خانه

ایجاد فضای مناسب در خانه با استفاده از رنگ ها

  • دوست دارید خانه تان را دوباره دکوراسیون کنید؟ بسیاری از افراد حس های متفاوتی از رنگ های مختلف دارند. رنگ ها، بدن، ذهن و احساسات ما را تحت تأثیر قرار می دهند. رنگ های مختلف تأثیرات متفاوتی روی شما می گذارند. بنابراین بعضی از رنگ ها بهتر و مناسب تر از رنگ های دیگر هستند. متن زیر درباره تأثیرات 12 رنگ مختلف برای ایجاد یک فضای مناسب در خانه است.

    1. سبزدکوراسیون
    سبز یک رنگ بسیار آرام،همراه با ثبات و آرامش است. رنگ سبز فاصله بین رنگ های سرد و گرم را پر می کند و در واقع از ترکیب تون های آرام بخش آبی با تون های سرزنده ی زرد به وجود می آید. به همین دلیل یک انتخاب خوب برای اتاق خواب است. یک روش خوب برای ایجاد  رنگ سبز در اتاق خواب، استفاده از گیاهان است یا حتی خریدن یک کمد لباس یا رو تختی سبز برای اتاق خواب.

    2. آبی
    آبی را همه معمولاًبه عنوان یک رنگ بسیارآرام می شناسند و آن رانمادی از آب، صلح و آرامش می دانند. اثر آرام بخش این رنگ برای اتاق کار در خانه عالی است، چون نشان دهنده بهره وری و سودمندی است. به جای این که رنگ دیوارها را آبی تیره کنید ( چون شاید کمی خشن و ناملایم به نظر برسد)، از رنگ های آبی روشن برای اتاق استفاده کنید مثلاًبرای مبلمان اداری یا فرش.

    3. قرمز
    قرمز مهیج ترین رنگ است و اغلب نشان دهنده قدرت و نفوذ است. این رنگ اشتها را زیاد می کند. بنابراین برای استفاده در اتاق ناهارخوری عالی است. مثلاً برای اضافه کردن تون قرمز به اتاق ناهار خوری، از بشقاب های قرمز استفاده کنیدیا یک دیوار را قرمز کنید یا یک گلدان قرمز در اتاق بگذارید.

    4. زرد
    رنگ زرد نشان دهنده شادی است.زرد هر اتاقی را بسیار روشن کند و به آن انرژی می دهد. بنابراین یک رنگ عالی برای آشپزخانه است. اگر می خواهید کل آشپزخانه را زرد کنید، از زرد کمرنگ استفاده کنید، چون خیلی چشم را اذیت نکند. حتی می توانید از یک یخچال، میز یا اجاق گاز زرد استفاده کنید.

    5. نارنجی
    نارنجی رنگی انرژی زا، گرم و دوستانه است و برای بسیاری از اتاق ها عالی است. این رنگ متنوع و چند منظوره است. بنابراین می توانید در اتاق های بسیاری از این رنگ استفاده کنید، اما برای رنگ راهروهابسیار عالی است، چون خیلی چشم را اذیت نمی کند و تمام توجه و تمرکز را به سمت خودش جذب نمی کند. از عکس ها و پوسترهای نارنجی مات و کدر استفاده کنید یا حتی اگر از نظرتان مشکلی ندارد، کل هال یا راهرو را نارنجی روشن کنید.

    6. بنفش
    بنفش یک رنگ بسیار قوی و نشان دهنده تجمل و سلطنتی است. شاید در خانه کمی چشم را اذیت کند، اما تون های آرام بخش تر این رنگ، برای دکور خانه عالی هستند، مثل بنفش کمرنگ (رنگ اسطو خدوس) که تون آرام تری از رنگ بنفش است و چشم را اذیت نمی کند، بنابراین اگر دوست دارید می توانید کل اتاق را به این رنگ کنید. این رنگ برای اتاق نشیمن بسیار مناسب است. چون وقتی در اتاق هستید احساس آرامش می کنید.

    7. صورتی
    صورتی یک رنگ آرام است که نشان دهنده عشق و احساسات عاشقانه است. چون رنگی آرامش بخش است، برای اتاق خواب عالی است.صورتی ملایم برای اتاق خواب کودک یا حتی بزرگسال مناسب است. اما اگر نمی خواهید اتاق بیش از حد زنانه شود، بیش از حد از این رنگ استفاده نکنید. مثلاً فقطفریم تخت صورتی باشد تا فضایی بی نظیر و منحصر بفرد را ایجاد کنید.

    8. سیاه
    سیاه رنگی بسیار قوی است که نشان دهنده قدرت است. رنگ سیاه در اندازه های بزرگ بسیار شدید و پر قدرت است، اما در اندازه های کوچک فضاییمدرن را در خانه ایجاد می کند. مثلاً برایایجادفضاییشیکومدرن در حمام، از حوله های مشکی و یک سبد رخت چرک مشکی استفاده کنید.

    9. خاکستری
    خاکستری یک رنگ بسیار خنثی و رسمی است که برای اتاق کار یا حمام عالی است. مثلاً برای ایجاد فضایی مناسب، یک دیوار اتاق کار یا اتاق مطالعه را خاکستری کنید.

    10. سفید
    سفید اغلب نشان دهنده پاکی، تمیزی و سادگی است. اما گاهی هم می تواندفضا را خشن و غمگین کند.برای ایجاد حس پاکیزگی، در حمام و آشپزخانه کمی از رنگ سفید استفاده کنید. اما اگر بیش از حد از این رنگ استفاده کنید، هویت اتاق را از بین می برید. مثلاً فقط بعضی از لوازم سفید باشند.

    11. استخوانی
    استخوانی روشن از نظر سادگی شبیه به رنگ سفید است، اما کمی از آن گرم تر است. استخوانی رنگی عالی برای دیوارهاست، چون باعث می شود اتاق بزرگ، روشن و با طراوت به نظر برسد. سعی کنید از مبلمان استخوانی استفاده نکنید، چون خیلی زود کثیفی را نشان می دهند.

    12. بژ
    رنگ بژ خاصیتی داد که رنگ های روشن دیگر را به خوبی نمایان می کند. اگر دوست دارید از رنگ های روشن و زنده در خانه استفاده کنید، رنگ بژ انتخاب خوبی است، چون توجه و تمرکز را به سمت رنگ های دیگر جذب می کند، بدون این که اتاق شلوغ به نظر برسد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها دکوراسیون ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان