خانه

5 راه عالی مدیریت زمان برای مادران شاغل

  • از پخت و پز گرفته تا تمییز کردن خانه، از مراقبت از فرزندان گرفته تا آماده کردن غذا برای بقیه افراد خانواده، از شرکت در جلسات مدرسه فرزندان گرفته تا کمک کردن به او برای انجام دادن تکالیفش، همه اینها تنها بخشی از وظایف شماست. اگر شما یک مادر شاغل هستید این بدان معناست که واقعا سرتان شلوغ است. جدا از وظایفی که در بالا برشمردیم و مربوط به خانه می شوند، باید روی کارهای محل کارتان هم تمرکز لازم را داشته باشید. یک نفس عمیق بکشید و دیگر نگران نباشید! در اینجا چند راه کارآمد برای مدیریت زمان را بررسی خواهیم نمود. 5 راه عالی مدیریت زمان برای مادران شاغل را در ادامه بخوانید.

    1. خوب برنامه ریزی کنیدمادر
    بعد از خواندن نکته اول با خودتان نگویید که من برای برنامه ریزی کردن وقت کافی ندارم. باور داشته باشید یا نه، برنامه ریزی کردن کمک می کند همه کارهایتان را به موقع و بدون استرس انجام دهید. می توانید یک لیست تهیه کنید و کارهایتان به به ترتیب اولویت در آن وارد نمایید. این روش به شما کمک می کند که کارهایتان را با توجه به میزان اهمیت آنها به اتمام رسانید. کارهایی از قبیل خرد و بسته بندی کردن سبزیجات، اتو کردن لباسها، خرید خوار و بار  یا شستن لباسهای کثیف را  به آخر هفته ها موکول کنید. علاوه براین می توانید هر آخر هفته منو غذایی هفته بعد را بنویسید. به این ترتیب در طول هفته دیگر نگران اینکه چه غذایی می خواهید درست کنید نخواهید بود.

    2. کار امروز را به فردا موکول نکنید
    یکی از کارهایی که هرگز نباید انجام دهید همین موکول کردن کارها به بعد است. تمییز کردن یا شستن ظروف که باید به صورت روزانه انجام شود را فراموش نکنید. اگر این کارها را روزانه انجام ندهید استرس روز بعدتان را افزایش خواهید داد.

    3. از شب قبل آماده باشید
    صبحها برای مادران شاغل واقعا دیوانه کننده هستند زیرا باید دائم دور خودشان بچرخند و کارهای زیادی را انجام دهند. پس بهتر است بعضی کارها را شب قبل انجام دهید. آماده کردن لباسها برای روز بعد، بررسی کردن تکالیف فرزندان، شستن و آماده کردن وسایلی مانند چاقو و قاشق که برای صبحانه به آنها نیاز دارید کارهایی هستند که می توانید شب قبل انجام دهید تا صبح راحت تر باشید. چیزهایی که ممکن است فراموش کنید مانند کیف دستی، کلیدهایتان یا کیف مدرسه فرزندانتان را در جای مشخصی و کنار هم قرار دهید.

    4. از فرزندان و همسرتان هم کمک بخواهید
    همسرتان می تواند مقداری از بار مسئولیت را بر عهده گیرد. وظایفی همچون کمک کردن به فرزندان در انجام تکالیفشان، مرتب کردن تخت خوابها یا در ظرف قرار دادن ناهار فردا را به همسرتان بسپارید. از فرزندانتان هم می توانید کمک بخواهید مثلا بچه های بزرگتر می توانند به خواهر و برادر کوچکترشات برای لباس پوشیدن کمک کنند. این کار باعث می شود فرزندانتان زرنگ بار بیایند و علاوه بر این اولین درسهای مسئولیت پذیری را هم فرا خواهند گرفت.

    5. از کارهایی که انجام می دهید لذت ببرید
     اینطور بی وقفه هم در محیط کار و هم خانه کار کردن شما را مضطرب خواهد کرد. پس برای اینکه آرام شوید و از کارهایی که انجام می دهید لذت ببرید،به یک موسیقی زیبا گوش دهید. از فرزندانتان هم بخواهید به موسیقی گوش کنند با این کار فضای خانه لذت بخش خواهد شد. شاید این پیشنهاد به نظرات جالب نباشد اما یکبار امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان