خانه

برای نوشیدن وسواس داشته باشید!

  • خیلی از افراد باور دارند که نوشیدنی ها، نقش مهمی در افزایش و کاهش وزن دارند. شما چه فکر می کنید؟
    اکثر افراد به  آنجه که می خورند توجه دارند، اماکمتر وسواسی برای آنچه که می نوشند دارند! این یک اشتباه بزرگ باور نکردنی است. اما بد نیست بدانید که، یک پنجم کالری روزانه ازطریق همین نوشیدنی ها به بدن می رسد! انتخاب نوشیدنی مناسب نه تنها در تنظیم و کنترل متابولیسم بدن کمک می کند، بلکه  اشتهای ولع ناپذیر شمارا هم از بین می برد و میزان کالری بدن را کاهش می دهد.
    آبمیوه
    آبمیوه ها و نوشیدن های حاوی سودا، کالری بسیار دارند. زیراحاوی قند بسیاری اند اما سرشاراز انواع ویتامین و مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت بدن نیز هستند. ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را بدون قند و کالری می خواهید؟ بهترین راه حل و نکته قابل توجه و مهم این است که باید حتما ابتدا سراغ آبمیوه هایی بروید که  100 درصد طبیعی باشد. از مصرف نوشیدنی های حاوی انواع افزودنی ها، جدا بپرهیزید. شما می توانید کمی آبمیوه طبیعی را به یک لیوان آب اضافه و سپس نوش جان کنید تا کالری آن را به حداقل برسانید.
    انواع شیک ها
    شاید درنگاه اول، شیک ها بمب کالری و انرژی محسوب شوند اما با کمی دقت و وسواس، می توانید یک شیک رژیمی تهیه کنید. کافی است از میوه های کم کالری و شیر کم چرب استفاده کنید. شیک های خانگی بهترین نوع آن است؛ زیرا شیک های آماده حاوی بستنی، عسل و ...است که کالری زیادی دارد.
    آب
    جایگزین کردن آب به جای نوشیدنی های حاوی کربنات، روزانه می تواند به طرز چشم گیری در کاهش میزان کالری موثر باشد. جالب است بدانید که فواید مصرف آب به اینجا ختم نمی شود. نوشیدن 2 لیوان آب قبل از هر وعده غذا، باعث می شود شما خیلی احساس گرسنگی نکنید واشتهایتان کم شود. همچنین، تحقیقات اخیر در این زمینه نشان می دهد که نوشیدن آب به میزان کافی تاثیر مثبتی درمتابولیسم بدن دارد.
    نوشیدنی های انرژی زا
    نوشیدنی های انرژی زا همانند انواع  گازدار و حاوی سودا، اغلب حاوی افزودنی های قوی هستند.
    برخی باور دارند که میزان ویتامین و املاح معدنی موجود در  این نوشیدنی ها بسیار چشم گیر است و مصرف آنها باعث تامین مواد لازم بدن می شود، اما این مواد را می توان به راحتی د رانواع میوه ها و سبزیجات تازه، فراوان یافت!
    افرادی که تصمیم جدی بر کاهش وزن گرفته اند بهتر است از مصرف این نوشیدنی ها  خودداری کنند.
    آب سبزیجات
    آب سبزیجات نیز به اندازه آبمیوه و حتی کمتر، در حفظ سلامت بدن و همچنین، کاهش وزن کمک می کند. تفاوت اساسی آب سبزیجات وآبمیوه در این است که آب سبزیجات، نسبت به آبمیوه کالری خیلی کمتری دارد. به بیان دیگر، کالری موجود در آب سبزیجات، یک دوم آبمیوه هاست. به عنوان مثال، کالری موجود در یک لیوان آب گوجه فرنگی، نصف آب پرتقال است. لازم به ذکر است که آب سبزیجات حاوی پالپ میوه، به خاطر داشتن فیبر بالا، اشتهای فرد را  کاهش می دهد.
    نوشیدنی های حاوی سودا هر بار که بطری نوشیدنی حاوی سودا را باز می کنید، با مصرف صدها کالری، بدن خود را تهدید می کنید! طبق تحقیقی که در یکی ازمراکز علمی انگلستان صورت گرفت، آمار نشان می دهد: گروه نوشیدنی های حاوی کربنات، یکی ازبزرگترین منابع کالری است.
    مصرف نوشیدنی های رژیمی به  جای  این دسته از رایج ترین روشها، برای کاهش میزان کالری بدن است.
    شیر کم چرب
    مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم، قطعا در حفظ سلامت بدن بی نظیر عمل می کند، اما کلسیم باعث کاهش وزن نمی شود! برخی تحقیقات، حاکی از  آن بوده که ممکن است مصرف کلسیم باعث بیشتر سوختن چربی شود.. اما  شواهد ضعیفی برای اثبات این مسأله وجود دارد. از طرف دیگر، محروم کردن بدن از کلسیم، باعث افزایش رشد و تولید سلول های چربی می شود. بهترین راه حل در این زمینه، استفاده از محصولات لبتنی کم چرب به خصوص «شیر کم چرب» است.
    قهوه غلیظ
    هنگامی که احساس می کنید بدنتان به  کافئین نیاز دارد قهوه در مقایسه با نوشیدنی های  حاوی سودا و انرژی زا، بههترین پیشنهاد است. قهوه غلیظ و سنگین هم فاقد کالری و سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست. تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه حدود 3 تا 4 فنجان قهوه خطرابتلا به دیابت نوع دوم و همچنین انواع سرطان ها را به میزان زیادی میکاهد.
    نسکافه
    هنگامی که  قهوه باافزودنی هایی مانند شکر، شیر و در بسیاری از موارد ، اندکی خامه مصرف می شود ، از یک دوست  دلسوز که به کاهش وزن کمک می کند به دشمنی سرسخت تبدیل می شود!  باورنکردنی است، اما یک فنجان نسکافه یا کاپوچینو تا 570 واحد کالریث دارد. اگر دوست ندارید قهوه را غلیظ و تلخ مصرف کنید، بهتر است شیر کم چرب و شیرین کننده های مصنوعی را به آن اضافه کنید.

    برچسب ها تغذیه , تناسب اندام ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان