خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
92.3K

معجزه های رژیمی-همه چیز درباره چاقی و لاغری

  • ۱۱:۳۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    درمان لاغری صورت

    ۱  معجون شگفت‌آور خیار و گلابی

    خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می‌تواند به بهبود آبرسانی سلول‌های پوستی کمک کند به ویژه اگر از ماسک تهیه شده از این میوه به صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در عرض ۲ هفته با آبرسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان‌بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت‌تان کمک کنید. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. علاوه بر این می‌توانید از گلاب مرغوب نیز برای این‌ کار استفاده کنید. تنها کافی است که گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید. این کار را ۲۰ دقیقه و هفته‌ای سه بار انجام دهید.

    ۲  آب میان‌بافتی را زیاد کنید

    یکی از نکاتی که شاید بسیاری از ما ساده از کنار آن می‌گذریم نوشیدن آب در طول روز است. برخی از ما به خیال آنکه روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای می‌نوشیم تصور می‌کنیم که آب مورد نیاز بدن‌مان را نیز دریافت کرده​ایم درحالی که هیچ یک از مایعات و نوشیدنی‌ها نمی‌تواند جای آب را بگیرد و اثر معجزه‌گری که آب روی پوست و چاقی صورت دارد را جبران کند. نوشیدن آب به ویژه در شرایطی که مشغول تمرینات ورزشی و بدنسازی هستید بیشتر معنا پیدا می‌کند چون معمولا مردان و زنانی که تمرینات ورزشی پیوسته و منظمی دارند با لاغری صورت مواجه می‌شوند و بعد از مدتی احساس می‌کنند که زیبایی اولیه صورت‌شان از بین رفته است. در حالی که نوشیدن مقدار مناسب آب می‌تواند آب میان بافتی سلول‌های صورت را تامین و به این ترتیب به چاق‌تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک کند.

    ۳  فیبردرمانی را فراموش نکنید

    با خوردن میوه‌ها و سبزیجات هم می‌توانید به بدن‌تان آب برسانید چون این مواد غذایی سرشار از آن هستند. علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده که باعث می‌شود شما احساس سیری کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست‌فودها بروید. هویج از جمله سبزیجات کم‌کالری و آبرسان است که می‌توانید در طول روز آن را در میان‌وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. هر گاه احساس کردید نیاز به مصرف میان‌وعده، تنقلات یا خوراکی دارید، هویج بخورید. این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا بتوانید از این روش برای آبرسانی بهتر به سلول‌های پوستی صورت‌تان بهره بگیرید.

  • leftPublish
  • ۱۱:۳۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ۴ از چینی‌ها کمک بگیرید
    درمانگران طب سوزنی برای بهتر شدن جریان گردش خون صورت و تولید کلاژن بیشتر از سوزن‌های ظریف طب سوزنی استفاده می‌کنند. آنها با افزایش خونرسانی در ناحیه صورت علاوه بر غذارسانی و آبرسانی به افزایش و تولید کلاژن پوست کمک می‌کنند و به این ترتیب می‌توان به تقویت عضلات صورت و خوش‌فرم شدن این عضلات کمک کرد. با این روش با کمک طب سوزنی می‌توانید در مدتی کوتاه و کمتر از یک ماه به پر شدن صورت و چاق‌تر به نظر رسیدن آن کمک کنید. برای این منظور بهتر است با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنید.

    ۵ روزی ۵ تا۱۰ عدد مغز بخورید
    یکی دیگر از روش‌های بی‌عارضه و طبیعی برای پر کردن صورت و چاق کردن آن در مدت زمانی کمتر از یک ماه گنجاندن حب ۴ مغز به برنامه و رژیم غذایی‌ است. برای تهیه این حب نیاز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما دارید. برای تهیه حب کافی است ۴ عدد از هر یک از این مغز‌ها را با ۲ عدد خرما ترکیب کنید و آنها را به صورت خمیری نرم درآورید، می‌توانید به جای استفاده از خرما از شیره‌خرما نیز برای خمیر کردن این مغزها استفاده کنید و از این خمیر حب‌های کوچک و گرد تهیه کنید و در طول روز۵ تا ۱۰ عدد از این حب‌ها را بخورید. مصرف مغزهای روغنی یکی از بهترین روش‌ها برای پرتر به نظر رسیدن عضلات صورت است.

    ۶ این تکنیک را ۱۵ بار تکرار کنید
    اگر تمایلی به استفاده از تکنیک‌های تغذیه برای پر شدن و چاق به نظر رسیدن صورت ندارید، بهترین روش برای شما استفاده از تکنیک‌های ورزشی سودمند برای چاق شدن صورت است. برای این‌ کار هر روز کمتر از ۲۰ دقیقه را به این کار اختصاص دهید و در ۲ نوبت این تکنیک را اجرا کنید. روی صندلی بنشینید و روی عضلات صورت تمرکز کنید. سپس لب‌ها را تا جایی که می‌توانید جمع کنید و آن را به مدت ۵ ثانیه در همین حالت نگه ‌دارید سپس بدون آنکه لب‌های‌تان از هم باز شود و دندان‌های‌تان دیده شود لبخند بزنید و سعی کنید خط لبخند را بلند و بلندتر کنید. لب‌ها را به مدت ۵ ثانیه در این وضع نگه دارید و این تمرین را ۱۵ بار تکرار کنید. بعد از اجرای پانزدهمین حرکت خواهید دید که عضلات صورت‌تان احساس خستگی می‌کنند. این به شرطی است که حرکات را به درستی و با تمرکز انجام داده باشید. خستگی عضلات صورت بهترین نشانه برای بهبود خونرسانی و جریان‌گردش خون به سلول‌های صورت است. اجرای این تکنیک هر روز به مدت ۲۰ دقیقه به شما کمک می‌کند تا عضلات ورزیده و پرتری داشته باشید.
  • ۱۱:۳۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ۷ هر شب این سالاد را بخورید
    گنجاندن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده‌های غذایی به ویژه وعده شام تاثیر زیادی بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن دارد. جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین‌های B می‌تواند تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان‌بافتی صورت داشته باشد. علاوه بر تهیه سالاد جوانه گندم می‌توانید پودر تهیه شده از جوانه گندم را با ماست ترکیب کنید و بعد از خوردن یک وعده غذایی ۲ قاشق از آن را بخورید. توجه داشته باشید که مصرف بیشتر پودر جوانه‌گندم و ماست بعد از غذا می‌تواند به چاقی دیگر نقاط بدن کمک کند بنابراین اگر می‌خواهید تنها صورت‌تان چاق شود به خوردن حداکثر ۲ قاشق جوانه‌گندم و ماست بعد از یک وعده غذایی اکتفا کنید.

    ۸ چاقی صورت با یک نسخه
    ماسک گل‌رس یکی از قدیمی‌ترین ماسک‌های طبیعی است که مردم سرزمین‌های مختلف در هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست‌شان استفاده می‌کردند. در متون طب سنتی ایران نیز نسخه‌های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می‌کنند؛ نسخه‌هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد. ماسک گل رس از ترکیب خاک الک شده و نرم شده و گلاب خالص و طبیعی به دست می‌آید. ماسک‌کردن این ترکیب روی پوست حتی در مواردی که پوست فرد حساس و نازک است موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی‌ها و شل‌شدگی‌های پوست و ماهیچه‌های صورت می‌شود و به این ترتیب به پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت خمیر درآورید. برای آنکه گل کاملا به صورت خمیری نرم درآید می‌تواند ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا بتوانید از این ترکیب به عنوان ماسک استفاده کنید. سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. بعد از اتمام کار نیز حتما پوست‌تان را با آب خنک بشویید و هرگز در طول روز از آب گرم برای شستن پوست صورت استفاده نکنید.
  • ۱۱:۳۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    در این روز ها که همه به دنبال راهی برای کم کردن وزن هستند ، عده ای از افراد به خاطر دلایل مختلف مانند لاغری بیش از اندازه به دنبال راهی برای بالا بردن وزن خود هستند ، اما این مسئله نیز باید به صورت اصولی انجام شود.

    خیلی از جوانان این روزها به دنبال کاهش وزن هستند، اما برخی از جوانان هم لاغر هستند و برای بالا بردن وزن، دچار مشکل هستند. اما در اینجا ۱۰ روش تغذیه ای برای بالا بردن وزن بدون دریافت میزان بالایی از چربی پیشنهاد می شود:

    ۱) غذای بیشتر، بیشتر و بیشتر

    چنانچه ورزش می کنید و رشد ندارید، تنها مشکل به اندازه کافی نخوردن شماست. چطور انتظار دارید وقتی برای پرکردن میزان سوخت کالری بدن تان در روز، کالری کافی مصرف نمی کنید، افزایش وزن بیابید؟ به عنوان یک وعده غذایی متوسط، شما باید روزانه ۱۰ کالری به ازای هر (پوند) از وزن بدن تان دریافت کنید تا بدن قادر به ترمیم و رساندن آن به تمام اجزای بدن باشد، حالا به منظور افزایش وزن، باید حداقل ۵۰۰ کالری در روز و هر وعده غذایی مصرف کنید تا میزان کالری دریافتی از حد نرمال آن بالا رفته و موجب بالا رفتن وزن شود. هر چه بیشتر بخورید، پتانسیل رشد بیشتری تولید می کنید. همچنین باید قدرت انتخاب در مورد غذای مصرفی تان داشته باشید تا بدون افزایش میزان چربی و دریافت آن به مقدار زیاد وزن تان بالا برود.

    ۲) خوردن در زمان های بیشتر

    این مورد نیز مشابه مورد قبل عمل می کند. هر چه به تعداد وعده های غذایی خود بیفزایید، کالری بیشتری دریافت می کنید. مطمئنا آسان تر است که در طول روز مثلا هشت وعده غذایی دارای ۵۰۰ کالری مصرف کنید تا اینکه چهار وعده غذایی حجیم دارای دوهزار کالری را استفاده کنید. همچنین، هنگامی که غذای حجیم مصرف می کنید، به دلیل کمبود برخی هورمون ها در متابولیسم شما، ممکن است برخی از غذاها فرصت تجزیه و تحلیل کامل را نیافته و در آخر تبدیل به چربی شود. همیشه در خاطر داشته باشید که به هر حال، با خوردن بیشتر، ناخواسته و به طور اتوماتیک بدن تان مقداری چربی نیز به دست آورده که ذخیره می کند.
  • ۱۱:۳۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ۳) تمام تناسب ها را رعایت کنید

    پروتئین، اصلی ترین ماده سازنده بافت عضله و بی شک مهم ترین ماده غذایی در بالابردن وزن و ساخت جرم اضافی است. اما، به خاطر داشته باشید که شما باید همیشه اطمینان داشته باشید که مقدار دربست و دقیقی از چربی و کربوهیدرات ها را دریافت می کنید. مقدار پیشنهادی برای چربی، پروتئین و هیدرات های کربن در یک رژیم غذایی بالا برنده وزن ۱۵درصد، ۳۵درصد ۵۰درصد است.

    ۴) غذاهای پرکالری و کم حجم مصرف کنید

    مصرف این غذاها بسیار به صرفه است. هر چه مقدار کالری در هر گرم غذایی که مصرف می کنید بیشتر باشد، بهتر است. چراکه سبب خواهد شد حجم کمتری از غذا را مصرف کنید. همچنین این نوع غذاها زودتر شما را سیر خواهند کرد. در نتیجه، حصول چربی از این طریق کمتر و آب کردن آن نیز با ورزش سهل تر خواهد بود. مثلا سعی کنید مصرف سبزیجات را کاهش دهید، چراکه دارای کالری کمتری نسبت به سایر مواد بوده و حدود۸۰ درصد از وزن آنها آب است. در عوض از گوشت قرمز، تخم مرغ و تن استفاده کنید.

    ۵) مولتی ویتامین ها را فراموش نکنید

    غذاهای کم حجم – پر کالری معمولا فاقد مواد غذایی میکروبی مثل: ویتامین ها، آب و مواد معدنی مهم هستند. که برای جبران آن مصرف روزانه مولتی ویتامین توصیه می شود. ویتامین ها برای ساخت و ترمیم مواد غذایی میکروبی ضروری هستند. سعی کنید آنها را در بین غذا مصرف کنید تا جذب سریع تری داشته باشند.

  • ۱۱:۳۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ۶) با شکم پر به رختخواب بروید
    مهم ترین وعده غذایی در درجه دوم، غذایی است که شما قبل از رفتن به رختخواب مصرف می کنید. از یک غذای متوسط ۶۷ کالری در ساعت در طول خواب سوزانده می شود. بنابراین، اگر شما حدود هشت ساعت بخوابید، سعی کنید قبل از خوابیدن حدود ۵۳۶ کالری را مصرف کنید. مقدار هورمون ها در شب زمانی که بدن بخش زیادی از اجزای را تحت پوشش قرار داده و به اوج می رسد عقیده ای عمومی مبنی بر این وجود دارد که شما هرچه قبل از خواب بخورید، تبدیل به چربی می شود. این عقیده کاملا غلط است.

    ۷) گوشت بخورید
    طبیعی و ساده است. اگر بخواهید رشد کنید. نیاز به خوردن گوشت دارید. گوشت از نظر پروتئین غنی است نیز منبع طبیعی خوبی برای کراتین است و کالری های فراوانی دارد.

    ۸) مایعات زیاد بنوشید
    آب، آبمیوه و شیر. ۶۰درصد بدن شما را آب تشکیل داده است. شما از طریق تعریق و ادرار، آب از دست می دهید، حتما به میزان فراوان مایعات مصرف کنید. آب بنوشید زیرا این کار، قابلیت جذب مواد غذایی را نیز بالا می برد. شیر نیز غنی از پروتئین بوده و آبمیوه ها قادرند ویتامین و قند طبیعی بدن شما را تامین کنند.

    ۹) افزایش میزان دریافت کالری
    به تدریج میزان دریافت کالری خود را افزایش دهید. سعی کنید میزان کالری روزانه خود را به تدریج از هزارو۲۵۰ به دوهزار و ۵۰۰ افزایش دهید تا به وزن مورد نظر و مناسب خود برسید.

    ۱۰) زود بخوابید
    آخرین مرحله که از همه مرحله ها مهم تر است اینکه حتما ساعت ۱۱ شب خوابیده باشید چون هورمون رشد ساعت ۱۱تا سه صبح هنگام خوابیدن بیشترین ترشح را خواهد داشت.

  • leftPublish
  • ۱۱:۴۰   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    اولین و بهترین توصیه‌ای که برای چاق شدن می‌توان به آن عمل کرد، مراجعه به متخصص تغذیه است چراکه چاق نشدن و لاغر ماندن مثل هر مشکل دیگری علل زیادی دارد و تشخیص درست آن درمان را برای فرد راحت‌تر و سریع‌تر مي‌کند. با این حال توصیه‌های کلی در این زمینه زیاد است که در ادامه با مهم‌ترین‌ آنها آشنا می‌شوید.

    لاغر و استخوانی هستید؟ خسته‌اید از بس به دنبال لباس‌هایی گشته‌اید که کمی چاق‌تر نشان‌تان بدهند؟ لباس‌هایی که دوست دارید، در تن‌تان زار می‌زنند؟ به انواع و اقسام توصیه‌های چاقی که هر کدام از اقوام و فامیل تجویز کرده‌اند، عمل کرده‌اید اما بی‌فایده بوده؟ راه‌حل شما پیش ماست؛ فقط نباید زود مایوس شوید! بدن شما برای تغییر متابولیسم خود به زمان زیادی نیاز دارد بنابراین کوتاه نیایید و تا به خواسته‌تان نرسیده‌اید از تلاش دست برندارید.

    کالری بیشتری مصرف کنید

    حتما تا حالا هزار بار این توصیه را شنیده‌ايد اما چه بخواهید چربی بدن‌تان بیشتر شود یا عضله‌های‌تان، در هر دو صورت باید نسبت به فعالیتی که دارید، غذای بیشتری مصرف کنید. درست است که بعضی‌ها متابولیسم سریع‌تری دارند اما کسانی که به غذای بیشتر نیاز دارند، می‌توانند با یک برنامه منظم بیشتر از دیگران هم چاق شوند. اساسا در هر نوع رژیم غذایی چاقی باید غذاهای پرکالری وجود داشته باشد. اگر شما با چاق شدن مشکل دارید، بزرگ‌ترین چالشی که پیش‌رو دارید، مصرف انرژی کافی است طوری‌که همیشه احساس سیری داشته باشید. البته ما به شما خواهیم گفت چطور به این هدف دست پیدا کنید.
  • ۱۱:۴۰   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    اصلا شما به چند کالری در روز نیاز دارید؟ خب، قاعدتا جواب این سؤال برای هر فرد متفاوت است. بعضی متخصصان فقط به وزن و سن شما اهمیت می‌دهند و برخی دیگر درصد عضلات بدن را می‌سنجند و پیچیده‌ترین فرمول هم حساب کردن مقدار کالری مصرفی فرد در هر روز بر اساس ریزترین جزئیات کارهایی است که انجام می‌دهد بنابراین بهتر است یک بار کالری کارهایی را که معمولا به طور روزانه انجام می‌دهید، به‌دست آورید و سپس با توجه به جدول کالری مواد خوراکی، محاسبه کنید که مصرف چه مقدار از چه نوع غذاهایی، کالری بیشتری نسبت به آنچه می‌سوزانید به بدن شما می‌رساند.

    به چقدر پروتئین نیاز دارید

    بر اساس اعلان موسسه غذا و داروی ايالات‌متحده، هر مرد بالغ روزانه به 50 گرم پروتئین نیاز دارد و به عقیده سازمان جهانی بهداشت این مقدار 56 گرم است. اما فرمول بهتری برای محاسبه این مقدار وجود دارد: به ازای هر کیلو از وزن خود، می‌توانید روزانه 8/0 گرم پروتئین مصرف کنید بنابراین اگر شما 63 کیلوگرم وزن دارید، روزانه حدود 51 گرم پروتئین نیاز دارید. البته ورزشکاران و بدنسازها به پروتئین بیشتری نیاز دارند؛ یعنی به ازای هر کیلو از وزن خود باید 5/1 گرم پروتئین مصرف کنند. البته این مقدار در رژیم غذایی بسیاری از وزنه‌برداران و … به 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن فرد هم می‌رسد!

    چرا پروتئین مهم است؟

    اگر به دورنمای چاق شدن نگاه کنیم، پروتئین از اسید آمینه‌ها تشکیل شده است. در کل 20 نوع اسید آمینه وجود دارد که 8تا از اسید آمینه‌های ضروری را باید از غذاهایی که می‌خوریم، کسب کنیم. بدنسازی نیاز بدن به اسید آمینه‌ها را افزایش می‌دهد و اگر اسید آمینه مورد نیاز فرد تامین نشود، عضلات موجود در بدن هم فرو می‌ریزد. بدون پروتئین کافی و به ویژه اسیدهای آمینه، چاق شدن ممکن نخواهد بود. ماهی تازه، گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، بوقلمون، ماست و شیر کم‌چرب، پنیر کم چرب گاوی، سفیده تخم‌مرغ، سویا و محصولاتی که از آن تهیه می‌شود و نیز پودر پروتئین «وِی» از بهترین منابع پروتئین به حساب می‌آیند.

    چربی

    هرچند كه بهتر است از لبنيات كم‌چرب استفاده كنيد اما لازم است بدانيد مقداري چربي خوب برای سلامت شما ضروری است. یک گرم چربی دو برابر یک گرم پروتئین یا یک گرم کربوهیدرات انرژی تولید می‌کند. یک قاشق سوپ‌خوری روغن بذر کتان به اندازه یک موز کالری به بدن می‌رساند. با این حساب بهتر است چربی‌های خوب را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. چربی‌های خوب را که می‌شناسید؟

    به طور خلاصه می‌توان گفت در میان چربی‌های خوب چربی روغن زیتون و آووکادو، چربی تک‌زنجیره‌ای غیر‌اشباع است و روغن ماهی، بذر کتان و آفتابگردان حاوی چربی چند زنجیره‌ای غیراشباع است.

    اسیدهای چرب ضروری موادی است که برای سلامت بدن بسیار لازم است و معروف‌ترین‌هایش هم اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 است که در چربی‌های چندزنجیره‌ای غیر اشباع و به طور خاص در روغن ماهی يافت می‌شود. علاوه بر مزیت‌های بی‌شماری که این اسیدهای چرب برای سلامت انسان دارد، نقش مهمی هم در ساخت عضلات بدن ایفا می‌کند.
  • ۱۱:۴۰   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    تعدد وعده‌ها

    در نهایت اینکه عادت خوردن 3 وعده غذا در روز را فراموش کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر از رژیم افزایش وزن، باید روزانه 5 تا 6 وعده کوچک میل کنید. اگر هر 3 ساعت یک وعده میل کنید. شکم‌تان فرصت کافی برای انجام عملیات هضم هر وعده خواهد داشت. مثلا اگر می‌خواهید روزانه 3 هزار و 300 کیلوکالری انرژی دریافت کنید، 3 وعده کامل که هر کدام حدود 700 کیلوکالری دارند را در کنار 3 وعده 400 کیلوکالری برنامه‌ریزی کنید.

    در ضمن روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی میل کنید؛ منابع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص آنتی‌اکسیدان‌ها را دریابید که نه‌تنها شما را سالم نگه می‌دارند که به وزن‌گیری هم کمک می‌کنند.

    اگر این نکات ریز را در تمام مراحل افزایش وزن و عضله‌سازی به کار بگیرید، مطمئن باشید نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت. در ادامه به چند نمونه از رژیم‌های افزایش وزن می‌پردازیم که می‌توانید با کمک آنها رژیم غذایی مناسب خود را تهیه کنید.
  • ۱۱:۴۰   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    نمونه ای از برنامه غذایی چاقی


    شنبه

    صبحانه (7 صبح): یک‌ونیم پیمانه جو دوسر خام + یک لیوان شیر بی‌چربی + یک و نیم پیمانه زغال‌اخته خشک یا کشمش + یک قاشق سوپ‌خوری روغن بذر کتان + کمی دارچین

    میان‌وعده صبح(10 صبح): یک فنجان شیر بدون چربی، یک عدد میوه بزرگ + یک قاشق سوپ‌خوری کره بادام‌زمینی طبیعی، یک لقمه موزارلا ( با20 گرم پنیر موزارلای کم‌چرب و مقداری خرده نان یک رول کوچک درست کرده و چند ثانیه در روغن داغ سرخ کنید تا خودش را بگیرد).

    ناهار(ساعت 13): 2 پیمانه سالاد تخم‌مرغ + 2 عدد نان کامل پیتا + یک عدد موز

    میان‌وعده عصر (ساعت 16): یک پیمانه ماست کم‌چرب وانیلی + یک پیمانه پنیر محلی بدون چربی + یک پیمانه زغال‌اخته یا تمشک +2 قاشق سوپ‌خوری پودر سبوس گندم + یک قاشق سوپ‌خوری عسل

    شام (ساعت 19): 20 گرم سالمون گریل شده + یک عدد سیب‌زمینی بزرگ + یک پیمانه نخودفرنگی + یک فنجان دوغ کم‌نمک

    بعد از شام (ساعت 22): اسموتی کره بادام‌زمینی (مخلوط نصف فنجان ماست کم‌چرب، 3 قاشق سوپ‌خوری کره بادام‌زمینی، چند تکه یخ و نصف قاشق سوپ‌خوری عسل)

    یکشنبه

    صبحانه (7 صبح): 4 عدد کلوچه گندم کامل + 2 قاشق سوپ‌خوری شربت افرا + یک پیمانه پنیر محلی کم‌چرب + یک فنجان توت‌فرنگی تازه

    میان‌وعده صبح (10 صبح): ساندویچ کره بادام زمینی و موز و عسل (2 برش نان گندم کامل + 2 قاشق سوپ‌خوری موز + 2 قاشق سوپ‌خوری عسل) + یک موز کامل + 2 لیوان شیر بدون چربی

    ناهار(ساعت 13): پاستای سبزیجات + یک لیوان دوغ کم نمک

    میان‌وعده عصر (ساعت 16): میلک‌شیک دلخواه (مخلوط یک لیوان شیر بدون چربی، یک فنجان میوه یخ‌زده دلخواه + 2 قاشق سوپ‌خوری روغن بذر کتان)

    شام (ساعت 19): 250 گرم سینه بوقلمون + 2 عدد سیب‌زمینی بزرگ + یک پیمانه سبزیجات پخته

    بعد از شام (ساعت 22): پودینگ (مخلوط یک قاشق سوپ‌خوری شکر، یک پیمانه شیر بی‌چربی و کمی نمک را روی حرارت ملایم به جوش آورید. بعد مخلوط یک تخم‌مرغ کامل و 2 عدد سفیده تخم‌مرغ را با نصف شیر گرم‌شده کم‌کم مخلوط کرده و سپس کل مایع را داخل ظرف روی حرارت بریزید. 8 تا 10 دقیقه بعد که مخلوط کمی خودش را گرفت، آن را از روی حرارت برداشته، صافش کنید تا تکه‌های تخم‌مرغ‌های دلمه شده از آن جدا شود. حالا یک قاشق سوپ‌خوری پودر پروتئین و یک پیمانه برنج قهوه‌ای پخته شده را به آن اضافه کرده و 5 دقیقه روی حرارت بگذارید تا آماده خوردن شود).

    دوشنبه

    صبحانه(ساعت 7): 2 عدد کلوچه گندم یا جوی کامل + پودینگ

    میان‌وعده صبح (ساعت 10): شیک پروتئین (یک لیوان شیر بی‌چربی + 2 عدد میوه بزرگ)

    ناهار(ساعت 13): ساندویچ تن ماهی و پنیر (2 برش نان کامل چند غله + 100 گرم تن ماهی + یک ورق پنیر چدار + سس مایونز بی‌چربی + کاهو و گوجه‌فرنگی) + یک عدد گلابی بزرگ

    میان‌وعده عصر (ساعت 16): شیک پروتئین (یک لیوان شیر بی‌چربی + 2 عدد میوه بزرگ)

    شام (ساعت 19): یک کاسه سوپ مرغ

    بعد از شام (ساعت 22): شیک پروتئین + یک عدد میوه بزرگ

    سه‌شنبه

    صبحانه (7 صبح): املت سبزیجات (2 عدد تخم‌مرغ کامل + 2 عدد سفیده تخم‌مرغ + نصف پیمانه پنیر بی‌چربی + نصف پیمانه سبزیجات دلخواه) + 2 برش نان کامل 7 غله + یک لیوان شیر کم چرب + یک عدد پرتقال

    میان‌وعده صبح (10 صبح): یک عدد تن ماهی + کته 2 پیمانه برنج قهوه‌ای + مقداری سس سالسا (یا هر سس مورد علاقه) + یک عدد گوجه فرنگی متوسط

    ناهار(ساعت 13): ساندویچ بوقلمون و پنیر (2 برش نان کامل چند غله + 250 گرم سینه بوقلمون + 30 گرم پنیر پارمزان کم‌چرب + سس خردل + کاهو و گوجه‌فرنگی) + یک خوشه انگور قرمز

    میان‌وعده عصر (ساعت 16): میلک‌شیک دلخواه (مخلوط یک لیوان شیر کم‌چرب + 2 پیمانه میوه یخ‌زده)

    شام (ساعت 19): 300 گرم سینه مرغ + یک پیمانه بروکلی + 2 پیمانه کته برنج و مقداری حبوبات

    بعد از شام (ساعت 22): شیک پروتئین (مخلوط پودر پروتئین وِی یا پروتئین سویا با شیر) + یک عدد میوه بزرگ

  • ۱۱:۴۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    چهارشنبه

    صبحانه(ساعت 7): پنکیک گندم + 2 فنجان شیر بی‌چربی + یک پیمانه زغال‌اخته یا تمشک تازه

    میان‌وعده صبح (ساعت 10): شیک پروتئین (یک لیوان شیر کم چرب + 2 عدد میوه بزرگ)

    ناهار(ساعت 13): ساندویچ همبرگر و پنیر (2 برش نان کامل چند غله + 100 گرم همبرگر + یک برش پنیر چدار + خردل و کاهو و گوجه‌فرنگی)

    میان‌وعده عصر (ساعت 16): شیک پروتئین (یک لیوان شیر بی‌چربی + 2 عدد میوه بزرگ)

    شام (ساعت 19): یک عدد برگر خانگی با نان کامل + یک لیوان دوغ کم‌نمک

    بعد از شام (ساعت 22): شیک پروتئین + یک عدد میوه بزرگ

    پنجشنبه

    صبحانه(ساعت 7): 4 عدد پنکیک گندم + 2 قاشق سوپ‌خوری شیره افرا + یک فنجان شیر بی‌چربی + یک پیمانه زغال‌اخته تازه

    میان‌وعده صبح (ساعت 10): 4 عدد تخم‌مرغ آبپز کامل+ 2 عدد سفیده آبپز + یک پیمانه جوی پخته + یک لیوان شیر بی‌چربی مخلوط با یک عدد موز و مقداری دارچین

    ناهار(ساعت 13): 2 پیمانه پاستای قهوه‌ای یا 2 قاشق سوپ‌خوری سس پستو + 100 گرم سینه مرغ + مقداری سالاد اسفناج

    میان‌وعده عصر (ساعت 16): کته یک پیمانه برنج قهوه‌ای مخلوط با نصف پیمانه تن ماهی (حاوی یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون + سرکه بالزامیک + مقداری پونه و ریحان و فلفل قرمز) + یک عدد سیب

    شام (ساعت 19): 170 گرم سینه مرغ + 2 پیمانه سبزیجات پخته + یک عدد سیب‌زمینی بزرگ

    بعد از شام (ساعت 22): شیک پروتئین (2 لیوان شیر بی‌چربی + 2 پیمانه میوه یخ‌زده دلخواه + یک قاشق سوپ‌خوری روغن بذر کتان)

    جمعه

    صبحانه(ساعت 7): بوریتو (مخلوط 2 عدد تخم‌مرغ با 4 عدد سفیده و مقداری سس سالسا + یک پیمانه فلفل دلمه‌ای و نصف پیمانه پنیر موزارلای کم‌چرب) + 4 عدد ترتیلای گندم + یک خوشه انگور

    میان‌وعده صبح (ساعت 10): مخلوط 2 پیمانه سبوس جو با 2 لیوان شیر کم‌چربی + مقداری دارچین و نصف پیمانه کشمش

    ناهار(ساعت 13): 2 برش نان کامل با 170 گرم همبرگر + 2 برش پنیر چدار کم‌چرب + گوجه‌فرنگی، کاهو و خردل + سبزیجات پخته+ یک لیوان دوغ کم‌نمک

    میان‌وعده عصر (ساعت 16): 3 ساندویچ کره بادام زمینی و موز ( روی3 برش نان کامل را که هر کدام با یک قاشق کره بادام‌زمینی آغشته شده، 2 برش موز گذاشته و یک برش نان دیگر رویش بگذارید) + یک پیمانه سوپ لوبیا قرمز

    شام (ساعت 19): 170 گرم تن ماهی + یک پیمانه پاستای قهوه‌ای (کامل) + یک فنجان سس دلخواه + مقداری بروکلی بخارپز + یک لیوان دوغ کم‌نمک

    بعد از شام (ساعت 22): شیک پروتئین (2 لیوان شیر بی‌چربی + 2 پیمانه میوه یخ‌زده دلخواه + یک قاشق سوپ‌خوری روغن بذر کتان)
  • leftPublish
  • ۱۱:۴۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    برای درمان افتادگی پوست چه کنیم؟

    سؤالات بسیاری از جانب افرادی که میزان زیادی وزن کم کرده اند از من شده که می خواستند بدانند که آیا این شل شدگی و آویزان شدن پوست بعد از کاهش وزنشان کشیدگی قبلی خود را به دست می آورد و سفت می شود یا نه. خیلی از محصولات (انوام کرم ها و لوسیون ها و…) را در بازار می بینیم که چنین وعده ای به مشتریان خود می دهند. ممکن است از جوابی که من به شما می دهم چندان خوشحال نشوید اما بهتر است بدانید که این صادقانه ترین پاسخی است که تابه حال شنیده اید.

    پوست اندامی بسیار پیچیده تر از آنی است که به نظر می رسد. این اندام در واقع بزرگترین عضو بدن به حساب می آید. پوست از سه لایه تشکیل شده است: پوست برونی، پوست میانی، و بافت های زیرپوستی. یک اینچ مربع از پوست چیزی بیشتر از ۳۰ میلیون سلول در خود دارد. غدد چربی، غدد عرق، و پایانه های عصبی را هم به آن اضافه کنید تا اندامی کاملاً پیچیده داشته باشید که درمعرض آسیب هایی هم داخلی و هم خارجی است.

    خبر بدی که باید به شما بدهم این است که :

    پوست جمع و سفت نمی شود، این عضله است که جمع و سفت می شود. اگر عضله سازی کنید، پوستی سالم، شاداب، دارای قابلیت ارتجاعی و شاداب روی آن را خواهد گرفت.

    اما اگر به خاطر رژیم های غذایی، بلند کردن وزنه هایی سنگین تر از ۲۰ کیلو و شیوه ی زندگی ناسالم، قابلیت ارتجاعی پوستتان از بین رفت، می توانید حرکات شکم بزنید، بدوید و تاجایی که قلبتان اجازه می دهد، ورزش کنید. بعید نیست که این شل شدگی و آویزان شدن پوست کمی برطرف شود.

    آیا این امکان وجود دارد که پوست شل و آویزان شده کمی از قابلیت ارتجاعی خود را به دست آورد؟ بله ممکن است؛ و ارزشش را دارد که قبل از رفتن زیر تیغ جراحی پلاستیک، کمی از روش های طبیعی را امتحان کنید. منظور من از راه های طبیعی، سالم زندگی کردن، اجتناب از سموم، تغذیه سالم، مصرف اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و اسیدآمینه های مورد نیاز بدن، استفاده مداوم از کرم های مرطوب کننده و مصرف آب زیاد است. اگر در ۸ تا ۱۲ ماه تغییری مشاهده نکردید، می توانید به جراح پلاستیک متخصص مراجعه کنید.

    متخصصین جراحی پلاستیک بسیاری هستند که با روش های مختلف کاهش شل شدگی پوست آشنا هستند و این جراحی ها این روزها خیلی متداول است. توصیه من این است که ابتدا با پزشکان مختلف و کسان دیگری که وضعیتی مشابه شما داشته اند و نتایج رضایت بخش به دست آورده اند، مشورت کنید.
  • ۱۱:۴۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ماسک اوسرین برای رفع افتادگی پوست

    مواد موجود در این ماسک، باعث رفع افتادگی پوست می شود و شادابی را به آن برمی گرداند.

    مواد لازم: روغن زیتون ۵۰ گرم، سویای خام ۲۰ گرم، اوسرین ۸۰ گرم ( اوسرین یک روغن است که در داروخانه ها یافت می شود)، عسل طبیعی ۳۰ گرم

    طرز تهیه:

    ابتدا سویا را با روغن زیتون داخل شیشه ای تیره (مثل شیشه شربت سرماخوردگی کودکان) ریخته در جای گرم و تاریک (داخل کابینت آشپزخانه) به مدت یک هفته نگه دارید. سپس با استفاده از یک صافی ریز (یا جوراب زنانه) آن را صاف کنید. این روغن را با دقت به اوسرین بیفزایید. بعد عسل را کم کم به آن افزوده و کاملا هم بزنید.

    این ماسک را هفته ای دو تا سه بار، به مدت ده تا پانزده دقیقه روی پوست خود مالیده و بعد ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد بشوید. این کار را ترجیحا" شب قبل از خواب انجام دهید و هنگام خواب، پوستتان را با کرم مناسبی مرطوب کرده و به آرامی بر خلاف جهت یعنی از پایین به بالا ماساژ دهید. در تهیه این ماسک، حتما" از عسل طبیعی استفاده کنید تا معجزه آن را ببینی
  • ۱۱:۴۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    چربی سوز

    معجزه های رژیمی-همه چیز درباره چاقی و لاغری
  • ۱۱:۴۵   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    غذای کم کالری برای خوش اندام شدن

    آن هایی که فکر می کنند غذای سالم مزخرف، خسته کننده، بی مزه و ناخوشایند است در اشتباه هستند. بگذارید آماده کردن چند غذای خوشمزه را به شما بیاموزیم که کمک می کنند طرز فکرتان را تغییر دهید.


    بوقلمون برگر آویشن

    ]
    بوریتو صبحانه سفیده تخم‌مرغ

    این نوع صبحانه مقدار زیادی پروتئین در اختیار شما قرار می دهد. سه عدد تخم مرغ تازه بردارید، زرده ها را از سفیده های آن ها جدا کنید، سفیده ها را هم بزنید و با مقداری گوشت کم چربی، مثل گوشت بوقلمون یا مرغ مخلوط کنید.

    اگر گوشت نمی خورید، به جای آن از لوبیا، پنیر کم چرب، یا سبزی تازه و یک قاشق سس سالسا استفاده کنید. ترجیحاً از یک نان گندم سالم و کم کالری استفاده کنید.



    سالمون کباب شده با سبزیجات همراه با سالاد


    سالاد هویج تایلندی

    آیا طرفدار آشپزی تایلندی هستید؟ پس احتمالاً می دانید که ادویه کاری سنتی مقدار زیادی کالری دارد. ناراحت نباشید. چیزی که می توانید به جای آن استفاده کنید مخلوطی از سس ماهی تایلندی، آب لیمو یا عصاره لیمو ترش، کمی شکر خام شیرین، گرد فلفل قرمز، هویج، یک مشت بادام زمینی برشته شده و نودل برنجی پخته شده است. این غذا خوب به نظر می آید و حتی مزه اش هم از غذاهای تایلندی بهتر است!



    آش جو دوسر با میوه

    چه دارای وزن ایده آلی باشید و چه در حال تلاش برای کاهش وزن باشید، هرگز از صبحانه خود نگذرید. چیزی که ما پیشنهاد می کنیم این است که روزتان را با یک خوراک کوچک از جو دوسر شروع کنید. صبح زود بدن خود را با ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر شارژ کنید.

    ممکن است برای اینکه مزه ی بهتری بدهد بخواهید شیر و میوه تازه استفاده کنید. یک تکه گلابی یا یک مشت توت روی آش جو دوسر تان حدود ۱۵۰ – ۱۸۰ کالری درست می کند و باعث چاقی شما هم نمی شود.


    پیتزا با نان ذرت

    اگر نمی توانید منوی غذایی خود را بدون پیتزا تصور کنید، ما پیشنهاد می کنیم که یک نوع سالم از این غذای ایتالیایی را امتحان کنید. از پنیر و نان ذرت کم چربی استفاده کنید. نان ذرت می تواند بطور موفقیت آمیزی با نان پیتزای کم کالری جایگزین شود.

    مواد بالای پیتزا را بریزید، آن را در فر بگذارید، اجازه دهید پنیر ذوب شود و وقتی پیتزا هنوز گرم است نوش جان کنید. از ریختن موادی مثل سوسیس و کالباس بر روی پیتزا خودداری کنید و به جای آن از سویا استفاده کنید.


    اسپاگتی کدوی خام با سس مارینارا( سس گوجه فرنگی و سیر)

    برای دونفر، به دوعدد کدوسبز پوست کنده، ۳ گوجه فرنگی، ۱ قاشق سوپ خوری از ادویه ی مورد علاقه ی خود، کمی نمک، ۱ عدد فلفل دلمه قرمز شیرین و یک فنجان گوجه فرنگی خشک شده نیاز دارید.

    استفاده از یک وسیله پوست کن سبزیجات باعث می شود نوارهای کدوسبز مثل فتوچینی شوند ( نوعی از پاستا که به اسپاگتی هم معروف است).

    بقیه موادی که در بالا ذکر شد را در یک مخلوط کن بریزید. یک یا دو دقیقه بعد سس گوجه فرنگی شما آماده است. سس مارینارای خانگی را روی نوارهای کدوسبز بریزید.



    سینه مرغ پر شده از اسفناج

    برای تهیه ی این غذا به مقداری فیله ی مرغ، ۱ فنجان برگ اسفناج، ۱ پیاز زرد خرد شده، ۱ فنجان پنیر فتا، ۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون، مقداری فلفل و نمک نیاز دارید. فیله را گرد کنید، سپس ۴ الی ۵ دقیقه پیاز را در روغن زیتون سرخ کنید، اسفناج و سپس پنیر، فلفل و نمک را اضافه کنید.

    همه آن ها را در فیله مرغ بپیچید و سپس با یک خلال دندان محکمش کنید. مرغ شکم پر را بر روی حرارت ملایم ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید. یادتان باشد که هر لحظه مرغ را بچرخانید. خلال دندان را بردارید و سرو کنید.



    سالمون تنوری و گیاه مارچوبه

    شما به مقداری فیله ی سالمون و مقداری برگ مارچوبه نیاز دارید. فر را از قبل بین ۴۲۰ تا ۴۳۰ درجه ی فارنهایت گرم کنید. مارچوبه را روی سالمون قرار دهید، سپس ماهی را در فویل پوشیده شده با روغن آشپزی قرار دهید.

    از مقداری فلفل و نمک برای طعم دادن استفاده کنید، یک لیموی کوچک را در بالای فیله فشار دهید و همه آن ها را با باز گذاشتن یک فضای کوچک در فویل بپیچید. ماهی را در فر گذاشته و ۱۵ دقیقه یا بیشتر منتظر بمانید. غذا آماده است! آن را با سبزیجات تازه بخورید.



    املت توسکانی
    ۳ عدد تخم مرغ، ۲ عدد گوجه فرنگی قرمز، ۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون، یک چهارم از یک پیاز زرد متوسط، اندکی فلفل و مقداری نمک بردارید. پیازها را ۴ دقیقه سرخ کنید، سپس گوجه ها را اضافه کرده و مخلوط را تا زمانی که آب آن بخار شود بپزید. تخم مرغ های هم زده، فلفل و نمک را اضافه کنید و همه آن را چند دقیقه ای روی حرارت ملایم بپزید.

  • ۱۱:۴۵   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    چرابعدازمدتی رژیم گرفتن دیگروزن کاهش نمیابد
    در بیشتر موارد، افراد چاقی که رژیم لاغری می گیرند، بعد از مدتی متوجه می شوند وزنشان دیگر کاهش نمی یابد . علتش این است که بین انرژی که فرد از طریق مصرف غذا دریافت می کند و انرژی که در بدن می سوزاند، به تدریج تعادل برقرار می شود، یعنی فرد معادل همان انرژی که دریافت می کند، می سوزاند و نه بیشتر.

    در رژیم های لاغری پس از مدتی توقف کاهش وزن دیده می شود؛ که این هم به دلیل برقراری تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی است.

    بدن برای زنده ماندن، این تعادل را برقرار می کند که بدون آن بقای نسل بشر به مخاطره می افتاد؛ مثلاً اگر فرد برای مدتی، به علت قحطی، عدم دسترسی به غذا ، بیماری و... نتواند غذا مصرف کند و لاغر شود و کاهش وزن او همچنان ادامه داشته باشد، تصور کنید که این روند کاهش وزن چه پیامدهای ناگواری برای او در پی خواهد داشت.

    هنگامی که فردی یک رژیم لاغری را شروع می کند و دریافت روزانه انرژی خود را 500 کالری کاهش می دهد - یعنی به جای 2000 کالری در روز که نیاز واقعی اوست ، 1500 کالری مصرف می کند- یک تعادل منفی انرژی در بدنش ایجاد می شود و وزنش به تدریج کاهش می یابد. برای جبران این 500 کا لری که کمتر مصرف شده، بدن از ذخایر انرژی خود استفاده می کند.

    بنابراین، سلول ها کربوهیدرات و پروتئین ها را برای تولید انرژی مصرف می کنند. چربی های ذخیره شده هم مورد استفاده قرار می گیرند، ولی اغلب درصد کمی از انرژی تولیدی را به خود اختصاص می دهند.

    بدن ما دارای مکانیسم های فیزیولوژیکی است که به سرعت تعادل انرژی را حفظ می کند، یعنی دیگر وزن بدن کاهش نمی یابد .

    دلایل توقف کاهش وزن به شرح زیر است :

    1- متابولیسم (سوخت و ساز) بدن کاهش می یابد:

    در اثر مصرف کم غذا و کمبود انرژی، پروتئین و کربوهیدرات های موجود در سلول ها استفاده می شوند، در نتیجه مقدار توده عضلانی کم می شود و متابولیسم بدن نیز کاهش می یابد. در این حالت، فرد برای حفظ وزن جدید به انرژی کمتری نیاز دارد. به عبارت دیگر، بدن به تدریج با مصرف کم انرژی سازگار می شود.

    2- بدن کالری کمتری می سوزاند:

    هر چقدر فرد لاغرتر می شود، بدن انرژی کمتری برای جابه جایی و حرکت می سوزاند، در نتیجه مصرف کل انرژی در بدن کاهش می یابد.

    اگر در شروع رژیم لاغری روزانه 500 کالری کمتر مصرف شود، وزن بدن به تدریج کم می شود، ولی بعد از مدتی روند کاهش وزن کند می شود. در این صورت باید رژیم کم کالری تری نسبت به قبل اجرا کنید.

    کاهش توده عضلانی و کاهش مصرف انرژی در بدن باعث می شوند همان مقدار کم انرژی نیز در بدن ذخیره شود و تعادل انرژی برقرار شود و حتی روند کاهش وزن در اثر ورزش شدید را آهسته می کند .

    اگر در شروع رژیم لاغری روزانه 500 کالری کمتر مصرف شود، وزن بدن به تدریج کم می شود، ولی بعد از مدتی روند کاهش وزن کند می شود. در این صورت باید رژیم کم کالری تری نسبت به قبل اجرا کنید. همیشه بدن به راحتی با دریافت کمتر کالری سازگار می شود، زیرا برای حفظ حیات باید انرژی را ذخیره کند.
  • ۱۱:۴۶   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    برای اینکه کاهش وزن متوقف نشود، چه باید کرد؟

    با توجه به مطالب بالا می توان گفت، کارشناسان تغذیه بایستی به آرامی مقدار کالری رژیم را کاهش دهند، در این صورت مقدار کمی از عضلات بدن کاهش می یابد و متابولیسم بدن در طی رژیم همچنان بالا می ماند.

    همچنین 10 تا 15 تمرین ورزشی نخست بایستی سبک باشند تا برای مدت طولانی تر، سیستم انرژی بدن بتواند با هر نوع تغییر سازگار شود و چربی های بدن را بسوزاند.

    اگر بخواهیم با یک رژیم بسیار کم کالری در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهیم، در این حالت بدن مجبور می شود مقدار زیادی پروتئین را برای تولید انرژی بسوزاند، بخصوص وقتی که ذخایر گلیکوژنی بدن کم شده باشد. با مصرف پروتئین بدن و کاهش عضلات، متابولیسم بدن کم می شود و بعد از مدتی وزن بدن دیگر کاهش نمی یابد. در این وضعیت اگر فرد مثل سابق غذا بخورد، نسبت به قبل از رژیم، بیشتر چاق می شود، زیرا تعادل مثبت انرژی برقرار می شود.

    برای اینکه مقدار تحلیل عضلات به حداقل برسد، ابتدا باید متابولیسم را افزایش داد و سپس دریافت کالری را به تدریج کم کرد تا انرژی به طور مؤثری بسوزد.

    هـنگام کاهـش وزن، مقدار عضلات بدن رو به تحلیـل می رونـد که در نتـیجه ی آن، متابولیسم بـدن نیـز کم می شود. برای اینکه مقدار تحلیل عضلات به حداقل برسد، ابتدا باید متابولیسم را افزایش داد و سپس دریافت کالری را به تدریج کم کرد تا انرژی به طور مؤثری بسوزد. البته متابولیـسم بدن بـه طور خودکار افزایــش می یابد. زیرا هنگامی که در اثر رژیم لاغری، مقداری از عضلات خود را از دست می دهیم، همچنان متابولیسم بالاست و ذخایر چربی بدن را برای تأمین انرژی می سوزاند.

    اگر در حال حاضر رژیم بسیار کم کالری دارید، هنوز دیر نیست. شما می توانید مقدار مصرف غذای خود را مجدداً تنظیم کنید تا متابولیسم بدنتان برای سوزاندن چربی های زائد افزایش یابد و از تحلیل بیشتر عضلات جلوگیری کند.

    * نکات مهم :

    هدف از ارائه این اطلاعات، کمک به افراد سالم و بزرگسال برای کاهش وزن است و این مطالب هیچ توصیه پزشکی را در بر ندارد.

    در ضمن این مطالب برای خانم های باردار و شیرده و افراد زیر 18 سال تنظیم نشده است.

    اگر مبتلا به بیماری هستید یا احتمال می دهید در آینده دچار بیماری شوید، قبل از شروع هر نوع رژیم غذایی و بر نامه ورزشی برای لاغری، باید با پزشک خود مشورت کنید.

    همچنین هر نوع برنامه ورزشی یا رژیم لاغری برای کاهش وزن بایستی به آرامی شروع شود، یعنی نباید در ابتدای کار، رژیم خیلی کم کالری یا ورزش خیلی شدید در پیش گرفته شود.
  • ۱۱:۴۶   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    راههای کوچک کردن شکم

    هر چقدر هم که لاغر باشید، یا بازوهای بزرگ داشته باشید یا عضلات تان برجسته باشد داشتن یک شکم شل و آویزان تمام تلاش شما را برای داشتن اندام متناسب ناکام می گذارد.

    در این مطلب شما را با ۴ روش که به شما کمک می کند شکمی صاف و خوش فرم داشته باشید آشنا می کنیم.

    یک حرکت مناسب برای کوچک کردن شکم در نظر بگیرید و آن را برای مدت معینی دنبال کنید. حرکات مناسب شکم تنها زمانی اثربخش هستند که در انجام آنها مداومت داشته باشید. حرکتی مثل درازنشست، دوچرخه یا شنای سوئدی برای کوچک کردن شکم مناسب هستند. بخاطر داشته باشید زمانی که شما در حال انجام حرکات هستید اتفاقی نمی افتد تنها زمانی عضلات شکم شما شروع به منقبض شدن می کنند که استراحت را آغاز می کنید. پس اگر مصر هستید با حرکات ورزشی شکم تان را کوچک کنید هر روز یا یک روز در میان تمرینات تان را انجام دهید.
  • ۱۱:۴۶   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    دراز نشست را یک حرکت سرعتی ببینید نه استقامتی. الیته چنین چیزی در آغاز کار شما بسیار سخت خواهد بود اما باید عمده تلاش تان بر این باشد که سرعت تان را هنگام دراز نشست بالا ببرید.کندی درازنشست نه تنها به محکم شدن عضلات شکم شما کمکی نمی کند بلکه به کمرتان آسیب می رساند.

    اگر تمرینات شما شامل یک بسته کامل برای تمام بدن تان است سعی کنید حرکات مربوط به شکم را برای آخر کار بگذارید. شکم شما زمانی بیشتر لاغر می شود و تمرینات شما زمانی اثربخشی دارد که بدن تان کاملا گرم و آماده باشد. پس بهترین زمان آخر تمرین است.

    کم اهمیت ترین فاکتور برای حرکات شکم زمان است. اگر شما حرکات تان را صحیح انجام دهید نهایتا باید ۵ دقیقه طول بکشد. اگر بیش از ۵ دقیقه حرکت انجام دادید و احساس خستگی نکردید و فشاری بر روی شکم تان بوجود نیامد بدانید دارید حرکت تان را اشتباه انجام می دهید.
  • ۱۱:۴۶   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    چرا خانم هاشکمشان بزرگ میشود؟!!
    چرا خانمها شکمشان بزرگ میشود؟

    آیا ژنتیک دخیل است؟

    از لحاظ شکل شناسی دو نوع توزیع چربی وجود دارد: ژینوئید و آندروئید. ژینوئید مخصوص خانم هاست: سلول های چربی تمایل دارند که در سطح پاها، ران ها و کفل ها جمع شوند. نوع دوم یعنی آندروئید مردانه است، و بنابر ویژگی های خاص خودش در ناحیۀ شکم متمرکز می‌شود. البته در هر دو نوع، تمام شکل های گفته شده، ممکن است. به بیان دیگر زنان بنابر ژنتیک و وراثت شان شکل کمابیش ژنوئید دارند. به همین ترتیب است که برخی زنان شکم بزرگی دارند و برخی نه.

    حواستان به یائسگی باشد !

    با توقف ترشح هورمونی در هنگام یائسگی، ظاهر زنان تغییر می‌کند و اندام شان از ژینوئید به آندروئید تغییر شکل می‌دهد. به بیان دیگر، توزیع چربی ها دگرگون می‌شود، و از ران ها به سمت شکم می‌آید. به همین علت است که اگر زنان یائسه کمی چاق شوند، چاقی بیشتر در شکم شان ظاهر می‌شود و پاهای شان ظریف می‌گردد.

    زنان یائسه ای که از درمان های هورمونی جایگزین بهره می‌برند، به همان شکل ژینوئدی باقی می‌ماند. اما بقیه باید حواس شان باشد زیرا شکم بزرگ یکی از عواملی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. حواستان باشد که دور کمرتان از 88 سانتی متر بیشتر نشود (و برای مردان از 102 سانتی متر) !
    یبوست امکان بزرگ شدن شکم را افزایش می‌دهد !

    یبوست یکی از مشکلات گوارشی بسیار رایج بین زنان است که احتمال ورم و نفخ را افزایش می‌دهد. بنابراین برای صاف و تخت نگه داشتن شکم، مقابله با یبوست الزامی است.

    و حالا چند توصیه برای رفع یبوست:

    در تمام طول روز آب زیادی بنوشید. اما از نوشیدنی های گازدار و الکل پرهیز کنید. سهم تان از میوه و سبزیجات پخته ای را که سرشار از فیبر هستند، (لوبیا سبز، کاهو، گوجه، آلو بخارا...) افزایش دهید، اما باید مصرف سبزیجات خام را محدود کنید. از خوردن غذاهای چرب (نان های وینی، غذاهای سس دار، سیب زمینی سرخ شده و...) بپرهیزید. همچنین از مصرف قندهای سریع الجذب (شیرینی جات، دسرها، نان سفید) اجتناب کنید و به جای آنها قندهای ملایم را در الویت قرار دهید، ضمناً غلات کامل، همیشه ایده آل اند.

    اگر بی تحرک باشید، شکم می‌آورید !

    بدون داشتن عضلات کافی در ناحیۀ شکم، این ناحیۀ بدن صاف نمی‌ماند و امکان دارد که بزرگ شود. یک راه حل وجود دارد: مبارزه با بی تحرکی و انجام تمرینات ورزشی منظم در تمام طول زندگی ! بنابر سن و توانایی های جسمی تان می‌توانید این ورزش ها را انجام دهید: پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، ژیمناستیک و... به جز این ورزش ها، می‌توانید از تمرینات دیگری که تمایل دارید، برای تقویت عضلات شکم بهره ببرید. یک تمرین 10 دقیقه ای در روز بسیار مفید خواهد بود !

    در پایان، باید بدانید که هیچ چیز غیر ممکن نیست ! شما می‌توانید به کمک ورزش و تغذیه ای مناسب از بزرگ شدن شکم تان جلوگیری کنید.
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان