خانه

7 کار افراد خلاق در 10 دقیقه اول شروع یک روز کاری

  • 7 کار افراد خلاق در 10 دقیقه اول شروع یک روز کاری

    اگر می خواهید که یک روز کاری خوب با بهره وری بالایی را شروع کنید و در عین حال کارهای انجام نشده بسیاری را دارید، در این مقاله به 7مورد از کارهایی که میتوان در شروع یک روز کاری جهت افزایش بهره وری کاری انجام داد را ، معرفی میکنیم :

    1/ یادداشت کردن 3 چیزی که بابت آنها شکرگزار هستید.
    طبق بررسی های انجام شده در دانشگاه میامی محققان متوجه شده اند افرادی که روز خود را با قدردانی شروع میکنند افراد شادتر با بهره وری بالایی هستند شریل تاور مربی تیم توسعه حرفه ای در کتاب خود می گوید : " نتایج مطالعات نشان داده است که قدردانی روزانه ، باعث بالا رفتن سطح هوشیاری ، شور و شوق ، اراده ، خوش بینی و انرژی افراد میشود. این گروه از افراد کمتر دچار افسردگی و استرس میشوند و یکی از عوامل این ویژگی های مثبت، حس یاری رسانی و دلسوزی این افراد به دیگران است. به عبارتی افراد شکرگزار و قدردان جزو افراد دوست داشتنی در نظر مردم هستند..

    2/ میز خود را مرتب کنید.
    هیچ چیز به اندازه ی بی نظمی در بهره وری انسان ها تاثیر نمیگذارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که هر روزه وسیله هایی مانند خودکار ، دفترچه یادداشت و یا سند مهمی را گم میکنند بنابراین زمان بسیاری را جهت پیدا کردن این وسیله ها  صرف خواهید کرد. زمانی که تلف شده  هرگز برنخواهد گشت بنابراین اگر در ابتدای هر روز ده دقیقه از زمان خود را به مرتب کردن میز خود اختصاص دهید حتما به افزایش بهره وری روزانه تان کمک خواهید کرد.

    3/ با همکاران خود در ارتباط باشید.
    روز خود را با یک سلام و احوالپرسی با همکاران آغاز کنید. دلجویی کردن و تعریف کردن وقایع روزانه همکاران به یکدیگر باعث افزایش بهره وری آنها میشود. بنابراین رابطه ی مثبت خود را با همکارانتان حفظ کرده و ده دقیقه از زمان خود را به احوالپرسی و تبادل نظر با دوستان کاریتان بپردازید.

    4/ سه مورد از مهمترین اهداف روزتان را بر روی کاغذ بنویسید.
    افراد مولد برای رسیدن به موفقیت هر روزه اهدافی را برای خود تعیین میکنند و رسیدن به تمامی این اهداف را به عنوان یک جایزه برای خود در نظر میگیرند. بنابراین برای رسیدن به این جایزه روزانه، مدت کمی از وقت خود را به یادداشت کردن سه مورد از مهمترین اهدافتان قرار دهید تا انگیزه کاریتان بالا رفته و بهره وری روزانه تان افزایش یابد.

    5/ کارهایتان را اولویت بندی کنید.
    با اولویت بندی کردن کارهای روزانه میتوانید کارهای روزمره تان را به اندازه درجه اهمیتشان انجام داده و بر آنها تسلط داشته باشید تا بدین صورت بهره وری روزانه تان را افزایش دهید.

    6/ کارهای انجام داده تان را تایید کنید.
    افراد مولد افرادی خوشبین و با انرژی مثبت هستند آنها زمان خود را به بطالت و منفی گرایی نمیگذرانند بلکه به انجام دادن کارهایی میپردازند که بهره وری آنها را افزایش دهد. دلا  پورتر در کتاب خود میگوید :" اگر کارهای روزانه خود را بعد از به اتمام رسیدن، ارزیابی و تایید کنید ذهنتان به سمت مثبت اندیشی و نشاط کاری سوق پیدا خواهد کرد. " این روش یکی از موثرترین راه ها برای تغییر طرز تفکر افراد به سمت بهره وری بالا است."

    7/ شعاری الهام بخش را در شروع هر روز کاری با خود زمزمه کنید.
    برای شروع یک روز کاری پرانرژی و با نشاط،  شعاری الهام بخش و یا دعایی که باعث آرام شدنتان میشود را با خود زمزمه کنید و آن را مبنای کار خود قرار دهید تا با انگیزه و هیجان بیشتری به سمت کارهایتان بروید.
     

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها موفقیت ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان