خانه

5 خاصیت زیبایی شکلات

  • زمانی که اسم شکلات را می شنویم ، اولین چیزی که به ذهن ما می رسد ، کالری است.درسته که هم ما سعی می کنیم از خوراکی های با کالری بالا دور باشیم ولی استفاده از شکلات تلخ به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن کمک زیادی در سلامت ما دارد.در اینجا می خواهیم خواص شکلات را از نظر زیبایی بررسی کنیم و ببینیم خوردن شکلات و یا استفاده مستقیم آن چه اثراتی دارد.

    1.از پوست در مقابل اشعه UV محافظت می کند
    در شکلات موادی وجود دارد که از پوست در مقابل اشعه UV محافظت می کند.استقاده مستقیم از شکلات روی پوست باعث آب رسانی به پوست می شود و همچنین آفتاب سوختگی را درمان می کند.

    2.جوان شدن پوست
    شکلات به دلیل داشتن کافئین باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و به همین دلیل در بیشتر اسکراب ها از شکلات استفاده می شود.شکلات تاثیر زیادی در جوان شدن پوست دارد.

    3.باعث رشد موها می شود
    شکلات گردش خون را افزایش می دهد و این مسئله باعث رشد مو ها و جلوگیری از ریزش مو می شود.شکلات منبع غنی از آهن ، روی ، مس و مواد معدنی دیگر است که اثر مستقیم در سلامت موها دارد.

    4.براق شدن موها
    شکلات را با ماست و عسل ترکیب کنید و آن را به صورت ماسک روی موهای خود قرار دهید و نیم ساعت بعد بشورید.با این کار موهای شما ابریشمی می شود و درخشش خواصی پیدا می کند.

    5.از بین رفتن چین و چروک
    چه شکلات را بخورید و چه به صورت مستقیم روی پوست خود بمالید ، به دلیل داشتن کلاژن ، اثرات چین و چروک را کم می کند و باعث می شود پوست شما دیرتر پیر شود.

    اختصاصی سایت زیباکده
    برچسب ها تغذیه , زیبایی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان