خانه

10 دلیل مهم برای آنکه چرا باید آشپزی یاد بگیرید

  • آیا فکر می کنید آشپزی کردن، به معنای گذراندن مدت زمانی مشقت بار در آشپزخانه است؟ آیا فکر می کنید غذای رستوران جایگزینی است که می تواند شما را از شر آشپزی کردن نجات دهد؟ در اینجا چند دلیل مختصر برای اینکه چرا و چگونه باید آشپزی کنید را بیان خواهیم کرد.

    1. مخارج خورد و خوراک را کاهش دهید
    یکی از آشکارترین دلایل برای اینکه باید آشپزی کردن را یاد بگیرید، کم کردن هزینه های ماهیانه تان است. اگر شما جزو آن دسته افراد هستید که تنها به این دلیل که آشپزی بلد نیستید ماهیانه صدها هزار تومان را صرف غذا خوردن در رستورانها می کنید، پس می توانید در این هزینه ها صرفه جویی نمایید.آشپزی

    2. سالم بمانید
    وقتی یاد بگیرید چطور آشپزی کنید، خودتان هستید که مواد تشکیل دهنده غذایتان را انتخاب می کنید. وقتی بیرون از خانه غذا می خورید هیچگونه مدیریتی روی میزان چربی اشباع شده که روزانه روانه معده تان می کنید ندارید. خیلی بهتر است خودتان آشپزی کنید و میزان کالری دریافتی در هر وعده غذایی را مدیریت کنید.

    3. دستور پخت غذاهای جدید را یاد می گیرید
    این طرز فکر اشتباهی است که فکر کنید تنها با خوردن غذاهای متنوع در رستوران است که می توانید غذاهای کشورهای دیگر را امتحان نمایید. وقتی آشپزی کردن در خانه را شروع کنید غذاهای مختلف ملل دیگر را یاد خواهید گرفت. اگر اصول اولیه آشپزی را بلد باشید به سرعت تکنیکها و متدهای مختلف درست کردن غذاهای متنوع را فرا خواهید گرفت.

    4. خلاقیت خود را افزایش دهید
    آشپزی هنری است که خلاقیت را در شما شکوفا می کند. وقتی اصول اولیه آشپزی را یاد بگیرید می توانید روشهای خلاقانه خودتان را هم در هنگام پخت غذاهای متنوع امتحان کنید. حتی می توانید یک دستور پخت جدید یا یک تکنیک جدید ابداع کنید و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید.

    5. موضوع خوبی برای گفتگو دارید
    دانش آشپزی یک موضوع خیلی خوب برای شروع یک گفتگو است. وقتی درجمع فامیل، دوستان یا همکاران هستید، اگر آشپزی بلد باشید می توانید زمان زیادی را صرف گفتگو در مورد غذاها یا آشپزی کنید.

    6. یک هنر فراموش شده را زنده نگه دارید
    آشپزی هنری است که کم کم در حال فراموش شدن است زیرا اغلب افراد ترجیح می دهند از غذاهای رستورانها که به راحتی در دسترس هستند استفاده نمایند. چند دهه دیگر شاید آشپزی کردن در خانه کاملا فراموش شود. زنده نگه داشتن این هنر قدیمی و حفظ سنت های آشپزی خانواده تان یکی از دلایلی است که بهتر است آشپزی کردن را یاد بگیرید.

    7. برای غلبه بر استرسهای روزمره آشپزی کنید
    وقتی آشپزی کردن را یاد بگیرید می توانید گهگاه آن را به عنوان یک سرگرمی انجام دهید. لازم نیست آشپزی را به یک کار خسته کننده روزانه تبدیل کنید. آشپزی به عنوان یک فعالیت مناسب برای غلبه بر استرسهای روزانه شناخته شده است و کمک می کند نیروی خلاقیت شما فضایی برای رشد و شکوفایی پیدا کند.

    8. مردها را با این مهارت خود تحت تاثیر قرار دهید
    این یک باور قدیمی است که یکی از راههای نفوذ به قلب یک مرد از راه شکم اوست! چه این باور را بپذیرید چه نپذیرید، شما می توانید با یک غذای خوشمزه لبخند را بر لب همسر یا نامزد خود بنشانید. البته اگر دنبال مرد مناسبی برای خود می گردید هم می توانید با هنر آشپزیتان او را به سمت خود جذب نمایید.

    9. یاد بگیرید بدون مادرتان هم زنده بمانید
    اگر هنوز با خانواده تان زندگی می کنید، تا چه زمانی می خواهید برای غذا به مادرتان وابسته باشید؟ بالاخره باید زمانی مستقل شوید. امروز یا فردا، بالاخره باید یاد بگیرید شکم خودتان را سیر کنید. این هم یکی دیگر از دلایل مهمی است که باید آشپزی یاد بگیرید.

    10. در دوران بیماری غذای خانگی بخورید
    اگر در دوران بیماری هم بخواهید از غذاهای بیرون استفاده کنید، سلامتی شما به خطر خواهد افتاد. بدن شما در آن دوران به غذاهای تازه، ساده و خانگی نیاز دارد. اگر آشپزی بلد باشید می توانید دوران بیماری را بدون نیاز به کس دیگر به راحتی پشت سر بگذارید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی


    برچسب ها آشپزخانه ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان