خانه

دروغگویی کودک


  • قوانین سختگیرانه یکی از علت های دروغگویی کودکان !!!

    مطالعات نشان می دهد که والدینی که برای کودکان خود قوانین سختگیرانه ای در نظر می گیرند کودکان دروغگویی تری نسبت به سایر کودکان دارند .

    ویکتوریا تالوار متخصص و روانشناس کودکان بیان می کند که کودکان در مقابل قوانین سختگیرانه والدین سعی در فریب پدر و مادر دارد .

    تالوار متخصص در الگوهای رفتاری شناختی در کودکان در دانشگاه مک گیل، می گوید که کودکان در مقابل قوانین سختی که پدر ومادر برای آنها در نظر می گیرند از ترس مجازات سعی کرده راهی برای فریب والدین پیدا کنند در نتیجه بیشتر تشویق می شوند که به دروغگویی بپردازند .

    بازی یواشکی :

    برای اثبات این نظریه دانشمندان بازی را به نام بازی نگاه یواشکی طراحی کردند ، روش این بازی بدین گونه بودکه پشت سر کودک یکسری اشیاء قرار داده می شد و از کودک خواسته می شد مطابق با صدا اشیاء را حدس بزنند در انتها یکسری صدای نامفهوم به صدا در آورده می شد که کودک قادر به تشخیص آنها نبود در این هنگام والدین کودک اتاق را ترک می کردند و از کودک می خواستند که به هیچ عنوان به پشت سر خود نگاه نکند تا پس از بازگشت بازی را ادامه داده ، تحقیقات نشان داد کودکانی که والدین به آنها قوانین سختگیرانه ای تحمیل می کردند به پشت سر خود نگاه کرده تا پس از بازگشت والدین بتوانند به صداهای نامفهوم پاسخ بدهند .

     

    به تمامی والدین توصیه می شود که کودک را تحت قوانین سخت قرار ندهند تا کودک متوسل به دروغ نشود کودکان بزهکار یا کسانی که مرتکب خطاهای متعدد می شوند به سبب برخی از فشارهای است که خانواده به آنها تحمیل نموده است ، اگر با کودک خود رفتار دوستانه ای داشته باشند می توانیم تا درصد بسیار بالایی کودک را از دروغ گفتن بازداریم .

    توانایی های کودکان

    کودکان دارای توانایی های بسیار بالایی می باشند که این توانایی ها اگر به درستی به کار برده شود می تواند از کودک یک فرزند باهوش و خلاق را پدید آورد لازم به ذکر است از آنجایی که کودکان دارای حافظه بسیار خوبی می باشند نباید هیچ زمانی مقابل آنها دروغ گفت زیرا کودک از پدر و مادر خود الگو برداری می کند و در مواقع مختلف به دروغگویی می پردازد .

    در دانشگاه مک گیل ، تالوار با بررسی و انجام تحقیق های متعدد به این نتیجه دست یافت که اگر کودک در سن دو سالگی شروع به دروغ گفتن کرده است علت دروغگویی آن مربوط به پدر و مادر نیست و باید منشا آن پیدا شود اما اگر کودک در سن چهار سالگی به دروغ گفتن می پردازد تا درصد بالایی مربوط به رفتار پدر و مادر و احتمال بسیار زیاد علت این امر به قوانین سخت گیرانه ای می باشد که پدر و مادر برای کودک در نظر گرفته اند .

    در هر سنی می توان با رابطه دوستانه ای که با کودک برقرار می نماید احتمال دروغ گفتن کودک را کاهش دهید حتی اگر کودک به دلیل قوانین سختگیرانه به دروغگویی می پردازد رابطه صمیمی و دوستانه می تواند این شرایط را تغییر دهد .

    مترجم اختصاصی زیباکده فرزانه کریمی

    برچسب ها فرزندان ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان