خانه

5 نکته برای یک مسافرت هوایی راحت با کودکتان

  • مسافرت به همه نقاط به صورت زمینی مقدور نیست، مسافرت هوایی از لحاظ راحتی و صرفه جویی در زمان گزینه بسیار مناسب تری است. اما اکثرا پدر و مادرها در این شرایط برای همراه بردن کودکان خردسال خود دچار نگرانی می گردند و برای مدیریت کردن زمانی که کودک باید در طول پرواز در هواپیما بگذراند احساس سردرگمی می نمایند. اصلا لازم نیست تا این حد نگران باشید، چون تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک برنامه ریزی مناسب است تا کودکتان یک سفر ایمن و راحت را تجربه نماید. در اینجا چند نکته در مورد مسافرت با کودکان خردسال را با هم مرور خواهیم کرد.

    1. هنگام رزرو بلیط دقت نماییدهواپیما
    در صورتیکه امکان خریداری نمودن بلیط درجه یک را دارید این بهترین انتخاب برای شماست چون در اینصورت کودکتان فضای بیشتری در اختیار خواهد داشت. در صورتیکه اینکار مقدور نبود صندلی های نیمه جلویی کلاس اقتصادی که فضای باز جلوی پای آنها بیشتر و به دستشویی هم نزدیکتر باشند را انتخاب نمایید. هنگام رزرو نمودن بلیط، بسیاری از شرکتهای هواپیمایی گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید تعداد کودکان همراه خودتان را در آن وارد نمایید و بعضی از این شرکتها این امکان را فراهم می سازند که غذای مخصوص کودک سفارش دهید تا حین پرواز در اختیارتان قرار گیرد. یکی از مزایای دیگر خرید بلیط برای کودک آنست که دیگر لازم نیست در طول پرواز او را در آغوش خود قرار دهید، کودک شما می تواند صندلی مستقلی داشته باشد، در اینصورت هم خودتان و هم فرزندتان فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت و راحت تر خواهید بود. برخی از شرکتهای هواپیمایی برای خردسالان و نوزادان میزهای ویژه ای برای تعویض پوشک پیش بینی کرده اند که می توانید آن را جلوی صندلی خود قرار دهید. پس هنگام رزرو بلیط همه این موارد را به یاد داشته باشید و سعی کنید شرکت هواپیمایی را انتخاب کنید که بیشترین سرویس را برای کودکان خردسال پیش بینی کرده است.

    2. به حالات کودک درطی پرواز دقت کنید
    خلق و خوی کودکان به راحتی تغییر پیدا می کند، احتمال اینکه کودک شما در طی مسافرت، مخصوصا مسافرتهای هوایی طولانی، عصبی و پرخاشگر شود بسیار زیاد است. سعی کنید بچه ها را در طی پرواز با اسباب بازیها و کتابهای مورد علاقه شان سرگرم کنید. در صورتیکه هواپیما مجهز به سیستم سرگرمی رایانه ای بود کودکتان را با بازیها، فیلمها و دیگر موارد در دسترس سرگرم نمایید. بعضی از والدین معتقدند بهتر است کودک را با چشمان قرمز و خواب آلود سوار هواپیما کرد زیرا در اینصورت در طول پرواز می خوابد و پس از رسیدن به مقصد سرحال خواهد بود.

    3. ابزار اولیه مورد نیاز کودک را همراه خود ببرید
    هر جایی نمی توان غذای مخصوص کودک پیدا کرد و کودکان وقت و بی وقت ممکن است احساس گرسنگی کنند و نیاز به غذا داشته باشند. با توجه به این مساله حتما یک کیف جداگانه برای غذاهای مخصوص کودک در نظر بگیرید. در اینصورت هنگام بازرسیهای امنیتی هم به مشکل برنخواهید خورد و کارکنان فرودگاه به شما اجازه خواهند داد که کیف مورد نظر را با خود به داخل کابین ببرید. حتما دو پیشبند، یک لباس اضافه و شال و ژاکت در صورتیکه فکر می کنید ممکن است داخل هواپیما سرد باشد هم برای کودک داخل کابین ببرید. کودکان پوستهای بسیار حساسی دارند و پوستشان به راحتی جوش می زند، پس حتمال دستمال مرطوب مخصوص پاک کردن پوست کودک و کرم ضد جوش و حساسیت کودکان را نیز همراه داشته باشید. البته حتما از مسئولین فرودگاه در مورد بردن این وسایل به داخل کابین سوال نمایید چون برخی از شرکتهای هواپیمایی اجازه ورود هیچگونه مایع، لوسیون و کرمی را به داخل کابین نمی دهند.

    4. چمدان کوچکی همراه ببرید
    تا آنجا که امکان دارد وسایل کمتری همراه خود ببرید و چمدانتان را کوچکتر کنید، با اینکار به جای اینکه نگران چمدان و وزن آن باشید راحت تر می توانید تمام توجهتان را به کودکتان معطوف نمایید. سعی کنید از کیفهای متعدد کوچک استفاده ننمایید، زیرا هر چقدر تعداد وسایل همراهتان بیشتر باشد زمان بیشتری را در قسمت بازرسی امنیتی خواهید گذراند و احتمال اینکه چیزی را جا بگذارید نیز افزایش می یابد. برای کودکان بالای 5 سال، بهتر است کیف کوچکی را به آنها دهید که خودشان حمل کنند و در آن یک بطری آب، پیشبند، اسباب بازی، کتاب و دیگر وسایل مورد نیازشان را قرار دهید. در اینصورت کودک می تواند وسایل مربوط به خودش را حمل نماید. حتما روی تمام وسایل برچسب نامتان را بچسبانید و روی کارت مخصوصی نام کودک را نوشته به کیف یا لباسش متصل نمایید اگر کودک شما را گم کرد این کارت در پیدا کردن او بسیار کارگشا خواهد بود.

    5. به کودکتان راحتی و به خودتان آرامش ببخشید
    همیشه به خاطر داشته باشید یک کودک عصبی می تواند باعث ناراحتی دیگر مسافران شود. پس سعی کنید تا آنجا که ممکن است راحتی را برای کودکتان فراهم کنید. در هنگام فرود هواپیما در صورتیکه کودکتان احساس گوش درد داشت، گوشگیر در گوشش یا آب نبات اکالیپتوس یا هر آب نبات تند دیگر در دهانش قرار دهید. از همه مهمتر آرامش خود را حفظ کنید و در هیچ شرایطی خونسردی خود را از دست ندهید چون در اینصورت کودک شما عصبی تر خواهد شد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی

     


    برچسب ها فرزندان ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان