خانه

5 نکته ای که قبل از تولد فرزند دوم باید به آنها فکر کنید

  • برنامه ریزی برای خانواده یک کار بسیار مهم و اساسی است که بعد از ازدواج باید آن را انجام دهید. ابتدا باید به دارایی ها، درآمد و سرمایه خود نگاه کنید و پس از آن برای داشتن فرزند تصمیم بگیرید. البته وقتی می خواهید برای داشتن فرزند دوم برنامه ریزی کنید همه چیز کمی متفاوت خواهد بود. شما و همسرتان باید مطمئن شوید که از لحاظ فیزیکی، روحی و مالی وضعیت ثابتی دارید. در اینجا 5  نکته ای که قبل از تولد فرزند دوم باید به آنها فکر کنید را با هم بررسی خواهیم نمود.

    1. مشکلات سلامتیفرزند , دوم
    حتما تمامی آزمایشات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که بدن شما آمادگی لازم برای به دنیا آوردن یک فرزند دیگر را دارد. بعد از فرزند اول، کمی وضعیت سلامتی مادر ممکن است تغییر کند. ممکن است بدن تحمل یک بارداری دیگر را نداشته باشد. با پزشکتان مشورت کنید داروهای لازم را مصرف نمایید، پزشکتان شما را راهنمایی خواهد کرد.

    2. تغییر شیوه زندگی
     زمانی که یک فرزند دارید زندگیتان را به شیوه خاصی اداره می کنید. وقتی برای داشتن فرزند دوم برنامه ریزی می کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که همه مخارج و مسئولیتهای شما دو برابر خواهد شد. باید منابع مورد نیاز را تامین کنید و آماده ایجاد تغییرات در شیوه زندگیتان باشید.

    3. فداکاری
    وقتی فرزند اول به دنیا می آید بسیاری تغییرات در زندگی شما ایجاد می گردد. چیزهایی که در زندگی برایتان مهم بودند کاملا تغییر می کنند. همه زمان و توجه شما حول محور فرزندتان خواهد چرخید. به فداکاری زیادی نیاز دارید. شما باید آماده باشید تا همه آن کارها را مجددا انجام دهید.

    4. مشکلات داخلی
    بعد از فرزند اول از مشکلات زندگی کاسته خواهد شد و زندگی روال آرامی به خود خواهد گرفت. والدین باید مشکلاتی که با هم دارند را حل نمایند. آنها باید از تصمیم خود کاملا مطمئن باشند و با هم به توافق رسیده باشند. اگر برای داشتن فرزند دوم برنامه ریزی می کنید دیگر نمی توانید به مسائلی همچون طلاق فکر کنید.

    5. توجه
    باید آمادگی لازم برای مدیریت رابطه با فرزندانتان را داشته باشید و بین رابطه تان با فرزند اول و دومتان یک تعادل ایجاد کنید. در عین حال باید توجه لازم را به همسرتان نیز داشته باشید و نیازهای خودتان را هم فراموش نکنید. وقتی فقط یک فرزند دارید تمام توجه تان به او خواهد بود. اما پس از داشتن فرزند دوم دیگر نمی توانید اینگونه باشید و باید به دیگر مسئولیتهایتان هم توجه لازم را نشان دهید. اگر با توجه به همه مواردی که گفته شد فکر می کنید که آمادگی داشتن فرزند دوم را دارید پس حتما اقدام کنید. چون یک خانواده با نفر چهارم تکمیل می شود!

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان