خانه

ترفندهایی برای جا افتادن و خوشمزه شدن خورش

  • ما ایرانی ها هر روز و هر وعده ممکن است تمایل به خوردن و درست کردن خورش داشته باشیم و برای پذیرایی از مهمان هم یکی از غذاهایی که درست میکنیم خورش است و خورش همراه با کته یا برنج آبکش شده خورده میشود که را یک خورش جا افتاده مهم تر از همه تهیه مواد لازم خورش است که حتماً تازه باشد.خورش، خورشت، جاافتاده

    خورش را بگذارید جا بیفتد یعنی با حرارت ملایم و آروم و اصطلاحاً با حوصله پخته شود.

    گوشت را با حرارت ملایم بپزید و یادتان باشد در ظرف خورش حتماً بسته باشد و سبزی را بعد از پخته شدن گوشت در هر خورشتی اضافه کنید.

    مواد اولیه حتماً تازه باشد.

    خورش باید کم آب و جاافتاده باشد، اگر تمام مواد خورش پخته شد و خورشت آماده بود میتوانید در ظرف را باز کنید تا آب زیادش تبخیر شود.

    چاشنی خورش ها کم کم دستتان می آید اما همیشه حواستان باشد که ذائقه شما و خانواده تان با ذائقه دوست و یا هر کسی که دستور پخت غذایی را که به شما داده است فرق دارد پس کم و زیاد کردن چاشنی خورش با شماست.

    نمک و ترشی و طعم خورش را در آخر اضافه کنید چون نمک باعث میشود گوشت سفت شود و نپزد پس 20 دقیقه قبل از خاموش کردن خورش این چاشنی ها را اضافه کنید.

    مدام در ظرف خورش را باز نکنید و بگذارید گرمای مناسب در ظرف باقی بماند و نگذارید بخار خورش با باز کردن در ظرف خورش از بین برود و در حین پختن خورش مدام خورش را به هم نزنید چون باعث له شدن و از بین رفتن مواد خورش میشود.

    پیاز را خام یا خیلی نپزید یادتان باشد طعم پیاز هم خیلی برای خوشمزه شدن خورش لازم است و حتماً سعی کنید پیاز طلایی باشد.

    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها آشپزخانه , تغذیه , زنان ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان