خانه

آیا می توان قبل از شروع سرماخوردگی آن را متوقف کرد

  • میانگین سرماخوردگی بزرگسالان دو یا سه بار در سال است.ممکن است در این فصل بیشتر از این سرما بخورید یا اصلاً سرما نخورید، به هر حال حاضرید هر چیزی را امتحان کنید تا سرما خوردگی را قبل از رسیدن به دستگاه تنفسی متوقف کنید. اما در واقع وقتی ویروس سرماخوردگی یک بار وارد سیستم بدن شود، هیچ چیزی از پخش شدنِ جریان آن جلوگیری نمی کند. عوامل به اصطلاح مبارزه کننده با سرماخوردگی مثل ویتامین C ، روی و گیاهانی مثل سیر، خیلی عِلمی نیستند. این نوعدرمان های بدون نسخه شاید بتواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد، امامواردی مثل خلط، آبریزش بینی و بدن دردهایی که باعث می شوند سه تا ده روز در خانه بخوابید را درمان نمی کنند.سرماخوردگی

    امابدن شما کاملاً هم بی دفاع نیست، اگر بتوانید سیستم ایمنی بدنتان را قوی نگه دارید،به احتمال زیادمی توانید از تهاجم ویروس سرماخوردگی جلوگیری کنید. تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن به عنوانضد سرماخوردگی به شما کمک می کنند. کیفیت خواب را جدی بگیرید،چون خواب نامساعد و ناکافی سیستم ایمنی بدنرا ضعیف می کند. دلیل آن کاملاً مشخص نیست، اما برخی از مطالعات نشان داده که کم خوابی عملکرد سلول T را از خط خارج می کند و سایتوکاینهایالتهابی را افزایش می دهد. هر کدام از این موارد توانایی بدن را در مبارزه با ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا کاهش می دهد.

    غذاهای گیاهی بیشتر بخورید. میوه ها، سبزیجات و تمام غلات و حبوبات، مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارند که برای ترمیم سلول ها حیاتی است و سیستم ایمنی بدن را بالا می برند و عوامل استرس را در سیستم بدن به حداقل می رسانند، بنابراین بدن بهتر می تواند با عفونت ها مبارزه کند. موقع خرید، غذاهای حاوی آنتی اکسیدان را حتماً  به لیستتان اضافه کنید.

    بیشتر قارچ بخورید چون سیستم ایمنی بدن را بالا می برند. البته منظور قارچ های گیاهی است که جایگاه ویژه ای را در طب چین باستان دارند.این قارچ ها سلول هایی که درگیر مبارزه با عفونت می شوند، مثلاینترلوکینهاواینترفرون را افزایش می دهند. آن ها را به صورت منظم و روتیندر برنامه غذایی خود جای دهید، (در غذا یا سالاد).

    استرستان را از بین ببرید. حتماً میلیون ها بار این جمله را شنیدید، اما مهم است. پس تکرار آن به جاست.درست مثل کم خوابی، استرس های طولانی مدت هم سیل عظیمی از هورمون های استرس را داخل سیستم امینی بدن تولید می کنند که در نهایت منجربه کاهش تولید سلو های سفید خون که برای دفاع در برابر عفونت حیاتی هستند،می شود.

    مایعات زیاد بنوشید. مثل سوپ گرم، چایی و دیگر مایعات پر بخار که ماده مخاطی را نرم می کند و گلو درد را بهتر می کند. حتی درجه حرارت اتاق هم مهم است. آبرسانی کافی به بدن در مبارزه با عفونت بسیار مهم است.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان