خانه

4 خاصیت اصلی چای سیاه

  • چای مطمئنا یکی از در دسترس ترین و متداول ترین نوشیدنی ها در دنیاست. به احتمال زیاد شما صبحتان را با نوشیدن یک چای آغاز کرده و در طی روز در جلسات کاری و ملاقاتهای رسمی، زمان استراحت محل کار، گردهمایی های دوستانه یا زمانهایی که مجبورید تا دیروقت به کار کردن بپردازید به نوشیدن آن ادامه خواهید داد. چای در انواع مختلف مانند چای سیاه، چای سبز، چای گیاهی، چای سفید، چای چینی و غیره وجود دارد. اینطور به نظر می رسد که چای سبز نسبت به دیگر چایها از خواص مفید بیشتری برخوردار است و نسبت به چای سیاه طرفداران بیشتری دارد. هرچند تحقیقات نشان می دهد که هر دو کم و بیش به یک میزان سودبخش هستند. چای سیاه از گیاه چای کاملیا تهیه می شود و سرشار از پلی فنول که نوعی آنتی اکسیدان است می باشد. حال بیایید نگاهی به خواص مفید و متنوع چای سیاه بیندازیم.

    1. چای سیاه خطر سکته مغزی را کاهش می دهدچای
    آزمایشات و تحقیقات زیادی برای یافتن خواص مفید چای انجام شده است. آزمایشات متنوعی که صورت پذیرفته است نشان می دهد نوشیدن چای سیاه احتمال وقوع سکته مغزی را کاهش می دهد. در تحقیقات مشخص شده است نوشیدن چای سیاه عملکرد غیر عادی رگهای خونی که می تواند عامل سکته مغزی و حمله قلبی باشد را بهبود می بخشد. تحقیقات دیگری که بر روی مردم عربستان سعودی انجام شده است آشکار نموده است که نوشیدن چای سیاه احتمال بیماری انسداد شرائین را تا 50% کاهش می دهد. چای سیاه 70٪ نیاز بدن به فلاونوئیدهاٰ، مواد مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان را که جهت جلوگیری از تولید LDL  یعنی کلسترول بد خون، مفید می باشند را برآورده می سازد. همچنین چای سیاه به بازسازی رگهای خونی آسیب دیده نیز کمک می کند.

    2. چای سیاه در مقابله با دیگر بیماریها
    چای سیاه ویروسهای دهان از جمله تبخال را از بین می برد. این نوشیدنی از ابتلا به بسیاری بیماریهای دیگر از جمله اسهال، سینه پهلو، التهاب مثانه و بسیاری عفونت های پوستی جلوگیری می نماید. استفاده از این چای بر روی پوست صورت از پیری زودرس و پف کردگی پلکها جلوگیری خواهد کرد. همچنین میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در این چای به همراه ویتامینهای سی و دی ظاهری جوانتر به شما خواهد بخشید.

    3. چای سیاه در مقابله با سرطان
    وجود ترکیبی که به صورت مختصر TF-2 نامیده می شود در چای سیاه از رشد سلولهای سرطانی در بدن جلوگیری می نماید. وقتی سلولهای سرطانی در معرض TF-2 قرار می گیرند شروع به حذف خود می نمایند که به این فرآیند، مرگ سلولی آپوپتوز گفته می شود. در تحقیقات مشاهده شده است که نوشیدن چای سیاه به جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان سینه، ریه، پوست، دهان و نای کمک می نماید.

    4. چای سیاه برای کاهش وزن
    تحقیقات انجام شده در ژاپن ثابت کرده است که استفاده مداوم از چای سیاه به کاهش وزن کمک می کند. همچنین نوشیدن چای راهی سالم و مفید جهت مبارزه با کلسترول بد خون می باشد. نوشیدن چای سیاه، متابولیزم بدن را با از بین بردن خاصیت چاق کنندگی کربوهیدراتهایی که فرد مصرف کرده است بالا می برد. علاوه بر این، چای سیاه باعث دفع مواد شیمیایی مضر موجود در بدن می گردد و از این طریق نیز به کاهش وزن کمک می نماید.

    مترجم اختصاصی زیباکده :آذر امینی

    برچسب ها تغذیه , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان