خانه

10 غذای خانگی با گل کلم

  • گل کلم یکی از سبزیجاتی است که اگر به صورت منظم بخورید، برای سلامتی بسیار مفید است. نه تنها جایگزین مناسبی برای کربوهیدرات هاست، بلکه دارای مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست. خواص آن عبارتند از مبارزه با سرطان، تقویت قلب و سلامت مغز و رفع سموم بدن است.

    1. استیک گل کلم با لیمو و سس سبزیجات

      اگر عجله دارید و باید یک غذای سالم و خوشمزه را سریع آماده کنید، استیک گل کلم بهترین انتخاب است، با پوششی از روغن و فلفل قرمز دودی. برش هایی ضخیم از گل کلم را به صورت استیک پهن کرده، در یک ماهی تابه قرار داده و هر دو طرف آن را برای 3 یا 4 دقیقه سرخ کنید. خیلی سریع می توانید یک سس سبزیجات با لیمو و هر سبزیجاتی که دوست دارید درست کنید. این خوراک با برنج کاری یک غذای خوشمزه می شود.

    2. کوکو یا خاگینه گل کلم

      یک میان وعده یا استارتر فوق العاده، گلچه های گل کلم را در قطعات کوچک ببرید و آن را درون یک خمیر سبک فرو برده و به همراه تخم گشنیز آن را طعم دار کنید. بعد آن را سرخ کنید تا حدی که ترد شود، این ناگت های طلایی با سسی متشکل از جعفری، سیر و لیمو بسیار خوشمزه می شوند.

    3. سوپ پنیر و گل کلم

      آماده کردن این سوپ بسیار راحت است. برای درست کردن این سوپ به گل کلم و مقداری پنیر چدار نیاز دارید. این سوپ نرم و خامه ای و بسیار خوشمزه است. حتی می توانید آن را به صورت بسته بندی در فریزر هم نگه دارید.

    4. ترشی گل کلم با گلابی

      این ترشی میوه ای بوی تند و تیزی دارد. بگذارید این ترشی تا زمستان بماند تا جا بیفتد، طعم خیلی خوبی پیدا می کند. می توانید آن را با ژامبون نیز سرو کنید.

    5. گلم کلم کبابی یا برشته شده با زیره سیاه، سماق و لیمو

      یک خوراک بسیار راحت و ارزان. گل کلم ها را با سماق و زیره سبز کباب کنید. این غذای تند را می توانید با غذای اصلی، گیاهی یا گوشتی، سرو کنید.

    6. بشقاب سبزیجات با سس مایونز لیمو

      این غذا بسیار خوشمزه و آسان است. لوبیای سبز، نخود و گل کلم ترد شده را با هم مخلوط کنید و آن ها را با سس مایونز لیمو مزه دار کنید.

    7. گل کلم پنیری

      پنیر را با گل کلم های کبابی مخلوط کرده و در فر بگذارید. وقتی رنگ آن طلایی شد، این خوراک خوش طعم را برش داده و سرو کنید.

    8. استیک با سس قارچ و پوره گل کلم

      برای کسانی که به غذاهای پروتئینی و کم کربوهیدرات علاقه دارند، غذای خوشمزه و مناسبی است. پوره گل کلم را می توانید با استیک سرو کنید. سس قارچ طعمی عالی و بی نظیر به این غذا می دهد.

    9. کراکر گل کلم

      می توانید با گل کلم یک کراکر ترد و خوشمزه درست کنید. برای این منظور باید گل کلم ها را در قطعات ریزی خرد کنید. این کراکرها را می توانید با هوموس (یا به املای عربی حمص، یعنی نخود، یکی از معروف ترین خوراک های ترکی و عربی است که در یونان و یوگوسلاوی هم طرفدار فراوان دارد)، پاته (به فرانسوی: Pâté نوعی غذاست که از قرار دادن گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه و غیره در داخل خمیر پای و پخت آن در داخل فر درست می‌شود. هم بطور گرم و هم سرد سرو می‌شود. پاته بخصوص اشاره به پایی دارد که در درون آن گوشت قرار دارد. در داخل قالب انواع خمیر مانند خمیر هزارلا پهن شده و مواد غذایی در درون آن فشرده شده و پخت می‌شود)، پوره چغندر، و حتی با سوپ سرو کنید. این کراکرهای بدون گندم، گلوتن و بدون هیچ غلاتی، یک خوراک بسیار خوشمزه هستند.

    10. گل کلم کبابی با پنیر کاممبرت

    برای کسانی که این پنیر را به صورت پخته دوست دارند، هیچ چیز خوشمزه تر از فرو بردن سبزیجات خام داخل این پنیر ذوب شده نیست. می توانید گل کلم را هم در کنار این سبزیجات با این پنیر امتحان کنید.




    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی

    برچسب ها آشپزخانه ,
       7

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان