خانه

با خوردن این مواد غذایی بهتر کار کنید

  • اگر بخواهيد که به عنوان فرد شاغل سر کار برويد مسلما انتظاري که از شما ميرود اين است که در هفته حداقل 50-40 ساعت در هفته در سطح بالايي کار کنيد شايد هم بيشتر. بنابراين براي اين که کارايي شما در اين مدت بالا باشد به انرژي بيشتري نياز خواهيد داشت.

    سوال اساسي اينجاست : " چگونه نيروي از دست رفته خود را باز ميگردانيد ؟ " حتما شما هم جزو آن دسته از افراد هستيد که زمان خوردن غذا  يعني زماني که واقعا براي تجديد قوا به غذا خوردن نياز داريد خيلي سريع از غذاهاي ناسالمي که در اطرافتان هست از جمله فست فودها غذايي سفارش ميدهيد و به سرعت برق آن را تناول ميکنيد...  

    واقعيت  اين است غذايي که ميخوريد بر نوع بهره وري مغزتان تاثير مستقيم ميگذارد. بنابراين لازم است که  در مورد ارزش غذايي هر کدام از غذاهايي که ميخوريد يه تحقيقي داشته باشيد و آنها را به خاطر بسپاريد.

    بعضي از مواد غذايي مفيد و بعضي مضر هستند و مسلما  در بين اينها مواد غذايي هستند که ارزش غذايي بيشتري دارند و تاثير بسزايي در افزايش بهره وري مغزتان خواهند داشت.بنابراين اولين سوالي که بعد از اين جمله  براي هر فردي مطرح ميشود اين است که چگونه اين مواد غذايي خارق العاده را در برنامه غذايي خود بگنجاند .

    آبغذا سرکار
    آب يکي از عناصر حياتي همه ي ما انسان هاست.تقريبا همه ما نوشيدن 8 ليوان اب را در روز شنيده ايم ولي بسياري از ما هم هنوز نتوانسته ايم اين روند را جزو عادت هاي روزانه خود کنيم. مطالعات نشان داده است که %75 از انسان ها از کمبود آب مزمن در بدنشان رنج ميبرند. البته شايد تعجب کنيد که بيش از %70 از بدن ما را آب تشکيل ميدهد. عملکرد جسماني ما به ميزان آبي که در بدنمان است بستگي دارد مانند اتومبيل که به روغن نياز دارد. اگر که در طول روز به ميزان کافي آب نمينوشيد بايد با عواقب جبران ناپذير آنهم رو به رو بشويد.غفلت از نوشيدن ميتواند منجر به سردرد و خستگي روزانه شود اين آخرين چيزي است که ميتوانيد به عنوان يک فرد شاغل سرکارتان داشته باشيد .

    ماهي ها
    حدود 60 درصد از مغز انسان از از چربي تشکيل شده است که بيشترين مقدار آن از امگا 3  تشکيل شده است بنابراين ماهي هاي چرب براي مغز عالي هستند و بايد گفته شود که ماهي سالمون در صدر همه ي ماهي هاي پر چرب قرار دارد چرا که داراي بيشترين مقدار اسيد چرب است.همچنن ماهي قزل آلا سرشار از اسيد هاي چرب امگا 3 است که اين ماهي ها همه ستون هاي حياتي مغز براي بهره وري و عملکرد بالايشان است.

    انواع توت ها
    ميوه هايي مانند توت که سرشار از آنتي اکسيدانت هستند براي تقويت حافظه مناسب هستند و عملکرد مغزتان را زماني که سرکارتان هستيد بالا ميبرند و همچنين از شروع پارکينسون و يا آلزايمر در مغز جلوگيري ميکنند. به طور کلي در ميان توت ها هم توت هايي که رنگ تيره تري دارند از خواص آنتي اکسيداني بيشتري برخوردار هستند .
            
    آووکادو
    علاوه بر طعم خارق العاده اش همچنين يک ماده غذايي بسيار حياتي براي مغز محسوب ميشود .آووکادو يک منبع باور نکردني از چربي هاي سالم و مواد مغذي است که با افزايش جريان خون و تحريک سلول هاي مغزي باعث بالا رفتن تمرکز و بهره وري مغز ميشود .

    خشکبارها
    شايد خشکبار در رژيم غذايي شما داخل نباشد اما بايد گفته شود که خشکبار سرشار از منابع پروتئيني ، چربي هاي سالم ، ويتامينE  و آمينو اسيد هايي هستند که با خوردن آنها ميزان بهره وري مغزتان به طور قابل توجهي افزايش ميابد.مطالعات نشان داده است که همه ي خشکبار ها داراي ويتامين B-12 فراواني هستند که اين ويتامين نقش به سزايي در عملکرد مغز دارد بنابراين توصيه ما به شما اين است که هر روزه خوردن يک مشت از خشکبار را فراموش نکنيد.

    موز
    يکي از بهترين منابع گلوکز موز است در واقع تمام احتياج روزانه شما به گلوکز با خوردن يک موز در روز تامين ميشود.اين نوع ماده غذايي طبيعي با منبع فراوان گلوکزي که دارد از شکلات ها و شيريني جاتي که با قند فرآوري شده اند و داراي کربو هيدرات بسياري هستند سالم تر است.همه ما براي اينکه عملکرد بالايي داشته باشيم بايد انرژي از دست رفته خود را بازيابي کنيم  که موز جزو اولين منابع طبيعي انرژي زايي است که به ما پيشنهاد ميشود.
    در يک مقاله خوردن چند تکه از موز قبل خواب مفيد است چرا که  موز با داشتن ماده اي به نام تريبوفان در به خواب رفتن سريع و آرام شما تاثير گذار است.چرا که همه افراد براي داشتن ذهني سالم وهمچنين عملکرد درست جسمشان براي انجام کارهاي روزانه شان بايد که خواب کافي داشته باشند.

    شکلات تلخ
    شکلات تلخ يکي ديگر از مواردي است که علاوه بر ارضاي هوس خوردن يک شکلات به دليل مواد مغذي که درونش دارد براي عملکرد بهتر مغز هم موثر است.
    کافئين موجود در شکلات تلخ براي بهبود تمرکز حواس  و همچنين  توليد انرژي جسماني موثر است و طبق مطالعه اي روي چند نفر از افراد سالم مشاهده شده است که با مصرف شکلات تلخ به مدت 5 روز جريان خون مغزشان بهتر شده است.

    اسفناج
    طبق مطالعات انجام شده در مورد اسفناج به اين نتيجه رسيده اند که خوردن اسفناج در يک وعده غذايي و به صورت روزانه به دليل داشتن درصد بالايي از ويتامين k مغزتان را 11 سال جوانتر ميکند.بنابراين براي اينکه عملکرد مغزي بهتري داشته باشيد مصرف اسفناج و همچنين ديگر موارد ذکر شده را فراموش نکنيد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها زندگی , تغذیه ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان