خانه

این طوری موقشنگ می شوند!

  • حتما برای تان پیش آمده دیده باشید یکی از آشنایان تان در هر مهمانی موهایش یک رنگ و یک مدل مختلف است. اتفاقا موهای با این تغییرات همیشه هم سشوار کشیده و مرتب هستند. حتما به این موضوع فکر کرده اید که چه طوری موهایش با این همه رنگ خراب نمی شود یا از کجا وقت می آورد یا چه قدر پول آرایشگاه می دهد. ولی حواس تان باشد، شاید کلاه گیس سرش است!
    الان دیگر استفاده از کلاه گیس مثل چند سال گذشته زشت نیست. زمان مادربزرگ های ما کلاه گیس مد بود ولی بعد از آن دیگر مردم زیاد از آن استفاده نمی کردند. الان چند سالی است که در خیلی از مغازه های زیورآلات فروشی به کلاه گیس بر می خورید علاوه بر این که در همه آرایشگاه ها به بهانه های مختلف روی سرمشتری های شان اکستنشن مو می چسبانند. الان حتی می توانید مغازه هایی را پیدا کنید که به صر تخصصی کلاه گیس و محصولات مویی می فروشند.
    خیلی ها دیگر حال و حوصله اینکه برای میهمانی های زنانه و عروسی ها موهایشان را بیارایند، ندارند. ولی معجزه گری به نام کلاه گیس به دادشان خواهد رسید.
    کلاه گیس لازم ها
    کلاه گیس به درد آدم های مختلفی می خورد. مثلا بعضی ها دوست دارند در مهمانی ها همیشه مرتب باشند ولی وقت ندارند قبل از هر مراسمی بروند آرایشگاه. بعضی ها هم دوست دارند هر بار کلی پول آرایشگاه بدهند. این جور وقت ها داشتن یک یا دو کلاه گیس به درد می خورد. بعضی ها هم هستند که مجبورند از کلاه گیس استفاده کنند. مثلا خانم هایی که موهای شان کم پشت شده یا به خاطر یک بیماری پوستی بخشی از آن ریخته است. بعضی ها هم از بس روی موهای شان رنگ های مختلف زده اند یا آرایشگرشان بد بوده موهای شان سوخته و مجبور هستند مدتی آنها را کوتاه نگه دارند و یکهو یک عروسی برای شان پیش می آید و چاره ای جز استفاده از کلاه گیس ندارند. بعضی ها هم که موهای شان اصولا بد حالت یا وز است. اما بیشترین مشتری های کلاه گیس کسانی هستند که به خاطر شیمی درمانی شش ماه یا یک سال موهای شان می ریزد. درصد زیادی از این افراد از کلاه گیس استفاده می کنند. اصلا خیلی از بیمارستان ها به بیماران شیمی درمانی شان پیشنهاد می کنند که از کلاه گیس استفاده کنند و حتی بعضی از مغازه ها به این بیمارها درصد زیادی تخفیف می دهند. الان خیلی از آموزشگاه های آرایشگری هم مشتری نوع خاصی از کلاه گیس هستند. مثلا کلاه گیس های الیافی برای تمرین کوتاه کردن مو یا کلاه گیس های معمولی برای تمرین شینیون و کارهای دیگر. البته این کلاه گیس ها روی یک کله چسبیده اند. الان که وقت عروسی هاست، فروش این مغازه ها خیلی بیشتر از وقت های دیگر است. الان که وقت عروسی هاست، فروش این مغازه ها خیلی بیشتر از وقت های دیگر است. فروش به حتی روزی 15 تا هم می رسد.
    این موها چه قدر آب می خورد؟
    مهم ترین فاکتور در قیمت کلاه گیس، اندازه آن است. کلاه گیس هایی که جنس شان از الیاف است و تا کمی پایین تر از شانه می رسند را می توانید با قیمت 30 هزار تومان به بالا بخرید. بعضی از کلاه گیس ها هم تا شانه می رسند که می توانید آنها را با قیمت از 30 هزار تومان به بالا بخرید. بعضی از کلاه گیس ها هم هستند که در آنها درصدی موی طبیعی به کار رفته است و قیمت آنها کمی بیشتر است. کلاه گیس های الیافی حدود 20 رنگ مختلف دارند. حالت شان هم با هم کاملا فرق می کند. از کاملا لخت بگیرید تا حلقه حلقه و حتی چهل گیس و مدل آفریقایی را می توانید در مغازه های مو پیدا کنید.
    کلاه گیس هایی هم هست که همه اش موی طبیعی است و البته قیمت شان خیلی بیشتر است.
    کلاه گیس های طبیعی با موی کوتاه را می توانید از 130 هزار تومان به بالا بخرید. کلاه گیس های موی طبیعی که بلندترند قیمت شان به حدو 500 تا 600 هزار تومان می رسد.
    چه طور آنها را بشوییم
    کلاه گیس را لازم نیست مثل موی طبیعی هفته ای دبار بشویید. معمولا همین قدر که احساس کنید کمی کثیف شده است (که معمولا شاید به پنج، شش ماه هم برسد) کافی است که یک تشت را پر از آب ولرم رو به سردی کنید، توی آن کمی شامپو و نرم کننده بریزید، کلاه گیس را پنج دقیقه از یک سمت و پنج دقیقه از سمت دیگر، افقی توی آب بگذارید. بعد آن را زیر دوش بگیرید و کمی از پایین به بالا شانه کنید تا کف آن برود. آن وقت می توانید آن را جایی بگذارید تا خودش به آرامی خشک شود. مهم ترین مزیت آنها این است که بعد از شست و شو حالت شان عوض نمی شود و می توانید بعد از خشک شدن یک کلاه گیس کاملاً سشوار کشیده تحویل بگیرید. توصیه می کنند که عطرتان را هم اول بزنید بعد کلاه گیس را به سرتان کنید تا الکل خراب اش نکند. اگر همین طوری با کلاه گیس تان رفتار کنید، می توانید مطمئن باشید که سال ها برای تان کار خواهد کرد. حالت کلاه گیس های الیاف را می شود کمی هم عوض کرد البته فقط با سشوار ولرم یا بیگودی آب جوش. بعد از این که آن را شستید هم به حالت اولیه اش بر می گردد. کلاه گیس طبیعی را هم همین طوری می شویند، اما فرق اش با کلاه گیس الیاف این است که می شود آن را بارها رنگ کرد یا با هر سشوار و بیگودی به آن حالت داد.
    مدت طولانی تری هم عمر می کند و به این آسانی ها خراب نمی شود، اما معمولاً ساده هستند و مدل های عجیب و غریب الیافی ها را ندارند.
    بعضی ها هم هستند که مجبورند از کلاه گیس استفاده کنند. مثلا خانم هایی که موهای شان کم پشت شده یا به خاطر یک بیماری پوستی بخشی از آن ریخته است. بعضی ها هم از بس روی موهای شان رنگ های مختلف زده اند یا آرایشگرشان بد بوده موهای شان سوخته و مجبور هستند مدتی آنها را کوتاه نگه دارند و یکهو یک عروسی برای شان پیش می آید و چاره ای جز استفاده از کلاه گیس ندارند.
    این موها از کجا می آیند؟
    دلا که یادتان هست؟ همانی که داستان اش در کتاب های ادبیات دبیرستان مان بود و رفت موهایش را فروخت تا برای عیدی شوهرش بند ساعت طلا بخرد و شوهرش ساعت اش فروخته بود و برایش گل سر خریده بود. الان دیگر کسی این طوری موهایش را برای درست کردن کلاه گیس نمی فروشد. موهای طبیعی مثل خیلی چیزهای دیگر معمولاً چینی هستند. یک سری آدم هستند در شمال چین که با شرکت های پرورش مو قرارداد دارند و ماهانه از آنها حقوق می گیرند. این آدم ها باید حتماً شناسنامه سلامت داشته باشند و مرتب وضعیت موها و سلامت عمومی شان کنترل می شود. بسته به قراردادشان سالی یکبار یا دوسالی یکبار شرکت موهای شان را کوتاه می کند و برای تولید کلاه گیس می فرستد به کارخانه. البته شرکت برای رشد بهتر این موها یکسری ویتامین هم به کارمندهایش می دهد.
    اینجا هم بعضی از آرایشگاه ها هستند که اگر موی تان خیلی بلند باشد و بخواهید کوتاه کنید، به تان پیشنهاد خرید مو می دهند، اما زیاد نمی شود روی سلامت اینجور موها حساب کرد. درست است که بیشترین فروش مغازه های مو، کلاه گیس است، اما خیلی چیزهای جالب دیگر هم می توانید توی این مغازه ها پیدا کنید. مثلا انواع اکستنشن مو یا موهای متری با رنگ های مختلف که بیشتر آرایشگاه ها مشتری این محصولات هستند. چیزهای جالب دیگری هم هست که کار خیلی از خانم ها را راحت می کنند. مثلا شینیون آماده می توانید موهای تان را گوجه ای پشت سرتان جمع کنید و یکی از این شینیون ها که رنگ اش با موی خودتان هماهنگ است را با گیره ای که دارد روی سرتان سوار کنید. حتی می توانید از کلیپس های مویی استفاده کنید. روی بعضی از این کلیپس ها کلی موی بافته و های لایت چسبیده که وقتی سرتان می کنید، منظره قشنگی درست می کند. چیزی هم هست به اسم حلقه مو؛ موهای بلند روی یک حلقه کشی چسبیده اند که می توانید موهای تان را ساده پشت سرتان ببندید و این حلقه را دور موهای تان ببندید. این طوری بلند به نظر می رسند.
    یکسری موی بافته و مدل آفریقایی و مکزیکی هم هست که می توانید به موهای خودتان اضافه کنید.
    بعضی ها فقط یک جای سرشان کم پشت است. آنها می توانند از کلاه گیس های تکه ای استفاده کنند. نوعی هم هست که از پشت سر شروع می شود یا به یک هدبند چسبیده که فقط در ایران استفاده دارد.
    فکر نکنید فقط اگر زن هستید، می توانید کلاه گیس سرتان کنید. بخش مهمی از مشتری های کلاه گیس فروشی ها مرد هستند. البته آنها مثل زن ها نمی توانند از مدل های مختلف مغازه استفاده کنند.
    کلاه گیس های مردانه فقط یک مدل کلاسیک با چند رنگ محدود دارد. جوگندمی اش هم از بقیه بیشتر فروش دارد. بعضی از مردها که مدل خاصی بخواهند فروشنده یک کلاه گیس زنانه به آنها می دهد تا هر جور بخواهند درست اش کنند.
    فکر نکنید که مثل فیلم های تلویزیونی این کلاه گیس ها از سر کسی می افتند. همه آنها کلی گیره دارند. جنس شان هم کشی است. به وسیله یک قلاب می توانید آنها را اندازه دور سرتان کنید. پس مطمئن باشید به این راحتی ها از سرتان نمی افتد.
    فروشنده می گوید: خیلی از مشتری های ما سربازهایی هستند که دوره آموزشی شان است و دوست ندارند بعد از ساعت چهار، پنج با کله ماشین شده بروند به خیابان!

    منبع : زندگی ایده آل

    برچسب ها آرایش , زیبایی , مو ,
       10

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان