خانه

بایدها و نبایدهای شستن لباس ها

  • شستن لباس ها یکی از کارهای خانه است که باید در آن دقت شود چون اگر اشتباهی در آن شود باعث آسیب به لباس ها می شود که خیلی از آنها جبران پذیر نیست .در اینجا ما به شما چند باید و نباید در مورد شستن لباس ها می گوییم تا با خواندن آنها کمتر دچار مشکل شوید.

    بایدهای شستن لباس ها:

    1.وسایل شست و شو را مرتب کنید.لباس , شستشو
    حتما وسایل شست و شو مثل مواد شوینده مختلف ، سبد لباس ها ، آویزها و ... را در مکان مشخص قرار دهید تا زمان شست و شو لباس ها وقت شما برای کارهای دیگر تلف نشود.

    2.دسته بندی لباس ها
    اگر دوست ندارید لباس سفید شما به رنگ صورتی تبدیل شود ، حتما لباس های خود را دسته بندی کنید.علاوه بر دسته بندی لباس ها بر اساس رنگشان ، آنها را بر اساس جنس و ظرافت نیز دسته بندی کنید.

    3.داشتن دمای مناسب آب
    دمای آب ماشین لباس شویی را مناسب با هر لباسی تنظیم کنید.آب گرم مناسب برای لباس های سفید و لباس هایی با رنگ ثابت است و آب سرد مناسب لباس های تیره و لباس هایی از جنس پشم و بافتنی هستند.

    4.از کیسه شستشو استفاده کنید.
    زمانی که لباس های زیر خود را در ماشین لباس شویی قرار می دهید امکان دارد که در ماشین گیر کند و هم به لباس شما و هم به ماشین آسیب برسد.همین طور بعضی از لباس ها که خیلی ظریف هستند ممکن است در اثر چرخش ماشین لباس شویی سوراخ شوند.بهترین راه حل برای رفع این مشکلات ، استفاده از کیسه شستشو است.


    نباید های شستن لباس ها:

    1.با لباس های پشمی خشن نباشید
    برای شستن این دست لباس ها از درجه مخصوص خودشون استفاده کنید یا در کمترین درجه قرار دهید و در آخر نیز آن ها را روی بند آویزان نکنید بلکه روی یک سطح صاف قرار دهید تا خشک شوند.

    2.لباس ها را از گوشه ها آویزان نکنید.
    سعی کنید لباس ها را از وسط آویزان کنید چون زمانی که از گوشه ها آویزان می کنید ، جای آن ها روی لباس می افتد و در زمان اتو کشیدن باعث دردسر می شوند.سعی کنید بعد یک ساعت لباس ها را پشت و رو کنید تا جای طناب روی آنها باقی نماند.

    3.از استفاده از لکه برها نترسید.
    زمانی که در اینترنت روشی برای لکه بری را می خوانید حتما از آن استفاده کنید.خیلی از موادی که در خانه داریم مثل سرکه ، نشاسته و ... اثر بیشتری نسبت به مواد شیمیایی دارند.

    اختصاصی سایت زیباکده


    برچسب ها زندگی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان