خانه

آداب ورزشکار شدن

  • کسی که می خواهد به باشگاه ورزشی برود،نیازمند یک باشگاه مناسب و مهم تر از آن مربی مناسب است. جدی گرفتن این نکات به نفع همه است.
    پا گذاشتن به یک باشگاه ورزشی مجهز با طراحی داخلی زیبا، هر ورزشکاری را سرشوق می آورد که ورزش را به صورت حرفه ای ادمه دهد. اگر به اندازه کافی در تصمیم تان مصمم باشید برای تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای نخستین قدم آن است که یک مربی ورزشی مناسب پیدا کرده و با او تمرین کنید. نکات زیر به شما کمک می کند که پس از انتخاب یک باشگاه استاندارد یک مربی ورزش مناسب پیدا کنید.
    1- داشتن گواهی نامه مربی گری
    بهتر است مربی ای که برمیگزینید در رشته ورزشی شما دارای گواهی نامه مربی گری باشد یا دست کم سابقه درخشانی در مسابقات مربوط به آن رشته ورزشی داشته باشد. به این ترتیب، مطمئن خواهید بود که آموزش هایی که حین تمرین می گیرید ، برپایه اصول علمی و در عین حال موثر و هدفمند طراحی شده است. گواهی نامه مربی گری چیزی بیش از یک تکه کاغذ است و فردی می تواند این گواهی نامه را اخذ کند که امتحانات دشواری را پشت سر گذاشته و از نظر مهارت های بدنی، آمادگی جسمانی و علم مربوط به آن رشته ورزشی در حد قابل قبولی قرار  گرفته باشد.باشگاه
    2- با دیگر شاگردان مربی خود مشورت کنید.
    از مربی ورزشی مورد نظرتان نام و شماره تلفن شاگردان قبلی اش را بگیرید . سپس با شاگردان دیگر او که اهدافی مشابه شما را از گرفتن مربی و تمرین دنبال می کردند، صحبت کنید. مثلا از آن ها بپرسید که آیا از تمرینات ورزشی خود راضی بوده اند؟ آیا مربی ، دقیق و آماده کار کردن با شاگردان است؟ آیا در تمام ساعات تمرین ، شاگردان را کنترل می کند و در سر تمرینات فعال عمل می کند؟ بهترین مربی ها، افرادی هستند که بهترین نمره ها را از شاگردان خود کسب کنند.
    3- با او قرارداد امضا کنید.
    مربیان ورزشی یا به صورت مستقل فعالیت می کنند یا در استخدام باشگاه های ورزشی هستند . پیش از این که تمرین با یک مربی را آغاز کنید، تعهدات لازم را میان خودتان ببندید. حتی بهتر است این تعهدات به صورت کتبی بنویسید. این تعهدات شامل تعداد ساعات تمرین ، هزینه هر جلسه تمرین و موارد دیگر است.
    4- مربی خوب، تمرینات را مناسب با نیازها و شرایط جسمانی شما تنظیم می کند.
    یک مربی خوب پیش از شروع تمرینات از شما درباره ی تاریخچه پزشکی تان بیماری هایی که دارید، سابقه آسیب های ورزشی ، توانایی ها و محدودیت های جسمانی تان سوال کرده و سپس تمرینات ورزشی هر جلسه را مطابق با آن تنظیم خواهد کرد. در صورتی که در حال حاضر تحت نظر یک پزشک هستید، مربی شما با پزشکتان مشورت کرده و حتی از شما می خواهد که یک برگه مشاوره کتبی با گواهی مبنی بر توانایی های شما برای انجام تمرینات ، از پزشک تان به او ارائه کنید.
    5- دستمزد مربی را سوال کنید.
    دستمزد هر مربی ورزشی متفاوت است . به طور معمول این دستمزد ها به صورت عرفی تعیین می شود و تجربه مربی ، درجه و رتبه مربی گری او و میزان ساعاتی که برای تمرین با شما در نظر میگیرد ، تعیین کننده دستمزد اوست . به عنوان مثال اگر شما با یک مربی در باشگاه ورزشی کار کنید ، مقدار هزینه ای که باید به او در هر ساعت بپردازید بیش از هزینه است که باید به یک مربی که به منزل یا محل کارتان می آید بپردازید.
    6- آیا مربی مناسب شما است؟
    شاید شما دوست داشته باشدی صبح ها ورزش کنید بر عکس بعضی ها دوست دارند بعد از ظهر ها ورزش کنند باید ببیندی که آیا مربی شما می تواند برنامه اش را با برنامه شما تطبیق دهد؟ برخی مربیان دوست دراند فقط با شاگردان زن یا مرد کار کنند ولی برای برخی چندان تفاوتی نمی کند . یک مربی می تواند با آثار مثبتی که روی شما دارد ، شما را بر سر شوق بیاورد و انگیزه های قدرتمندی در شما برای رسیدن به اهداف تان به وجود آورد . بنابراین تلاش کنید مربی ای را انتخاب کنید که دوست تان داشته باشد.

    باشگاه ورزشی استاندارد
    اگر این روزها در خیلی از خیابان های شهر قدم بزنید، چشمتان به مغازه هایی می افتد که به شکل یک باشگاه ورزشی درآمده اندیا یک زیرزمین کوچک تبدیل به یک وزشگاه شده است ولی اگر قرار است ورزش کنید بهتر است به سراغ باشگاه های ورزشی استاندارد بروید که ساختمان آن مناسب یک باشگاه ورزشی طراحی وساخته شده است و کلیه اصول ایمنی ورزشکاران حین ورزش و بهداشت محیط ورزشی در آن رعایت شده است. شما براساس این خصوصیات می توانید یک باشگاه ورزشی ایمن وسالم را ارزیابی و انتخاب کنید.
    سرویس بهداشتی و حمام : هر باشگاه ورزشی باید سرویس های بهداشتی مخصوص تماشاچیان و بازیکنان داشته باشد که به صورت استاندارد و بهداشتی ساخته شده باشد و در صورت امکان از شیرهای الکترونیکی که تماس دست افراد را با شیرها کاهش می دهد استفاده شده باشد. صابون مایع بهداشتی از قالب های صابون است اگر در وزشگاه کشتی ، ایروبیک و فوتبال و... انجام می شود که ورزشکاران چند ساعت ورزش کدره و عرق می کنند باید حمام هایی برای دوش گرفتن در پایان بازی ساخته شده باشد. در ضمن یک ورزشگاه استاندارد باید دارای بوفه ، رستوران و پارکنینگ مناسب نیز باشد.
    مکان مناسب: ورزشگاهی را  انتخاب کنید که به آسانی بتوانید به آن رفت و آمد کنید که نزدیک منزلتان باشد یا به راحتی بتوانید به مکان آن برسید.
    تابلودار ها را انتخاب کنید: ورزشگاه یا باشگاهی را برای ورزش کردن انتخاب کنید که تابلو داشته باشد در این صورت مطمئن خواهیدبود که کارشناسان وزارت ایمنی و بهداشت این مکان های ورزشی را کنترل می کنند در ضمن در ابتدای تاسیس ورزشگاه پس از بررسی استاندارد بودن آن ، مجوز فعالیت به آن داده شده است. به خصوص وسایلی که مخصوص لاغری هستند، در مکان های بدون تابلو زیاد پیدا می شوند. هیچ گاه این مکان ها را برای رسیدن به وزن ایده ال انتخاب نکنید.

    برچسب ها ورزش ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان