خانه

12 ابزاری که باید در آشپزخانه داشته باشید

  • آشپزخانه مهمترین قسمت هر خانه است. خانه بدون آشپزخانه کامل نیست. از آنجایی که خانم خانه باید سه وعده غذا تهیه نماید، زمان زیادی را در آشپزخانه به سر می برد. در اینجا ابزارهایی که باید در آشپزخانه در دسترستان باشد را با هم بررسی خواهیم نمود.

    1. صافیآشپزخانه
    زمانی که در حال آماده کردن غذا هستید، ممکن است بخواهید میوه ها و سبزیجات را هم بشویید یا زمانیکه می خواهید آبمیوه ای که گرفته اید را صاف نمایید به صافی نیاز خواهید داشت. 

    2. قاشق چوبی
    زمان تهیه غذا، قاشق چوبی جزو ضروریات است. ممکن است بخواهیم مواد غذایی پخته نشده را هم بزنیم، یا هنگام پختن غذا برای برگرداندن مواد غذایی به قاشق چوبی نیاز پیدا خواهیم کرد. خارج کردن غذا از ظروف مخصوصا ماهیتابه های داغ نیز با قاشق چوبی راحت تر است.

    3. پوست کن
    پوست کن دقیقا به چه کاری می آید؟ به وسیله پوست کن پوست سبزیجات و میوه ها را می کنیم. وقتی به سبزیجات یا میوه های بدون پوست نیاز داریم پوست کن به کارمان می آید.

    4. همزن
    زمانی که صحبت از تهیه کیک یا همزدن تخم مرغ است همزن وسیله بسیار مهمی خواهد بود. برای تهیه بعضی غذاها نیاز داریم تخم مرغ یا مواد دیگری را قبل از ریختن دیگر مواد هم بزنیم. در این مواقع همزن واقعا کار را ساده خواهد کرد.

    5. ماهیتابه
    هنگام آشپزی کردن اگر ماهیتابه نداشته باشید پس غذا را داخل چه ظرفی خواهید پخت؟ در هر شرایطی ماهیتابه نباید فراموش شود. داخل آن می توان انواع متنوع غذا تهیه نمود.

    6. چاقو
    چاقو یکی از اساسی ترین وسایل مورد نیاز در آشپرخانه جهت بریدن است. چاقو در شکلها و اندازه های متنوع موجود می باشد. دقت کنید برای بریدن گوشت، سبزیجات و دیگر مواد متنوع چاقویی در آشپزخانه داشته باشید.

    7. غذا ساز
    برای خورد کردن مواد غذایی مختلف از چه وسیله ای استفاده می کنید؟ یک غذا ساز. این وسیله یکی از ابزارهای لازم زمان آشپزی کردن است.

    8. آبمیوه گیر
    آبمیوه گیر یک وسیله متداول در هر آشپزخانه است. با خرید یک آبمیوه گیری دستی یا برقی در وقتتان صرفجویی کنید.

    9. ماکروویو
    تهیه کیک، پیتزا و انواع فست فود در خانه این روزها بسیار متداول شده است. برای تهیه این غذاها ماکروویو یک گزینه خوب است.

    10. سیر خردکن
    سیر خردکن یک وسیله دستی است که بدون نیاز به تلاش زیاد سیر را خرد می نماید. فقط کافیست سیر را در دستگاه قرار دهید و فشار دهید.

    11.  قهوه ساز
    برای تهیه قهوه بدون زحمت می توان از این دستگاه استفاده نمود. در آمریکا یک خانه بدون قهوه ساز اصلا کامل نیست.

    12.  پیمانه اندازه گیری
    آشپزی یعنی مقدار متناسبی از مواد مختلف را با هم ترکیب نماییم. هنگام تهیه ناهار، شام یا دسر اگر از پیمانه اندازه گیری استفاده نمایید می توانید مطمئن باشید مواد به میزان دلخواه با هم ترکیب خواهند شد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی



    برچسب ها آشپزخانه ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان