خانه

جمع کردن لباس ها برای اسباب کشی

  • جمع کردن لباس ها برای اسباب کشی
    بعضی وقت ها اسباب کشی تغییر خوبی است، اما فوق العاده استرس زا و پر دردسر است. یک شهر یا محله ی جدید، دوستان جدید و تجربیات جدید و .... و لیست بی پایانی از کارها. بسته بندی و جمع کردن وسایل زندگی بینهایت خسته کننده و وقت گیر است. گاهی اوقات تازه موقع اسباب کشی می فهمید وسایل عادی زندگیتان چقدر فضا اشغال می کنند. لباس ها، کفش ها و لوازم جانبی هم از این قاعده مستثنی نیستند. بسته بندی لباس ها از همه سخت تر است، چون باید زمان زیادی را صرف تا کردن، باز کردن و دوباره آویزان کردن و ... آن ها بکنید. برای این که از نظر زمانی در اسباب کشی جلو بیفتید، باید در مدت زمان کمی بتوانید لباس های کمد و کشوها را جمع کنید. 5 نکته ی زیر را در این مورد بخوانید.

    دور کشوهای دراور را بپیچید.
    دراورها سنگین هستند و موقع اسباب کشی باید کشوهای آن را دربیاورید. اما حتماً لازم نیست کشوها را خالی کنید. می توانید از آن ها استفاده ی بهینه کنید. به جای این که لوازم داخل کشوها را داخل جعبه بگذارید، از همان کشو به عنوان جعبه استفاده کنید. کشوی دراور را بیرون بیاورید و آن را با یک پلاستیک ضخیم بپیچید. دستگیره ها را نپیچید. برای جلوگیری از هر آسیبی آن ها را در یک جای امن بگذارید.

    کیسه های پلاستیکی و چوب لباسی ها
    بیرون آوردن لباس ها از چوب لباسی، تا کردن آن ها، گذاشتن آن ها در جعبه و بعد دوباره آویزان کردن آن ها در خانه ی جدید، فقط دردسر و کار اضافی برای شما درست می کند. در عوض تا جایی که می توانید هر کدام از لباس ها را با یک کیسه زباله کاور کنید. لباس ها را از پایین داخل کیسه زباله قرار دهید و تا بالا بکشید. کیسه زباله را به قلاب چوب لباسی گره بزنید، البته فراموش نکنید دو تا گره بزنید. اگر مسیر اسباب کشی طولانی است، برای امنیت بیشتر، چوب لباسی ها را به هم بچسبانید و با چسب کاغذی به هم بچسبانید.

    استفاده از چمدان
    چمدان فقط برای مسافرت نیست، برای اسباب کشی نیز می توانید از آن استفاده کنید. به جای این که آن ها را با بقیه ی لوازم ببندید، از آن ها برای بسته بندی لوازم دیگر استفاده کنید. چرخ غلتکی آن ها برای حمل وسایل سنگین و حفاظت از لباس ها بسیار کاربردی است. کف چمدان را با کتاب یا وسایل سنگین تر پر کنید و لباس ها را روی آن ها بگذارید.

    کفش ها و لباس ها را جدا کنید.
    بسته بندی کفش ها و لباس ها با همدیگر، موقع اسباب کشی اصلاً روش درستی نیست. چون کفش ها کثیف و بو دار هستند و اگر به لباس ها مالیده شوند، دردسر اضافی برای خودتان درست می کنید، چون باید تمام لباس ها را بشویید. اگر از قبل جعبه ی کفش هایتان را نگه داشتید، هر جفت کفش را در جعبه ی خودش بگذارید و همه آن ها را در یک جعبه ی بزرگ تر بگذارید. اما اگر مانند خیلی از افراد، جعبه کفش ها را دور انداختید، تمام کفش ها را در یک جعبه ی بزرگ بگذارید. هر جفت کفش را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید تا بقیه را خراب نکند.

    از بگ های پلاستیکی لباس یا وکیوم بگ ها استفاده کنید.
    از بگ های پلاستیکی لباس نیز می توانید استفاده کنید. لباس ها را موقع اسباب کشی در این بگ ها بگذارید. (مخصوصاً وکیوم بگ ها که جای کمتری را اشغال می کنند و هوای داخل آن ها مکیده می شود). هم ضد آب هستند هم لباس ها را خشک و ایمن نگه می دارند. اگر لباس های جانبی و خرده ریزه زیاد داشته باشید، این بگ ها بسیار کاربردی هستند. شال ها و روسری ها، دستکش ها، کلاه ها، همه را می توانید تا جایی که ممکن است درون این بگ ها فشار دهید تا جا شوند.
    با این پیشنهادات کوچک تا حدی می توانید یک اسباب کشی راحت و بی دردسر داشته باشید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها دکوراسیون ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان