خانه

ترفندهایی برای احساس سیر شدن کاذب

  • از آنجا که تا وقتی شکممان احساس پر بودن نکند دوست داریم به خوردن ادامه دهیم، ما به کمیت غذا بیشتر از کیفیت آن اهمیت میدهیم پس حتی وقتی می دانیم یک بسته چیپس برای رفع گرسنگی ما کافی نیست با این وجود آن را مصرف می کنیم و به دنبال خوردن دو بسته دیگر خواهیم بود این روش به طور آشکاری اشتباه است نه تنها این باعث زیاده روی در خوردن موادی که برای بدنمان مفید نیستند می شود بلکه باعث چاق شدن ما نیز میگردد پس این برای هرکسی مهم است که بداند چه غذاهایی باعث سیر ماندن او برای مدت طولانی تر می شود و به داشتن یک رژیم غذایی ثابت و سالم و فارغ از پرخوری کمک می کند. اینجا به چند تا از آنها اشاره میکنیم.سیری، غذا، مدت، طولانی
    1. سیب:
    حتما شنیده اید که خوردن روزانه یک سیب شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز میکند، اما اکنون می توان گفت سیب شما را از چاقی نیز دور نگه میدارد مقدار زیادی از حجم سیب را آب تشکیل میدهد و همینطور مقدار زیادی فیبر که باعث میشود بلافاصله پس از مصرف آن احساس سیری کنید علاوه براین پوست سیب به صورت طبیعی خاصیت از بین بردن اشتها را دارد بنابراین خوردن یک سیب برای نیم چاشت کمک میکند تا رسیدن وعده اصلی بعدی گرسنه نشوید.
    2. تخم مرغ:
    به صورت آب پز، نیمرو یا املت تخم مرغ برای شروع صبح عالیست و باعث میشود به مدت طولانی احساس سیربودن کنید تخم مرغ منبع غنی از پروتیین است و کلا پروتیینها اشتهای فرد را سریع فرو مینشانند برای بعداز ظهرها نیز سالاد تخم مرغ آب پز و سیب زمینی یک انتخاب خیلی خوب است.
    3. آرد جو دو سر:
    این انتخاب نیز برای صبحانه عالیست می توانید آنرا به همراه شیر بدون چربی یا کم چرب استفاده نمایید خوردن آن باعث می شود تا زمان ناهار احساس سیر بودن کنید برای کسانیکه می خواهند زود وزن کم کنند آرد جو دو سر اولین پیشنهاد متخصصان سلامت و زیبایی اندام است. 
    4. ماهی:
     این ماده غذایی شامل امگا 3، اسیدهای چرب که باعث افزایش متابولیزم می شوند و همینطور کلسترول پایین میباشد هر شخص باید از انواع ماهی با گوشت سفید به صورت کبابی یا بخارپز استفاده کند ماهی برای ناهار یا شام عالیست.
    5. سوپ:
    هیچ فکر کرده اید چرا هنرپیشه ها دوست دارند برای شام سوپ بخورند؟ سوپ به چربی های بدن شما نمی افزاید، راحت هضم میشود و سیرتان میکند سوپ سبزیجات یا مرغ، یک انتخاب خوب است مصرف آن را با یک کاسه سالاد همراه کنید و در مدت کوتاهی وزن کم کنید.
    6. آجیل:
    یک مشت آجیل خام که نمک نداشته باشد راه خوبی برای از بین بردن گرسنگی است یک بسته کوچک از آن را همیشه در کیف دستی تان همراه داشته باشید تا در هنگام گرسنگی از آن استفاده نمایید بهترین انتخاب بادام و گردو است چون چربی ساز نیستند اما اگر به کمی انرژی احتیاج دارید و به میزان کالری مواد مصرفتیان هم اهمیت نمیدهید بادام زمینی هم گزینه خوبی هست.
    7. میوه های سرشار از ویتامین C:
    پرتقال،پاپایا، گوا، گریپ فروت و آناناس که مقدار زیادی ویتامین c دارند را بانتخاب کنید آنها به دلایل زیادی برای بدنتان مفیدند و قطعا باعث افزایش مدت سیر بودن در شما میشوند.
    8. ذرت بو داده:
    در مقایسه با اسنک های دیگر، مثل چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده، خوردن ذرت بو داده کمتر باعث ذخیره چربی در بدن شما میشود و کاملا باعث احساس سیری میگردد مسلما باید از استفاده بیش از حد کره هنگام درست کردن آن اجتناب کنید در غیر اینصورت مصرف آن در راستای هدف شما نخواهد بود.
    9. سبزیجات با برگهای سبز:
    یکی از مهمترین دلایلی که رنگ سبز را در اکثر سالادها زیاد میبینید اینست که آنها باعث می شوند مدت زیادی احساس سیری کنیم یک کاسه بزرگ سالاد با مقدار زیاد کاهو، اسفناج و دیگر سبزیجات یک راه خوب برای جنگیدن با گرسنگی در هر ساعت از روز است مخصوصا برای بعد از شام زمانیکه مجبورید مدت زیادی بیدار بمانید و نمیخواهید چربی به بدنتان بیفزایید.
    10. ماست:
    ماست نه تنها نیاز روزانه شما به کلسیم را مرتفع خواهد کرد، بلکه باعث پر شدن شکم شما نیز می شود. اگر دوست داشته باشید میتوانید آنرا به همراه میوه نیز مصرف کنید.
    11. غذاهای سرشار از پروتیین و فیبر:
    در مجموع، بهتر است از غذاهای با فیبر و پروتیین بالا و با حداقل چربی استفاده نمایید در لیست مواد غذایی سیرکننده پروتیین ها در بالاترین جایگاه قرار گرفته اند کربوهیدراتهای با ترکیب پیچیده نیز خوب هستند چون شکسته شدن پیوند آنها در بدن زمان زیادی میگیرد چون آنها به تدریج گلوکز آزاد می کنند باعث میشوند مدت طولانی تری احساس سیری کنیم.
    همیشه به یاد داشته باشید آسان ترین راه برای کم کردن وزن و سالم ماندن کم خوردن است در حالی که شکمتان پر باشد  به مصرف غذاهایی روی آورید که کمک میکنند خوش اندام تر، با آمادگی بدنی بهتر و فعال تر باشید.
    مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی

    برچسب ها آشپزخانه , تغذیه , سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان