خانه

انتخاب رنگ مناسب برای محل کار

  • رنگی که برای دفتر کارتان انتخاب می کنید تأثیر زیادی روی مشتریان و مراجعه کنندگان شما دارد. این تأثیرات که نیمه خودآگاه و غریزی هستند، احساس و درکی متفاوت (چه خوب چه بد) از کسب و کار شما روی طرف مقابل ایجاد می کنند. این رنگ ها باید متناسب با فعالیتی باشد که در دفترتان انجام می دهید. در همان لحظه ورود، اولین تصور از شما، کارتان و محل کارتان در ذهن مخاطب شکل می گیرد و در واقع اولین قضاوت ها در همان لحظات نخستین ایجاد می شود. انتخاب رنگ مناسب برای محل کار
    انتخاب رنگ مناسب برای دفتر کار، باعث شکل گیری درک و تصور مثبتی از شما و کارتان در ذهن مخاطب می شود. شرکت ها و کسب و کارهای جدی تر مثل بانکداران، حسابداران، وکلا و مشاوران مالی اغلب از رنگ های طبیعی استفاده می کنند، مانند کرم، بژ و ... اما این نوع رنگ ها کسالت بار، خسته کننده و راکد هستند.
    در صورتی که آبی نشان دهنده صداقت، وفاداری، خرد، محافظه کاری، امنیت و اعتماد به نفس است. بنابراین رنگی مناسب برای این نوع کسب و کارهاست. سبز رنگی آرام بخش و نشان دهنده امنیت، رشد و پول است. سبز تیره اغلب توسط شرکت های حقوقی برای نشان دادن سرمایه و اعتبار نشان داده می شود. برای متعادل کردن تأثیر رنگ ها، شرکت یا دفترتان را با رنگ های مکمل، مثل نارنجی با آبی یا قرمز با سبز دکوراسیون کنید.
    رنگ های قوی و پررنگ مثل آب سیر (سرمه ای)، سبز تیره و ارغوانی، پیام آور کنترل، مسئولیت و اعتماد بنفس برای مشتریانِ این نوع کسب و کارهای حقوقی و مهم است. البته برای تمام مشاغل نمی توانید از رنگ هایی که مناسب شرکت های حقوقی هستند، استفاده کنید. در شرکت های دیگر رنگ ها باید متناسب با نوع شغل مورد نظر و درجه جدیت آن انتخاب شوند. در واقع هر چه رنگ ها روشن تر باشند، از جدیت آن کسب و کار کاسته می شود. رنگ ها را باید متناسب با سن مشتریان، زمینه فرهنگی آن ها، زن یا مرد بودن آن ها و نوع کسب و کاری که می خواهید گسترش دهید، انتخاب کنید.
    • رنگ های مناسب برای قسمت پذیرش
    این قسمت معمولاً اولین نقطه تماس مشتریان با شماست، بنابراین باید بتوانید تأثیر مثبت و مطلوبی را در ذهن مخاطب ایجاد کنید. وقتی مشتریان برای اولین بار وارد شرکت شما می شوند، باید احساس خوش آیندی داشته باشند. تون نارنجی ملایم مثل گلبهی یا هلویی حس خوشایند و مثبتی را ایجاد می کند. زرد ملایم هم می تواند نشاط بخش و مسرت بخش باشد. اگر تصمیم گیری های مهم در قسمت پذیرش انجام می شود، رنگ سبز- آبی ملایم در تصمیم گیری افراد تأثیر مثبتی را ایجاد می کند.
    اگر سالن زیبایی دارید، صورتی یا رنگ مرجانی ملایم در قسمت پذیرش، باعث می شود مشتریان شما احساس رضایت و خوشحالی داشته باشند.
    برای اتاق انتظار در یک دندان پزشکی یا مطب دکتر، بهتر است از رنگ های آرام بخش و اطمینان بخش مثل سبز یا آبی استفاده کنید، برای نشان دادن حس همدردی می توانید آن را با کمی رنگ صورتی ترکیب کنید. درست است که رنگ زرد همه جا نشاط بخش و شادی آور است، اما در این نوع مکان ها باعث ایجاد اضطراب در افرادی می شود که در آن لحظه استرس دارند.
    • فضای اداری عمومی
    برای فضاهای اداری عمومی شما باید ابتدا نشانه و پیام رنگ هایی که انتخاب می کنید را درک کنید، بنابراین خودتان تأثیری را که می خواهید ایجاد می کنید. انواع آبی ها و سبز ها فضای آرامی را به وجود می آورد، اما استفاده بیش از حد از این رنگ ها، بهره وری کارکنان را پایین می آورد. اضافه کردن کمی رنگ قرمز، نارنجی یا زرد در قسمتی از این فضاها، جریان انرژی را افزایش داده و بهره وری را بیشتر می کند.
    البته استفاده بیش از حد از رنگ قرمز، ممکن است منجر به پرخاشگری و عصبانیت زودرس شود، یا استفاده بیش از حد از رنگ نارنجی یا هلویی فضایی شلوغ و پر حرف را ایجاد می کند. استفاده بیش از حد از رنگ زرد نیز باعث ایجاد استرس و اضطراب می شود.
    • اتاق های سخنرانی و آموزش
    آبی فیروزه ای رنگ خلاقیت و ارتباطِ گروهی است. تون روشن این رنگ تا تون متوسط، برای دیوارهای اتاق آموزشی مناسب است. آبی فیروزه ای به آرام کردن اعصاب کسانی که می خواهند در جمع سخنرانی کنند کمک می کند و برای آموزش نیز رنگ مناسبی است. پرینت جزوه های آموزشی به رنگ زرد، به افراد کمک می کند تا مطالبی را که می خوانند، راحت تر به خاطر بسپرند.
    استفاده از کمی رنگ زرد در برابر شرکت کنندگانی که در جلسه آموزشی شرکت می کنند، مثلاً روی دیوار یا پشت تخته آموزش، به آن ها کمک می کند مطالبی را که آموزش می بینند به خاطر بسپرند.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها دکوراسیون , رنگ , هنر ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان