خانه

8 غذا با کلسترول بالا که باید از آن اجتناب کنید

  • همیشه پزشکان به ما توصیه می کنند که میزان کلسترول خون خود را پایین نگه داریم.کلسترول بالا باعث می شود تا رگ های قلبی گرفته شوند و باعث سکته قلبی و مغزی شود.در اینجا به شما 8 غذا با کلسترول بالا را معرفی می کنیم تا از آنها اجتناب کنید.

    1.صدف
    خیلی از ما تصور می کنیم که غذاهای دریایی همیشه مفید هستند ولی باید این مورد را در نظر داشته باشیم که صدف جز غذاهایی با کلسترول بالا است که باید در مصرف آن دقت کرد.

    2.پنیر خامه ایکلسترول
    این پنیر خوشمزه که گزینه خوبی برای صبحانه است و یا در دسرهای مختلف استفاده می شود ، جز غذاهای پر کالری است.سعی کنید پنیر خامه ای را هر روز استفاده نکنید.

    3.خاویار
    همان طور که قیمت این غذا بالا است ، مقدار کلسترول و نمک آن نیز بالا است.اگر دوست دارید خاویار بخورید مقدار کمی از آن مثل یک قاشق استفاده کنید.

    4.اردک
    بر خلاف مرغ ، گوشت اردک بسیار روغنی است.با اینکه غنی از پروتیین و ویتامین B است ولی کلسترول بالایی دارد و در مصرف آن باید دقت کرد.

    5.بستنی
    این خوراکی خوشمزه با اینکه یکی از اعضا لبنیات است ولی کلسترول بالایی دارد.اگر علاقه زیادی به بستنی دارید ، نوع وانیلی آن را انتخاب کنید.چون نسبت به طعم های دیگر مقدار کلسترول کمتری دارد.

    6.زرده تخم مرغ
    خوشمزه ترین بخش تخم مرغ ، زرده آن است ولی بیشترین مقدار کلسترول را دارد.اگر مقدار کلسترول شما بالا است ، هفته ای یکبار زرده تخم مرغ را میل کنید.

    7.برگر ، پیتزا و دیگر فست فودها
    فست فودها دشمن افرادی با کلسترول بالا هستند چون غنی از نمک و سدیم هستند و مقدار زیادی کلسترول دارند.

    8.میگو
    شاید میگو شما را به اشتباه بیاندازد که غذای سالم و کم چربی است ولی میگو هم در این دسته از مواد قرار می گیرد و یک یا دو بار در ماه از میگو استفاده کنید.

    این نکته را به یاد داشته باشید که مقدار کلسترول با انجام ورزش های روزانه و پیاده روی سریع پایین می آید.پس پیاده روی روزانه را فراموش نکنید.

    اختصاصی سایت زیباکده
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان