خانه

هفت راه عالی برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه تان

  • این روز ها همه مشغول خانه تکانی هستند.یکی از بخش های خانه که وقت زیادی برای تمیز کردن آن صرف می شود ، آشپزخانه است.برای همین سعی می کنیم این قسمت خانه را تمیز نگه داریم تا کمتر لازم باشد آن  را تمیز کنیم.در اینجا چند روش برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه به شما معرفی می کنیم.

    1. آشپزخانه را قسمت بندی کنیدآشپزخانه
    با این روش بار زیادی از دوشتان برداشته می شود. آشپزخانه تان را به بخش های مجزا تقسیم کنید، مثلا کابینت ها، جایی که می توانید ظروف شیشه ای و چینی تان را در آنجا نگه داری کنید. پیشخوان ها ( کانتر) که لوازمتان را برای آماده کردن غذا آنجا قرار می دهید. قفسه ها که برای نگهداری خوار و بار و مواد غذایی فاسد نشدنی مورد استفاده قرار می گیرند، فضای یخچال فریزر، زیر سینک برای قرار دادن لوازم بهداشتی و زیر کانترها( داخل کابینت ها) که برای نگهداری قابلمه ها و ماهی تابه ها از آن استفاده می نمایید. از این طریق می فهمید چه بخش هایی اغلب مورد استفاده قرار می گیرند و بخش هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و تمیزترند را می توانید با فاصله زمانی طولانی تری تمییز نمایید.

    2. آشپز خانه تان را به درستی  گردگیری کنید
    تفاوت بین یک آشپزخانه ی تمیز و یک آشپزخانه ی به ظاهر تمیز را نحوه گردگیری نمودن آنها تعیین می کند. مطمئن شوید که مقداری مایع ظرفشویی و یک پارچه ی مرطوب برای شروع دارید. قفسه ها و بخش های مختلف را ابتدا با یک پارچه ی مرطوب، سپس با یک پارچه ی خشک پاک کنید، این طوری به نظر می آید که سطوح از تمیزی برق می زنند!

    3. چیزهای استفاده نشدنی را دور بیندازید
    " دور بریزم یا نریزم" قطعا یکی از سوالاتی است که در ذهن هر کسی وجود دارد! مردم معمولا چیزهایی را انبار می کنند که ممکن است بعد از مدتی به کار بیایند! اما اگر چیزهایی در آشپزخانه تان دارید که مدت زمان زیادی از آن ها استفاده نکرده اید، پس به احتمال زیاد در آینده نزدیک نیز از آن ها استفاده نخواهید کرد! پس آن ها را دور بیندازید.
    تاریخ انقضاها را مرتب بررسی کنید و مواد غذایی که تاریخ مصرفشان گذشته است  حتی اگر از آن ها استفاده نکرده اید را دور بیندازید.
    حالت ایده آل این است که فقط چیزی را بخرید که احتیاج دارید، این طوری دیگر مجبور به انجام مراسم دور انداختن مواد غذایی نیستید! لوازمی را که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند را می توانید از طریق سایت های فروش لوازم دسته دوم بفروشید. 

    4. مواد را به صورت بستی بندی نگه ندارید
    ممکن است شما موادی را به صورت عمده (فله ای) با بسته بندی بخرید، مثل ماکارونی، حبوبات، برنج یا غلات، آن ها را به ظروف پلاستیکی سالم و تمیز منتقل کنید. این طوری آن ها شکیل و مرتب به نظر می رسند و در فضا نیز صرفه جویی خواهد شد. اما مهم تر این است که با این روش آشپزخانه تان را تمیز نگه می دارید.

    5. هرجا هر لکه ای می بینید پاک کنید
    هنگامی که شما با مایعاتی از هر نوع سر وکار دارید، مثل سس ها، آب گوشت،سوپ ها یا هر چیزی، هر لحظه ممکن است بریزند. پاک کردن لکه هاهمان زمانی که ایجاد می شوند، بهترین راهی است که می توانید مطمئن باشید یک آشپزخانه ی بدون لک دارید. ریختن مایعات  روی مایکروویو، اجاق گاز یا کباب پز و مخلوط کن نیز فرقی نمی کند. هر چه سریع تر از شرشان خلاص شوید، این برای آشپزخانه تان بهتر است.

    6. از مایع ظرفشویی یا صابون به وفور استفاده کنید
    هیچ چیزی بهتر از آب و صابون برای تمییز کردن سطوح وجود ندارد! تقریبا تمام سطوح با صابون تمیز می شوند طوری که برق می زنند! از کانترها گرفته تا کابینت ها، صابون در تمیز کردن سطوح جادو می کند!

    7. برای هر چیزی جایی را اختصاص دهید
    برای هر چیزی یک جای مشخص در آشپزخانه داشته باشید. اگر می خواهید یک آشپزخانه ی تمیز و شکیل داشته باشید، ایجاد جایی مشخص برای هر چیزی، از کوچکترین  قاشق گرفته تا بزرگترین لوازم، حس خیلی خوبی به وجود خواهد آورد. در ضمن فرآیند تمیز کردن را نیز ساده تر خواهد کرد. 

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها آشپزخانه , دکوراسیون ,
       5

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان