خانه

با براش های تمیز

  • جزئیات مهم است! کسانی که میخواهند سلامت و زیبایی ایده آل را  در کنار  هم داشته باشند، حتماتوجه خواهند کرد که لوازم جانبی آرایش هم کیفیت  و تمیزی راطلب میکند....
    تا اسم از لوازم آرایش می آید ، قطعا اولین چیزهایی که به ذهن مان خطور می کند رژ لب، پنکک، کرم پودر، برق لب و سایر محصولات آرایشی دیگر است، اما سایه، رژ گونه و پنکک از آن جمله اند که بدون وجود آنها، آرایش کردن کار بسیار دشواری است. بسیاری ازافراد بر این باورند که فقط کیفیت بسیار خوب مواد آرایشی مهم است و لوازم جانی پندان اهمیتی در حفظ سلامت پوست ندارد، اما این طرز تفکر اصلا درست نیست. لوازم جانبی آرایش نیز به میزان بسیار زیادی در حفظ سلامت  پوست نقش دارند. سر بسیاری از  فرچه ها بهقدری کلفت و زبر است که استفاده از  آنها پوست را آزار داده و باعث ایجاد جوش های سرسیاه روی سطح پوست به خصوص گونه ها می شود. برخی ازفرچه ها برعکس به قدری نازک هستند که به کار  بردن آنها خیلی دشواراست. کیفیت  لوازم جانبی آرایش از اهمیت  بسیاری برخوردار است. وسایل مناسب می تواند آرایش کردن صورترا راحت  و سریع تر کند. استفاده از وسایل مناسب نهتنها باعث حفظ سلامتی پوست میشود بلکه به آرایش کردن صورت نیز سرعت می بخشد. براش های اصلی آرایش کدامند؟
    اسفنج گونه، براش گونه، براش محوکننده، براش سایه چشم، براش ابرو و موچین
    چگونه تشخیص دهیم، چه براشی مناسب است؟
    براش های آرایشی باید نرم و پر مو باشد و به راحتی در دست جا شود. بزرگی و کوچکی بیش ازحد براش باعث می شود، کار آرایش کردن سخت شود. اگر موهای براش زبر و زننده باشد، پوست صورت را  اذیت می کند و باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شود.
    چگونه براش های لوازم آرایش را تمیز کنیم؟
    وقتی صحبت از آرایش و لوازم آرایشی می شود، تمیز بودن لوازم آن اهمیت بسیاری خواهد داشت. نه تنها خود لوازم آرایش شما باید کیفیت خوبی داشته باشد تا به پوست لطمه نزند بلکه لوازم جانبی ان مانند انواع فرچه  و براش ها نیز باید کیفیت بالایی داشته باشند و تمیز و بهداشتی استفاده شوند. پد پنکک و فوم سایه چشم می تواند به راحتی آلودگی های روی سح پوست و روغن و انواع باکتری ها را جذب کند. این آلودگی ها باعث ایجاد جوش های سرسیاه ولک صورت می شوند، با تمیز نگه داشتن آنها در حفظ سلامت پوست تان گام بزرگی برداشته اید.
    استفاده مشترک از این براش اصلا بهداشتی نیست چرا که براش ازجمله وسایل شخصی است و استفاده مشترک از آن باعث انتقال باکتری ها می شود.
    روش ساده ای برای تمیز کردن براش های آرایشی
    لزومی ندارد برای تمیز کردن براش های آرایشی تانحتما ازلوسیون و ژل های مخصوص استفاده کنید؛ می توانید باروشی بسیار ساده و سریع این کار را انجام دهید: ئ
    - ابتدا براش را زیر آب گرم نگه دارید و بگذارید آب بافشار از روی آنها رد شود. هیچ گاه  براش ها را در  آب قرار ندهید زیرا چسبی که موهای براش رانگه داشته، باز می شود.
    - به آرامی با صابون آنتی باکتریال کف درست کنید و موهای براش راتمیز کنید.
    - سپس براش را با آب ولرم بشویید. این کار راچندبارتکرار کنید تا  از تمیز شدن آن مطمئن شوید.
    - براش ها را پس از شستن روی پارچه تمیزی قرار دهید تا خشک شود.
    - برخی از افراد عادت دارند پس از شستن براش آن را با  سشوار خشک می کنند. حتی المقدور از این کار خودداریی کنید. حرارت بسیار ربالا باعث از بین رفتن موهای براش می شود.
    چند نکته مهم
    - هیچ وقت سعی نکنید براش ها را استریل کنید. هیچ نیازی نیست تا براش را بجوشانید تا تمیز شود.
    - بااین که محلول های پاک کننده بسیاری برای تمیز کردن براش های مختلف آرایشی در بازار موجود است و استفاده از آنها دخیلی راحت و ساده است، شما می توانید با محلول شست و شویی که خودتان دآماده کرده اید، براش ها را  بشویید. می توانید کمی شامپو را  با روغن درخت چای مخلوط کرده و براش ها را با آن تمیز کنید.
    - اگر براش باشستن تمیز نشد پس وقت آن رسیده که آن را عوض کنید.
    - استفاده مشترک ازیک براش اصلا بهداشتی نیست چرا که براش از  جمله وسایل شخصی است و استفاده مشترک از آن باعث انتقال باکتری ها می شود.
    - هنگام شست و شو سعی کنید موهای براش را  به آرامی بشویید و زیاد آن را چنگ نزنید.
    - همیشه توصیه های مربوط به  شست و شو و طرز استفاده از براش های تان را  به دقت بخوانید.
    - هنگام استفاده از شامپو برای تمیز کردن براش ها مطمئن باشید شامپو معمولی است و هیچ گونه نرم کننده ای ندارد.
    - استفاده از روغن چای برای تمیز کردن براش ها را فراموش نکنید.
    - روغن چای خاصیت آنتی باکتریال دارد و هر گونه باکتری را از بین می برد.
    - قبل ازاستفاده مجدد از براش های تان، مطمئن شوید براش ها خشک شده باشد.
    براش ها  از چه ساخته شده اند؟ براش های آرایشی از مواد متنوعی درست می شوند. بعضی از  این ترکیبات  موادی ارزان مانند پلاستیک ها واسفنج  هاست  و بسیاری دیگر از آنها نیز از موی طبیعی برخی حیوانات درست شده اند و گران قیمت هستند. اکثر لوازم آرایشی مرغوب براش های مخصوص دارند کهمعمولا از موهای طبیعی حیوانات یا موهای مصنوعی ساخته شده اند.

    منبع : زندگی ایده آل

    برچسب ها آرایش ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان