خانه

بهترین مدارس پسرانه منطقه 6 تهران

  • مقدمه: در این مقاله سعی شده است بهترین مدارس پسرانه منطقه 6 معرفی شود. ابتدا بافت تاریخی، جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی منطقه 6 را بررسی کرده و شرایط یک مدرسه که مناسب با این منطقه باشد را خواهیم دید. نگاهی به لیست دبستان های پسرانه منطقه 6 و همچنین لیست دبیرستان های پسرانه غیردولتی منطقه 6 می کنیم و در پایان بهترین دبستان پسرانه منطقه 6 و بهترین دبیرستان پسرانه منطقه 6 را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    منطقه 6 تهران در یک نگاه:


    منطقه 6 تهران در یک نگاه

    منطقه 6 در مرکز جغرافیایی تهران قرار دارد. این منطقه شامل 6 ناحیه و 14 محله است. تاریخ پیدای منطقه 6 به اواخر دوران قاجار باز می گردد. در این زمان بسیاری از ثروتممندان اقلیتهای مذهبی، صاحب منصبان و تنی چند از کارمندان عالی رتبه سفارت های خارجی، مانند مسیو آنتوان فیشر، اقدام به احداث باغ در خارج از خندق ناصری (منظور خندقی است که دورتادور تهران قدیم حفر شده بود و دروازه های بر روی آنها برای ورود و خروج به تهران قرار داشت) کردند. باغهای مانند: بهجت آباد، باغ شاه، باغ فیشر، باغ نصرت آباد و غیره که امروزه تنها نامی از آنها بر محله ها باقی مانده است و مراکز اقلیتهای مذهبی مانند: کلیسیاها، کنیسه ها و آتشکده زرتشتیان از این دوران هستند. در اوایل دوران پهلوی اول با گسترش شهر و ایجاد یک سیستم دولت مدار، شاه وقت با دعوت از مهندسان خارجی اقدام به ساخت و سازهای در خارج از شهر قدیم کرده و اسکلت اصلی منطقه 6 نیز بنا نهاده شد ولی در دوران پهلوی دوم بود که این منطقه رونق گرفته و نمای شهری آن تثبیت شد. وجود دو سفارت خانه مهم: وزارت کشور و وزارت کشاورزی و البته دانشگاه تهران نقش تعیین کننده ای در سرنوشت منطقه 6 بازی کرد و منطقه 6 را از یک منطقه ییلاقی خارج از شهر تبدیل به یک محلی مرکزی کارمند- دانشجو نشین در آورد. وجود دانشگاه تهران فرهنگی متفاوت به این منطقه داد که تاثیر آن تا هنوز باقی است. وجود سینماها، گالری های هنری، پارکها، موزه ها، آموزشگاه های مهم و غیره تنها گوشه ای از تاثیرات نمایان حضور دانشگاه تهران در منطقه 6 است.

    منطقه 6 نه تنها مرکز جغرافیایی تهران، بلکه مرکز اداری شهر تهران نیز می باشد. حدود 35% ادارات و دفاتر شرکتهای خصوصی در منطقه 6 قرار دارند. به همین دلیل بیشترین ساکنین این منطقه از کارمندان میان رتبه، مغازه داران خرده پا، دلالان، دانشجویان و کارگران متخصص هستند. از نظر اقتصادی ساکنین منطقه 6 جزء قشر متوسط هستند. این افراد اعتقادات مذهبی میانه رو دارند که در کنار گروه های از اقلیتهای مذهبی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

    از نظر درآمدی، ساکنین منطقه 6 از طبقه متوسط هستند. از ویژگی های این طبقه داشتن درآمدی متوسط، رویکردهای مذهبی غیرافراطی، مشاغل غیرتخصصی مانند: مغازه داران خرده پا، دلالان و کارمندان غیر عالیرتبه هستند. البته این نگاهی کلی بوده و می توان استثنائاتی را نیز دید. باید توجه داشت که بافت اجتماعی اقتصادی جنوب منطقه 6 با شمال منطقه متفاوت است. به همین دلیل مدارسی که در جنوب منطقه 6 فعال هستند هم از نظر امکانات و هم از نظر رویکرد مدرسه کاملا متفاوت هستند چون مشتریان و مخاطبان متفاوتی دارند.

    چه نوع مدرسه ای مناسب منطقه 6 است؟

    پاسخ این سوال بستگی به محله و ساکنین آن دارد. مدارس فعال در محله شهرک والفجر، امیرآباد و ساعی از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با ساکنین محله جمالزاده، وصال و ایرانشهر متفاوت هستند. مدارس این منطقه که حدود 100 سال قدمت دارد نمی توانند از نظر وسعت مانند مدارس منطقه های نوپای 5 و 21 و 22 وسعت داشته باشند، چون قطعات از قبل آماده زمین این اجازه را به آنها نمی دهد. مدرسه ها نیاز به امکانات لوکس و تجملاتی مانند مدارس منطقه 1 و 2 ندارند چون والدین توانای پرداخت شهریه های نجومی را ندارند.

    بیشتر خانواده ها انتظار دارند فرزندشان تحصیلاتی داشته باشد که او را برای ورود به زندگی اجتماعی و شغلی درآمدزا آماده کند. از طرفی حضور چندین دانشگاه بزرگ نیز موضوع دانشگاه را اهمیت داده است. به همین دلیل بعضی از مدارس تخصصی دانشگاه محور در این منطقه هستند، یعنی اولویت اولشان قبول شدن دانش آموزان در دانشگاه است.

    مدرسه‌ای مناسب است که از نظر شهریه مناسب وضعیت اقتصادی ساکنین باشد. موضوع دانشگاه و کنکور بسیار مهم است. مدرسه باید برنامه ای برای آشنا کردن دانش آموزان با زندگی اجتماعی داشته باشد، و از نظر فرهنگی همراستا و در جهت فرهنگ منطقه و ساکنین ( قشر مذهبی میانه رو) باشد.

    با هم نگاهی به بهترین مدارس پسرانه منطقه 6 داشته باشیم. ابتدا بهترین دبستان های پسرانه غیردولتی منطقه 6 را معرفی خواهیم کرد.

    بهترین دبستانهای پسرانه غیردولتی منطقه 6

    تعداد 19 دبستان پسرانه غیردولتی در منطقه 6 فعال هستند. این دبستانها عبارتند از: نوید صالحین- ممتاز حنان- پویش- سلام یوسف آباد- بوستان دانش- راه کرامت- آزادگان- فرزندان برتر- هدف- شهریار- شعبانیه- امام حسین- فراگیران مرزی- فردیس مهر- قیاس- صدر- هاتف- بشارت موعود- مهرولایت

    معیار ما در انتخاب بهترین دبستان های پسرانه غیردولتی منطقه 6، نظرات والدین، شهریه و خدماتی است که ارائه می دهند.

    • دبستان پسرانه غیردولتی نوید صالحین:


    دبستان پسرانه غیردولتی نوید صالحین

    دبستان پسرانه غیردولتی نوید صالحین تمامی معیارها برای کسب عنوان "بهترین دبستان پسرانه منطقه 6" را داراست. دبستان نویدصالحین یک مجتمع آموزشی است که از پیش دبستان تا دبیرستان را در خود جای داده است. مدرسه برون گرا است یعنی تمامی فعالیتها و برنامه ها در معرض دید بوده و مدرسه در تمامی شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر دارد. نقش انجمن اولیاء و مربیان بسیار برجسته است. وب سایت مدرسه روزانه به روز می شود و تمامی فعالیتها، برنامه ها و دستآوردها در معرض دید والدین و مخاطب قرار دارد. روش تدریس "شناختی" است که بر اساس شناخت توانایی های و استعدادهای دانش آموز عمل می کند یعنی دانش آموز محور تمام فعالیتها است و معلم برای هر دانش آموز برنامه ای جداگانه را دارد. مدرسه بازی محور، فعالیت محور، پژوهش محور و مهارت آموز است. فضای مدرسه با هدف "مدرسه بودن" ساخته شده است به همین دلیل تمام امکانات لازم برای یک مجتمع آموزشی را داراست. آموزشها از طریق بازی یادداده می شوند به همین دلیل تمامی مکانهای مدرسه محلی برای جنبش و تحرک است. شعار دبستان: بازی می کنیم، یاد می گیریم، رشد می کنیم " است که مبین دو اصل است: یادگیری از طریق بازی و کار گروهی.

    درباره دبستان پسرانه نوید صالحین به همین مختصر بسنده کرده و شما را به مطالعه اطلس دبستان نوید صالحین در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب ارجاع می دهیم.

    • دبستان پسرانه غیردولتی سلام یوسف آباد:


    دبستان پسرانه غیردولتی سلام یوسف آباد

    دبستان پسرانه غیردولتی سلام یوسف آباد، عضوی از خانواده مدارس زنجیره ای "سلام" است که همگی مدارس برند هستند و دارای حدود 60 مدرسه در تمام ایران را تحت پوشش دارند.

    داشتن نام "سلام" بر یک مدرسه خود گویایی کیفیت و البته قیمت است. دبستان سلام یوسف آباد یک دبستان تمام و کمال از نظر کیفیت، روش تدریس، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، فضای آموزشی، کادر آموزش، خدمات رفاهی، پرسنل بخش خدمات، ایاب و ذهاب و دهها قابلیت و امکانات متفاوت دبستان پسرانه سلام یوسف آباد را از همقطاران خود در منطقه 6 متمایز می کند. مدارس "سلام" معیار و استانداردهای داخلی خود را دارند که مانند ارزشهای هویتی از این استانداردها نگهداری می کنند.

    مجموعه مدارس سلام با در اختیار داشتن تمامی مقاطع از پیش دبستان تا پایان دبیرستان یک سیستم آموزشی هماهنگ را اعمال می کنند که دانش آموز بتواند از ابتدا تا انتهای تحصیل گام به گام پیشرفت کرده، استعدادهایش شکوفا شود و درنهایت موضوع قبولی کنکور نیز بسیار مهم است. این موفقیتها اتفاقی و تصادفی نبوده و یک دانش آموز از دوره پیش دبستان تا پایان دبیرستان تحت نظارت مستمر است تا موفقیت او تضمین شود. البته حضور در مدارس سلام نه آسان است و نه ارزان. مصاحبه حضوری، آزمون ورودی کتبی و شهریه بالا از خصوصیات همه مدارس سلام است که دبستان سلام یوسف آباد نیز استثنا نیست.

    • دبستان پسرانه غیردولتی ممتاز حنان:


    دبستان پسرانه غیردولتی ممتاز حنان

    دبستان پسرانه غیردولتی ممتاز حنان عضوی از مجتمع آموزشی ممتاز حنان است. این دبستان تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای ممتاز بودن را فراهم کرده است. مدیریت مدرسه در قالب یک طرح 7 ماده ای به نام "طرح رنگین کمان" خط مشی و اهداف دبستان را تعیین کرده است. این 7 مرحله عبارتند از: اهمیت دادن به معنویت و آموزه های دینی، نهادینه کردن آموزش در ذهن دانش آموزان، آموزش جدی زبان انگلیسی، آموزش جدی خوشنویسی، آموزش جدی کامپیوتر و استفاده از روشهای آموزش آنلاین، داشتن کلاسهای قوی فوق برنامه به منظور آموزش مهارت های زندگی، اهمیت زیاد به ورزش و تربیت بدنی با تاکید بر شنا و آمادگی جسمانی.

    روش تدریس پژوهش محور بوده و دبستان یک سیستم آزمون سازی پیشرفته با هدف آمادگی تیزهوشان را دارد.

    • دبستان پسرانه غیردولتی پویش:


    دبستان پسرانه غیردولتی پویش

    دبستان پسرانه غیردولتی پویش را باید یک استثنا در بین تمامی دبستانهای منطقه 6 به شمار آورد. دبستانی در حد کمال و عالی. تمام امکانات فیزیکی در این مدرسه فراهم شده است ولی آنچه که دبستان پسرانه پویش را استثنا می کند نه امکانات فیزیکی و سخت افزاری آن بلکه روش تدریس، تلفیق آموزش حضوری با آموزش مجازی، خدمات آموزشی و زیرساخت تحلیلی-علمی است که مدیر این دبستان در پیش گرفته است.

    دبستان پسرانه غیردولتی پویش یک دبستان کاملاً برونگرا است که آموزش را از دیوارهای مدرسه خارج کرده و جهان علمی را به درون کلاسهای خود آورده است. دبستان پویش را می توان علمی ترین دبستان ایران دانست. گواه این ادعا همکاری با موزه ها، مراکز علمی و دانشگاه های خارج از کشور است که با هماهنگی های قبلی یکی از مسئولین این مراکز و دانشگاه ها تور مجازی برای دانش آموزان برگزار می کند یا جلسه پرسش و پاسخ علمی بین دانش آموزان و شخصیت های علمی در خارج یا داخل کشور برگزار می شود. البته لازمه چنین امکاناتی داشتن زیر ساخت های پیشرفته دیجیتال، دانش کامپیوتر دانش آموزان، تسلط بالا به زبان انگلیسی و سیاست برونگرای مدیر مدرسه است که تمامی این فاکتورها مهیا شده است.

    از دیگر نقاط قوت دبستان پویش که آن را نسبت به دیگر دبستانها برتر می کند می توان به تدوین "تقویم اجرایی و روزنگار"، برگزاری آزمون بین امللی پرلز (PIRLS)، برگزاری کلاسهای تقویتی و تفریحی تابستان، استفاده از روش تدریس مونته سوری (آموزش از طریق بازی) در دوران پیش دبستان و روش تدریس علوم شناختی (دانش آموز-محوری) در دوره دبستان، همکاری با کانون زبان ایران، استفاده از سیستم هوشمند LMS (تکالیف آنلاین و آزمون آنلاین)، آموزش ترکیبی حضوری- مجازی، تشکیل شناسنامه سلامت، آموزش فلسفه، خلق فضای شاد با تاکید بر ورزش و اردوهای علمی- تفریحی، ارائه غذای گرم، اجرای طرح کیف در مدرسه، برگزاری زنگ ورزش در باشگاه ورزشی خصوصی و مجهز زیر نظر متخصصان ورزش و ده ها خدمات دیگر اشاره کرد.

    تمامی این برنامه ریزیها در قالب یک شهریه معقول و منطقی ارائه می شود. نهایتا تمام این سعی و تلاش و برنامه ریزیها نتیجه خود را در آمار بالای قبولی دانش آموزان در آزمونهای سمپاد، تیزهوشان و مدارس برتر خود را نشان می دهد.

    با مشاهده اطلس دبستان پسرانه پویش می توانید تمام اطلاعات لازم درباره دبیرستان پسرانه پویش را کسب کنید.

    با مراجعه به ماژول مدرسه یاب در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب می توانید مناسبترین مدرسه به محل سکونت خود را بیابید.

    بهترین دبیرستان‌های پسرانه منطقه 6:

    تعداد 51 دبیرستان پسرانه در منطقه 6 فعال است که 33 دبیرستان غیرانتفاعی و بقیه دولتی و تیزهوشان و غیره است. از 33 دبیرستان پسرانه غیردولتی منطقه 6 می توان دبیرستان های ممتاز و خوشنامی را پیدا کرد که در حد بهترین دبیرستان های پسرانه تهران باشند. در اینجا 3 دبیرستان که سابقه درخشانی دارند و با فاکتورهای مورد نیاز منطقه متناسب هستند را معرفی می کنیم.

    شما می توانید با مراجعه به لیست دبیرستانهای پسرانه غیردولتی منطقه 6 با اسامی تمام دبیرستانها در این منطقه آشنا شوید.

    • دبیرستان پسرانه غیردولتی علامه طباطبایی – واحد کارگر و واحد فاطمی:


    دبیرستان پسرانه غیردولتی علامه طباطبایی واحد کارگر و واحد فاطمی

    دبیرستان پسرانه غیردولتی علامه طباطبایی واحد کارگر اولین واحد فعال از مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی است. این واحد در سال 1373 شروع به فعالیت کرده و در مدت حدود سه دهه فعالیت کارنامه ای درخشان از خود بر جای گذاشته است. دبیرستان پسرانه علامه طباطبایی واحد کارگر را باید مغز متفکر تمامی 12 واحد مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی به حساب آورد. این دبیرستان یک دبیرستان نتیجه محور و کنکور محور است. تمامی برنامه ها، دروس، آزمونها، معطوف به نتیجه کنکور هستند. تمام این تلاشهای هدفمند کاملا نتیجه داده است و امروز دبیرستان پسرانه غیردولتی علامه طباطبایی واحد کارگر یکی از درخشان ترین کارنامه ها را در زمینه قبولی کنکور دارد و این نتیجه نه تنها در تعداد پذیرفته شدگان دانشگاه بلکه حتی در تعداد رتبه های زیر 10 و زیر 100 نیز رکورددار است. هر ساله تعدادی از دانش آموزان این دبیرستان جزء نفرات اول تا پنجم ورودی به دانشگاه سراسری هستند.

    دبیرستان پسرانه غیردولتی علامه طباطبایی واحد کارگر و واحد فاطمی را باید یک دبیرستان در دو مکان محسوب داشت. این دو دبیرستان در تمامی برنامه ها، امکانات، کادر آموزشی و غیره مشترک هستند. دبیرستان پسرانه علامه طباطبایی- واحد فاطمی به دلیل تقاضای زیاد و عدم گنجایش بیشتر واحد کارگر تاسیس شد و این دبیرستان نیز نتایج درخشانی در کنکور ارائه داده است.

    شما می توانید در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب بخش اطلس مدارس تهران تمامی اطلاعات، تواناییها، امکانات و دستآوردهای دبیرستان پسرانه علامه طباطبایی واحد کارگر را ملاحظه فرمایید.

    • دبیرستان پسرانه غیردولتی نوید صالحین:


    دبیرستان پسرانه غیردولتی نوید صالحین

    دبیرستان پسرانه غیردولتی نوید صالحین را باید یکی از بهترین دبیرستان های پسرانه منطقه 6 به شمار آورد. دلایل زیادی برای این برتری وجود دارد. این دلایل را باید چند جانبه بررسی کرد. روش تدریس مدرن، امکانات فیزیکی (ساختمان تخصصی مدرسه، سایت کامپیوتر مجهز، کلاسهای هوشمند، زمین بازی و امکانات ورزشی فوق العاده، معلمان متخصص آموزش و پرورش، امکانات رفاهی، آشپزخانه و سالن غذاخوری و غیره)، تیم مشاوره روانشناسی و تحصیلی، ارتباط قوی با والدین، کلاس های فوق برنامه قوی، و دهها امکان دیگر.

    دبیرستان پسرانه غیردولتی نوید صالحین عضوی از مجتمع آموزشی غیردولتی نوید صالحین است که از پیش دبستان تا دبیرستان را در خود جای داده است. این مجتمع در شهرک والفجر منطقه 6 قرار دارد و یک ساختمان بسیار زیبا و عظیم را با هدف مدرسه ساخته است که متعلق به خود مجتمع می باشد. تمامی امکانات ورزشی از پیش دبستان تا دبیرستان مانند اتاق بازی، اتاق سرگرمی های فکری، سالن سرپوشیده ورزش، زمین فوتبال اختصاصی استاندارد، و غیره را در اختیار دارد. بواسطه نزدیکی به یکی از بهترین استخرهای منطقه 6 دانش آموزان مجتمع نوید صالحین درس شنا را بطور جدی در برنامه خود دارند و مقام‌های زیادی نیز کسب کرده‌اند.

    تشکیل مثلث دانش آموز- معلم- والدین یکی از نقاط قوت سیاستگذاری مجتمع آموزشی نوید صالحین است. موسس و مدیریت این مجتمع قویا اعتقاد دارد که موفقیت یک دانش آموز تا حد زیادی در گروه خانواده و معلمین است به همین دلیل تمامی معلم ها از پیش دبستان تا پایان دبیرستان از بین بهترین معلمان با تحصیلات مرتبط انتخاب می شوند و بطور مرتب دوره های بازآموزی ضمن خدمت تکنولوژی و آموزش های نوین را می بینند. مشاوران روانشناسی و تحصیلی از دوران پیش دبستان برای دانش آموزان شناسنامه بهداشت سلامت روان تشکیل می دهند و وضعیت افت و پیشرفت دانش آموز را رصد می کنند. تا دانش آموز از مسیر پیشرفت خارج نشود.

    آموزه‌های دینی و خدامحوری از بنیان های اولیه مجتمع آموزشی نوید صالحین است. موسس و سیاستگذاران مجتمع آموزشی نوید صالحین 4 شاخصه را بعنوان زیربنای تمامی فعالیتهای این مجتمع ترسیم کرده اند که این 4 شاخصه عبارتند از: استفاده از روش تدریس مدرن و به روز و هم راستا با عصر جدید، علمی بودن: تمامی برنامه ریزیها، عملیات و آزمونها و غیره بر پایه یک توجیه علمی است، استفاده از تکنولوژی های فیزیکی به روز و مدرن، ارزش نهادن به مفاهیم و ارزش های دینی از تئوری و عمل.

    در کنار تمامی این امکانات فیزیکی و نظری باید شهریه بسیار مناسب با سطح اقتصاد ساکنین منطقه را نیز اضافه کرد. در مقابل این همه امکانات آموزشی، فرهنگی، تکنولوژی و برنامه ریزیها شهریه دبیرستان پسرانه نوید صالحین بسیار مناسب است.

    • دبیرستان پسرانه غیردولتی کوثر:

    دبیرستان پسرانه غیردولتی دبیرستانی صمیمی و خوشنام که تلاش کرده است با ارائه بهترین آموزگاران، دانش آموزان محله های قدیمی منطقه 6 را در محیطی صمیمی، علمی، شاد و خلاق آماده ورود به دانشگاه و اجتماع کند.

    مهمترین شاخصه دبیرستان کوثر حذف خدمات لوکس و گرانقیمت به نفع آموزشهای علمی، آماده سازی برای ورود به دانشگاه و آماده سازی برای زندگی اجتماعی است. موسس دبیرستان پسرانه کوثر، جناب آقای صاحب زمانی، با اعتقاد راسخ بر آموزش های علمی بر بستر اعتقادات آرمانی دینی این دبیرستان را تاسیس کردند. معلمان این دبیرستان از بین بهترین معلمان هستند. برنامه های آماده سازی کنکور به شکل جدی دنبال می شود و هر سال تعداد زیادی از دانش آموزان در دانشگاه پذیرفته می شوند. شهریه بسیار مناسب و در حدی است که ساکنین محله ایرانشهر به راحتی قادر به پرداخت آن می باشند.

    دبیرستان پسرانه غیردولتی کوثر مناسب خانواده های است که در جستجوی یک محیط بی دغدغه از نظر اقتصادی، بی دغدغه از نظر درگیر کردن روزانه والدین در امور دانش آموزان، سالم از نظر تفریحات و سطح بالای آموزش هستند.

    در پایان یادآور می شود بهترین دبیرستان برای هر دانش آموزی متفاوت می باشد. هر دانش آموز شخصیت منحصربفردی است که با دیگران تفاوت دارد. در زمان انتخاب مدرسه باید ابتدا توانایی ها و علایق، استعداد دانش آموز را در نظر گرفت، وضعیت اقتصادی خانواده، همسوئی با ارزشهای فرهنگی و دسترسی آسان به مدرسه از دیگر فاکتورهای مهم هستند. توصیه می شود کلیپ "انتخاب مدرسه مناسب، مرحله به مرحله" را در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب مشاهده نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

    برچسب ها فرزندان ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان