خانه

اگر کنار یک فرد دیابتی زندگی میکنید.

  • فردی که مبتلا به دیابت است هر شرایطی که برایش ایجاد شود همگی به ویژگی های خود او مانند اینکه چه مقدار انضباط دارد ،   و چه مقدار رعایت حال خود را میکند بستگی دارد اما اگر در این مواقع تشنجی برای فرد دیابتی اتفاق بیفتد، شما به عنوان کسی که در کنارش هستید اولین کمکی که از دستتان برمیاید چه چیزی میتواند باشد ؟ و اینکه شما به عنوان کسی که کنارش هستید و او را دوست میدارید تا چه حد میتوانید کیفیت زندگی او را بهتر کنید؟

    1/ جراحات افراد دیابتی به آرامی صورت میگیرد.
    بسیاری از افراد دیابتی از آهسته بودن روند زخم هایشان رنج میبرند . علی الخصوص اگر این زخم ها در پاها صورت بگیرد. گاهی مدت بهبود این زخم ها به قدری طولانی است که این بیماران مجبور به بریدن پاهایشان میکنند. به طور خلاصه زخم های هر چند کوچک در افراد دیابتی به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد.

    2/ نوار تست قند خون هزینه های  ثابتی برای افراد دیابتی خواهد بود.
    نظارت بر قند خون یکی از موارد مهم برای حفظ سلامت و کیفیت زندگی خواهد بود. نوارهای تست قندخون یکبار مصرف هستند لذا نمیتوانید از آنها برای مدت طولانی استفاده کنید و در عین حال ممکن است هزینه ی بسیاری داشته باشند بنابراین اگر بیمه میتواند هزینه های ثابت  نوار تست قندخون را پوشش دهد حتما از این منبع استفاده کنید.

    3/ انوسولین سرد ممکن است دردناک باشد.
    اگر استفاده از انوسلین به صورت روتین لازم است بنابراین چاره ای ندارید جز اینکه آن را در دمای اتاق نگهداری کنید.انوسلینی که در داخل یخچال نگهداری میشود ممکن است در هنگام تزریق دردناک به نظر برسد. و نکته ای که باید بدانید این است که انوسلین را به مدت یک ماه فقط میتوانید در دمای اتاق نگهداری کنید در غیر اینصورت میبایست آن را در داخل یخچال بگذارید. فقط مراقب باشید تا آن را ازهرگونه منبع گرمی به دور نگه دارید.

    4/ کاهش قندخون باعث نوسانات خلقی میشود.
    کاهش قندخون در افراد دیابتی که انوسلین مصرف میکنند ممکن است باعث نوسانات خلقی همچون احساس عصبی بودن ، تحریک پذیری و گیجی دست دهد. اگر شما با یک فرد دیابتی زندگی میکنید شما هم از بسیاری مسائلی که برای او پیش می آید ممکن است رنج ببرید.فقط این موضوع را به خاطر بسپارید که این نوسانات مختص شما نیست و شما باعث این کج خلقی ها نیستید.بنابراین خونسرد باشید و تحریک پذیری را از خود دور کنید.

    5/ ورزش یک نیاز جدی است.
    ورزش از جمله توصیه هایی است که برای همه ی افراد توصیه میشود علی الخصوص افراد دیابتی. چرا که ورزش به حفظ گلوکز قندخون کمک بسیاری میکند . از طرفی وزن را در حد ایده آل نگه میدارد و مشکلات ناشی از دیابت را هم کمتر میکند. اگر با یک فرد دیابتی زندگی میکنید ورزش کردن او را به یکی از دغدغه های خود تبدیل کنید. به این صورت که زمان و مکان مناسبی را برای ورزش کردن در نظر بگیرید و در صورت لزوم زمان آن را یادآوری کنید اما توجه داشته باشید که نباید از او بخواهید که بیش از حد تمرینات ورزشی را انجام دهد و باعث دلسرد شدنش از ورزش شوید.

    6/ تغذیه مهم است.
    بهترین کار برای روش تغذیه ای این است که یک عادت غذایی سالمی را برای کل اعضای خانواده در نظر بگیرید. بدین ترتیب افراد دیابتی هم هوس خوردن غذاهای غیرسالم و مضر را نخواهند کرد و از طرفی حس متفاوت  بودن را هم تجربه نخواهند کرد.با غذاهای افراد دیابتی آشنا شوید و سعی کنید غذاهایی که با مزاج اعضای خانه سازگارو در عین حال سالم هستند را تهیه کنید.
    زندگی کردن با یک فرد دیابتی دشوار است.  چرا که بیماری همیشگی است و برای مدت کوتاهی مهمان خانه ها نخواهد بود. و لحظه به لحظه ی زندگی شما را تحت تاثیر قرار میدهد. اما در صورتی که بتوانید اطلاعات خود را در مورد این بیماری بالا ببرید میتوانید بدون هیچ نگرانی از زندگی لذت ببرید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها زندگی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان