خانه
38K

مراقبت از پوست

  • ۲۰:۵۱   ۱۳۹۴/۷/۲۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    چگونه از پوست خود در شبانه روز مراقبت کنیم؟

    ۷ صبح - آب بنوشید: هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، بدنتان مقداری آب از دست داده است بنابراین نوشیدن کمی آب مفید است.

    7:30 - چربی های صورت را پاک کنید: اگر هنگام بیدار شدن از خواب صورت شما چرب است، چربی اضافه را از صورت پاک کنید.

    7:45 صبح - از کرم ضدآفتاب استفاده کنید: حتی در فصل پاییز و روزهای ابری، پوست در معرض خطر اشعه UVA قرار دارد؛ موثرترین راه برای پیشگیری از پیری زودرس، استفاده از کرم ضدآفتاب است. ابتدا از کرم مرطوب کننده و بعد از ده دقیقه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

    ۱۲ظهر - از پودر صورت استفاده کنید: هنگام ظهر، غدد چربی فعالیت بیشتری دارد بنابراین می توانید در این زمان از روز برای قسمت پیشانی، بینی و چانه که در آن چربی بیشتری تولید می شود، از پودر صورت استفاده کنید.

    یک بعدازظهر - ویتامین D مصرف کنید: در تمام طول سال، بدن به ویتامین D نیاز دارد که در پیشگیری از بیماری ها نیز موثر است. اگر هر روز از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست استفاده می کنید، اشعه UV کافی به پوست نمی رسد. از این رو باید از ویتامین D استفاده کنید.

    ۲ بعدازظهر - تجدید کرم ضدآفتاب: در این ساعت از روز، کرم ضدآفتاب دیگر اثر خود را از دست داده است بنابراین دوباره از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

    ۴بعدازظهر - خوراکی خنک میل کنید: در ساعت ۴بعدازظهر دمای بدن نسبت به ۴صبح حدود یک درجه بالاتر است. با بالا رفتن دمای بدن افراد مستعد به برافروختگی و قرمزی صورت می شوند. اگر پس از برافروختگی، در پوست خود احساس سوزش شدید کردید، خوراکی خنکی میل کنید.

    ۶ بعدازظهر - آرایش صورت را پاک کنید: پاک کردن پوست از آرایش برای سلامت پوست لازم است اما اغلب خانم ها آن را آخرین اولویت می دانند.

    9:30 شب - از کرم مرطوب کننده استفاده کنید: هنگام خواب، پوست ۲۵درصد آب بیشتری را از دست می دهد بنابراین از کرم آبرسان حاوی اسیدهیالورونیک یا کرم حاوی موادی مانند پارافین یا لانولین که رطوبت را در پوست حفظ می کند، استفاده کنید.

    ۱۰ شب :سرم دور چشم استفاده شود بعد از آن بخوابید .خواب کافی و به موقع باعث جلوگیری از روند پیری خواهد شد.

  • leftPublish
  • ۱۶:۵۳   ۱۳۹۵/۳/۱
    avatar
    meli
    کاربر فعال|159 |365 پست

     بررسی علل موهای زائد 

    موی زائد می تواند برای هرخانمی و در هر سنی به یک دغدغه اصلی تبدیل گردد. امروز علاقمند هستم شما را با چند علت جالب و البته مهم پرمویی در خانم ها آشنا کنم. بد نیست بدانید حدود پنج تا پانزده درصد خانم ها در جهان مبتلا به پرمویی یا هیرسوتیسم هستند و این یعنی سیصد و پنجاه میلیون خانم در سراسر جهان! پس شما تنها فردی نیستید که از این عارضه رنج می برید. افرادی که در منطقه مدیترانه و خاور میانه زندگی می کنند یعنی دقیقا همان منطقه ای که ایران در آن قرار دارد بیشتر از سایر نژادها به این عارضه مبتلا می شوند. همچنین جالب است بدانید در افراد چاق و دارای اضافه وزن پرمویی بیشتر از سایرین دیده می شود. زمینه ژنتیک و فامیلی نیز نقش پر رنگی در پرمویی در خانم ها ایفا می کند. و اما گاه پرمویی ثانویه به برخی از بیماری ها یا داروها ایجاد می گردد که علاقمند هستم شما را با تعدادی از آنها آشنا کنم. برخی داروها مثل استروییدهای آنابولیک، فنی تویین، متوکلوپرامید، و یا ترکیبات پروژسترونی همه و همه می توانند منجر به هیرسوتیسم گردند. یائسگی نیز جز عوامل ایجاد یا تشدید کننده پرمویی در خانم ها می باشد. پرمویی گاه ممکن است ثانویه به برخی تومورهای تولیدکننده هورمون مردانه در تخمدانها ایجاد گردد. از سایر دلایل نسبتا شایع ایجاد پرمویی در خانم ها می توان به بیماری تخمدان پلی کیستیک اشاره کرد. گاه موی زائد در برخی نقاط بدن مثل پشت لب ها یا چانه ایجاد می گردد و با علایمی مثل کلفت شدن صدا یا بدبو شدن عرق و به اصطلاح علائم مردانگی همراه است. در پست بعدی بیشتر در این مورد با شما صحبت خواهم کرد. پس فراموش نکنید درمان هر موی زائد صرفا لیزر نمی باشد و گاه نیازمند بررسی های بیشتر و جدیتری وجود دارد.

  • ۱۰:۴۵   ۱۳۹۵/۳/۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    ضد پیری از چین :

    این کاملا واضح است که زنان آسیایی پوستی زیبا دارند ، در هر سنی که باشند ! برای بررسی به چین رفتیم تا ببینیم زنان چینی چه ترفندی به کار می برند تا همیشه پوستشان را جوان نگه دارند . چیزی که فهمیدیم این بود که برای محافظت پوست از رادیکال های آزاد، باید همان کاری را بکنیم که آنها می کنند : نوشیدن چای سفید!!

    مراقبت از پوست

  • ۱۰:۴۶   ۱۳۹۵/۳/۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    رفع حلقه های تیره دور چشم از اسپانیا :

    این نکته را از خانم های اسپانیایی بیاموزید . آنها برای خلاصی از تیرگی دور چشم چه می کنند ؟ اگر ورقه های خیلی نازک سیب زمینی را برای 10 دقیقه روی چشمتان قرار دهید از حلقه های دور چشم خلاص می شوید ! به همین سادگی

    مراقبت از پوست

  • ۱۰:۴۶   ۱۳۹۵/۳/۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    لب های لطیف از ایتالیا :

    برای لطافت لب ها وقتی که آنها خشک ، پوسته پوسته و یا آفتاب سوخته هستند ، از زنان ایتالیایی بیاموزید، از روغن زیتون استفاده کنید.

    مراقبت از پوست

  • ۱۰:۵۸   ۱۳۹۵/۳/۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    گوجه فرنگی (گوجه فرنگی) بهترین دوست یک زن  است. گوجه فرنگی را می توان  برای داشتن  پوست درخشان  استفاده کرد، که  از  بروز مشکلاتی مانند بثورات و آکنه جلوگیری میکند .

    مراقبت از پوست

  • leftPublish
  • ۱۱:۱۱   ۱۳۹۵/۳/۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    اگر از چشم های پف كرده رنج می‌برید، احتمالا دوست دارید این پف را از بین برده یا تا حدودی پنهان كنید. قبل از هر آرایشی، از كمپرس آب گرم استفاده كنید. در این حالت حتی الامكان به طور خفیف آرایش نمایید. سایه چشم كمی‌به كار ببرید. خط چشم باریكی بكشید یا اصلا نكشید. با این كار پف چشم شما كمتر به چشم می‌آید.

    5- آخر همه، از ابروهای خود كه چشم های شما را قاب گرفته اند غافل نشوید. تعداد كمی‌از افراد به ابروهای خود توجه می‌كنند. ابروهای بد شكل كل آرایش را به هم می‌ریزند. اگر برای برداشتن ابروهای خود تازه كار هستید، به یك آرایشگر ماهر مراجعه كنید تا حالت ابروهایتان را درست نماید، بعد از آن دیگر خودتان می‌توانید ابروهایتان را بردارید. از نازك و باریك كردن ابروهای خود دست بكشید، چرا كه پر كردن آنها كمی‌مشكل است

    مراقبت از پوست

  • ۱۳:۵۷   ۱۳۹۵/۳/۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    طرز تهیه کرم روشن کننده پوست در منزل

    💟خیلی از ما در طول روز از کرم های روشن کننده پوست استفاده می کنیم، اما باید بدونیم که استفاده مداوم از این کرم ها باعث تیرگی بیشتر پوست و همچنین ایجاد جوش های زیر پوستی میشه.

    چند روش تهیه کرم روشن کننده پوست با مواد طبیعی

    💟طرز تهیه اول کرم روشن کننده پوست  : 

    نصف فنجان ماست ساده

    عسل ۱ قاشق چایخوری

    آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

    بادام خام ۴ عدد ( بادام را پودر کنید )

    مقدار کمی زرد چوبه

     این مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب این کرم را روی پوست تمیز و بدون آرایش خود بمالید و صبح بشویید .

    💟💟طرز تهیه دوم کرم روشن کننده پوست:

    ۱۰ قطره آبلیمو 

    مقدار کمی زردچوبه 

    ۲ قاشق چایخوری آرد گندم

    این مواد را با هم مخلوط کنید و  یک کرم سنگین تهیه کنید و هر شب روی پوست خود بمالید و صبح بشویید. اگر پوست حساسی دارید آبلیمو را حذف کنید و آب بجای آن اضافه کنید.

    💟طرز تهیه سوم کرم روشن کننده پوست:

     

    ۱ فنجان آبلیمو 

    ۱۵ قطره گلاب

    این مواد را با هم مخلوط کنید و یک توپ پنبه را داخل این محلول فرو برده و به صورت دورانی روی پوست خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید و این کار را هر روز انجام دهید.

  • ۱۴:۳۲   ۱۳۹۵/۳/۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    چگونه با لیمو ترش سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

    بادام و لیموترش برای رفع سیاهی دور چشم

    یکی از بهترین روش‌ها برای از بین‌بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور کافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با کمک روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با کمک این روغن علاوه بر آن‌که به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم کمک می‌کند موجب بهبود تیرگی‌ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌کند.
  • ۱۴:۳۵   ۱۳۹۵/۳/۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

     ﺑﻄﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﺍﺯ ﭘﻮﺳﺖ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺭﻭﺯ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ

    ﺷﺎﻣﻞ ﮔﺎﻡ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ

    ﺻﺒﺢ ﻫﺎ :

    - 1 ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺎ ، ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﻫﺎ

    - 2 ﺟﻮﺍﻥ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺎ :

    ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺣﺎﻭﯼ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﺳﯽ

    ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺣﺎﻭﯼ AHA ﻫﺎﯾﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﮔﻠﯿﮑﻮﻟﯿﮏ ﺍﺳﯿﺪ

    - 3 ﺿﺪﺁﻓﺘﺎﺏ ﻫﺎ

    ﻋﺼﺮ ﻫﺎ :

    1 - ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺎ ،

    ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﻫﺎ

    - 2 ﺟﻮﺍﻥ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺎ:

    ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺣﺎﻭﯼ

    ﺭﺗﯿﻨﻮﻝ ﯾﺎ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﺳﯽ

    C

    ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺣﺎﻭﯼ

    AHA ﻫﺎﯾﯽ ﻧﻈﯿﺮ

    ﮔﻠﯿﮑﻮﻟﯿﮏ ﺍﺳﯿﺪ

     ﮔﺎﻡ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ 

    ﮔﺎﻡ ﺍﻭﻝ : ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺎ ﻭ ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﻫﺎﯼ ﭘﻮﺳﺖ

    ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﮐﺮﺩﻥ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻨﻈﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬﻢ

    ﺗﺮﯾﻦ ﮔﺎﻡ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ

    . ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﻎ ﻭ ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﻭ

    ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ

    ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﻄﺢ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﻮﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﺗﺠﻤﻊ ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﮐﻪ

    ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﻭ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺍﮔﺮ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﻧﺸﻮﻧﺪ ،

    ﻧﻤﺎﯼ ﺗﺎﺯﻩ ﻭ ﺻﺎﻑ ﺗﺮ ﻻﯾﻪ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺮﯾﻦ ﭘﻮﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺎﺯﻩ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ

    ﺭﺍ ﺍﺳﺘﺘﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻧﻤﺎﯼ ﮔﻨﮓ ﺗﺮ ﻭ ﻏﯿﺮ ﺷﻔﺎﻑ ﺗﺮﯼ ﺑﻪ ﭘﻮﺳﺖ

    ﻣﯽ ﺑﺨﺸﻨﺪ ﺣﻔﺮﺍﺕ ﺳﻄﺢ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺟﻮﺵ

    ﻫﺎ ﻭ ﺁﮐﻨﻪ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﺷﮑﻞ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ

    ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﭘﻮﺳﺘﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻻﯾﻪ

  • ۱۴:۳۷   ۱۳۹۵/۳/۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    رژیم غذایی برای جوان ماندن پوست

    رژیم غذایی معمولا افراد را به یاد لاغری و تناسب اندام می اندازد اما جالب است بدانید که برنامه غذایی نقش موثری در داشتن پوستی سالم ,زیبا و شفاف دارد.

    به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز به‌ طور طبیعی با بالا رفتن سن، لایه زاینده پوست نازک ‌تر می ‌شود. پوست چین و چروک پیدا می ‌کند و لکه‌ های متعددی روی آن به ‌وجود می ‌آید، غدد سباسه که وظیفه چرب نگه داشتن پوست را برعهده دارند کم کارتر می‌ شوند و پوست خشک می ‌شود. نازک شدن عروق پوست که تغذیه آن را به عهده دارند و یا گرفتگی آن ها به دلیل بالا رفتن سن هم آخرین علت بی ‌طراوت بودن پوست است و پوست پس از مدتی شکننده و بدرنگ می ‌شود.

    هرچند باید تا قبل از بروز چنین علائمی مراقبت لازم را از پوست خود انجام دهید اما به هر حال هر زمان بتوانید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید ممکن است بشود پیری پوست را تا چند صباحی به عقب بیندازید.مواد زیر بهترین مواد غذایی برای به تعویق انداختن پیری و چروکیدگی پوست است

    اگر می خواهید پوستی شاداب، با طراوت، نرم، درخشنده و جوان داشته باشید بهتر است مصرف مواد غذایی زیر را در برنامه تان فراموش نکنید :

    ۲- روغن زیتون خالص

    ۳- کاکائو

    ۴- گردو

    ۵- بادام

    ۶- تخم مرغ

    ۷- سویا

    ۸- سیب

    ۹- توت فرنگی

    ۱۰- گوجه فرنگی

    ۱۱- کاهو

  • leftPublish
  • ۱۴:۳۸   ۱۳۹۵/۳/۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    پوست انار مانع شکسته شدن کلاژن موجود در پوست میشود و علایم پیری و چین و چروک را به تاخیر می اندازد.

    روش استفاده:

    به 2قاشق چای خوری پودر پوست انار کمی شیر اضافه کنید.

    در صورت داشتن پوست چرب،گلاب را جایگزین شیر کنید مواد را به صورت بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

    برای به دست آوردن نتیجه بهتر از این مواد هفته ای دوبار استفاده کنید.
  • ۱۶:۵۰   ۱۳۹۵/۳/۲۶
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    پیری را از خود دور کنید

    افرادی که سن بالاتری دارند، می‌توانند از  کرم‌های ضد‌پیری (آنتی ایجینگ)   استفاده کنند، این کرم‌ها پوست را در برابر آفتاب محافظت می‌کنند و ضدچروک هم هستند. برای همه این انتخاب‌ها باید حواس‌تان به نوع پوست‌تان باشد. البته اغلب کرم‌های تخصصی غلظت‌شان به حدی است که هر نوع پوستی تحمل آنها را دارد اما در هر صورت بهتر است، قبل از استفاده آنها درباره ویژگی کرم مطمئن شوید.

    مراقبت از پوست

  • ۱۲:۳۵   ۱۳۹۵/۴/۸
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

     برای درخشان و براق کردن پوست☺️ قبل از ارایش پوست صورت خود را با مقداری عصاره آلوئه ورا آغشته کنید تا شگفت زده شوید

    مراقبت از پوست
  • ۱۰:۴۴   ۱۳۹۵/۴/۱۰
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48272 |46689 پست
    در مان جاي جوش 



    ♨️ آب غوره، گلاب و يا سركه با روغن گل سرخ را روي پوست خود بماليد، سپس دوش گرفته و سطح پوست تان را بشوييد. 



    ♨️آبليمو را با پنبه روي پوست‌تان بماليد و بگذاريد خشك شود. در صورت سوزش آن را با كمي آب و يا گلاب رقيق كنيد. اين كار را هفته‌اي چهار بار انجام دهيد. 



    ♨️كمي پودر صندل و گلاب را با چند قطره آبليمو تركيب كنيد و روي صورت و گردن بماليد و اجازه دهيد خشك شود؛ سپس صورت‌تان را با آب سرد بشوييد. اين‌كار را هفته‌اي دو بار انجام دهيد. 



    💠🔅نكته بسيار مهم براي رفع لكه‌هاي آكنه، مصرف بسيار زياد آب است تا به روند رشد پوست جديد كمك كند.🔅💠
  • ۱۲:۰۷   ۱۳۹۵/۴/۲۲
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    درمان جوش صورت با سرگل بنفشه

     سر بنفشه یکی از گیاهان دارویی با طبع سرد بوده و در درمان مشکلات کبدی و همچنین مشکلات پوستی دارای سابقه طولانی است .برای این منظور مقدار 2 قاشق از سرگل بنفشه را هر شب با یک لیوان آب خیس کرده و روز بعد صاف کرده و میل نمایید همچنین توصیه می شود که تفاله باقی مانده را روی به صورت ماسک روی صورت قرار داده و پس از گذشت 10 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

    مراقبت از پوست
  • ۱۴:۱۲   ۱۳۹۵/۴/۲۳
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

     رفع ترک های پوستی

    این دستور خانگی پر از بهترین مواد برای پوست است  که به راحتی قابل تهیه هستند. یادتان باشد این ترکیب را در همه قسمت های بدن می‌توانید استفاده کنید و تنها مختص به دوران حاملگی و شکم نیست.

    مواد لازم:
    ☘نصف فنجان روغن نارگیل
    ☘یک چهارم فنجان روغن ویتامین E : میتوانید از مواد داخل کپسول ویتامین Eاستفاده کنید.
    ☘دو قاشق غذاخوری موم عسل: این ماده خاصیت سفت کردن لوسیون و آبرسانی دارد.
    ☘یک چهارم فنجان روغن بادام شیرین: این روغن هم سرشار از ویتامین E است وهم خاصیت نرم‌کنندگی دارد.
    ☘ده قطره روغن اسطخودوس برای آرام‌بخشیدن به پوست و از بین بردن خارش

    طرز تهیه
    روغن نارگیل و موم را در یک شیر داغ کن بریزید و روی حرارت خیلی خیلی ملایم بگذارید تا موم باز شود. بعد از روی حرارت بردارید و بقیه را داخل ظرف بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا یک دست شود. این ترکیب را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در دمای اتاق بگذارید تا کاملا خنک شود. به نقل از تی‌وی مدا میتوانید هر روز یا یک روز در میان از این کرم دست‌ساز استفاده کنید و همیشه شکمتان را چرب نگه دارید. این کرم را می‌توانید برای جلوگیری از ترک خوردگی روی باسن و پشت ران هم استفاده کنید.

  • ۱۲:۵۸   ۱۳۹۵/۴/۲۶
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    اگرمیخواهیدازشرترکهاولکه های بعداززایمان خلاص شوید از روغن شترمرغ استفاده کنید .روغن شترمرغ اصل کاملا مایع است

  • ۱۱:۲۶   ۱۳۹۵/۴/۲۸
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    دنوش عناب و پوست

    ☕️ به علت دارا بودن انتی‌اکسیدان‌ها، روند پیری پوست را کاهش می‌دهد.
     ☕️ برای رفع استرس و اضطراب مفید است

    ✳️ طرز تهیه:
    عناب را شسته و خیس کنید سپس هسته آن را بیرون آورده و میوه خرد شده را داخل یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. به علت شیرین بودن دانه های عناب نیازی به شیرین کردن نمی باشد و در صورت تمایل می توانید چند قطره آب لیموترش به آن اضافه کنید.

    مراقبت از پوست
  • ۱۱:۲۹   ۱۳۹۵/۴/۲۸
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

     روغن گردو برای پوست و مو چه میکند ؟

     ویتامین B موجود در آن، کاهش دهنده استرس است که در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. استرس بالا منجر به چین و چروک زود رس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مقابله می کند.

     روغن گردو باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست، سلول های سالم تر و باطراوت تر تشکیل می شود.

    طبق گفته متخصصان استفاده منظم از روغن گردوی کمی ولرم برای دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن، کاهش دهنده پف و آرامش دهنده چشم است.

    روغن گردو منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3- 6 و 9 است که همه این مواد، تقویت کننده فولیک های مو است.

  • ۱۷:۱۷   ۱۳۹۵/۴/۲۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    میوه هایی که پوست صورت شما دوست دارند

    مراقبت از پوست

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان