خانه

7 راه جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا

  • هیچکس دوست ندارد بیمار شود اما فصل آنفلوانزا از راه می رسد و انگار این بیماری در هوا پخش می گردد. آبریزش بینی و چشم، سرماخوردگی، سرفه و تب در انتظار شماست و اگر به این بیماری مبتلا شوید به مدت یک هفته یا بیشتر خانه نشین خواهید شد. اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، اجتناب از مبتلا شدن به آنفلوانزا آسان است. فقط کافیست چند نکته ساده سلامتی را رعایت کنید، با رعایت این نکات از ابتلا به این بیماری مصون خواهید شد.

    1. واکسن بزنید

    در صورتیکه بالای 15 سال هستید و سابقه ابتلا به این بیماری را دارید و دچار بیماری مزمن می باشید واکسن زدن برای شما بسیار مهم است. اگر در محیط های بسیار شلوغ کار می کنید یا محیط کارتان بسته است و افراد سرماخورده زیادی وجود دارند که در اطراف شما دائم قدم زده و عطسه می کنند واکسن زدن می تواند اقدام پیشگیرانه خوبی باشد.سرما خوردگی

    2. دستهایتان را بشویید

    همیشه دستهایتان را تمییز نگه دارید و به دفعات زیاد در طی روز دستهایتان را بشویید. افراد عطسه می کنند و مخاط داخل دهان و بینی آنها روی تمام سطوح پخش می گردد و ممکن است دست شما با آن سطوح تماس پیدا کند. پس حتما پس از تماس دستتان با میز، لوازم التحریر و نرده های کنار پله ها آنها ار بشویید.

    3. خوب بخوابید

    کمبود خواب می تواند سیستم  دفاعی بدن را ضعیف کرده و شما را مستعد ابتلا به انواع بیماریها سازد. همه افراد به 8 ساعت خواب نیاز ندارند، بعضی به مقدار بیشتری و بعضی دیگر به مقدار کمتری نیاز دارند. پس به میزان مورد نیاز بدنتان استراحت کنید مخصوصا قبل از رفتن سر کار به میزان لازم بخوابید.

    4. به میزان لازم از ویتامینها و مواد معدنی استفاده نمایید

    چه از راه رژیم غذایی روزانه تان چه از طریق مکمل های خوراکی شما باید به میزان لازم ویتامین و مواد معدنی مصرف نمایید. مطالعات نشان می دهد کمبود ویتامین ای می تواند بدن را مستعد ابتلا به آنفلوانزا نماید.

    5. میزان مصرف الکل و دخانیات را کاهش دهید

    دود سیگار روی موهای نازک داخل بینی که از ورود ذرات گرد و خاک، باکتریها و ویروسها به داخل بینی جلوگیری می کنند تاثیر می گذارد. نوشیدن الکل سیستم دفاعی بدن را ضعیف می کند و شما را آماده ابتلا به بیماری می نماید. در ضمن نوشیدن الکل علائم بیماری را بدتر می نماید.

    6. ورزش کنید

    داشتن یک زندگی فعال و سالم با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و برنامه منظم ورزشی در طی روز بدن را نیرومند ساخته و امکان ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. اگر به کلاسهای بدن سازی می روید قبل از استفاده از وسایل داخل سالن محل قرار گرفتن دستانتان روی وسیله مورد نظر را تمییز نمایید و پس از اتمام ورزش حتما دوش بگیرید.

    7. همیشه دستمال همراه داشته باشید

    اگر کسی در نزدیکی شما به بیماری آنفلوانزا مبتلا است هنگام عطسه کردن او جلوی بینی خود را با دستمال کاغذی بگیرید و مانع ورود باکتری و ویروس به داخل بینیتان شوید. در صورتیکه شخص بیمار دستمال به همراه نداشت چند برگ به او بدهید و از انتشار بیماری در محیط جلوگیری نمایید.

    به جای تحمل بیماری و چندین روز بستری شدن در خانه، یک برنامه سالم برای زندگیتان در نظر بگیرید و از ابتلا به بیماری در فصل آنفلوانزا و سرماخوردگی جلوگیری نمایید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان