خود را ، ابتدا با اب گرم و سپس برای بسته شدن منافذ پوست ، با اب سرد بشویید.        

                          

    جو دو سر برای صورت                            

    جو دو سر طبعا آرام بخش است و این ماسک ساده، می تواند به از بین رفتن جوش ها کمک کند. دو قاشق چایخوری جو را ، با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ، مخلوط کنید و تا جایی که به شکل خمیر در بیاید ، به آن آب اضافه کنید.خمیر را به آرامی روی صورت بمالید، بعد از مدتی ،  صورت را با دقت بشوئید.       

              

     ماسک لیمو وتخم مرغ                      

     این ماسک یک درمان عالی برای از بین بردن جوش ها و قابل استفاده برای انواع پوست هاست.آب نصف لیمو را با سفیده تخم مرغ، مخلوط کنید.توصیه کوک بولدن این است که ماسک را شب روی صورت بگذارید و صبح آن را با آب گرم بشویید.اطمینان یابید که مخلوط داخل چشم و دهان نرود.           

                    

    ماسک زردچوبه                          

     کوک بولدن می گوید:در هندوستان مرسوم است که عروس ها برای داشتن صورتی زیبا قبل از عروسی ، از ماسک زردچوبه، استفاده می کنند.مواد لازم برای تهیه این ماسک،  در همه ادویه فروشی ها و فروشگاهای مواد غذایی موجود است.      

                                

     نصف پیمانه آرد نخود ، دو قاشق چایخوری زردچوبه و پودر صندل سفید ، را با مقداری روغن حیوانی یا روغن بادام ، مخلوط کنید.به آن آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید و بگذارید برای 5-10 دقیقه روی صورت بماند. سپس با فشار دست ، ماسک را از صورت جدا کرده و با آب ، تمیز بشویید. 

                               

    ماسک های خانگی، به جوان شدن و از بین رفتن جوش ها، کمک می کند و مواد لازم برای تهیه این جوش ها در آشپزخانه شما، یافت می شود. یک یا چند روش درمان را امتحان کنید و نتیجه ان را روی پوست خود ببینید.

    مراقبت از پوست

  • ۱۲:۲۸   ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    چيپس و پنير

    مراقب #پف زير چشم‌تان باشيد

    مصرف هر روزه چيپس تنها خطر ابتلا به سرطان را بالا نمی‌برد و ذرت بوداده تنها شما را در معرض برونشيت ريه قرار نمي‌دهد.

    اغلب برند‌هاي اين هله‌هوله‌هاي دوست داشتني، حاوي سديم هستند كه امكان تجمع آب در ناحيه‌اي از بدن را فراهم مي‌كنند.

    اگر پوست صورت‌تان پف كرده و گود زير چشم‌تان حسابي متورم شده، به هيچ عنوان سراغ چيپس و پنير نرويد.

    چنين لقمه‌اي نه تنها پف زير #چشم‌تان را بيشتر مي‌كند، بلكه به‌دلیل مواد نگه‌دارنده‌اي كه در ژامبون آن وجود دارد، شادابي پوست‌تان را هم از بين مي‌برد.


    🌹اين لقمه را امتحان كنيد:

    املت با #سبزي تازه و نان سبوس‌دار يك جايگزين خوشمزه براي اين خوراكي است كه به‌راحتي هم آماده مي‌شود.

    #گوجه‌فرنگي موجود در آن مي‌تواند جوش و آکنه را برطرف كند و علاوه‌بر كم‌كردن اثرات آفتاب‌سوختگی، پوستي براق را هم براي‌تان به ارمغان مي‌آورد.

    ازسوي ديگر براي برطرف كردن التهاب پوست چاره‌اي جز مصرف سبزيجات برگ‌دار و بدون برگ نداريد.

    پس كنار املت‌تان سبزي تازه و چند ورق فلفل دلمه‌اي سبز بگذاريد و از خوردن اين غذاي پوست‌ساز لذت ببريد.


  • leftPublish
  • ۱۷:۲۶   ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    درمان جوش در 1 دقیقه فقط با برگ این گیاه

    استفاده از ریحان یکی از قدیمی ترین روش ها برای درمان جوش است.

    مقداری ریحان برداشته و با برگ چریش مخلوط کرده و با هم خرد کنید تا یک خمیر درست شود.

    مقداری آبلیمو به این مخلوط اضافه کرده و روی جوش ها بگذارید.

    اجازه بدهید خشک شود و بعد با آب ولرم بشویید. این درمان باعث از بین رفتن جوش ها می شود. 

     

    چریش گیاهی طبیعی و پر منفعت که دارای خواصی برای پوست ، خواص ضد سرطان و ضد باکتریایی می باشد و مورد استفاده است.

     

    چریش درختی فوق العاده منحصربه فرد است و برگ های آن در زمره پیچیده ترین برگ های گیاهی به حساب می آید.

    مراقبت از پوست

  • ۱۷:۲۷   ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    پاکسازی پوست با بخورهای گیاهی

    پاکسازی پوست با انواع بخورهای گیاهی یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افرادی است که تمایلی به استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی ندارند. اگرچه امروزه محصولات مختلف بهداشتی و آرایشی با منشأ گیاهی در جهان تولید مي‌شود اما هنوز هستند افرادی که ترجیح مي‌دهند از لوسیون‌ها و داروهای گیاهی که بدون دخالت دستگاه‌های صنعتی تولید شده‌اند برای حفظ و سلامت پوست و موی خود بهره ببرند.

     

    بستن منافذ پوست با بخار رازیانه

    استفاده از بخور رازیانه یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای بستن منافذ پوست است. اگرچه استفاده از بخورها به طور کلی منجر به گشودگی منافذ پوست مي‌شود اما این بخور به صورت استثنا در انقباض منافذ پوستی بسیار موثر است و پس از استفاده از این بخور نیازی به استفاده از مواد قابض کننده سطح پوست وجود ندارد. برای استفاده از این بخور کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک شده را درون 2 لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به آرامی بجوشد سپس از بخار این آب برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید. استفاده از این بخور دوبار در هفته به بسته شدن منافذ پوست که موجب از بین رفتن آراستگی پوست صورت مي‌شود، کمک مي‌کند.

     

    درمان عالی  جوش‌های سرسیاه

    یکی از روش‌هایی که در برطرف کردن جوش‌های سرسیاه صورت بسیار قوی عمل مي‌کند، استفاده از بخور گیاهی گل بابونه است. برای تهیه این بخور تنها کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری گیاه خشک شده گل بابونه را درون 2لیوان آب جوش ریخته و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید سپس صورت خود را روی این بخار بگيريد. فقط مراقب باشید فاصله ایمن را حفظ کنید تا بخار به پوست صورت‌تان آسیب نرساند. بهترین حالت آن است که صورت‌تان را به مدت 10 دقیقه با کمک بخور گل بابونه، بخور دهید و پس از آن صورت‌تان را بشویید. درمانگران طب سنتی معتقدند استفاده از گل‌های خیس خورده بابونه روی پوست به پاکسازی کمک مي‌کند.

     

    چگونه پوستمان را جوان کنیم؟

    درمانگران طب گیاهی برای داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده از بخورهای گیاهی را دو تا سه بار در هفته به بیمارانشان توصیه مي‌کنند. بخور گیاهان دارویی از قبیل آویشن، اسطوخودوس، رازیانه، رزماری، نعناع کوهی، بومادران و گزنه از جمله بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش نشاط، شادابی و جوانسازی پوست به ویژه در خانم‌هاست. بهره‌گیری از این بخورهای گیاهی علاوه بر پاکسازی پوست و آبرسانی مناسب به آن، موجب دریافت مواد غذایی توسط سلول های پوستی در بهترین شکل ممكن مي‌شود.

     

    گیاه پیشگیری از جوش صورت

    گیاه شاه‌تره به دلیل خواص بی‌نظیری که در پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز جوش صورت دارد همواره توسط درمانگران طب سنتی به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان جوش‌ها یا پیشگیری از بروز آنها در بدن توصیه مي‌شده است. بسیاری از درمانگران نوشیدن عرق شاه‌تره یا جوشانده آن را بهترین داروی ضدجوش مي‌دانند. اما بخور این گیاه دارویی نیز تاثیر زیادی در کاهش میزان جوش صورت و درمان آن دارد. بخور این گیاه علاوه بر خاصیت ضد جوش به داشتن پوستی شفاف و با طراوت نیز کمک مي‌کند.

    مراقبت از پوست

  • ۱۹:۱۴   ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ☘🌻 بابونه بهترين درمان لکه هاي قهوه اي پوست 🌻☘

    استفاده از عصاره دم کرده بابونه بر روي پوست، مي تواند در پيشگيري از لکه هاي قهوه اي ناشي از آفتاب موثر باشد.

    يکي از عوارضي که بر اثر آفتاب در پوست ايجاد مي شود، لکه هاي قهوه اي رنگي است که به تدريج با افزايش سن زياد و پررنگ تر مي شود.
    يکي از بهترين راه ها براي پيشگيري از اين مشکل، استفاده از کرم هاي ضد آفتاب است که البته مطالعات جديد نشان داده است که عصاره گياه بابونه به شکل دم کرده، باعث کم کردن اين لکه ها مي شود.

  • ۱۹:۱۵   ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب

    اگر بدانید که استفاده از کرم ضد افتاب برای حفظ زیبایی و جوانی پوست شما چقدر اهمیت دارد هرگز از زیر استفاده از ان شانه خالی نمی کنید. لکه های قهوه ای و آفتاب سوختگی ها نمونه ای از اسیب های آفتاب برروی پوست هستند.

    💜💛 شانه زدن موهای خیس

    هرگز موهای خیستان را شانه نزنید این عادت نادرست از لحاظ بهداشتی و سلامتی برای موهایتان توصیه نمی شود.
  • ۱۷:۲۳   ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    سیب پوست شما را مرطوب و آبدار نگه می‎دارد

    سیب دارای ویژگی ‎های تغذیه‎‎ای و یک مرطوب نگهدارنده عالی برای پوست می‎ باشد. محتوای بالای موجود در سیب باعث می‎شود میزان مایع موجود در پوست تامین شده باقی بماند. به علاوه، پتاسیم و تانن ( تانن ماده‌ای است که در عصارهٔ بسیاری از گیاهان وجود دارد. معمولاً آن را از پوست بلوط به دست می‌آورند. ولی علاوه بر بلوط گیاهان دیگری نیز مانند سماق، چای، سیب نارس، به نارس، برگ گردو و بارهنگ نیز دارای تانن هستند. ) موجود در سیب همچنین به پوست شما کمک می‎کند رطوبت خود را حفظ کند. فقط کافی است یک برش سیب را بردارید و آن را روی پوست خود بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. این امر باعث می‎شود در سطوح روغن پوست شما تعادل ایجاد شود و پوست شما را به خوبی آبدار کند.

     

    سیب به عنوان یک نرم کننده‎ طبیعی عمل می‎کند

    مرطوب سازی جلوی از دست دادن محتوای آب پوست شما را با تشکیل یک لایه‎ی محافظتی روی آن می‎گیرد، و سیب می‎تواند همچنین در این زمینه به شما کمک کند. تنها کاری که باید بکنید این است که پوره‎ سیب، عسل و خامه‎ ترش را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و دستان خود بمالید تا پوست نرم و ملایمی داشته باشید.

     

    سیب به عنوان یک پاک کننده‎ عالی عمل می‎کند و باعث درخشش پوست شما می‎شود

    آب سیب می‎تواند به عنوان یک پاک کننده‎ عالی برای پوست شما عمل کند. فقط کافی است یک قاشق غذاخوری آب سیب و عسل را به همراه یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خود به مدت چند دقیقه قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشورید. این ترکیب یکی از بهترین پاک کننده های طبیعی است که باعث درخشش پوست شما می‎شود.

     

    سیب سیاهی زیر چشم تان را از بین می برد‎

    ویتامینها و مواد معدنی مختلف موجود در سیب به عنوان یک سبک کننده‎ پوست عمل می‎کنند و بنابراین در کاهش حلقه های تیره‎ اطراف چشمان شما موثر هستند. به علاوه، ویتامین B و C، به همراه پتاسیم به پوست حساس اطراف چشمان شما تغذیه رسانی می‎کنند. کافی است چند برش از سیب سبز را بجوشانید، آن‎ها را به حالت خمیری در آورید، و اجازه دهید سرد شود. حالا آن را زیر ناحیه‎ چشم برای روشن کردن دایره‎های تیره و تسکین پوست قرار دهید. شما همچنین می‎توانید برش‎های سیب را به مدت 15 دقیقه روی هر چشم برای کاهش پف کردن و استرس از آن ناحیه قرار دهید.

     

    درمان اگزما با سیب

    سرکه‎ سیب محلولی عالی برای مشکل کسانی است که اگزما دارند . این محلول دارای ویژگی‎های ضد باکتریایی و ضد قارچی به علت محتوای اسیدی و اسید مالیک حاضر در آن دارد. بنابراین، این عفونت و همچنین شکل‎های توسعه یافته تری از آن را درمان می‎کند. دو قاشق غذا خوری از سرکه‎ی سیب و آب را روی پوست تحت تاثیر اگزما قرار گرفته قرار دهید تا عفونت، خارش و همچنین خشکی ایجاد شده توسط این بیماری کاهش یابد.

     

    سیب باعث می‎شود جوان تر به نظر آیید

    سیب ها مملو از کلاژن و الاستیک می‎باشند، دو ماده‎ای که باعث می‎شود پوست ظاهر تازه و جوانی به خود بگیرد. همچنین غنی از ویتامین C هستند که مسئول تولید کلاژن است که باعث حفظ جوان بودن پوست شما می‎شود. آنتی اکسیدان‎ های حاضر در آن‎ ها همچنین مانع شکل گیری چروک و پیر شدن قبل از موعد پوست می‎شود. بنابراین، برای اینکه پوستی با ظاهر جوان تر داشته باشید، چند سیب را بردارید و آب آن‎‎‎ها را بگیرید. حالا کل آن را روی نواحی صورت و گردن خود به کار بگیرید و بعد از حدود 20 دقیقه آن را بشورید. این امر باعث کاهش چین و چروک می‎شود و خطوط روی صورت شما را صاف می‎کند.

     

    با ماسک سیب پوست صورت تان را روشن کنیدسیب‎ ها با توجه به غنی بودن از ویتامین C و دیگر مواد غذایی ضروری، باعث روشن تر شدن رنگ چهر‎ه و پوست شما می‎شود. بنابراین برای اینکه یک پوست دارای ظاهر طبیعی و درخشان به کمک این میوه‎ی عالی داشته باشید، به راحتی دو قاشق غذا خوری از پودر پوست سیب و یک قاشق غذا خوری عسل را بردارید. حالا، این دو ماده را با هم مخلوط کنید و همچنین مقدار اندکی از جو دوسر به خوبی پودر شده به آن اضافه کنید. این خمیر را روی پوست خود به کار بگیرید و آن را بعد از 20 دقیقه بشورید. نه تنها نتیجه‎ی امر این است که پوست شما روشن تر شود، بلکه همچنین باعث بهبود بخشیدن به وضعیت بافت پوست شما می‎شود.

    مراقبت از پوست

  • ۱۲:۱۵   ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    #دانستنیهای_آرایشی

    🔅 داشتن دست، پا و صورتی سفید با این نسخه🔅


    🔅برای داشتن بدنی سفید، نیاز نیست پول های هنگفت خرج کنید. این نسخه را انجام دهید:


    - لیمو شیرازی یک عدد
    -جوش شیرین
    -یک قاشق چایخوری زردچوبه
    -روغن نارگیل
    -خیار متوسط


    🔅خیار را رنده کنید و آب خیار را در ظرفی بریزید. لیمو را آب گرفته به آن اضافه کنید. جوش شیرین و روغن نارگیل و زردچوبه را به آن بیافزایید. خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس این مواد را به هر قسمت از بدن که میخواهید روشن و سفید شود بمالید. 45 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم آب کشی نمایید.


    🔅سه بار در هفته اینکار را انجام دهید.

  • ۱۲:۳۸   ۱۳۹۵/۲/۲۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    هنگامی که سن زنان بالا می‌رود، نیازهای غذایی آنها تغییر می‌کند. یک رژیم غذایی سالم همیشه مهم است؛ اما برای زنان با افزایش سن حتی مهم‌تر می‌شود.

    👈 زنان سالمند باید این نکات را در تغذیه خود رعایت کنند:

    * دریافت روزانه دست کم 1500 میلی‌گرم کلسیم، که می‌توان آن لبنیات و سبزی‌های دارای برگ سبز یا مکمل‌های غذایی آن به دست آورد.

    * دریافت روزانه 8 میلی‌گرم آهن- که برای کمک به تولید سلول‌های خونی لازم است. منابع سالم آهن شامل غلات صبحانه غنی‌شده، اسفناج و حبوبات است.

    * محدود کردن دریافت چربی ‌اشباع شده و چربی‌ ترانس.
    * محدود کردن دریافت نمک و قندهای اضافی.
    * دریافت مقدار کافی فیبرهای غذایی.

    ویرایش شده توسط ronak n در تاریخ ۲۲/۲/۱۳۹۵   ۱۲:۳۸
  • ۱۲:۳۹   ۱۳۹۵/۲/۲۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    اونایی که کف دستاشون عرق میکنه 📢📢

    نمک رو با آب لیموی ترش تازه مخلوط کنید و با این اسکراب کف دست رو خوب ماساژ بدید.
    ماساژ این اسکراب به کف دست، باعث نرم و روشن شدن و لایه برداری پوست دست هم میشه.
  • ۱۲:۴۰   ۱۳۹۵/۲/۲۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    فواید خندیدن چیست؟

    😊خنده فشار خون را کم می کند.

    😊خنده باعث طولانی شدن عمر می شود.

    😊خنده سن افراد را کمتر نشان می دهد.

    😊خنده تعادل هورمونی ایجاد می کند.

    😊خنده باعث افزایش هورمون کورتیزول شده، ایمنی بدن را در برابر بیماریها زیاد می کند.

    😊خنده هورمون سوروتونین را افزایش داده و باعث افزایش اندوفین مغز شده و باعث احساس 

    سرخوشی در انسان می شود.

    😊خنده تعداد ضربان قلب را تنظیم می کند.

    😊خنده باعث شفاف شدن پوست صورت می شود.

    😊خنده قدرت یادگیری را افزایش می دهد.

    😊خنده از بیماریهای زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می کند.

    😊خنده در پیشگیری از سکتۀ قلبی و سکتۀ مغزی بسیار مؤثر است.

    😊خنده چروک صورت را ازبین می برد.

    😊خنده باعث رفع خستگی می شود.

    😊خنده بهترین دارو برای درمان افسردگی است.

    😊خنده با بازدم انجام می شود و این کار باعث خارج شدن CO2 از 

    خون می شود و احساس مطلوبی ایجاد می کند.

    😊خنده نوعی تخلیۀ روانی بوده و تنشها و احساسات سرکوب شده را 

    رها می سازد.

  • ۱۶:۴۹   ۱۳۹۵/۳/۱
    avatar
    meli
    کاربر فعال|159 |365 پست

    🔮 پف زیر چشم 

    پف زیر چشم از دغدغه های اصلی بسیاری از ما می باشد. آنچه باعث پف در پلک پایینی چشم ما می شود در اصل شل شدن پوست این ناحیه و در نتیجه جمع شدن چربی اطراف چشم در این قسمت است. با اینکه بسیاری از ما راجع به جراحی به عنوان درمان قطعی این عارضه شنیده ایم باید بگویم جراحی تنها راه درمان پف زیر چشم نمی باشد و همچنین برای برخی بیماران مبتلا به این عارضه اصلا جراحی مناسب نمی باشد. برای جلوگیری از ایجاد پف زیر چشم تا می توانید از پوست این ناحیه محافظت نمایید. ضد آفتاب، لایه بردار، مرطوب کننده و ترکیبات ویتامین ث به صورت کرم و خوراکی خصوصا چنانچه پف زیر چشم با تیرگی این ناحیه همراه باشد، همگی می توانند در جلوگیری از ایجاد این عارضه و البته درمان آن در مراحل اولیه کمک کننده باشند. رژیم غذایی نیز در پیشگیری، کنترل و درمان این عارضه حائز اهمیت فراوان می باشد. به عنوان مثال غذاهای شور قطعا باعث افزایش پف زیر چشم خواهد شد. البته تغییرات دیگری در نحوه زندگی مانند ترک سیگار و نیز خواب مناسب در وضعیت درست نیز می تواند به کم شدن پف زیر چشم و البته پیشگیری از آن کمک کنند. چنانچه زمینه آلرژی در شما وجود دارد به سرعت اقدام به درمان آن نمایید، چرا که خارش پوست این ناحیه خود باعث ایجاد و یا بدتر شدن پف زیر چشم خواهد شد. هر چند این عارضه به ندرت نشانه ای از یک بیماری مهمتر می باشد اما اگر با تورم در سایر نقاط بدن مثل پاها همراه باشد بهتر است مورد بررسی جدی تر قرار گیرد. البته زمینه ژنتیک در ایجاد پف زیر چشم نیز نقش دارد. و اما علاوه بر نکاتی که در بالا برای پیشگیری و البته درمان پف زیر چشم ذکر شد روشهای غیر جراحی نیز برای درمان این عارضه وجود دارد. به عنوان مثال چند جلسه مزوتراپی می تواند باعث برطرف شدن قابل توجه پف زیر چشم در بیماران شود و شاید روشی جایگزین برای افرادیست که علاقمند به جراحی نیستند. برخی از انواع لیزرها و نیز پیلینگ شیمیایی نیز می تواند در درمان پف زیر چشم نقش بازی نمایند. تزریق ژلهای هیالورانیک اسید و نیز پی آر پی هم می توانند با بهتر شدن تونیسیته پوست باعث بهتر شدن این عارضه گردند.

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان