خانه

آشنایی با روش میکرودرم ابریژن

  • در اين روش کل پوست را در معرض تماس با يک ماده معدني بي ضرر که همان پودر اکسيد آلومينيوم مي باشد قرار مي دهيم که اين پودر با داشتن کريستالهاي ريز خود باعث مي شود که پوست ساييده شده و بافتهاي مرده از بين رفته و ترميم پوست فعال گردد. از بين بردن ضخامت پوست  منجر به بهتر شدن تبادلات فيزيولوژي پوست و همچنين تحريک کلاژن سازي براي تقويت قوام پوست با تحريک فيبروبلاستها  وشکستن مقاومت پوستي براي همکاري با ساير درمانها ي دارويي پوستي و موثرتر شدن داروها مي شود.
     
    پودر مذکور توسط دستگاهي جديد  بر روي پوست صورت پخش شده و دوباره از روي آن مکيده مي شود، اين عمل نيز هيچگونه درد و ناراحتي براي شما نداشته و عارضه خاصي ندارد تنها ممکن است تا يک روز مختصري قرمزي روي پوست صورت ديده شود و بعد از آن رفع ميشود، مدت انجام عمل ميکرودرم حدوداً ۲۰-۱۵ دقيقه مي باشد، مي توان آن را هر دوهفته – هر هفته يا هر ماه يک بار (بسته به بيمار) انجام داد.تعداد جلسات انجام ميکرودرم در افراد مختلف متفاوت است و مي تواند حدوداً ۱۰-۸ جلسه باشد
     براي انجام اين روش آمادگي قبلي خاصي نياز نميباشد و ضمن انجام ، درد و ناراحتي نداشته و بعد از اتمام عمل نياز به استراحت نداشته و شخص ميتواند به سر کار خود مراجعه کند. ميکرو درم ابرژن را ميتوان علاوه بر صورت براي اصلاح ضايعات گردن بازوها و پشت دستها و نيز براي کساني که پوستي تيره دارند و لايه برداري شيميايي نميتوانند انجام دهند بکار برد.
     
    مزاياي روش :میکرودرم
     
    اين روش بدون درد ميباشد و نيازي به استفاده از بيهوشي يا بيحس کنندهاي موضعي نيست و ظرف ۱۵ تا ۳۰ دقيقه انجام ميشود.مهمترين مزيت ميکرودرم ابرژن اين است که اين روش کاملا بي عارضه است.ميکرودرم با فواصل زماني کوتاه قابل انجام است. در پوستها با رنگ مختلف و حتي بسيار تيره نيز ميتوان از اين روش درماني استفاده کرد .حتي قبل از ميهماني ها ميتوان با يک ميکرودرم ملايم صاحب پوستي روشن و کشيده شد .
     

    موارد استفاده :
     
    رفع جاي جوش : فرورفتگي هاي ناشي از جوشهاي قبلي و جاي آکنه و جوش با ميکرودرم قابل رفع است. طي جلسات لازم پوست صاف و کشيده ميشود.
     

    جوان سازي پوست : از اين روش در درمان چروکهاي سطحي و کم عمق پوست ميتوان استفاده کرد . چندين جلسه درمان در اين مورد بکار ميرود . فواصل درمان را بر حسب وضعيت بيمار ميتوان تغير داد و از هفته اي يک بار تا دو هفته يک بار فواصل را اضافه کرد.
     
    چروک هاي خيلي عميق با اين روش درمان نميشوند ولي قوام کلي پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکمتر ميشود.
     

    لک هاي پيري: اين لکها يا مربوط به آفتاب بوده يا در سنين بالا در پوست هاي روشن ديده ميشود اين لکها با ميکرودرم ابريشن درمان ميباشد.
     

    لکهاي حاملگي: مهمترين اثر ميکرودرم ابريشن کمرنگ يا محو کردن لکهاي حاملگي است مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهاي لک بر استفاده شود. بررسي هاي اخير که روي ميکرودرم ابريشن انجام شده نشان دهنده افزايش ۲۰ برابري نفوذ ويتامين سي پس از يک جلسه درمان ميباشد .اين اثر ميکرودرم در لکهائي که قبلا با درمان هاي ضد لک بهبود نيافته اند مشهود تر است.
     
    درمان جوشهاي (اسکار) آکنه و آبله مرغان : جوشگاه هاي زخم و اسکارها نبايد زياد عميق باشد و معمولا بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چندين جلسه درمان هفتگي نياز دارد .
     
    کوچک کردن منافذ پوستي : باز شدن منافذ پوست يکي از مشکلات عمده در خانمها ميباشد. يکي از راههاي درمان اين مشکل استفاده از ميکرودرم ابريشن است.
    بعد از چند جلسه درمان بعلت بافت سازي و محکم تر شدن پوست منافذ پوستي نيز کوچک تر ميشود.
     
    درمان وبر طرف کردن تاتو يا خالکوبي : خالکو بيهاي سطحي پوست را ميتوان با اين روش درمان کرد يا از همراهي ميکرودرم ابريشن با RFجهت درمان  استفاده نمود.
     

    تميز کردن پوست واز بين بردن کومدونهاي سر سياه :
     
    براي از بين بردن جوشهاي سر سياه که بسيار شايع ميباشد نيز ميتوان از ميکرودرم ابريشن استفاده کرد .کاهش جوشهاي سر سياه پوست به کم شدن ضايعات جوشهاي غرور جواني نيز کمک خواهد کرد.
     

    درمان ترکهاي پوستي : در درمان ترکهاي پوست در زمان حاملگي يا چاقي و بلوغ نيز ميتوان از اين روش استفاده نمود که البته خيلي خوب به درمان پاسخ نميدهد.
     

    چروک گردن : در درمان چروکهاي ناحيه گردن وضايعات اين ناحبه نبز از اين روش ميتوان سود جست.
     

    روش انجام :
     
    در ابتدا پوست تميز ميشود و از آرايش و چربي کاملا پاک ميشود سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضايعه آن که توسط پزشک تعيين ميگردد سايش در جهات مختلف و روي قسمتهاي مختلف انجام ميشود. مدت انجام عمل ميکرودرم  حدوداً ۲۰-۱۵ دقيقه مي باشد، مي توان آن را هر دوهفته – هر هفته يا هر ماه يک بار (بسته به بيمار) انجام داد.تعداد جلسات انجام ميکرودرم در افراد مختلف متفاوت است و  مي تواند حدوداً ۱۰-۸ جلسه باشد.

    جهت ضايعات سطحي مانند کمدون ،کلاسما ، کک و مک يا جوانسازي سايش را فقط تا حد قرمزي مختصر پوست انجام داده و جهت ضايعات عمقي مانند اسکار آکنه ، آبله مرغان و يا چروکها سايش  را تا درم پاپيلر و ديدن نقاط ريز خونريزي ادامه ميدهيم .
    پس از خاتمه درمان صورت پاک و شسته ميشود . يک کرم قابض (مثل اسيد دوزنک يا کالامين) به محل ماليده ميشود.
     

    مراقبت هاي لازم پس از ميکرودرم ابريژن:
     

     بعد از هر جلسه ميکرو درم ابريژن مراقبت هاي زير الزامي مي باشد:
    حتي المقدور در مجاورت آفتاب قرار نگيريد و در صورت نياز از ضد افتاب به ميزان کافي استفاده نماييد.
    ماساژ صورت و ليف کشيدن ممنوع مي باشد.
    استفاده منظم از مرطوب کننده مناسب در  روز

    منبع : دکتر عتیقی

    برچسب ها جراحی , زیبایی ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان