خانه
1.36M

درمان بدون دارو

  • ۱۱:۱۸   ۱۳۹۴/۲/۱۹
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    اینجا هر چیزی که درباره طب سنتی شنیدیم بنویسیم تا از اطلاعات و راهنمایی های هم استفاده کنیم.

    ابتدا تعریفی از طب سنتی:

    طب سنتی مجموعه ی علوم نظری و علمی است که در تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی و روحی به کمک ما می آید.طب سنتی ایران تقریبا به 3000 سال قبل بر می گردد.کتاب های طب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصا ابن سینا شهرت زیادی دارد تا جایی که قریب به 500 سال در دانشکده های اروپایی و آسیایی توسط اساتید تدریس شده است. اصول طبابت در این آثار طب سنتی، بر چهار طبیعت مزاج انسان یا اخلاط اربعه بوده از جمله: بلغم، صفرا، سودا و خون و نیز بر گرمی و سردی مزاج وبا توجه به نوع مشخصات بیمار، فرد درمان می شده است.

    طب سنتی برای پیشگیری از بیماریها به روش زندگی صحیح تاکید دارد . طب سنتی بر این اصل، که بر افراد لازم است تا تغذیه ای متناسب با مزاج و مشخصات خود داشته باشند، استوار است . طب سنتی معتقد است، هر فرد اگر طبیعت مزاج یا ارگانیسم بدنش را نسبت به غذاهای سرد ‏یا گرم تشخیص دهد و در مصرف آنها اعتدال داشته باشد، دچارعوارض گوارشی ‏و … نخواهد شد.

    ویرایش شده توسط P.Z در تاریخ ۱۲/۴/۱۳۹۸   ۱۸:۲۸
  • leftPublish
  • ۲۰:۳۶   ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    👈 با موی خیس نخوابید
    بسیاری از ما معتقدیم که خوابیدن با موهای خیس ضرری در پی ندارد و در حال حاضر، هیچ شواهد علمی که این عادت باعث سرماخوردگی شود هم وجود ندارد ولی به این سه دلیل توصیه میکنیم حتما موهای خود را خشک کنید و بخوابید و هرگز با موهای مرطوب یا خیس به رختخواب نروید.

    1. سردرد
    درجه حرارت در خواب افزایش میابد. بدن گرم و رطوبت روی سر پیچیده شده در یک حوله می تواند سردرد شدید اینجا کند.وقتی مو مرطوب است درجه حرارت سر نمی تواند خود را با درجه حرارت بدن تطبیق دهد بخاطر همین سردر دشدید در نصفه شب بوجود می آورد

    2. عفونت
    بالش محل خوبی برای رشد باکتری هستند زیراعرق، سلول های مرده و روغن های پوست را جذب میکند. موهای خیس مرطوب بالش هم میتواند محل مناسبی برای رشد عفونت و باکتری باشد

    3. موها شکننده و ایجاد موخوره
    موها خیلی زود شکننده می شوند وبه سلامتی موها آسیب وارد می شود و درنهایت به موخوره منجر می شود
  • ۲۰:۳۷   ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    درمان نفخ و ترش کردن معده با طب سنتی

    فعالیت های بدنی به خصوص ورزش برای کسانی که عادت به ورزش ندارند باعث افزایش حرارت غریزی معده و توان هضم می‌شود. همچنین مصرف زیره سیاه، گلپر، میخک،هل، آویشن، فلفل سیاه هنگام پخت غذا خود برای رفع نفخ و پیشگیری از آن مفید است. استفاده از هویج آب‌پز کنار غذاهای غلیظ باعث تلطیف غذاها شده و مقوّی معده است. همچنین مربّای هویج، هاضمه را تقویت می‌کند. همچنین مصرف یک قاشق مرباخوری نعناع خشک بعد از غذا خود برای درمان نفخ مفید است.

  • ۲۰:۳۷   ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    آرام غذا بخورید/ لاغر می شوید!

    هنگامی که غذا با سرعت خورده شود، مغز فرصت کافی برای ارتباط با شکم را نخواهد داشت. به عبارتی دیگر مغز پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پس از شروع به غذا خوردن، سیگنالی مبنی بر سیر شدن را به معده مخابره می کند. پس هنگامیکه وعده غذایی در ۱۰ دقیقه خورده شود شما احساس می کنید که هنوز گرسنه اید و بیشتر از حد معمول غذا میل می کنید. تند خوردن غذا با اضافه وزن رابطه مستقیمی دارد.


    ✔️راه حل: قبل و بعد از هر وعده کمی نمک بخورید (مقدار خیلی کم). برای آرام خوردن غذا، محتویات بشقاب خود را به بخش های کوچک تقسیم کنید و هر قسمت را با آرامش بخورید. خوب جویدن را فراموش نکنید(حداقل 40 بار)
  • ۱۴:۴۶   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    در هنگام رعایت رژیم لاغری دوماه
    از دمنوش زیر استفاده کنید/ به جای چای(چه سبز چه سیاه):

    دمنوش چربی سوز وپر خواص آنتی اکسیدان:
    این دمنوش با حرارت 48 درجه درست می شود.
    موادلازم:
    نصف قاشق چای خوری از مواد زیر:
    گل محمدی
    گل بهارنارنج.
    چای سبز یا سفید.
    یک عدد هل سبز پوست شکسته.
    یک چوب دارچین اندازه نصف انگشت.
    سه پر زعفران.
    در دو لیوان 48 درجه ریخته وترکیب نماییدودرآن را به مدت سه ساعت بگذارید.اگر نمایل به ولرم نوشیدن آن دارید در حین نوشیدن 48 درجه حرارت دهید.یک قاشق مربا خوری عسل به این دمنوش اضافه نمایید.نوش جان.
  • ۱۴:۴۷   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    روش کاهش وزن ۱۵ کیلو در دو ماه

    سوال : آیا استفاده از داروهای کاهنده اشتها برای کسانی که اضافه وزن دارند صحیح است؟
    پاسخ: افرادی که اضافه وزن دارند باید بدن خود را از حالت طبیعی خارج نکنند و زندگیشان هم طبیعی باشد .


    نسخه آیت اللّه (دکتر) سید حسن ضیایی
    دوستان و همراهان اگر پرخوری و بدخوری را می توانید کنار بگذارید، و اگر کم کاری شدید تیروئید ندارید، چه کارمند باشید چه خانه دار و چه ورزشکاری که دیگر نمی تواند وزن کم کند با رعایت نسخه زیر بعد از دوماه بین 10 تا 15 کیلوگرم کم خواهید کرد.
    @irangiah
    اگر کسی چاقی شکمی و اضافه وزن دارد به دقت متن ذیل را بخواند و رعایت کند:

    ۱ – پرهیز غذایی صحیح داشته باشند . یعنی قندهای شیمیایی، اسانس های شیمیایی ، ترانس چربی بالا و کافئین زیاد نخورند.

    ۲- رفتارشان با خودشان منفی نباشد! یعنی پرخوری، بدخوری یا پفتل خوری نداشته باشند ! پفتل خوری یعنی استفاده از پوست ماهی،پوست مرغ و … قبل و بعد غذا کمی نمک بخورند تا رطوبت معده گرفته شود. آب ، قبل و میان و بعد غذا نخورند.
    بدخوری هم نداشته باشند. بعضی ها ریزه خواری دارند ! با اینکه سوءتغذیه ندارند یا در شرایط خاصی نیستند ( مثلا ویار شدید در زنان که توصیه کنیم ریزه خواری کنند و ۶ تا ۸ وعده غذا با حجم کم ولی مقوی استفاده کنند ) اما بدخوری دارند که اضافه وزن بدنبال خواهد داشت .

    3. هر روز یک قاشق چایخوری پودر زنیان با عسل زنده بخورند پیه ها و چربی های اضافی جدار شکمی را آب میکند ( زن حامله و زن شیرده ممنوع است)

    4.صبح ناشتا، و بعد از هر غذا (چهار وعده) یک عدد سیب درختی شیرین بخورند
    توجه: چهار عدد بیشتر نباید خورد تا چربی های مفید خون کاسته نشود(منظور امگا3 و امگا6)
    اگر یبوست و نفخ دارند 4 استکان آب سیب تازه که در خانه گرفته اند میل کنند.

    با رعایت این چهار اصل اضافه وزن کم کم و به مرور کم میشود و افرادی در مدت دو ماه توانسته اند 10 تا ۱۵ کیلو کم کنند!

  • leftPublish
  • ۱۴:۴۷   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    به یاد داشته باشید راز سلامتی هر شخص آگاه بودن از هر آنچه که می خورد و می نوشد و اینکه ما با خوردن و نوشیدن آنها دچار چه مشکلات ، ناراحتی ها و یا باعث درمان کدام مشکلات و ناراحتی ها می شود پس به فکر سیر شدن و پر کردن معده نباشیم.

    اگر تصیمیم جدی به سلامتی کامل گرفته اید با ما همراه باشید . امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد

    خواص درمانی
    کاهش و متعادل کردن وزن
    تصفیه کننده خون
    دفع سنگ صفرا
    درمان یبوست
    پاکسازی معده و روده
    درمان جوش صورت
    روشن کننده پوست
    ضد لک صورت
    تنظیم فشارخون
    تنظیم قندخون
    تنظیم چربی خون

    مواد لازم
    برنج /برای هر نفر نصف استکان
    عدس / سه قاشق سوپ خوری
    بلغور گندم / نصف استکان
    سبزیجات فصل / به مقدار لازم
    چغندر رنده شده / یک عدد
    هویج رنده شده / به مقدار لازم
    شلغم رنده شده / به مقدار لازم(در صورت موجود بودن شلغم)
    تره ، جعفری ، گشنیز / به مقدار لازم
    نمک ، زردچوبه / به مقدار لازم

    روش تهیه و مصرف
    توجه داشته باشید مقدارهای داده شده مقدارهای پایه بوده و حتمآ لازم است تا با توانایی خود در آشپزی و بسته به علاقه خود نسبت به مواد ذکر شده مقدار ها را کم و یا زیاد کنید در ادامه باید طوری این غذا پخته و جا افتاده باشد که به راحتی حبوبات آن قابل تشخیص نباشد در زمان مصرف این آش می توانید از مقداری نان سنگک تازه و زیره ، آب لیمو ترش تازه یا آبغوره به عنوان طعم دهنده بهره برده ضمناً در طول مدت مصرف آش سلامتی از هیچ نوع غذای دیگری نباید استفاده کرد همانطور که ذکر شد دوره مصرف و پاکسازی درون توسط آش سلامتی 10 روز بوده (بدون وقفه) که به دو دوره 5 روزه تقسیم شده که باید در پایان هر دوره 5 روزه دارویی مفرح تهیه و مصرف گردد که شرح تهیه و مصرف دارو توضیح داده خواهد شد .

    روش تهیه داروی مفرح
    گل بنفشه : 5گرم / گل زوفا : 5گرم / ریشه شیرین بیان : 5گرم / سه پستان : 3 عدد(خرد شده) / عناب : 3 عدد(خرد شده)
    آنها را با یک لیوان آب سرد روی شعله گذاشته تا به درجه جوش برسد اما نجوشد،نیم ساعت دم گردد،بعد صاف کرده ترنجبین را در آن حل کرده روز چهارم ، شب هنگام وقت خواب میل گردد.

    صبح روز پنجم آش میل شود، ظهر به جای آش یک کاسه دوغ غلیظ آماده کرده مقداری خیار سبز رنده کرده در آن اضافه کنید بعد نان خورد کرده کمی نمک و فلفل ساییده و پنج گرم گل سرخ ساییده شده اضافه کرده هم بزنید میل کرده با خوردن نیم ساعت بعد معده حالت اسهال شروع به کار میکند بگذارید کار خود را انجام بدهد اگر اسهال بند نیامد نگران نباشید میتوانید یک لیوان چای غلیظ میل نمایید اسهال بند خواهد آمد به وسیله حالت نیمه اسهال درون معده پاکسازی خواهد شد.

    بعد از پایان دوره اول ( در روز ششم) به صرف آش ادامه دهید ، دوباره دستورات داده شده را در نیمه دوم اجرا کنید با اجرای دستورات داده شده خواهید دید که بسیاری از دردهای نهفته بدن شما چگونه برطرف میگردد ، میتوانید هر چند وقت یک بار این دستور را صرف نمایید
  • ۱۴:۵۰   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ورزش بعد از غذا... خوب یا بد؟

    حتما برایتان پیش آمده که بعد از خوردن غذا به خصوص غذای سنگین، به شما توصیه کرده اند که فعالیت کنید تا غذا هضم شود. آیا این عمل از دیدگاه پزشکی صحیح است؟
    از دیدگاه طب ایرانی، فرآیند هضم و جذب غذا نقش بسیار پر رنگی در حفظ سلامتی و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها دارد. هضم غذا از هنگام خوردن غذا و در دهان شروع می شود و بسته به نوع غذایی که خورده ایم تا چند ساعت پس از غذا ادامه می یابد. در هنگام هضم توجه بدن و سیستم گردش خون معطوف به دستگاه گوارش است بنابراین پرداختن به هرعملی که بدن را به نحوی از هضم غذا منحرف کند، مضر است
    خواه این عمل فعالیت بدنی نظیر ورزش کردن باشد
    خواه فعالیت فکری مانند مطالعه سنگین
    خواه تحولات روحی و روانی نظیر خشم.



    بنابراین پیاده روی آرام پس از خوردن غذا در حد چند قدم به حدی که منجربه رسیدن غذا به بخش انتهایی معده و تحریک ترشح آنزیم های گوارشی شود مفید است ولی هرگونه فعالیتی که منجر به کار عضلانی، تعریق، خستگی و ضعف شود مضر خواهد بود.
  • ۱۴:۵۰   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    روش‌هاي سنتي براي پرپشتي ابروها و مژه‌ها

    قبل از استفاده از هر نوع روغن يا محلولی لازم است از پاک و بهداشتی بودن محل موردنظر اطمینان حاصل کنید. برای این منظور با استفاده از شامپوبچه ابرو و مژه‌ها را شست‌وشو داده و پس از خشک کردن از روش‌هاي ذکر شده بهره ببرید.

    استفاده از روغن بادام برای پرپشتی ابروها و مژه

    روغن بادام: روغن بادام تلخ يا شیرین هر کدام را که دردسترس دارید مفید خواهد بود، البته روغن بادام تلخ تاثیر بیشتری دارد به شرطی که خالص باشد. کافی است برای ماساژ ابرو با گوش پاک‌کن يا برس و برای مژه از فرچه ریمل استفاده کنید.

    روغن زرده تخم‌مرغ: استفاده از روغن زرده تخم‌مرغ که دارای پیشینه تاریخی نیز هست در تقویت و پرپشتی ابرو و تقویت مژه بسیار نقش دارد.

    ترکیب روغنی: ترکیب روغن‌های مار، مورد، رزماری و ماساژ آنها به ابرو و مژه در تقویت و پرپشتی تاثیر فوق‌العاده دارد.

    روغن هفت‌مغز: بی‌شک روغن هفت‌مغز یکی از بهترین روغن‌هاي ترکیبی است که از هفت‌دانه روغنی مانند بادام تلخ و شیرین، فندق، سیاه‌دانه، پسته، کنجد و کرچک تشکیل شده و با داشتن مواد ضروری و مورد نیاز برای رشد و تقویت ابرو و مژه یکی از بی‌نظیرترین ترکیبات روغنی است.



    نکته مهم: تمام روغن‌ها و روش‌هاي گفته شده را به صورتی مورد استفاده قرار دهید که وارد چشم نشوند چون با ورود هر جسم خارجی و استریل نشده داخل چشم دچار سوزش، خارش و اشک مي‌شود.
  • ۱۴:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    👈 از بین بردن جوش های سر سیاه :

    لیموی تازه: 3 قطره
    سفیده تخم مرغ: 1 عدد
    دستمال
    👈طرز تهیه ماسک برای از بین بردن جوش های سرسیاه :
    اول برای اینکه جوشهای سرسیاه نرم شوند، صورت را بخار میدهیم. به این طریق که یک قابلمه آب می جوشانیم، حوله را برروی سر می اندازیم، روی قابلمه خم شده یک مدت به آن شکل میمانیم. تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کرده به جوشهای سرسیاه میزنیم.رویش دستمال قرار میدهیم. 20 دقیقه به همین شکل بماند، وقتی صورت را می شوئیم با یک لیف تیز ملایم نقاط سیاه را می سابیم. این ماسک را هفته ای 2 بار استفاده می کنیم. دو هفته دیگر پوستتان براق و بدون جوشهای سرسیاه است.

  • ۱۴:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    برای جلوگیری از اضافه وزن رعایت کنید:

    👈افزایش دمای اتاق خواب:
    برخی از افراد عادت دارند در فضاهای کاملا خنک بخوابند اما اگر به اضافه وزن مبتلا هستید، به شما پیشنهاد می کنیم این عادت تان را تغییر بدهید. اگر دمای اتاق خواب از حدود 18 درجه سانتیگراد به نزدیک 23 درجه سانتیگراد برسد. شما حدود 7 کیلوکالری انرژی در ساعت، بیشتر از حالت عادی می سوزانید و با خوابیدن تان هم به روند کاهش وزن تان کمک می کنید.

  • leftPublish
  • ۱۴:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    جلوگيري از چين چروك صورت با ماسك موز
    موز به عنوان يك داروي ضد چروك ماده اي فوق العاده است. و مي توانيد به سادگي با كمي موز يك ماسك صورت تهيه كنيد.

    👈روش تهيه:
    يك چهارم موز را در مقداري آب بخيسانيد تا حالت خامه اي پيدا كند. سپس آنرا روي صورت خود بماليد و بگذاريد به مدت 15 الي 20 دقيقه روي صورتتان بماند. بعد از اين مدت مي توانيد صورت خود را با آب گرم بشوريد. بلافاصله بعد از شستشو كمي آب سرد به صورت خود بزنيد و صورت خود را خشك كنيد.
  • ۱۴:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    🌸درمان آكنه

    برای درمان بیماری‌های شایع پوستی مثل آكنه، مصرف موضعی جوش‌شیرین می‌تواند موثر باشد. جوش شیرین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و اسیدمازاد در بدن را خنثی می‌كند و به‌ویژه برای درمان آكنه كه اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستی به‌وجود می‌آید مفید است.
    كمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آكنه بمالید تا پوست مرده از بین برود و منافذ مسدود شده آن را باز كند. جوش شیرین با خنثی كردن اسید در بدن مانع عفونت‌های باكتریایی در پیاز مو می‌شود و در نتیجه از بروز آكنه پیش‌گیری می‌كند.
  • ۱۴:۵۳   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    نوشیدن چند لیوان جوشانده نعناع می تواند به نابود کردن موهای زائد چهره و بدن خانمها کمک کند .
    به گزارش اسوشیتدپرس از نیویورک، محققان ترکیه اعلام کردند، میزان تستوسترون آزاد بدن زنان دارای موهای زائد که ۵ روز روزی دو فنجان جوشانده نعناع خوردند به حداقل قابل توجهی کاهش یافت.
    این تحقیق به وسیله دکتر مهمت نعمان تامر و همکارانش در دانشگاه سلیمان دمیرل در ایسپارتا انجام شده است. برای از بین بردن اینگونه موها تاکنون هورمون های مردانه زیادی در بدن زنان هدف قرار داده می شدند از جمله با مصرف قرص های پیشگیری از بارداری برای جلوگیری از تولید این هورمون ها یا مصرف دارو برای جلوگیری از واکنش بدن نسبت به آنها.

  • ۱۴:۵۳   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ممنوعات و اشتباهات رایج در رژیم های کاهش وزن:

    سرکه ، زنجبیل و فلفل از مواردیست که در رژیم های لاغری توصیه و استفاده میشوند
    اینها از داروهای با درجه سردی و گرمی بسیار بالا هستند
    که مصرف زیاد آنها به منظور لاغری ب قول استاد خیراندیش مساوی است با انهدام بدن.
    قرص ها و داروهای شیمیایی لاغری اکثرا کلاهبرداری هستند برفرض اثر گذاری نیز تاثیرات بسیار بدی بر روی سلامتی شما خواهند داشت


    داروهای لاغری پیام آور مرگ و بیماری!

    هشدار :افراد علاقه مند به تناسب اندام و لاغری جدی بگیرند..
    این داروهای مرگبار را نخرید .. اگر شما نمی خرید ،لطفا اشتراک گذاری کنید،شاید باعث جان خیلی از هموطنان عزیزامان شوید ، ممکنه خیلی از عزیزان از عواقب مرگ بار این داروها اگاهی نداشته باشند..

    * داروهای کاهش وزن به ویژه ‘اکسی الیت’ که به صورت پودر و کپسول برای کاهش وزن و انرژی زایی استفاده می‌شود، این داروهای لاغری شامل سه گروه داروهای کاهنده اشتها، داروهای دافع چربی و داروهای حجم گیرنده در دستگاه گوارش است. و باعث ۵۰ مورد نارسایی حاد کبد می شود و این نارسایی موجب مرگ افراد و یا از دست رفتن کبد و نیاز به پیوند می شود.

    * داروهای کاهنده اشتها ,از جمله سیبوترامین” و “فنترامین” با تاثیر بر مرکز اشتها و درحقیقت تاثیر بر روی هورمون “سروتونین” سبب کاهش اشتها میشود. مصرف این دارو دارای عوارض زیادی همچون اضطراب، افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و تنگی نفس بوده و به همین دلیل مصرف آن در افراد بالای ۵۰سال و مبتلایان به بیماری آسم و بیماری‌های قلبی- عروقی ممنوع است

    * داروهای دافع چربی از دستگاه گوارش ازجمله “اورلی استات” یا”زنیکال” با تاثیر بر آنزیم‌های روده‌ای مانع جذب ۳۰درصد چربی‌های خورده شده می‌شود اما این دارو تاثیری دردفع کربوهیدرات‌ها ندارد.مصرف این دارو عوارضی
    همچون اسهال چرب، کمبود ویتامین‌های محلول در چربی از جمله ویتامین E ،Aو D را به دنبال دارد.این داروهای لاغری را نیز داروهای حجم‌گیرنده دستگاه گوارش از جمله ترکیبات “آگار” دانست که با پر کردن حجم معده سبب بروز احساس سیری در فرد شده و عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.

    * داروهای متفرقه که در ترکیباتشان از موادی همچون هورمون‌های تیروئید یا ترکیبات ” آمفتامینی ” و یا سایر ترکیبات هورمونی استفاده شده با افزایش سوخت و ساز بدن سبب لاغری فرد می‌شود و نیز در زنان موجب یائسگی زودهنگام و پیدایش حفره‌های کیستی در تخمدان‌ها می‌شود.

    *داروهای چاقی نیز به دلیل هورمون های مصنوعی,کورتون ها و . اثرات سوئی بر بدن خواهند داشت.برخی از این اختلالات که به دلیل بر هم خوردن هورمون های طبیعی بدن میباشند عبارتند از:پوست چرب و جوش صورت، طاسی زودرس،کاهش شدید میل جنسی توام باعقیمی و نازایی کوتاه مدت ،بلند مدت یا همیشگی،بیماری‌های قلب و عروقی ناشی ازمصرف نابه جا وطولانی مدت استروئیدهای آنابولیک،احتمال پارگی تاندون‌ها و لیگامان‌ها و احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان و بروز سرطان کبد میباشد ..

    مصرف این گروه از داروها باتوجه به ایجاد اختلال درسیستم طبیعی هورمونی بدن ، مورد تایید هیچ مراجع علمی نیست.

    دوستان عزیز،گول مثلث تبلیغات ماهواره‌ای،باشگاه‌های بدن‌سازی وآرایشگاه‌ های زنانه،که موجب تشویق استفاده از این دارو میشوید را نخورید،تمامی این داروهای شیمیایی،باعث سکته‌های قلبی،مغزی،سرطان ودیابت میشود ،و عامل ۶۰ درصد مرگ‌ها در دنیا است البته در اکثر کشورهای پیشرفته از عوارض این داروها اگاه و به هیج وجه استفاده نمیشود،ولی در ایران یک عده سودجو با وارد کردن این داروها از طریق تبلیغات سوء،،بدون توجه به عوارض جبران ناپذیر ان سعی در فروش این محصولات را دارند ..

    لطفا با ارسال این مطلب برای دوستانتان ،سلامتی را به آن ها هدیه بدهید..

  • ۱۴:۵۳   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    بهترین تمرینات ورزشی کاهش وزن؟
    افزایش سوخت‌ و ساز بدن با فعالیت‌های بدنی و ورزش مهم‌ترین شیوه درمان چاقی و اضافه وزن است. بهترین ورزش‌ها ورزشهای هوازی نظیر شنا، دویدن و… پیاده روی تند به صورت روزانه به مدت نیم ساعت فوق العاده است.

    ماساژ اندام‌ها به ویژه ماساژ بخش‌هایی از بدن که دچار سلولیت هستند پیش از حمام در درمان سلولیت‌ها و کاهش وزن موضعی بدن بسیار مؤثر است.
    در منابع طب سنتی آمده است ماساژ برای لاغری باید محکم و سریع انجام شود

    نوشیدن آب سبزیجاتی مانند کلم و کرفس به‌عنوان بهترین چربی‌سوزهای گیاهی از سوی متخصصان تغذیه و طب سنتی توصیه می‌شود.

    عرقیات گیاهی را فراموش نکنید

    جعفری را با هویج میل کنید
    در متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که نوشیدن مخلوطی از آب جعفری به همراه آب‌هویج در میان‌وعده عصرگاهی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌ها در بدن داشته باشد. درمانگران این شیوه درمانی بر این باورند که نوشیدن آب جعفری به تنهایی می‌تواند موجب کنترل و تنظیم میزان قند خون شده و به سلامت افراد دچار اضافه وزن کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف جعفری در وعده‌های غذایی می‌تواند میزان کلسترول خون را کاهش داده و آن را کنترل کند. توصیه ما به شما این است که هنگام خرید، دقت کنید تا هویج تازه و برگ‌های تیره‌تر جعفری را انتخاب کنید.

  • ۱۴:۵۴   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    رژیم انگور

    کاربرد اصلی ان برای چاق شدن است ولی برای لاغری هم استفاده میشود
    یعنی باعث تناسب میشود.

    طریفه این رژیم؛
    هفته اول صبحانه انگور
    هفته دوم صبحانه و ناهار
    هفته سوم صبحانه ناهار و شام انگور

    مصرف هر گونه غذا خصوصا پختنی ها را در این سه هفته نداریم
    این رژیم پوست را نیز شفاف وع رنگ چهره را شاداب میکند و باعث سلامتی کلی بدن است
    30 سانت کاهش چربی از دور شکم، در یک ماه!

    مواردی جهت چربی سوزی :

    ارده شیره صبحانه
    سیب ۴ عدد در طول روز
    نخوردن قند و شکر، ماست ،شرینی،
    سیب زمینی و کم مصرف کردن نان..
    مصرف نکردن سرخ کردنی و عدم استفاده ازروغن صنعتی واستفاده از روغن زیتون یاکنجد
    خوردن برنج قهوه ای
    به جای،برنج سفید
    ترک ریزه خواری..
    جویدن زیاد لقمه ها
    و نیم ساعت قبل و دوونیم ساعت بعد غذا یک لیوان اب خوردن….
    خوردن دوقاشق زنیان برای غذاهای سرد..
    و یک قاشق تخم کرفس با غذاهای چرب…

    روشی ساده و بدون عارضه:
    روزی یک لیوان دمکرده زیره هم یک سانت از دور شکم کم میکند البته بایدبپرسید که با مزاجتان سازگار باشد.

  • ۱۴:۵۴   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    سوالات:

    ♦️ برای لاغرشدن و تناسب اندام راهکار بدهید؟
    ♦️ واسه سوخت و سوز لاغری هم لطفن بگین
    ♦️ واسه لاغر شدن چکار کنیم

    پاسخ؛
    برای لاغری ابتدا باید مزاج شما مشخص بشه ممکن است مزاج شما رطوبی باشد و بالا بودن وزنتان عادی باشد
    در طب سنتی ملاک طبع و مزاج است و نسبت قد و وزن یک شاخص ناقص و اشتباه می باشد
    در کل افراد با مزاج مرطوب طبیعی است که چاق یا درشت اندام باشندو افراد با مزاج خشک لاغر.
    اگر این دو بر عکس باشد برای مثال فرد دارای مزاج خشک چاق باشد سوء مزاج است و باید درمان شود
    همچنین برای لاغری و تناسب اندام و سلامتی رژیم انگور در فصل انگور

  • ۱۴:۵۵   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ⚠️⚠️توجه توجه

    ⛔️کرک یا پرزی که روی به می باشد، هضمش سنگین است و برای حلق و صدا مضر می باشد، لذا باید قبل از خوردن به پرزهای روی آن را پاک نمود.

    ⛔️مصرف "به" به صورتنرسیده مضر است زیرا "به" نرسیده و کال رگ های بدن را مسدود می سازد؛ پس هنگام انتخاب، "به" های زردرنگ و رسیده را انتخاب کنید و اگر نرسیده و سبز هستند چند روزی در دمای اتاق قرار دهید تا برسند.

    ⛔️جویدن هسته ی "به" یا همان "به دانه" به میزان کم برای تقویت نیروی جنسی و رفع کندی دندان مفید است اما هرگز نباید آن را به صورت له شده یا خرد شده، جوشاند و خورد؛ زیرا با این کار، موادی به نام آمیگدالین در «دانه به» تجزیه (هیدرولیز) می شوند و اسید سیانیوریک تولید می کنند که اسیدی خطرناک است. با مکیدن یا خوردن دانه به، لعاب از روی آن جدا و دانه بدون هیچ تغییری دفع می شود؛ در این صورت خطر تولید اسید سیانیوریک وجود ندارد، اسید سیانیوریک فقط با له یا خرد شدن دانه در محیط معده تولید می کند
  • ۱۴:۵۵   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    معجزه الهی!
    درمان فقط با مالش دست!

    حتما برایتان پیش آمده که درد شدید و مداومی در شکم یا زیر نافتان پیچیده باشد، یا بدون دلیل و یکدفعه سردردگرفته باشید. یا احساس سنگینی کنید و حوصله هیچ چیز را نداشته باشید. این ها قبل از هر دلیل خاصی ممکن است به علت خستگی، بلند کردن جسم سنگین، بدخوابی، پرخوری و خواب بعد از آن ، بد نشستن و... پیش آیند. پس قبل از هر درمانی به آنچه در ادامه برایتان می گویم توجه کنید و در چنین موقعیت هایی انجام دهید. اگر با این کار بهبود نیافتید آنگاه به پزشک مراجعه کنید!
    @irangiah
    1. درد شکم، به خصوص ناف و زیر ناف:
    مانند تصویر بین دو انگشت را با دست دیگر بگیرید/ فشار دهید/ اگر رگی که در این قسمت است سفت شده و نرم نیست/ آن را مالش دهید تا باز شود/ ممکن است درد داشته باشد/ ولی انقدر باید این کار را انجام دهید تا نرم شود / بعد از دو تا سه ساعت درد کم میشود و در نهایت بعد از چند ساعت احساس سبکی خواهید کرد. هر دو دست را باید چک کنید

    2. در صورتی که سردرد، یا احساس سنگینی دارید:
    با دست راست/ قسمتی که در عکس بالا مشخص است در دست چپ را بگیرید/ باید تا جایی که تحمل دارید فشار دهید/ این کار تا پایان سردرد باید ادامه یابد (تقریبا 5 دقیقه)

  • ۱۴:۵۶   ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    به مقوی قلب، معده و اعصاب است. و نوشیدنی بسیار مناسب برای پاییز و زمستان است.

    1. برای تهیه این دمنوش نخست باید" به "رسیده و شیرین ایرانی بخرید. "به "های وارداتی با اینکه ظاهر هندسی آراسته تری دارند در بیشتر موارد از بو و مزه لازم بی بهره اند و بیشتر برای تزئین ظرف میوه مناسب اند تا کاربرد و فایده طبی.

    2. "به" را خوب بشویید تا پرزهای روی آن برود. اگر پوست به کاملاً زرد باشد نیازی به گرفتن آن نیست.

    3. پس از شستن "به" باید آن را با رنده فلزی خلال کنید تا قطعاتی به طول حدوداً 3 سانتی متر و قطر حدود 2 میلی متر به دست آورید. قطعات ریزتر یا درشت تر ممکن است در مراحل بعدی شما را با مشکل روبرو کنند.

    4. پس از این کار باید قطعات رنده شده به را در یک سینی بگسترانید و روی وسیله گرمازایی با گرمای ملایم و پیوسته، مانند شوفاژ، قرار دهید. بسته به رطوبت هوا و دمای گرم کننده بین 1 تا 2 روز طول می کشد تا قطعات به خشک شوند. در این مرحله، خشکی نباید آنقدر شدید باشد که خلالها را بتوان مانند چوب کبریت شکست.

    5. مرحله پایانی در تهیه دمنوش به، بو دادن آنهاست که نیاز به کمی مهارت دارد وگرنه ممکن است دمنوش خوب از کار درنیاید. برای این کار باید یک ماهی تابه فلزی را روی شعله گاز بگذارید تا ظرف خوب خوب داغ شود به قدری که اگر قطره ای آب در آن ریختید به پرش درآید و زود بخار شود. سپس خلالهای به خشک شده را یکباره در ماهیتابه ریخته و به سرعت با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه خلالها برسد. این کار را تا وقتی که رنگ خلالها به قهوه ای پررنگ برسد ادامه بدهید. کمی دود بلندشدن از این خلالها هیچ عیبی ندارد و حتی به خوش رنگتر شدن دمنوش هم کمک می کند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید.

    6. پس از تغییر رنگ و بوداده شدن به ها، ماهیتابه را از حرارت دور کنید و بگذارید خنک شود. سپس آن را در ظرف دربسته شیشه ای نگهداری کنید و از رطوبت هم دور نگهدارید.

    7. برای تهیه دمنوش برای هر نفر حدود یک قاشق غذاخوری معمولی از آن را در یک قوری با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه روی بخار، خوب دم کنید و سپس نوش جان کنید.

    افزودن مقدار اندکی زعفران آثار قلبی و مغزی آن را تقویت می کند و رنگ و مزه اش را هم ارتقاء می دهد. اگر به کاملا شیرین بوده باشد نیاز چندانی به شیرین کننده ندارید ولی اگر دوست داشتید خوب است که آن را با کمی نبات شیرین کنید و بنوشید.

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان