خانه

5 عاملی که ظاهر شما را بعد از دوش گرفتن بدتر می کند

  • تا حالا شده بعد از یک حمام طولانی، احساس خارش، خشکی و زمختی کنید؟یا بعد از حمام به قدری موهایتان بد حالت شود که ترجیح دهید کثیف بمانند؟ قاعدتاً رعایت بهداشت باید برای ما مفید باشد!بستگی به این دارد که چطور دوش می گیرید. در این متن لیستی از عاداتی که باعث می شوند بعد از حمام ظاهر بدی پیدا کنید را عنوان می کنیم.

    1. حمام طولانی مدت
    شاید برایتان عجیب باشد، اما بیش از حد زیر دوش ماندن باعث خشکی پوست می شود. (به خصوص اگر از آب داغ استفاده کنید). برای جلوگیری از کم شدن آب پوست،بیشتر از 10 دقیقه در حمام و زیر دوش نمانید. چون آب داغ، چربی طبیعی پوست را از بین می برد. قرار گرفتن در معرض آب داغ، رگ های خونی را باز می کند (گشادگی رگ ها)، که باعث پیدایش لکه های قرمز یا جوش روی پوستمی شود،مثلِ وقتی که بعد از تحرک و عرق کردن در باشگاه،رنگ صورتتان سرخ می شود. پس حتماً باید عادت حمام طولانی مدترا ترک کنید.با این کار پوستتان حساس تر شده و هر بیماری پوستی که داشته باشید بدتر می شود، مثل جوش (آکنه، بثورات) یا اگزما.دوش

    2. محکم خشک کردن بدن بعد از حمام
    حوله را خیلی آرام روی بدنتان بکشید نه خیلی محکم، چون پوست حساس می شود. بعد به کل بدن و ناخن هامرطوب کننده ساده و بدون بو بزنید تا آب کافی به آن ها برسد و رطوبت در آن ها باقی بماند. موهایتان را با حوله خشک کنید و محکم نمالید یا حوله را دور موهایتان نچرخانید، چون باعث شکنندگی بیش از حد موها می شود. (موهای خیس بیشتر ضعیف می شوند).

    3. استفاده از صابون های زبر و سخت و اسکراب ها
    از محصولات نرم و لطیف و بدون عطر استفاده کنید. عطرها اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند که باعث تحریک پوست های حساس می شوند. نباید از اسکراب های و لایه بردارهای زبراستفاده کنید چون هم سوزش آور هستندهم بیماری های پوستی را تشدید می کنند.از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید چون صابون های عادی، روغن طبیعی پوست را از بین برده و باعث خشکی و سوزش پوست می شوند.

    4. شستن روزانه موها
    اگر موهای نازکی دارید، شاید بتوانید هر روز آن ها را با کف بشوئید، اما اگر موهای ضخیم یا مجعد و فر دارید، زیاد شستنِ آن ها باعث مجعد و شکسته شدن یا خشکی بیش از حدمی شود.هر چه بیشتر موهای مجعد و زبر را با شامپو بشوئید، بیشتر آشفته و به هم ریخته می شوند. برای مرتب کردن موهای تمیزی که به هم ریخته اند، از یک نرم کننده با پایه کرم استفاده کنید که رطوبت موها را برگرداند.وقتی بیش از حد به موها شامپو بزنید، به خصوص وقتی از آب داغ استفاده کنید، رنگ موها نیز کدر می شود، چون گرما باعث بزرگ تر شدن کوتیکول موها شده و مولکول های رنگ از بین می روند (به خصوص در مورد موهایی که رنگ قرمز دارند). بهترین کار برای موهای رنگ شده،این است که آن ها را با آب سرد بشوئید. اگر تحمل استفاده از آب خیلی سرد را ندارید، حداقل بعد از زدن نرم کننده، موها را با آب نسبتاً سردبشوئید تا کوتیکول مو بسته شود و رنگ موها تازه به نظر برسد.
    اگر باز هم ترجیح می دهید موهایتان را زیاد بشوئید (چون دوست ندارید موهایتان چرب باشد)، لااقل بعضی اوقات از شامپوهای خشک استفاده کنیدتا موها خشک و شکننده نشوند.

    5. دوش گرفتن با آب سخت
    (آب سخت آبی است که حاو ینمک‌های معدنی از قبیل ترکیبات کربنات‌های هیدروژنی ، کلسیم ،منیزیم و غیره‌است.)
    دقت کردید بعد از باشگاه یا وقتی در مسافرت هستید، پوست و موهایتان چقدر تغییر می کنند. این به خاطر استفاده از آب سخت است که حاوی مواد معدنی بیشتری است و این موادباعث تحریک پوست شده و در موهای شما نیز باقی می مانند. شاید نتوانید تشخیص دهید که آب سخت دارید یا نه، شاید اصلاً نتوانید نوع آب مصرفی خود را تغییر دهید، اما اگر موها و پوستتان بوی گوگرد بدهد یا کمی سیاهی و کثیفی روی آن ها باقی مانده باشد، نشان می دهد احتمالاً از این نوع آب استفاده می کنید که باعث تغییر رنگ موها هم می شود. اگر مرتباً موهایتان را با این نوع آب بشوئید،باعث می شود که رنگ مو هم اثر متقابلیروی موها بگذارد. به خصوص وقتی با شفاف کننده ها از موهایتان مراقبت نکنید.برای مراقبت در برابر آب سختیک بار در هفته از شامپوی شفاف کننده یا از محصولات مالیبو که به خصوص برای از بین بردن موادمعدنی و کلر و رسوبات در موها فرموله شده اند،استفاده کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زیبایی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان