خانه

آموزش ساخت دستبند دست ساز زنجیره ای و چرمی

  • وسایل مورد نیاز

    آموزش ساخت دستبند
    • - 2 متر ریسمان از جنس چرم طبیعی
    • - 30 سانتی متر زنجیره بزرگ (من از بقایای روکش گردنبند زنجیره ای به هم تافته فولادی نقره اندود مربوط به دستبندهای چرمی استفاده می کنم)

    آموزش ساخت دستبند:

    آموزش ساخت دستبند ابتدا، پارچه های شیاردار چرمی را به دو نیم تا می کنیم تا نقطه میانی پارچه را پیدا کنیم. نقطه میانی پارچه را از پشت اولین زنجیره به جلو می آوریم تا یک حلقه چرمی درست کنیم تا بتوانیم آن را به عنوان نیمی گیره استفاده کنیم.

    آموزش ساخت دستبند اکنون، آماده هستید تا بند چرم خود را با استفاده از حلقه های زنجیره ای ببافید. (البته از نظر فنی، الگوی موجدار شبیه به یک الگوی بافته شده به نظر می رسد.) اطمینان حاصل کنید که شما با استفاده از انگشت شست دست دیگر خود، حلقه چرم را در بالای اولین زنجیره نگه داشته اید، و سپس آن را به شدت بکشید. این کار را فقط باید برای اولین زنجیره انجام دهید، سپس می توانید آن را رها کنید. طی دو مرحله بسیار آسان به راحتی می توانید توری های قیطانی و بافته شده ایجاد کنید.
    مرحله 1: طناب سمت راست را بچرخانید و آن را از جلوی زنجیره بعدی به سمت پایین گره بزنید و سپس آن را به شدت بکشید.

    آموزش ساخت دستبند مرحله 2: طناب سمت چپ را بچرخانید و آن را در جلوی حلقه بعدی به سمت پایین گره بزنید. اطمینان حاصل کنید که آن به سمت راست طنابی می رود که همین الان گره زدید.
    همچنان به بافتن چرم به همین شیوه ادامه دهید تا به انتهای زنجیره برسید. اگر متوجه شدید که گره ها در برخی از مناطق سست و یا تنگ هستند، باید بتوانید آن را به راحتی به دو طرف بکشید تا طول آن را تنظیم کنید، درست مانند وقتی که یک بند کفش را می بندید.

    آموزش ساخت دستبند پس از آنکه تا آخرین حلقه را بافتید، یک گره ساده دوبل بزنید. ویژگی مثبتی که در مورد استفاده از جیر یا چرم طبیعی وجود دارد آن است که اگر گره ها خوب کشیده شوند، بسیار تنگ و منظم خواهند ایستاد.

    آموزش ساخت دستبند اکنون، دستبند را حداقل دو بار دور مچ دست خود بچرخانید – من سه بار این کار را انجام دادم، چون من ترکیبی از دستبند بافته و ریسمان های صاف را دوست دارم – و از حلقه استفاده کنید تا دستبند را طوری گره بزنید که دست تان در آن احساس راحتی کند. یک گره ساده دوبل (بر خلاف گره های دوبل انتهایی، این گره نباید خیلی سفت بسته شود) در اینجا بسیار مناسب است.

    هر وقت مطمئن شدید که اندازه دستبند خود را می پسندید و در آن راحت هستید، بندهای اضافی را ببرید، و حداقل 3 سانتی متر در انتهای گره باقی بگذارید تا به قدری که بند به اندازه کافی داشته باشید تا یک دور دیگر دور دست تان ببندید. من، تقریبا 6 سانتی متر اضافه تر نگه داشتم تا اگر زمانی خواستم، بتوانم آن را شل تر کنم. وقتی که اندازه آن را دور دستم تنظیم کردم، انتهای آن را زیر دستبند پنهان کردم.
    و ... تمام شد! یک دستبند سریع، شیک، و منحصر به فرد، که در عرض یک دقیقه تکمیل شد!

    توجه:
    درست کردن این دستبند بافته شده بسیار ساده است، سفارشی کردن آن هم ساده است. آیا برای بهتر کردن این دستبند مطابق با سلیقه خودتان، نیاز به راهنمایی دارید؟ چند ایده را در اینجا مطرح می کنیم!

    • - می توانید به جای چرم طبیعی از چرم های رنگی و یا جیر استفاده کنید. حتی می تواند از نخ های ضخیم، نوار یا روبان استفاده کنید. (توجه داشته باشید: شاید بخواهید چند قطره چسب به گره نهایی اضافه کنید که این امر بستگی به انتخاب مواد دارد.)
    • - چند دانه از زنجیره ها را از دستبند آویزان کنید تا جلوه ای شیک و زنانه به آن ببخشید. سنگ های مروارید یا فیروزه به همراه چرم طبیعی و زنجیره های نقره ای روشن جلوه ای بسیار عالی و چشم نواز می یابند.
    • - بندهای چرمی را به جای آن که از توی همه حلقه ها عبور دهید، به صورت یکی در میان از توی حلقه ها عبور دهید. تا بافتی شل تر داشته باشید.
    • - زنجیره ها را به بخش های متعددی تقسیم کنید، و بندهای چرمی را در بین بخش های بافته شده گره بزنید.
    • - آیا قلاب های گره خورده را دوست ندارید؟ از زنجیره های طولانی تری استفاده کنید تا بتوانید آن را دو بار دور مچ دست خود بپیچانید. با کشیدن نقطه میانی بند به سمت مخالف راست حلقه دوم، و برش بندهای چرمی پس از گره نهایی، حلقه ای که در ابتدای دستبند وجود دارد را از بین ببرید. یک قلاب خرچنگ به آخرین حلقه در انتهای منگوله دار اضافه کنید، و از اولین حلقه دستبند به عنوان قلاب استفاده کنید - و یا اگر دوست دارید می توانید یک حلقه تقسیم شده به حلقه اول اضافه کنید.

    ترجمه ژمز

    برچسب ها
       5

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان