خانه

6 کلید میانبر که باید آنها را بشناسید

  • خیلی از ما آشنایی خوبی با کامپیوتر و اینترنت داریم ولی با کلیدهای میانبر آشنایی نداریم.شناختن آنها باعث می شود سرعت ما در انجام کارها بالا برود.در اینجا ما شما را با 6 کلید میانبر که استفاده زیادی دارد آشنا می کنیم.

    1.ذخیرهکلید میانبر
    زمانی که در حال کار کردن در برنامه ای مثل word هستید ، باید آخرین تغییرات را در کامپیوتر ذخیره داشته باشید چون ممکن است مشکلی برای سیستم شما به وجود بیاید و کارهای شما ذخیره نشود.برای همین به جای رفتن به مسیرهای مختلف، در ویندوز با زدن دکمه های ctrl + s می توانید فایل را ذخیره کنید.در مک نیز یا استفاده از CMD + S می توان فایل ها را ذخیره کنید.

    2.کپی
    در بیشتر مواقع می خواهیم فایل ها و عکس هایی را جا به جا کنیم و از یک قسمت کپی و در جای دیگر قرار دهیم.با کلید میانبر Ctrl + C می توان آنها را کپی و با CTRL + V نیز آنها را در جای دیگر قرار داد.این کلیدهای میانبر در مک CMD + C و CMD + V هستند.

    3.برگشت
    در زندگی کلیدی برای برگشت وجود ندارد ولی در کامپیوتر می توانید اگر به اشتباه فایلی را پاک کردید و یا تغییری در فایلی دادید را با کمک کلید Ctrl + Z برگردانید و در مک با+ Z CMD.

    4.جستجو
    اگر به دنبال چیزی در کامپیوتر خود می گردید و عجله هم دارید ، از کلید میانبر windows + F استفاده کنید تا به راحتی آن مورد را پیدا کنید. CMD + F هم کلید میانبر برای مک است.

    5.زبانه ها (tab)
    برای گشتن در اینترنت معمولا از چند زبانه استفاده می کنیم.برای حرکت از یک زبانه به زبانه دیگر از کلید alt + tab استفاده کنید و برای کوچک کردن آن از windows +فلش پایین .در مک CMD + tab این کلید میانبر است.

    6.بستن برنامه یا فایل
    بعضی مواقع برنامه گیر می کند و نمی توانید آن را به راحتی ببندید برای این کار از کلید میانبر alt + f4 در ویندوز و CMD + option + escape در مک استفاده کنید.

    اختصاصی سایت زیباکده
    برچسب ها زندگی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان