خانه

به 5 دلیل از تمام روز نشستن اجتناب کنید

  • مدت طولانی بی حرکت نشستن برای بدن و ذهن مضر می باشد. این عادت بیماریهای مهلکی همچون بیماریهای قلبی، سرطان، افسردگی را به دنبال خواهد داشت. افرادی که برای مدت طولانی پشت میز می نشینند باید یک ورزش را به صورت منظم انجام دهند تا از این بیماریها در امان بمانند. در اینجا چند راه برای جلوگیری از عوارض ناشی از بی حرکت نشستن طولانی مدت را بررسی خواهیم نمود.

    1. استفاده از توپ ثابتنشستن
    نشستن روی توپ ثابت باعث می شود عضلات شما کمی حرکت کنند. نشستن روی توپ ثابت نسبت به نشستن روی صندلی مفیدتر خواهد بود. علاوه بر این نشستن روی توپ باعث می شود بیشتر تمایل داشته باشید که بلند شوید و کمی قدم بزنید. وقتی روی صندلی می نشینید جایتان کاملا راحت است و تمایلی به حرکت نخواهید داشت.

    2. میز کار با قابلیت تنظیم ارتفاع
    از میزی استفاده کنید که هم به صورت نشسته و هم ایستاده بتوانید کارهایتان را پشت آن انجام دهید. ایستادن طولانی مدت هم مناسب نیست زیرا به سیستم گردش خون، قلب و پاها فشار وارد می کند. بهتر است هنگام کار به طور منظم حالت نشسته یا ایستاده تان را تغییر دهید. به میز کارتان نگاه کنید و روش خلاقانه ای بیابید تا بتوانید هنگام کار حالت نشسته خود را به ایستاده و برعکس تغییر دهید.

    3. قدم زدن
    پس از هر 30 دقیقه یا کمی بیشتر کار کردن میز کارتان را ترک کنید و کمی قدم بزنید. اگر لازم است با همکارتان در مورد پروژه ای صحبت کنید می توانید به جای اینکه این گفتگو را تلفنی انجام دهید کنار میز او بروید و رودررو صحبت کنید. فکر کنید چطور می توانید برنامه بندی زمانی تان را تغییر دهید که حرکت بیشتری داشته باشید. برای مکالمات کاری با همکارتان در کافه تریا محل کار یا اتاق کار او قرار بگذارید و حین قدم زدن گفتگو کنید اینکار هم برای سلامت و هم افزایش خلاقیت شما در کار مفید است.

    4. طرز نشستن صحیح
    نحوه قرار گرفتن شما پشت میز کارتان می تواند باعث مشکلاتی مانند سردرد یا دردهای تاندونی گردد. اینکه زمان کار کردن صحیح نشسته باشید بسیار مهم است. محل قرار گرفتن موس و کیبورد شما باید طوری باشد تا آرنجهایتان در نزدیکی بدن و مچها نیز در راستای آرنجها به صورت صاف و نه خمیده قرار گیرند. صفحه مانیتور نیز باید در موازات چشمهایتان باشد. کف پاها باید روی سطح صاف قرار گیرند در حالتی که مفاصل زانو و ران به صورت نود درجه خم گردند.

    5. ورزش به صورت منظم
    زمانی که پشت میزتان نشسته اید وقت مناسبی برای انجام چند حرکت ورزشی سبک است. همینطور که پشت میزتان نشسته  اید چند حرکت سبک و کششی انجام دهید. دستهایتان را به سمت بالا در امتداد سرتان بکشید، گردن، بازوان و مچهایتان را به صورت چرخشی حرکت دهید. ستون مهره ها را به عقب کمی خم کنید سپس به شکل قبل برگردید این حرکت فشار را از روی مهره ها بر میدارد و استرس را کاهش می دهد.

    بسیاری از افراد شاغل برای انجام کار پشت میز می نشینند که این به معنای حداقل 6 ساعت بی حرکت نشستن است. با انجام کارهایی که گفته شد از بیماریهایی که به علت زیاد نشستن ناشی می شوند ایمن خواهید ماند و بدون مشکل می توانید کارهایتان را انجام دهید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان