خانه

1+16 توصیه طلایی برای سلامت پوست

  • همه با یک سری باید  نبایدهای بهداشتی در زمینه سالمت پوست آشنا هستیم ، اما در بسیاری از مواقع خیلی از این بایدها و نبایدها از قلم می افتد. با ما همراه باشید تا با برخی از این موارد آشنا شوید.

    1- پوست تان را تمیز نگه دارید.
    معمولاً لک و جوش، روی نواحی ای مانند صورت، گردن ، جلوی سینه و شانه ها که ترشح غده های چربی بیشتر است ظاهر می شود . تعداد کمی از افراد نسبت به ترشح بیش از حد غده های چربی ایمن هستند، اما با تمیز نگه داشتن این نواحی می توانید و بروز جوش ها و لک ها تا حد زیادی جلوگیری کنید.

    2- نگذارید پوست تان بیش از حد خشک شود.
    حتی اگر پوستی چرب دارید از پاک کننده های حاوی الکل یا ترکیبات الکلی استفاده نکنید، این محصولات چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین می برد؛ همین امر باعث تحریک پوست شده و جوش و آکنه را تشدید می کند. در ضمن استفاده از این محصولات، درمان های پوست را دچار مشکل می کند.

    3- از مرطوب کننده های فاقد چربی (Oilfree) استفاده کنید.
    پوست سالم، کاملا مرطوب و لطیف است. برای شادابی پوست، حتما از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده های فاقد چربی منافذ پوست را نمی بندد و باعث ایجاد جوش سرسیاه و سر سفید نمی شود . اگر پوست تان جوش می زند شاید احساس کنید که استفاده از مرطوب کننده ، این وضعیت را تشدید می کند اما این باور کاملاً غلط است. مرطوب کننده مناسب باعث آرام شدن پوست ملتهب می شود و جوش را نیز از بین می برد.

    4- مصرف میوه و سبزیجات تازه را فراموش نکنید.
    علت اصلی ظاهر شدن بیش از حد غده های چربی پوست است. اگر احساس می کنید برخی از مواد غذایی باعث تشدید آکنه می شود، از خوردن آن ها پرهیز کنید. مصرف میوه و سبزیجات تازه به میزان فراوان ، سلامت پوست تان را تضمین می¬کند. میوه و سبزیجات حاوی ویتامین هستند.

    5-آب بنوشید، آب ننوشید!
    با نوشیدن آب ، رطوبت مورد نیاز پوست تان را تامین کنید. سبزیجات و میوه های تازه به میزان زیاد حاوی آب است. با نوشیدن آب، آب رسانی به پوست بهتر و سریع تر انجام می شود

    6- از لوازم آرایش سنگین استفاده نکنید.
    فراموش نکنید که لوازم آرایش حاوی چربی تا حدودی باعث سنگین شدن پوست می شود. لوازم آرایش حاوی چربی ، باعث بسته شدن منافذ پوست می شود اما لوازم آرایشی فاقد چربی با ترکیبات گیاهی ، نه تنها باعث روشن شدن پسوت می شود، بلکه به پوست طراوت و نشاط می بخشد.

    7- زیرسازی را با پن کیک و کرم پودرهای فاقد چربی انجام دهید.
    اگر برای آرایش به زیرسازی پوست نیاز دارید از پن کیک و کرم پودر فاقد چربی استفاده کنید . قبل از زیرسازی صورت تان را با آب خنک بشویید . آب سرد منافذ پوست تان را می بندد و باعث می شود که پن کیک و کرم پودر درون منافذ پوست نفوذ نکند هرگاه برای آرایش زیرسازی می کنید، قبل از شست و شوی پوست تان نخوابید.

    8-آفتاب گرفتن در سولاریوم را کنار بگذارید.
    قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خطر ابتلا به سرطان را تا چند برابر افزایش می دهد. بسیاری از چین وچروک ها و افتادگی زودرس پوست نیز از عوارض نور آفتاب است. استفاده از برخی ترکیبات دارویی و کرم های حاوی رتینوئید ، پوست را نسبت به نور آفتاب حساس تر می کند.

    9- از ضدآفتاب های فاقد چربی استفاده کنید.
    از ضدآفتاب های فاقد چربی با Spf 15 و یا بیشتر استفاده کنید . ضدآفتاب های spf 15 و بالاتر ، قدرت حفاظت پوست را در برابر هر دو اشعه UVA و UVB را دارد. ضدآفتاب را هر دو ساعت یک بار تجدید کنید.

    10 - ازمحصولات آرایشی حاوی ترکیبات روغنی ، بپرهیزید.
    محصولاتی مانند انواع ژل ها و واکس ها می تواند باعث بسته شدن منافذ شود. اگر موهایتان چرب است، استفاده از این محصولات خطری جدی برای سلامت آن ها محسوب می شود. موهای چرب را باید با شامپوی مخصوص شست . هنگام استفاده از محصولات آرایشی مو ، صورت تان را بپوشانید تا از تماس مواد موجود در ترکیب این محصولات با صورت جلوگیری شود.

    11- به پوست صورت تان دست نزنید.
    دست زدن به پوست باعث تحریک و در نیتجه تشدید جوش و آکنه می شود.اگر دست آلوده را به پوست صورت بزنید، منافذ باز پوست به سرعت آلودگی را جذب می کند و باعث التهاب پوست می شود.

    12- برای مالیدن کرم به پوست از پنبه استفاده کنید.
    هنگام مالیدن کرم مرطوب کننده یا ضدآفتاب به کمک پنبه ای کرم را روی پوست تان به آرامی بمالید. بهترین راه، استفاده از پنبه آغشته به کرم است. اگر از دست تان استفاده می کنید، با نوک انگشت هایتان کرم را بمالید.

    13- صورت تان را بیش از حد نشویید
    ثابت شده که پوست کثیف باعث ایجاد آکنه یا جوش می شود ، اما شستن بیش از حد پوست نیز باعث تحریک پوست و در نتیجه تشدید آکنه و جوش می شود. بهتر است شست و شوی پوست صورت متناسب با نوع پوست و با شوینده های ملایم و فاقد ترکیبات شیمیایی قوی انجام شود.

    14- از صابون های قدیمی فاقد چربی استفاده کنید.
    صابون های فاقد چبی منافذ پوست را نمی بندد بسته شدن منافذ پوست، باعث ایجاد چین و چروک می شود. صابون را به آرمی به پوست تان بزنید و با آب سرد آبکشی کنید.

    15- جوش هایتان را با انگشت فشار ندهید.
    فشار دادن و بیرون آوردن جوش، تهدید جدی برای سلامت پوست محسوب می شود. این کار ترمیم پوست و بهبود آن را به تاخیر می اندازد. فشار دادن جوش همچنین باعث پخش شدن ویروس روی سطح پوست و ایجاد التهابات پوستی می شود.

    16- در صورت نیاز به متخصص پوست مراجعه کنید.
    هیچ گاه سرخود درمانی را برای حفظ سلامت پوست، به خصوص از بین بردن جوش و آکنه ، شروع نکنید.
    یک متخصص پوست و مو می تواند همراه و پشتیبان شما برای بهبود و تسریع سلامت پوست تان باشد.

    منبع : زندگی ایده آل

    برچسب ها پوست , زیبایی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان