خانه

مدیریت زمانبندی کارها

  • 5 عادت برای افزایش کارایی در طول هفته

    شما در زندگی می توانید کمتر کار کنید ، اما کارایی بیشتری داشته باشید .
    براندن بورچارد فرمول 50*5 جهت کارایی بیشتر را به اشتراک گذاشته است ، این فرمول توضیح می دهد که چگونه می توان در زمان کمتر کارایی را افزایش داد ، در این مقاله خلاصه ای از آنچه را که به اشتراک گذاشته است را  برای شما  بیان می کنیم که بسیار کمک دهنده و سازنده می باشد :

    1-    50 دقیقه بیشتر بخوابید :

    برای هر شخصی مقدار مناسبی از خواب وجود دارد ، در برخی از اشخاص 6 ساعت زمان نیاز است در حالی در دیگران ممکن است 7 الی 8 ساعت خواب در شب نیاز باشد .
    با توجه به آماری که بدست آمده است 45 درصد مردم در ایالات متحده گفته اند که کمبود خواب در زندگی آنها تاثیر گذار بوده است ، این بدین معنی است که شما با خواندن نیمی از این مطلب خودتان را برای جبران خواب مستلزم میکنید.
    سعی کنید هر روز 50 دقیقه زودتر بخوابید یا 50 دقیقه دیرتر از خواب بیدار شوید .

    2- 50 دقیقه صبح :

    مطالعات بسیاری نشان می دهد که صبح زمانی است که می توان خلاق تر بود ، بنابراین بهتر است کارهای مهم را در اول صبح انجام داد .
    صبح ها به جای عجله کردن برای پاسخگویی به ایمیل ها بهتر است کمی فکر کرده که چگونه می توان در طول روز با ایجاد یک استراتژی ، موثرتر عمل کنید.

    3- 50 دقیقه بستن زمان :

    یکی از دلایلی که زمان کافی برای یادگیری چیز جدید و کار بر روی پروژه های مورد علاقه مان نداریم این است که کارها را فهرست وار انجام میدهیم و اولویتی برای آنها در نظر نمی گیریم ، کوین کروز نویسنده میلیاردی بیان می کند که کارآفرینان ، ورزشکاران المپیک و نوازندگان مشهور و افراد موفق در کارهای خود برنامه ریزی دارند و آنها را برحسب اولویت بندی انجام می دهند .
    با قرار دادن همه چیز در تقویم و تنظیم نمودن جدول زمانی مشخص می توان تمرکز بیشتری روی کار داشت .

    4- 50دقیقه اولویت :

    چگونه می توانید کارها را اولویت بندی کنید ؟

    همه ی ما کاهش کارایی را در یک دوره معین تجربه کرده ایم ، در زمانی که فشار کاری وجود داشته باشد اغلب شما اولویت ها رها می کنید و در اثر فشار کاری  خلاقیت ، تمرکز و اراده هم کاهش می یابد بنابراین ما به شما توصیه می کنیم از تکنیک POMODORO (برنامه ریزی به روش گوجه فرنگی )استفاده نمایید تا هیچ یک از اتفاق های بیان شده رخ ندهد ، این تکنیک بدین گونه است :
    یک کار را انتخاب نماید و سپس انجام دهید :

    Pomodoro یک تکنیک زمانی است که باید تایمر را برای 25 دقیقه تنظیم نمایید .
    در تکنیک Pomodoro نکته مهمی که باید رعایت شود این است که در یک بازه زمانی تنها بر روی یک کار متمرکز شوید، این زمان باید کمتر از 25 دقیقه باشد ، اگر درکمتر از 25 دقیقه کار به اتمام رسید زمانی باقی مانده را می توان صرف بازبینی مجدد کارها نمود و یا اینکه کارهای که نیاز به زمان کم دارند را شروع نموده و انجام داد .
    در واقع تکنیک Pomodoro یک روش شناخته شده جهت مدیریت زمان است ، در این روش چابکی ذهن براساس استراحت های کوتاه و تکراری رخ می دهد ، با استفاده از این روش زمان در بازه های تعیین شده تقسیم بندی می گردد و در هر بازه فعالیتهای مربوط به آن زمان باید انجام شود .

    علت این تقسیم بندی بازه تمرکز بیشتر و سریع تر بر روی کارها در محدوده زمانی معین است .
    پس از 20 دقیقه فعالیت، شخص یک استراحت 5 دقیقه ای را انجام می دهد و پس از چهار تا فعالیت 20 دقیقه ای استراحت 15 الی 30 دقیقه ای را می تواند انجام دهد .

    5- تجدید زمان 50 دقیقه :

    شما با تجدید زمان می توانید در طول روز کارهای خود را یاداشت نماید و یا در خصوص کارهای که انجام داده اید تامل نمایید .
    برای بالا بردن کارایی بیشتر نیاز است که برای هفته ی بعدتان برنامه ریزی نمایید و آنها را اولویت بندی کنید.

    موفقیت روز افزون شما کاربران عزیز آرزوی قلبی ماست  ، مترجم اختصاصی زیباکده فرزانه کریمی


    برچسب ها زندگی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان