خانه

این خوراکی ها را بخورید و قدبلند شوید

  • بسیاری از خانمها به زبان نمی آورند اما دلشان می خواهد قد بلند تر باشند. اگر قدتان بلند است این قضیه به صورت مستقیم بر روی شخصیت و اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارد. از قدتان راضی هستید یا دوست دارید قد بلندتر باشید؟ آیا می دانستید بعضی از مواد غذایی باعث می شوند قد بلندتر شوید؟ بله درست متوجه شدید، در ادامه مطلب لیستی از مواد غذایی که به قد بلند شدن شما کمک می کنند را برخواهیم شمرد.

    1. تخم مرغقدبلند
    تخم مرغ منبع غنی پروتئین است. سفیده تخم مرغ حاوی آلبومین است که برای رشد بدن بسیار مفید است، پس طبیعتا روی افزایش قد نیز تاثیر خواهد گذاشت. تخم مرغ را به رژیم غذایی روزانه تان بیفزایید.

    2. آرد جو دو سر
    جو دو سر از آن مواد غذایی جادویی است که فواید فراوانی دارد. علاوه بر افزایش قد این ماده غذایی روی ایجاد توده عضلانی نیز تاثیر می گذارد. آرد جو دوسر سرشار از پروتئین گیاهی است که چربی بدن را کاهش داده و بر توده عضلانی بدن می افزاید. اگر از این ماده غذایی به صورت روزانه استفاده کنید باعث افزایش قد شما خواهد شد.

    3. شیر
    شیر یکی از بهترین منابع کلسیم است. کلسیم به رشد سلولی و ایجاد توده استخوانی کمک می کند. شیر برای رشد بدن لازم است. علاوه بر این به جذب پروتئین نیز کمک می کند که برای رشد عضلات نیز مناسب می باشد. نوشیدن منظم شیر بر افزایش قد نیز تاثیر چشمگیری دارد.

    4. غذاهای سرشار از ویتامین سی و دی
    ویتامین سی بر روی افزایش قد تاثیر می گذارد. به رژیم غذایی روزانه تان لیمو ترش یا پرتقال که منبع غنی ویتامین سی هستند را بیفزایید. ویتامین دی باعث جذب پروتئین و کلسیم می شود. غذاهایی که دارای ویتامین دی هستند باعث افزایش قد می گردند. غلات، لبنیات و ماهی جزو مواد غذایی سرشار از ویتامین دی می باشند.

    5. حبوبات و گوشت قرمز
    آیا می دانید که کربوهیدراتها نیز به افزایش قد کمک می کنند؟ آیا در رژیم غذاییتان از حبوبات به اندازه کافی استفاده می کنید زیرا آنها به رشد عضلاتتان کمک می کنند. باید از گوشت حداقل هفته ای دوبار استفاده نمایید. گوشت سرشار از پروتئین است از اینرو به افزایش قد کمک می کند.

    6. مرغ
    تمام غذاهای پروتئین دار برای رشد استخوان و عضلات مفید می باشند. افزودن مرغ به رژیم غذایی روزانه تاثیر چشمگیری در افزایش قد دارد. حداقل دو وعده مرغ را در برنامه غذایی هفتگی تان جای دهید.

    7. موز
    موز سرشار از کلسیم می باشد و به رشد استخوانها کمک می کند. علاوه بر این موز سرشاز از مواد معدنی نیز است که به ساخته شدن عضلات کمک می کند. پس شیک موز بخورید و به رشد عضلاتتان کمک کنید.

    استفاده منظم از مواد غذایی بالا به افزایش قد کمک می کند. البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از همه مواد بالا به صورت روزانه استفاده نمایید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها تغذیه , تناسب اندام ,
       4

نظرات کاربران
  • Zaara jon ۱۳۹۳/۱/۷
    من واقعا. از کوتاهی قدم رنج میبرم و فکر نکنم کسی که ۱۸سالگیش شده باشه دیگه قد بکشه
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان