خانه

8 دلیل برای خوردن زیتون

  • روغن زیتون جز روغن های معروف در کل جهان است که همه آن را به مفید بودن آن می شناسند و در بیشتر غذاها از آن استفاده می شود.امروز می خواهیم در مورد خواص منبع این روغن صحبت کنیم و به شما 8 دلیل اینکه باید زیتون بخورید را معرفی کنیم.

    1.جلوگیری از چاقی
    زیتون دارای نوعی روغن غیر اشباع است و باعث می شود تا چربی های شکم آب شوند و مقدار انسولین بدن کاهش یابد.همین طور زیتون باعث می شود تا احساس سیری در مدت طولانی تری داشته باشیم.زیتون

    2.کاهش خطر سرطان
    خوردن زیتون سیاه به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین E باعث کاهش خطر سرطان می شود و رادیکال های آزادی که باعث تخریب سلول ها می شود را از بین می برد.زیتون سیاه به شدت سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

    3.افزایش آهن در بدن
    زیتون سیاه سرشار از آهن است .آهن نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد و برای رسیدن اکسیژن به بدن توسط گلبول های قرمز ، آهن اهمیت زیادی دارد.در صورت کاهش آهن ،آسیب های جدی به بافت ها می رسد.

    4.قلب سالم
    زیتون دارای چربی مفید است و باعث می شود تا کلسترول خوب بدن بالا برود و از گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند.پس برای داشتن قلب سالم زیتون بخورید.

    5.پوست و مو درخشان
    زیتون به دلیل داشتن ویتامین E و اسیدهای چرب به سلامت و درخشنگی پوست و مو ما کمک می کند و از پیر شدن و چروک شدن پوست جلوگیری می کند.استفاده از روغن زیتون به صورت ماساژ روی پوست و موها نیز اثر شگفت انگیزی دارد.

    6.کاهش آلرژی
    امروزه کمتر کسی است که مشکل آلرژی نداشته باشد.زیتون به دلیل داشتن مواد ضد التهابی کمک زیادی در کاهش آلرژی دارد و باعث گردش هوا در بدن و کم شدن مشکل تنفسی می شود.

    7.کاهش درد
    زیتون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و مواد ضد التهابی ، مقدار زیادی از درد شما را کاهش می دهد و مثل ایبوپروفن طبیعی عمل می کند.

    8.چشم ها
    زیتون می تواند مقدار 10 درصد از ویتامین A لازم برای چشم های شما را تامین کند و به شما در تشخیص بهتر نور و تاریکی کمک کند.زیتون از آب مروارید نیز جلوگیری می کند.

    اختصاصی سایت زیباکده
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان