خانه

ایده های 5 تایی بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک

  • برای ایجاد نقطه تاکید در فضا،از تابلویی زیبا با رنگی هماهنگ با اکسسوری ها کمک بگیرد. از رنگی تند چون نارنجی برای کوسنها و اکسسوری های کوچک استفاده کنید تا یکنواختی ناشی از رنگ خنثی موجود در فضا از بین برود. رنگ های خنثی و روشنی چون سفید یا کرم را انتخاب کرده، آن را برای دیوارها، پوشش کف و روکش مبلمان استفاده کنید، اما اگر قصد دارید از رنگی غیر خنثی استفاده کنید، رنگ سردی چون آبی اگر به صورت کم رنگ و ملایم در فضا بکار برده شود، باعث بزرگنمایی فضا می شود. رنگ های سرد و ملایم با دور کردن فاصله ها، فضا را بزرگ تر نشان می دهند. این در صورتی است  که رنگ های گرم برعکس عمل کرده، فاصله را کمتر می کنند. سعی کنید مبلمانی را انتخاب کنید که پر نباشد یعنی از نظر بصری به صورت توده ای نبوده و بین اجزای آن فضای خالی وجود داشته باشد تا چشم بتواند به راحتی بین اجزای آن حرکت کند. به عنوان مثال: مبلی تمام پارچه نسبت به مبلی با پایه های چوبی و بلند که چشم می تواند از میان آن عبورکند، پری بیشتر دارد. میز جلوی مبل و سایر میزهای پذیرایی را نیز شیشه ای انتخاب کنید تا وزن دیداری فضا را کاهش دهند. اگر می خواهید ویترین یا قفسه ای در فضا داشته باشید، مدلی را انتخاب کنید که بخشی از آن دردار و مخفی باشد، زیرا قفسه های باز با قرار گرفتن اشیاء شلوغ به نظر رسیده، فضا را کوچک تر نشان می دهند. همچنین، بهتر است مبلمان چوبی، خود رنگ یا  سفید و کرم انتخاب شوند. 
    نورپردازی
    از نورهای سقفی بپرهیزید، زیرا مناسب نیستند . به جای آن، چند لامپ کوچک تر و کم نورتر را در نقاط مختلف اتاق امتحان کنید. آباژورهای مطالعه عناطری حتمی هستند که نوری مطلوب نیز به حساب می آیند. از بکاربردن لامپ های فلور سنت( بارنگ سبز یا آبی) در اتاق خودداری نو نورهایی با رنگ گرم ( زرد) استفاده کنید.
    تمیز کردن
    مرتب کردن تخت خواب، تاکردن لباس ها ، جارو کردن کف اتاق و گرفتن گرد و خاک باعث می شود که اتاق شما از تمیزی برق بزند. به طور کلی، هردو هفته یکبار، ملحفه ها را شسته، لباس ها را چند بار در هفته بشویید. این برنامه ای راحت است، اما شما بر اساس سبک زندگی خود می توانید برنامه ای خاص خود بچینید.
    دکور
    دکورخود را محدود به چند شیء گرانبها کنید تا از انباشتگی در اتاق خواب جلوگیری شود. دو صندلی یا نیمکت، یک کمد، گیاهی برگ و چند اثر هنری برای اتاق کافی هستند.
    تختخواب و رختخواب
    تشکی را انتخاب کنید که  بهترین احساس را به شما می دهد و همزمان به اندازه کافی از بدن شما حمایت می کند. اگر در وضعیتی نیستید که بتوانید تشک خود را عوض کنید، سعی کنید آن را  با اضافه کردن پریا اسفنج بهبود بخشید. مجموعه ای از بالش ها را با سلیقه خود روی تختخواب قرار دهید. از بافت های نرم وسخت برای ایجاد لایه در دکوراسیون تختخواب  و برای شست و شوی آسان تر بالش ها از روکش های محافظ استفاده کنید.
    بااستفاده از دو دست ملحفه صد درصد کتان، همه چیز را ساده و تمیز حفظ کنید.. پس از شست و شو جنس آنها لطیف تر می شود. ملحفه ها باید صد درصد کتان باشند و درجه نخ آنها بیش از 200 باشد. قبل از خرید با  پشت دست خود،آنها را لمش کنید( آیا واقعا نرم و لطیف هستند؟) و همیشه آنها را پیش از استفاده بشویید. برای آنکه ملحفه های شما  احساسی مانند ملحفه های هتل القا کنند، به آنها نشاسته بزنید و سپس، اتوبکشید.
    لحاف های ضخیم پرشده از پر را حذف و به جای آن از روتختی های سبک صد درصد کتان استفاده کنید، چون می توانید از آن برای تغییر ظاهر اتاق استفاده کنید. در ضمن، می توانید آن را به آسانی در ماشین لباسشویی بشویید.
    همه چیز روی تختخواب شما باید نرم و راحت باشد. از بالش های  سنگ دوزی شده، روتختی های  خشن که بدن را خراش می دهد یا چارچوب های فلزی تخت خواب که ممکن است هنگام راه رفتن به لباس شما گیر کنند، استفاده نکنید. هرچه بدنه تختخواب محکم تر باشد، بهتر است.
    و در پایان، بزرگترین تختخواب را نخرید بلکه  نمونه ای ار انتخاب کنید که با اتاق شما متناسب است. اگر دراتاق خواب، تختخوابی بزرگ قرار ندهید، معمولا ظاهری زیباتر خواهد داشت.
    پرده ها
    پرده هایی که تا زمین میرسند، به آسانی باز و بسته میشوند و نور را  کنترل می کنند، بهترین انتخاب برای اتاق خواب هستند. نوع پرده را براساس حفظ حریم شخصی و میزان نور مورد نیاز خود تعیین کنید.
    رنگ
    هر رنگی را که دوست دارد، انتخاب کنید و فقط به رنگ سفید فکر نکنید. رنگ های مورد علاقه خود را روی عناصری چون کوسن ها و گلدان های گیاهان دراتاق حفظ کنید.همه  این رنگ ها انرژِی بخش هستند. رنگ های تیره‌تر و آرام‌تر برای افرادی که هنگام خوابیدن مشکل دارند، بهتر است.

    برچسب ها دکوراسیون ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان