خانه

7 نکته برای جلوگیری از سوختگی هنگام استفاده از دستگاههای سولاریم

  • در اینجا نکاتی را مطرح می نماییم که هم برای مبتدیان و هم افرادی که باتجربه هستند مفید خواهد بود.
    1. میزان حساسیت پوستتان را در نظر بگیرید:سوختگی، سولاریوم، آفتاب،

    اکثرا خانم ها نسبت به میزان حساسیت پوست خود آگاه نیستند. میزان حساسیت پوست از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است. قبل از هرگونه اقدام برای برنزه کردن پوستتان حتما در مورد میزان حساسیت آن مطمئن شوید تا بتوانید از سوختن پوستتان جلوگیری کنید.
    2. مدت زمان استفاده از دستگاه
    اگر برای اولین بار می خواهید اقدام به برنزه کردن نمایید، مقدار زمان که مجاز هستید در معرض اشعه دستگاه باشید بسیار مهم است. به توصیه هایی که برای افرادی که برای اولین بار اقدام به استفاده از دستگاه سولاریم می کنند عمل کنید. توصیه می شود این افراد کمتر از 5 دقیقه در معرض اشعه قرار گیرند ولی برای دفعات بعد افزایش زمان تا بیست دقیقه نیز مجاز می باشد. در صورتیکه برای اولین بار اقدام به برنزه کردن پوستتان می نمایید چند روز در هفته به مدت کمتر از 5 دقیقه از دستگاه استفاده نمایید و این کار را به مدت دو هفته انجام دهید. پس از آن می توانید به تدریج زمان را افزایش دهید. در دو هفته اول هدف رسیدن به رنگ پایه برنزه است و پس از آن اینکار را تا رسیدن به رنگ دلخواه ادامه دهید.
    3. به مراکز معتبر مراجعه کنید
    استفاده از دستگاه سولاریم باید تحت نظارت و با حضور فرد متخصص صورت گیرد. آنها اطلاعات کافی در مورد انواع پوست و میزان حساسیت هر نوع پوست دارند و شما را در مورد اینکه چقدر می توانید در برابر اشعه قرار گیرید راهنمایی خواهند کرد. اگر بدون نظارت افراد متخصص اقدام به استفاده از این دستگاه نمایید ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به بدن خود وارد نمایید.
    4. مراقب چشمان خود باشید
    این دستگاه با تابش اشعه ماورا بنفش بر سطح پوست باعث تجمع ملانین شده و رنگ پوست را تغییر می دهد. با نظارت افراد متخصص از رسیدن آسیب به پوست بدنتان جلوگیری خواهید کرد اما این اشعه همچنان برای چشمانتان آسیب رسان خواهد بود. به همین دلیل فرد متخصص قبل از ورود به اتاقک سولاریم به شما عینک مخصوصی جهت محافظت از چشمانتان خواهد داد.
    5. نقش لوسیون های مخصوص سولاریم
    لوسیون های متفاوتی برای اینکار وجور دارند که هر کدام تاثیر متفاوتی خواهد داشت. بعضی از لوسیونها فقط برنزه کننده هستند، بعضی دیگر پوست را نیز براق تر خواهند کرد و دسته دیگر عمل برنزه شدن را سرعت خواهند بخشید. شما باید تشخیص دهید کدام یک برای شما مناسب تر است. لوسیون هایی که باعث سریعتر برنزه شدن پوست می شوند احساس گرمای بیشتری قبل و بعد از استفاده از دستگاه در پوستتان ایجاد می کنند، از این لوسیون برای صورتتان استفاده ننمایید زیرا پوست صورت بیشتر از دیگر قسمتهای بدن مستعد سوختگی است. می توانید خودتان در مورد اینکه از کدام مدل لوسیون استفاده کنید تحقیق کنید یا آن را به متخصصان اینکار بسپارید.
    6. در مورد داروهایی که استفاده می کنید دقت کنید
    ممکن است به دلایل متعددی از دارو استفاده نمایید و پس از برگشتن از اتاق سولاریم با عوارض جانبی مواجه شوید. این مشکل احتمالا به علت استفاده از سولاریم نیست. به احتمال قوی داروها و بعضی محصولات آرایشی زمانیکه با استفاده از دستگاه سولاریم همراه می شوند می توانند شما را در معرض خطر قرار دهند. هنگامیکه در مورد مخاطره آمیز بودن مصرف همزمان داروهایتان و استفاده از دستگاه سولاریم تردید دارید بهتر است با پزشکتان در این مورد مشورت نمایید.
    7. ممکن است با وجود رعایت اقدامات ایمنی باز هم دچار سوختگی شوید
    گاهی اوقات با اینکه تمام توصیه های ایمنی را رعایت کرده اید باز هم دچار سوختگی می شوید. در این شرایط قبل از اینکه در فصل بعدی باز اقدام به استفاده از دستگاه سولاریم نمایید، صبر کنید تا کاملا سوختگی پوستتان برطرف شود اینکه آسیب بیشتری را به پوستتان وارد نمایید اصلا منطقی به نظر نمیرسد.
    مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی

       16

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان