خانه

10 ایده منحصر بفرد و ویژه برای سرگرمی کودکان در تابستان

  • فصل تابستان فرا رسیده و بچه ها دیگر مدرسه نمی روند. دقیقاً زمانی است که گاهی کسل می شوند و هیچ کاری برای انجام دادن ندارند. همه والدین دوست دارند بچه هایشان سرگرمی ها و کارهای مفیدی برای انجام دادن داشته باشند و وقتشان را به بطالت نگذرانند، در عین حال کاری باشد که هم سرگرم کننده باشد و هم خانواده را بیشتر دور هم جمع کند. 10 ایده منحصر بفرد و ویژه برای سرگرمی در تابستان

    1.  رفتن به اردو
    والدین می توانند به همراه فرزندانشان به اردو یا پیک نیک بروند، بچه ها هم لذت می برند و فوق العاده برایشان سرگرم کننده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وسایل اردو را آماده کنید، مثل چادر، بطری آب، کیسه خواب، جعبه کمک های اولیه و غذا. اگر نمی خواهید خیلی از خانه دور باشید، می توانید در حیاط پشت خانه اردو بروید! در اردو می توانید برای همدیگر داستان های مختلف تعریف کنید یا با هم بازی کنید.

    2.  شنا کردن
    کار دیگری که همه بچه ها دوست دارند در تعطیلات تابستانی انجام دهند، رفتن به استخر و شنا کردن است. با فرزندانتان به استخر بروید، هم از این ورزش مفرح در گرمای تابستان لذت ببرید و هم در کنار یکدیگر باشید.

    3.  ماهیگیری
    می توانید با فرزندانتان به ماهیگیری نیز بروید. بردن بچه ها به ماهیگیری به شما فرصتی می دهد تا با آن ها ارتباط نزدیکی برقرار کرده و همزمان کار مفیدی هم به آن ها آموزش دهید.

    4.  رفتن به پارک
    پارک رفتن به همراه بچه ها مفرح و سرگرم کننده است. در پارک می توانید به پرنده ها غذا دهید، بسکتبال بازی کنید یا با وسائل پارک بازی کنید. بعضی از پارک ها حتی آب پاش هم دارند و می توانید در نهایت امنیت با بچه ها آب بازی هم بکنید.

    5.  مهمانی شام اسرار آمیز
    یکی از کارهای جالب و سرگرم کننده ای که در طول تعطیلات تابستانی می توانید برای فرزندانتان انجام دهید، این است که یک مهمانی شام اسرار آمیز ترتیب دهید. مثلاً فرزندتان چند تا از دوستانش را برای شام دعوت کند و شما برای آن ها یک داستان معمایی طرح کنید که هم بازی کنند، هم آن را حل کنند. هر کدام از بچه ها می توانند در آن نمایش یک کاراکتر داشته باشد.

    6.  خواب بیشتر
    در فصل تابستان اجازه دهید بچه ها بیشتر بخوابند. به آن ها اجازه دهید بعضی از شب ها دوستانشان را دعوت کنند تا شب پیش هم باشند. برای آن ها انواع بازی ها و سرگرمی ها را آماده کنید تا با هم بازی کنند، یا با هم فیلم تماشا کنند، یا حتی برای آن ها پیتزا سفارش دهید. این یک روش سرگرم کننده است تا بچه ها با دوستانشان نیز در ارتباط باشند.

    7.  پیاده روی و گردش های ماجراجویانه
    به همراه فرزندانتان به پیاده روی و گردش های ماجراجویانه بروید. لیستی از آیتم هایی که دوست دارید در طول پیاده روی و مسیر خود پیدا کنید، تنظیم کنید. وقتی آن ها را پیدا کردید جلوی آن ها در لیستتان علامت بزنید. خیلی جالب و لذت بخش است وقتی ببینید چه چیزهای مختلفی را در طول پیاده روی پیدا کردید.

    8.  رفتن به موزه
    موزه رفتن همیشه سرگرم کننده است. معمولاً در هر منطقه ای یک یا چند موزه پیدا می شود. حتی می توانید ناهارتان را هم درست کرده و به پیک نیک بروید. از موزه های نزدیک محل زندگیتان بازدید کنید تا تاریخ آن موزه و هر چیزی درباره آن را به کودکانتان یاد دهید.

    9.  یک نمایش هنری ترتیب دهید
    کودکانتان را به همراه تعدادی از دوستانشان دور هم جمع کنید تا یک نمایش هنری را با هم تمرین کنند. وقتی همه آن ها آماده شدند، ترتیبی بدهید تا آن نمایش هنری را برای همسایه ها اجرا کنند.

    10.  یک روز مختص بازی
    روزی را در هفته مشخص کنید که در آن روز فقط با بچه ها در خانه بازی کنید. تمام بازی های تخته ای و بازی های کارتی را آماده کنید و روی میز بگذارید و با بچه ها بازی کنید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       11

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان