خانه

7 راه برای کوچک کردن منافذ صورت

  • خیلی از خانم ها دوست دارند منافذ صورتشان کوچک تر باشد و به خاطر آن هر راهی را امتحان می کنند. خوشبختانه برای رفع این مشکل کارهای زیادی می توانید انجام دهید.

    لایه برداری زیاد
    هم از پاک کننده های لایه بردار طبیعی (مثل اسکراب های صورت) و هم از لایه بردارهای شیمیایی (مثل سرم های گلیکولیک بدون الکل)، به طور منظم استفاده کنید. این کار سلول های سطحی خشک را از بین می بردتا عمق دهانه منفذها از بین برود و کوچک تر به نظر برسند. لایه بردارهای شیمیایی داخل منفذها می روند و آن ها را پاکسازی می کنند.

    صورتتان را تمیز نگه داریدپوست
    دوبار در روز با پاک کننده تنظیم کننده ph پوست، صورتتان را پاکسازی کنید. برای این کار از برس صورت استفاده کنید.

    کرم ضد آفتاب بزنید
    قرار گرفتن در معرض اشعه UVA و UVBباعث به وجود آمدن آسیب رادیکال آزاد می شود که تولید سلول ها را کاهش می دهد.روند کند تولید سلول ها، پوستتان را وادار می کند که سخت تر کار کند. استراتوم کورنیوم ضخیم می شود و این باعث می شود که منافذ بزرگ و قرمز دیده می شوند.

    از محصولات حاوی رتینول استفاده کنید
    این محصولات چسبندگی سلول های اپیدرمی را کاهش می دهند تا همه ذرات و کثیفی ها از منافذ پاک شود.

    بخور بگیرید
    بخور گیاهی صورت منافذ را باز می کند و ذرات و آلودگی ها، چربی و سایر ناخالصی های پوست را از بین می برد. برای انجام این کار، آب گرم را با گلبرگ تازه رز قرمز، اسطوخودوس، بنفشه، رزماری، ریحان و نعناع را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. روی ظرف را برای 5 دقیقه با یک حوله بپوشانید. حوله را از روی کاسه بردارید و صورتتان را به آرامی روی بخار بگیرید و بوی معطر آن را استنشاق کنید. برای 10 تا 15 دقیقه زیر حوله بمانید. این بخار به پوست صورتتان اکسیژن و رطوبت می رساند و همزمان منافذ را هم پاکسازی می کند. بعد از آن صورتتان را با آب ولرم بشوئید و خشک کنید.

    ماساژ
    یکی از معروف ترین درمان های حرفه ای، برای داشتن چهره ای جوان با منافذ ریز، میکرودرم ابریژن است.(MICRODERMABRATION  :ریز سایش پوست یا پیلینگ مکانیکی: در این روش پوست توسط کریستالهای بسیار ریزی که عمدتا از سدیم بیکربنات و آلومینیوم بی کربنات تشکیل یافته اند لایه برداری میگردد. همچنین این عمل سبب تحریک تولید  کلاژن و الاستین در پوست میگردد. )در این روش با استفاده از کندن خارجی ترین لایه پوست، خراشیدن دانه های سرسیاه و استفاده از مکش، کثیفی باقی مانده و چربی سفت شده در منافذ به خوبی بیرون کشیده می شود. هنگامی که چربی گیر کرده در منافذ به سطح پوست می رسد، منافذ به شکل طبیعیشان (یعنی کوچک تر) بر می گردند، چون چیزی در داخل آن ها نیست که آن ها را بزرگ تر کند. این روش به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و قابلیت ارتجاع را افزایش می دهد که این ویژگی برای سفت نگه داشتن منافذ ضروری است. از دیگر درمان ها، بازسازی سطح پوست با استفاده از لیزر و لایه برداری شیمیایی است که منافذ باقی مانده را تخلیه کرده و آن ها را می بندد.

    پاکسازی صورت بعد از تمرینات ورزشی
    این کار مانع از گرفتگی منافذ به واسطه عرق کردن می شود. همیشه در کیف ورزشی خود، دستمال مرطوب با پاک کننده های ملایم و اسید سالیسیلیک داشته باشید تا راحت تر بتوانید صورتتان را بشوئید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها پوست , زیبایی ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان