خانه

آشنایی با انواع طب ها: طب فشاری چین و طب سوزنی

  • طب فشاری چين(Acupressure) و زيبايي:
     
     از ديگر شاخه هاي اين طب مي توان به طب فشاري يا Acupressure اشاره نمود که در اين روش براي تحريک نقاط طب سوزني به جاي استفاده از سوزن مي توان از ماساژ نقاط استفاده نمود و يا در مسير کانالهاي انرژي ماساژ داد. اين ماساژ معمولا با استفاده از انگشتان دست و گاهي با وسايل مخصوص صورت مي گيرد و مي تواند اثرات درماني مشابه طب سوزني را داشته باشد با اين تفاوت که در مقايسه با طب سوزني که توسط پزشک انجام مي گيرد افراد مي توانند با يادگيري محل دقيق نقاط و تکنيکهاي مربوط به نحوه ماساژ، خود نيز به درمان برخي از بيماريها کمک نمايند.
     
    از ديدگاه طب چيني که نگاهي کلی نگر مي باشد، زيبايي حقيقي نتيجه تنظيم سيستمهاي دروني و افزايش سلامت کلي ذهن و بدن مي باشد و به صورت خاص نيز زيبايي پوست ناشي از افزايش سلامت عمومي و تنظيم کلي بدن خواهد بود. به طور خلاصه طب چيني زيبايي را امري از درون به بيرون مي داند و به عبارتي به جاي سعي در از بين بردن موضعي مشکلات پوستي يا پنهان نمودن اين مشکلات، سعي در درمان ريشه اي آنها به صورت کاملا طبيعي دارد.
     

    طب سوزني نيز که از هزاران سال پيش کمک به درمان انواع بيماريها مي کرده است، از قديم الايام در مسائلي مانند درمان چاقي ها و کاهش سايز کاربرد داشته است که به نوعي مي توان اين درمانها را در مقوله زيبايي طبقه بندي نمود. در سالهاي اخير نيز با توجه به افزايش توجه مردم به انواع روشهاي جوان سازي صورت، طب سوزني بخصوص در آمريکا و اروپا وارد اين عرصه شده است و تأثيرات باور نکردني را از خود نشان داده است از جمله افزايش خون رساني و اکسيژن رساني به پوست، افزايش کلاژن سازي پوست، تنظيم رطوبت پوست، کاهش لکهاي صورت، بهبود پف صورت و زير چشم، از بين بردن غبغب، رفع چينهاي کم عمق و بهبود چينهاي عميق صورت، بهبود افتادگي هاي پوست و عضلات، ليفتينگ صورت و … .
     

    همانطور که در بالا اشاره شد، تحريک نقاط طب سوزني بوسيله ماساژ نقاط با استفاده از انگشتان دست هم امکان پذير مي باشد. ماساژ صحيح اين نقاط، مطابق با پروتکلهاي مخصوص ماساژ صورت و بر اساس اصول طب فشاري، مي تواند اثرات مشابه طب سوزني در جوانسازي صورت داشته باشد.
     

    معمولا تکنيکهاي ماساژ صورت بر پايه طب فشاري به گونه اي تنظيم مي شوند که علاوه بر تحريک نقاط خاص طب سوزني با کمک به درناژ لنفاوي به سم زدايي بدن و صورت کمک کنند و سبب کاهش لکهاي صورت و سياهي دور چشم شوند، همچنين با تحريک نقاط خاص بر روي عضلات صورت سبب افزايش توان عضلاني و در نتيجه بهبود افتادگيهاي پوست و عضلات و کاهش چينهاي صورت گردد. حتي اشخاص عادي نيز مي توانند با يادگيري محل دقيق نقاط طب فشاري در سر و صورت و ماساژ اين نقاط مطابق با پروتکلهاي تعريف شده، علاوه بر افزايش سلامت عمومي، کاهش استرس و رفع خستگي به زيبايي پوست صورت خود يا ديگران نيزکمک کنند.

     نویسنده: دکتر حسین صادق

    برچسب ها بیماری , پوست , زندگی , سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان