خانه

6 نکته ی جالب درباره ی زایمان در آب

  • به دنیا آوردن یک نوزاد فرآیند دردناکی است و استرس های فیزیکی و روانی بسیاری را برای یک مادر به همراه دارد.پزشکان همواره تلاش می کنند که زایمان را برای یک مادر آسان تر کنند.البته درموردزایمان سزارین به جزبی حسی نخاعی کار زیادی نمی توانندانجام دهند، اما برای کمتر کردن درد زایمان طبیعی راه هایی وجود دارد. یکی از این روش ها که هم برای مادر و هم برای نوزاد راحت است، زایمان در آب است. گرچه تعداد کمی از پزشکان از این روش استفاده می کنند و در مورد مزایای این روش هنوز تردید دارند، اما در حال حاضر بعضی از بیمارستان ها زایمان در آب را انجام می دهند. در اینجا به حقایق جالبی درباره ی زایمان در آب می پردازیم.

    1. این کار را می توانیددر وان حمام، تشت بزرگی از آب و یا استخر خانه اتان انجام دهیدزایمان در آب
    به همین سادگی! فقط باید مطمئن شوید که آب کاملاً تمیز و پاک است و دمای آن نیز برای مادر و نوزاد مناسب است و در طول زایمان و پس از آن نیز آب نباید سرد شود.

    2. این کار را می توانید در خانه، در یک مرکز زایمان و یا در بیمارستان انجام دهید
    خوبی زایمان در آب این است که هم می توانید آن را در خانه اتان انجام دهید هم در یک کلینیک یا بیمارستان. اگر می خواهید در خانه زایمان کنید باید حتما یک ماما هم در آنجا حضور داشته باشد و پیش بینی های لازم را نیز فراموش نکنید. در ضمن حواستان باشد که در صورت بروز هرگونه مشکلی باید سریعاً به یک بیمارستان دسترسیداشته باشید.

    3. وقتی در بیمارستان زایمان می کنید، در زیر آب یکدستگاه داپلربه شما وصل می کنند که به وسیله ی آن می توانید ضربان قلب کودک خود را بشنوید
    اگر در کلینیک یا خانه اتان این کار عملی نیست، می توانید مراحل اولیه ی انقباضات رحمی را داخل آب انجام دهید، سپس برای زایمان اصلی به بیمارستان بروید.

    4. زایمان در آب درد های مرحله ی اول زایمان را کاهش می دهد
    کسانی که نمی توانند درد زایمان طبیعی را تحمل کنند، در این روش نیازی به بیهوشی ندارند.

    5. زایمان در آب تمام عضلات مادر را نیز شل می کند
    زایمان در این روش راحت و طبیعی است و احتمال پارگی واژن نیز بسیار پایین است. این روش نیازی به بخیه ندارد و اینفوق العاده است!

    6. عوارض ناشی از زایمان در آب
    برخی از عوارض ناشی از زایمان در آب عبارتند از انتقال عفونت از آب به مادر و نوزاد، احتمال کمبود اکسیژن برای نوزاد در داخل آب و نیز مشکلات الکترولیت برای نوزاد (بلعیدن آب توسط نوزادمنجر به مشکلات الکترولیت یا همان ترکیبها و حلالهای یونیزه در آب می شود ).

    شناور بودن و احساس سبکی مادر در آب از مزایای دیگر این روش می باشد.بسیاری از مادرانی که با این روش زایمان می کنند، احساس می کنند که تمرکز و کنترل بیشتری روی زایمان خود در داخل آب دارند. وقتی به طور منظم وضعیتتان را با دکترتان چک کنید، متوجه می شوید که برای زایمان در آب آماده هستید یا نه و یا این روش برای شما عوارضی دارد یا خیر.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها بارداری , سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان